koos heijer
door koos heijer Sep 25, 2017 om 01:48
Winkels & webshops

Iets gekocht op marktplaats, komt kapot aan, wie is verantwoordelijk

Ik heb een porceleinen figuur gekocht op marktplaats. Het komt in duizen stukken aan bij mij. Het figuur was slecht verpakt en er stond niet op "breekbaar". Wie is verantwoordelijk voor de schade? De afzender of de vervoerder?

26735 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 25, 2017 om 07:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Koos Heijer ,

Product is beschadigd .

tdmduc
door tdmduc - Sep 25, 2017 om 10:19
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heb dit ook meegemaakt maar dan andersom.

Ik had een mooi apparaat verkocht aan iemand en erg goed en stevig verpakt.

Echter: De PostNL in omgeving DenHaag hebben met het paket gevoetbald en heftig kapot laten scheuren waardoor een deel van het apparaat beschadigd was.

De koper was heel fideel en repareerde zelf smartphones en laptops dus schrok niet zo erg van het gebeurde, hij had er ook foto's van gemaakt maar ik schrok mij een ongeluk.

PostNL trekt doodleuk zijn handen van deze gebeurtenis af en zegt "Tja dan had je het moeten verzekeren en aangetekend verzenden."

Heel toevallig bleek dat er wel een verniel-trend zat in deze regio en stelde de PostNL zelf een onderzoek in en concludeerden dat ze wel heel snel hadden opgegeven. Er waren blijkbaar een paar boosdoeners in de kraag gevat die dit stelselmatig deden.

Als goedmakertje kreeg ik een gratis plakzegel van 11,95 om nog eens een pakket te sturen.....onverzekerd natuurlijk ;-)

Ik zeg: blijf ook klagen richting PostNL. Deze ondernemer moet blijven weten dat niet alles rozengeur en maneschijn is.

be
door betty betty Sep 25, 2017 om 13:40
2 Antwoorden / Vragen

Probeer het altijd anders te verzenden dan met post.nl, al zoveel ellende meegemaakt met dit slechte klantonvriendelijke bedrijf.

jo
door jorisw Sep 26, 2017 om 13:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als PostNL werkelijk zo slecht is als wat altijd gesuggereerd wordt, waarom is het dan nog altijd met voorsprong de grootste? Je zou denken dat webwinkels (die zijn immers verantwoordelijk voor een goede bezorging) massaal alternatieven zouden zoeken....

tdmduc
door tdmduc Sep 26, 2017 om 13:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat het nog oude wurgcontracten in de markt heeft en daarom net als andere grote loeders een dikke vinger in de postmarkt heeft.

Het is niet voor het eerst dat PostNL in het verleden een tik over de vingers heeft gehad van de overheid.

En omdat ze de laagste tarieven hanterne voor al die zzp-ers die met hun eigen karretje voor ze rijden doen ze het nog steeds goedkoper dan DHL/UPS/GLS/FeDEX/DPD.

ne
door neodutchio - Sep 25, 2017 om 10:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat ik dan weer niet snap, waarom een porceleinen beeldje laten opsturen? U bent afhankelijk van de bereidwilligheid van de verzender of die het goed verpakt en de transporteur waar ook een hoop fout kan gaan. Ook al zou er breekbaar op staan, in de vrachtwagens en busjes gaan ze echt niet anders rijden hierdoor. Ook op de lopende band in de depo's gaat de band ook niet voorzichtiger lopen.

Een gevalletje zonde geld. Al kunt u altijd wel netjes aan de verkoper aangeven wat er gebeurd is. Hij is u niets verplicht, maar wellicht meewerkend.

costnix
door costnix Sep 25, 2017 om 11:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En met een pakket waar “BREEKBAAR” op staat zal een onverlaat zeker mee gaan voetballen onder het mom van “laghe!”

mo
door mof - Sep 25, 2017 om 19:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Afzender. Moet het deugdelijk verpakken en breekbaar erop zetten

diumenge
door diumenge Sep 25, 2017 om 19:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alsof ze er dan extra rekening mee houden. Voor iets wat breekbaar is moet je of héél goed verpakken of een gespecialiseerd postbedrijf gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 25, 2017 om 20:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Succes, wat weet je van de afzender, geen echte naam, geen adres kortom kansloos op voorhand.

ma
door manwijf - Sep 26, 2017 om 13:03
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik iets verstuur dat ik op MP heb verkocht, hoeft het dan niet altijd mijn verantwoordelijkheid te zijn, ik voel me in ieder geval wel verantwoordelijk. Laatst nog iets dat ik verstuurd had via Kiala gebroken aangekomen bij de koper. Heb direct bij Kiala (nu UPC trouwens) aan de bel getrokken. Foto's erbij van de schade, kopie betaling, kopie advertentie etc. en Kiala heeft alles vergoed. Super service dus! Het hoeft niet om veel geld te gaan, het is ook een principekwestie.

Met PostNL gelukkig tot nu toe ook geen problemen. Soms gaat het nl wel om dure verzendingen. Maar alles begint natuurlijk bij heeeel goed inpakken.

wilcovv
door wilcovv - Sep 30, 2017 om 18:22
40 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, de afzender ten eerste hè. Maar voor fragiele of producten waarbij het niet echt duidelijk is of 'ie nog werkt/defect kan zijn lijkt het mij sowieso wel goed om eerst telefonisch contact te hebben voor aankoop of het gewoon zelf te gaan bekijken/ophalen.
Die anonieme afzender of transporteur kan je nou eenmaal niet persé volledig vertrouwen met dit soort situaties.