Dirk Couzy
door Dirk Couzy Dec 3, 2022 om 04:28
Winkels & webshops

Ik heb 2 T Shirts van verstappen.com en heb nu extra €41 aan Tax moeten betalen

Ik heb 18 November jl Black Friday twee T Shirts besteld €69,30 (€19,75) verzendkosten zit in de totale prijs en na 8 dagen kreeg ik telefoon van de koerier van FedEx nog eens €41 moest betale voor Tax en dat stond negens op papier en Ik woon in Azië dat is toch pure discriminatie en als Ik dat niet zou betalen dan kreeg Ik het pakketje niet en hun 2 T Shits voor nakko nadda dan zei Fed Tax dus geen FedEx meer en ook verstappen.com niet meer zo kan ik ook rijk worden

1512 12 Rapporteer

panter22
door panter22 - Dec 3, 2022 om 06:16
6599 Antwoorden / Vragen

info:

https://nl.verstappen.com/bezorging
J
e moet douanekosten betalen. Niks discriminatie of rijk worden.

ne
door neodutchio - Dec 3, 2022 om 07:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er precies discriminatie aan? Iedereen die importeert uit andere werelddelen moet belasting betalen. Als u in Nederland zou wonen en uit Azie iets laat komen moet u dat ook betalen.
U moet dus klagen bij de overheid in het land waar u woont, die heeft namelijk die verplichting gemaakt.

rj
door rjw - Dec 3, 2022 om 08:30
3255 Antwoorden / 5 Vragen

Je weet wat het woord "tax" betekent en wie dat bepaalt?

getty
door getty - Dec 3, 2022 om 09:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Zijn dit niet gewoon de belastingregels in het land waar u woont?  Ik snap niet zo goed dat u zich hier boos over maakt. Had u toch ook kunnen weten?

 Wij betalen hier bv ook extra voor bv pakjes uit China.

ro
door ronny530 - Dec 3, 2022 om 09:24
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Als zijnde toevoeging, het is uw keuze geweest om ergens in Azië te gaan wonen met de bijbehorende voor en nadelen die dat land met zich mee brengt dus voor het gevoel van discriminatie moet u dat land aanspreken want niet verstappen.com en Fedex brengen de douanekosten in rekening dat heeft het land waarin u woonachtig bent zo bepaald.

Dirk Couzy
door Dirk Couzy - Dec 3, 2022 om 09:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is het bewijs van die €41 van FedEx nu FedTax

Mabelle
door Mabelle Dec 3, 2022 om 10:10
418 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, en? Vroeg iemand om bewijs dan? En wat een onzin om het over discriminatie te hebben. Als je niet weet hoe het werkt, niet in het buitenland bestellen.

Gr
door Grunn1 Dec 3, 2022 om 10:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zou gaan klagen bij de belastingdienst in uw land want zij bepalen de regels en niet een bedrijf in Nederland

ju
door juliomariner Dec 3, 2022 om 14:38
1321 Antwoorden / 2 Vragen

En aan wie draagt FedEx die tax af, juist aan uw overheid.
U heeft echt in geen enkel punt gelijk

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2022 om 10:15
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U woont in Thailand en bestelt hier. Waarom klaagt u dan op deze site over 'tax'? Het zal de Thaise overheid zijn die m.b.t. het importeren van goederen van elders zoals in dit geval vanuit Nederland bepaalt wat er aan bijv. invoerbelasting en/of omzetbelasting betaalt  dient te worden.
Ik heb heen verstand van de Thaise belastingregels.

Ergo: leg uw probleem voor aan de daartoe bevoegdse of betsaande Thaise autoriteit om duidelijkheid te verkrijgen en het antwoord naar alle waarschijnlijkheid niet anders zal zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 3, 2022 om 11:27
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Dirk,

Informeer eens bij drukkerij bedrijven in uw land.

Voor veel minder kosten, kunt u mooie T-shirts namaken en zelf mooier maken naar eigen smaak.

rj
door rjw Dec 3, 2022 om 14:13
3255 Antwoorden / 5 Vragen

CC juristen van Max Verstappen.

ju
door juliomariner Dec 3, 2022 om 14:39
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij is het hier niet toegestaan om adviezen te geven die lijden tot illegale handelingen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 4, 2022 om 00:52
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW en Juliomariner,

Op Chinese verkoopsites staan volop van dat soort artikelen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 3, 2022 om 13:19
2039 Antwoorden / Vragen

"Pure discriminatie in Azië", het denkraam is niet bijzonder uitgebreid in deze.

me
door mein33 - Dec 3, 2022 om 14:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De verzender en transporteur staan hier verder buiten.
U moet de Thaise douane (invoer) kosten over uw aankoop betalen, die moeten door de transporteur aan u in rekening worden gebracht en nu wil u ons doen geloven dat u daar niet van op de hoogte bent ??

Redacteur
door Redacteur - Dec 5, 2022 om 14:07
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Topic gaat dicht. Het is geen vraag, eerder een wat warrige klacht, en verder kunnen FedEx en Verstappen.com niks doen aan het feit dat er importheffingen betaald moeten worden. Het is de verantwoordelijkheid van de koper – de topicstarter – om dat te weten en daar bij het plaatsen van een bestelling rekening mee te houden, met 'discriminatie' heeft dat werkelijk niets te maken.