He
door Henk Egbers Aug 3, 2022 om 14:20
Winkels & webshops

Ik heb een probleem met MEUBELZORG, kunt u mij hierbij helpen s.v.p

J.H.Egbers 
Ik ben manterzorger voor mijn zus, en heb Meubelzorg gebeld om te vragen om bij mijn zus langs te gaan voor een sta op stoel,mijn zus woond in Bergeijk en ik zelf in Lochem,en is niet direkt in de buurt.

Meubelzorg was er snel, een stoel bij haar thuis laten zien en geprobeerd,aanbevolen en verkocht door de verkoper , 5600 Euro, direct aanbetalen, de stoel meegenomen om aangepast te worden en zou een week duren na 2 weken gebeld maar duurde wat langer, daarna nog een keer gebeld daarna werd de stoel gebracht,alles uitgelegt , restbedrag betaald.
Mijn zus kan niet goed met de stoel overweg, en heb toen weer gebeld of Meubelzorg een keer langs haar willen gaan , na enkele weken is dat ook gebeurt en kreeg als antwoord, U snapt alles niet en ook de werking van de stoel niet.
Mijn zus is 87 jaar.
Zij wil ook de stoel iets kunnen verplaatsen maar dat gaat niet.
Weer contact gehad met Meubelzorg en niemand kan mij verder helpen.
Na een week weer gebelt en een afspraak kunnen maken in GELEEN,daar aangekomen en werd gehopen door een verkoper maar er moest volgens hem de Bedrijfsleider bij komen.
veel gepraat, een ander stoel geprobeerd welke voor haar geschikt is.
Wij konden de stoel kopen en niets inruilen ook niet met bijbetalen 4900 Euro.
Garantie ? NEE , er werd gevraagd, zit de stoel goed? geantwoord JA   Antwoord terug , GEEN GARANTIE, niets aan te doen.


2075 11 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2022 om 14:27
15464 Antwoorden / 197 Vragen
1

Geen garantie?? Zie onderstaande verwijzingenn naar informatie en maak er gebruik van: (De wettelijke garantie die m.i. hier wel degelijk aan de orde is, de stoel voldoet niet aan de gewenste verwachtingen). Is uw zus lid van een patientenvereniging of organisatie voor ouderen, schakel die dan (ook) in: 

gerbera
door gerbera Aug 3, 2022 om 21:48
6998 Antwoorden / 12 Vragen

er werd gevraagd, zit de stoel goed? geantwoord JA  

Dus wat is er mis met de stoel?

sira
door sira - Aug 3, 2022 om 14:31
1214 Antwoorden / 24 Vragen
4

Ik heb geen ervaring met Meubelzorg, mijn mening is wel dat u een belachelijke hoge prijs voor de stoel heeft moeten betalen. Sta-op-stoelen zijn er al ruim onder de € 1.000,-. Bij Medizorg al vanaf € 400,-.

Dat uw zus hem niet kan verplaatsen, is logisch, het zijn zware stoelen.

Ik kan niet beoordelen of het niet kunnen bedienen aan uw zus ligt of aan de stoel. Zou het aan de stoel liggen, kunt u een ingebrekestelling aan Meubelzorg sturen en eisen dat zij het in orde maken.

He
door Henk Egbers - Aug 3, 2022 om 14:33
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb nog gevraagd naar de naam en telefoonnummer van de baas of bedrijsleider van Heerhugowaart maar  dat kreeg ik niet,maar later werd er een naam genoemd , verschillende keren gebeld maar de telefoon werd niet opgepakt, laatste keer werd opgepakt en heb gevraagd naar deze persoon, maar is nooit aanwezig of wil ons niet te woord staan, deze bedrijsleider zou mij de volgende dag terug bellen maar helaas het is alweer 3 weken geleden en er belt mij niemand. 

1paul
door 1paul - Aug 3, 2022 om 14:34
2333 Antwoorden / 0 Vragen
2

u heeft natuurlijk garantie maar koop is koop in dit geval en daar gaat uw klacht over, u of eender een ander persoon had bij de koop aanwezig moeten zijn en dan duidelijk uit moeten leggen welke eisen de stoel moest hebben, achteraf ben je afhankelijk van de goodwil van de verkopende partij en nu er al aanpassingen gedaan zijn aan de stoel is het helaas pindakaas!!!!

gerbera
door gerbera - Aug 3, 2022 om 21:46
6998 Antwoorden / 12 Vragen
1

Garantie ? NEE , er werd gevraagd, zit de stoel goed? geantwoord JA   Antwoord terug , GEEN GARANTIE, niets aan te doen.
Hieruit blijkt dus dat er met de stoel niets aan de hand is,dus welke garantie verwacht u dan. Dat uw zus niet met de knopjes overweg kan heeft niets met garantie te maken dus de wetsartikelen kunt u wel vergeten. Garantie betekend dat bij defect herstel wordt uitgevoerd door de verkopende partij. Mogelijk dat u in staat bent een eenvoudige verklaring van de wijze van bediening op papier kan zetten. Ook mijn wederhelft is niet zo technisch ingesteld en kan niet overweg  met aparaten, in dit geval een nieuwe magnetron welke anders werkt dat de vorige, waar meerdere knopjes op zitten. Dit heb ik opgelost door een verkorte simpele verklaring van de werking van de tiptoetsen op papier te zetten en alles komt op de juiste wijze er uit. Dat er niet geruild kan worden is ook wel begrijpelijk, de stoel is op maat voor uw zus gemaakt en de kans dat de winkel deze opnieuw kan verkopen is gering of men moet toevallig iemand treffen die dezelfde maatvoering kan gebruiken. 
Wanneer is het heroepingsrecht niet van toepassing; 

  • Volgens specificaties vervaardigde of gepersonaliseerde goederen: volgens specificaties van de consument gemaakte producten, of duidelijk bestemd voor een specifieke persoon (bv. een pak gemaakt op maat van de klant) In dit geval dus de stoel.




Ni
door Nicholas Powell - Aug 4, 2022 om 07:13
1 Antwoorden / Vragen
0

Op www.kbo-brabant.nl kunt u de Ons laten voorlezen. ISSN 2211-5277. en goed terecht gekomen, ik heb gedaan wat ik wilde, ik kijk terug op een.

Sjoppy.
door Sjoppy. - Aug 4, 2022 om 10:01
6185 Antwoorden / 3 Vragen
1

Telefonisch contact is niet altijd voldoende, u kunt het nog proberen via een formulier onderaan de link en zij nemen dan contact met u op.
Hopelijk gebeurt dit per e-mail die u dan als bewijs kunt bewaren.

https://meubelzorg.nl/contact/

atlas1302
door atlas1302 - Aug 4, 2022 om 11:26
62 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik vind het vervelend voor uw zus van 87 jaar, niet een van de jonste meer en heeft last met het bedienen van de stoel. Maar het werkt wel zegt u zelf, dus de stoel is okay.
Misschien proberen te verkopen op M.P. u heeft dan wel verlies, maar een goed leermoment om een volgende stoel te kopen waar uw zus wel mee om kan gaan.

Dure pech, dat meen ik oprecht.

re
door red1 - Aug 5, 2022 om 10:08
313 Antwoorden / 1 Vragen
0

5600 euro ?? is dat ding van platina ???

atlas1302
door atlas1302 Aug 5, 2022 om 10:19
62 Antwoorden / 3 Vragen

Op hun site staat vanaf 695 euro, dus dat begrijp ik ook even niet.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2022 om 16:00
6998 Antwoorden / 12 Vragen

Vanaf is een direct mee te nemen stoel zonder poespas, het zijn de aanpassingen die de stoel "overdreven" duur maakt.

john devries
door john devries - Aug 6, 2022 om 11:46
110 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb kortgeleden een leren sta op stoel bij de plaatselijke meubelwinkel gekocht. Deze stoel koste €  998 en staat op wieletjes. Er zitten 4 knopjes op afstandbedienging. Een knop om de stoel in de relex stand te zetten en ernaast een knop om de stoel terug in de sta op stand te zetten . De andere 2 knoppen zijn om de rugleuning te bedienen en zijn bedoeld om de rugleuningeventueel nog iets aan te passen. Dat zal bij de stoel van uw zus niet veel anders zijn .
Als je de 2 knoppen voor sta op en relex markeert is de stoel voor iedereen makkelijk te bedienen. Van garantie kan geen sprake zijn als de aangepaste stoel niet kapot is. Kortom u hebt geen probleem meubelzorg , maar met de bediening van de stoel . Ik vraag me af waarom dat bij het uitproberen niet opgemerkt is.

ne
door neodutchio - Aug 6, 2022 om 17:51
4537 Antwoorden / 12 Vragen
1

Als uw zus niet onder curatele staat, dan is de koop rechtsgeldig. Er is een verkoper bij haar geweest en de wensen zijn doorgesproken. Daarop is de stoel gemaakt. Dat uw zus achteraf wat anders wilde is dan te laat. Als ik een auto bestel in een showroom en na aflevering meld ik dat ik toch graag een andere uitvoering wil hebben, dan kan ik die koop ook niet ongedaan maken. 

U woont in Lochem, uw zus in Bergeijk en u vraagt naar het telefoonnummer van Heerhugowaard?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mitchh
Mitchh - Aug 11, 2022 om 11:26
Winkels & webshops
Inklaringskosten bij Europese webshop

Inklaringskosten bij Europese webshop

Ik heb schoenen besteld bij een Europese webshop (Tropicfeel). Helaas pastte deze niet en heb ik ze teruggestuurd voor een andere maat. Nu blijkt deze maat vanuit een opslag in Amerika te moeten komen waardoor ik ineens 21% inklaringskosten moet betalen aangezien de schoenen van buiten de EU komen. Het bedrijf is gevestigd in Spanje, in de EU dus. Mag dit zomaar? Hun reactie is overigens dat je di ... Lees meer

Om
Oma Aartje58 - Aug 10, 2022 om 12:13
Winkels & webshops

Retour zenden van een kledingstuk, zonder retourformulier

Ik heb een kledingstuk gekocht online, helaas te klein. In de voorwaarden staat dat ik het retour mag zenden met bijvoegen van het retourformulier.  Helaas zit het retourformulier niet in de verpakking. I, heb meerdere keren gemaild of ze mij het retourformulier willen toezenden. Helaas krijg ik geen antwoord.  Op de website is geen adres of telefoonnummer te vinden. Wat kan ik verdernogdoen. ... Lees meer

PB
PBB - Aug 8, 2022 om 13:53
Geldzaken & recht
Collega heeft gouden oorbellen kwijtgemaakt. Hoe krijg ik mijn geld hiervoor?

Collega heeft gouden oorbellen kwijtgemaakt. Hoe krijg ik mijn geld hiervoor?

In 2020 had ik tijdens mijn werk mijn dierbare gouden oorbellen nog in. Dit is tegen de regels en ik heb ze uit gedaan, met tape op een doosje pepermuntjes geplakt. Dat doosje heb ik een lade gelegd ervan uitgaande dat ik ze na mijn dienst mee kon nemen.Helaas kwam ik er thuis achter dat ik ze was vergeten.....

De volgende dag heb ik mijn collega gevraagd om de oorbellen voor mij mee te ... Lees meer