Ha
door Harry-ji Jul 2, 2019 om 21:05
Winkels & webshops

Ik ben opgelicht online via ikzoekeenschoonmaakster.nl. Het is een slinkse bogus site. En er zitten nog heel veel meer sites achter en heel veel BV's op hetzelfde adres, allemaal met 1 persoon. Hoe kan Kassa helpen ze aan te pakken?

Beste Kassa,

Tijdje terug heb ik via www.ikzoekeenschoonmaakster.nl me ingeschreven voor een schoonmaakster. Inschrijving is gratis werd er gezegd. Daarna is er een aantal dagen niks gebeurd. En kreeg ik ineens een sms bericht met de melding dat ik de openstaande factuur moet betalen. Daarna volgde er ook een email met een factuur en IDEAL betaling voor 31 EUR. Ik heb nooit een kandidaat gekregen en ze blijven me nu spammen met betalingsherinnering op herinnering. Ik heb ze vrij duidelijk gemaakt dat ik geen enkele service heb afgenomen en dat ze ook niks hebben geleverd en ik dus niks ga betalen. Hun site lijkt erg professioneel en er is ook een KvK en adres en telefoon etc. Ook veel positieve reviews etc.
Niks is echter waar gebleken. Deze hulp-in-huis BV die erachter zit, is op klacht.nl al regelmatig over geklaagd. Er staan op de Nijverhijdsstraat 5 in Enschede vele BV's ingeschreven kwam ik achter. Allemaal zeer professioneel opgezet. De man die erachter zit is: [edit - redactie], een grote website en SEO specialist. Kijk eens naar alle BV's die er zitten: Libero BV, Dr. Jabor Acupunctuur, Stichting Beheer Derdengelden Advocaat Atto, Libero, hulp-in-huis BV etc. Hier wordt met online oplichting op een zeer slinkse manier geld verdiend. Ze kopen zelfs op Google traffic in. Hoe kunnen jullie helpen deze oplichters op grote schaal met heel veel bogus sites op te rollen? Niemand die kennelijk echt de moeite neemt zoals ik om erin te duiken! Dank! Harry

11377 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 2, 2019 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U heb die moeite ook pas achteraf genomen.

Maar meld het eens bij opgelicht of zo.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 2, 2019 om 21:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Harry-Ji ,

Lees hier de klachten op klacht.nl , lijkt mij dagelijkse kost van ikzoekeenschoonmaakster.nl

https://www.klacht.nl/ikzoekeenschoonmaakster-nl/

Zijn aangesloten bij webwinkelkeur , dien daar een klacht in , klik in de link rechts benedenaan op : problemen met deze webwinkel

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Ik-zoek-een-schoonmaakster_1204796.html

Lees ook hier de voorwaarden , .

https://www.ikzoekeenschoonmaakster.nl/voorwaarden

ne
door neodutchio - Jul 2, 2019 om 21:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Heel simpel, niets ontvangen is niets betalen. Dat aangeven en melden dat u een rechtzaak gaarne tegemoet ziet. Maar dan moet u wel zeker weten nooit iets ontvangen te hebben.

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2019 om 22:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien moet je ze duidelijk maken nooit een service afgenomen te hebben i.p.v. vrij duidelijk maken...

Volgende keer die moeite om er in te duiken van te voren doen, scheelt veel ergenis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2019 om 09:03
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Doe een melding bij www.fraudehelpdesk.nl en betaal niets. Hoe meer meldingen daar, hoe groter de kans dat er wordt opogetreden.
U heeft zich helaas, als ook al anderen zich laten verleiden door een 'gelikte'website en z.g. goede reviews. Jammer dat u toen niet verder heeft gekeken en dus niet eerder de negatieve zaken heeft gezien.

Als vrijwilligersforum kunnen wij hier verder niets mee. U kunt uw vraag wel richten aan kassa@bnnvara.nl  vanuit mijn aanname dat de vraag voor de redactie is bedoeld.

Als men blijft 'spammen', ik lees dat eerder als stalken, probeer dan melding te doen bij de politie en/of vraag advies bij www.juridischloket.nl

pino123
door pino123 - Jul 3, 2019 om 09:46
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Eenmalige vergoedingvanaf€ 29,25Een bedrag wat wij in rekening brengen voor het vinden van een hulp. U krijgt een jaar lang garantie op deze kosten. Binnen dit jaar een nieuwe hulp nodig? Dan zoeken wij gratis naar een nieuwe hulp. Bereken de kosten.1 jaar garantie
Uurtarief Schoonmaakster€ 13,50per uurDe hulp heeft een vast uurtarief van € 13,50 per uur (incl. vakantiegeld). Hier komen dus geen kosten meer bij! In uw account kunt u een overzicht vinden van het aantal gewerkte uren en het bedrag dat u daarvoor verschuldigd bent aan uw hulp.Voordelig uurtarief Legale schoonmaakhulp

Topantwoord

pino123
door pino123 - Jul 3, 2019 om 09:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij staat het vrij duidelijk bij de eenmalige kosten?

Ha
door Harry-ji - Jul 3, 2019 om 11:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

De kosten zitten verstopt op andere plekken. In de flow van aanvraag indienen staat vooral dat je aanvraag gratis en word gratis lid etc. Daarna wordt er niet eens iemand geleverd of voorgesteld, maar gaat wel de factuur komen. En uit klacht.nl blijkt inderdaad dat heel veel mensen zo gedupeerd worden met hun fake bestand van schoonmaaksters die ze weer via een andere site ooit hebben vergaard en die al lang niet actueel is.

Had met mijn advocaat gedreigd en ook aagifte gedaan bij de politie. Deze lui leveren niks, geen enkele dienst! Toen ik mijn advocaat had ingeschakeld was het meteen: we schelden u de factuur kwijt, ondanks dat we juridisch wel in ons recht staan.

Er is ook geen bedenktijd volgens deze lui, wat er altijd is, omdat ze direct met je aanvraag aan de slag gaan...hahaha...bizarre truc om je zodra je je hebt aangemeld ALTIJD te pakken? Dit is een zeer slimme uitgekookte gast die hierachter zit. Hij verdient geld door niks te doen en fake diensten te leveren, kennelijk al 10 jaar! Heb ook zijn sponsors al bevraagd: WC EEND, Witte Reus etc. Allemaal logo's die erop geplakt zijn om maar vertrouwen te wekken...die gast heeft ik weet niet hoeveel URL's met dezelfde fake site. Een keer een site maken en hup live....en dan ook mensen met Google Adwords campganes lokken ook, in een val waar je niet uit komt....zeer slimme oplichters noemen we dat! Die lui hebben ik weet niet hoeveel BVs op hun adres staan...daar wordt dus goed geld verdiend met oplichting! Nu eens zien wat de politie met de aangifte doet.

Ja
door Janique - Jul 15, 2019 om 10:44
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen Harry,

Wat vervelend om te lezen dat u onze dienst als negatief heeft ervaren. Wij zouden u graag persoonlijk nogmaals willen uitleggen hoe onze service werkt en waarvoor u de factuur hebt gekregen. Uiteraard is het aanmaken van een account bij ons gratis. Wanneer wij een kandidaat vinden, krijgt u van ons een bijpassende factuur. Dat is in uw geval niet anders geweest. Nadat wij een kandidaat voor u hadden gevonden, heeft u van ons de factuur ontvangen. Hierop heeft u uiteraard ook een jaar gararantie. Desondanks heeft u volgens onze gegevens een creditnota van de factuur ontvangen. U hoeft de factuur, ondanks de gemaakte kosten, niet te betalen, daar u niet tevreden bent met de geleverde dienst. Wij vinden het dan ook vervelend en begrijpen niet waarom u alsnog dit platform gebruikt om duidelijk te maken dat u niet tevreden bent. Wij hopen dat u met het intrekken van de factuur, wel tevreden bent.

Note: De bedrijven die u aanhaalt zijn, op het adres na, op geen enkele manier in verband te brengen met Hulp in Huis. De naam die u aanhaalt is tevens niet verbonden aan Hulp in Huis, noch aan de andere bedrijven. Wij vinden het dan ook zeer vervelend dat u deze naam schendt in dit bericht. Wij hebben Kassa verzocht de naam te verwijderen.

Met vriendelijke groeten,

Ikzoekeenschoonmaakster.nl