Ha
door Hanneke de Boer Oct 19, 2019 om 09:46
Winkels & webshops

Ik heb iets bestel via internet en niet ontvangen bet hoe krijg ik mijn terug?

Ik heb bij Jomaxa via Facebook laarsjes besteld en betaald via ideal, het gaat om 79,96. Ik heb niks ontvangen en ze blijken onberijkbaar. Hoe kan ik mijn geld retour krijgen?

4354 12 Rapporteer

Beps
door Beps - Oct 19, 2019 om 10:04
75 Antwoorden / Vragen

Voordat je gaat bestellen online, eerst even controleren of het een goed bedrijf is. Zie Hier de reviews en die zijn niet best, ik weet wel dat het er nog maar een paar zijn, maar deze klanten hebben allemaal hetzelfde verhaal. Geen goederen ontvangen en geen geld retour en onbereikbaar. Lees hier wat u nu kunt ondernemen. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu

marita5
door marita5 - Oct 19, 2019 om 10:07
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hanneke De Boer ,

Beter controleren vooraf i.p.v achteraf , u bent niet de enige , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/jomaxa.com/details?companyId=7097fd5a-e457-439e-a097-e35ce7a9e788

https://nl.trustpilot.com/review/jomaxa.com

De site is geregistreerd op 3 - 7 - 2019

Organization : WhoisGuard , Inc
Street            : P.O. box 0823-03411
City               : Panama
State             : Panama
Country         : PA

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2019 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal wel uit China moeten komen. Dus misschien nog geduld?

Ze waren al niet bereikbaar voordat u iets wilde bestellen, dus waarom dan toch gedaan?

Het barst van de klachten over die club.

diumenge
door diumenge - Oct 19, 2019 om 10:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zo te zien de zoveelste Chinese webshop, wellicht ontvang je de laarsjes (of iets wat in de verte wat weg heeft van laarsjes) nog.

By placing an order in this online shop, the customer exclusively enters into a contract with High Smart Corporation Limited.

High Smart Corporation Limited

20 Floor Central Tower, 28 Queen‘s Road Central
Central
Hong Kong

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2019 om 10:17
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik ben ondertussen de tel kwijt van al degenen die met een zelfde vraag/opmerking komen.
Op al heelveel eerder gestelde vragen op deze site zijn al heel veel antwoorden gegeven zoals ook nu weer in ieder geval voor mij al drie.

Geen keurmerk en daarbij is bovendien sprake van het feit dat er ook nog sprake kan zijn van groite vertraging door dat de laarsjes mogelijk wel zijn verzonden maar in een douanedepot liggen voor onderzoek op o.a. btw en evt. invoerrechten en controle op 'ongewenste' inhoud.

Het risici is dus erg groot dat u 'Panamees'mag fluiten en het enige dat u zou kunnen doen is, indien de bestelling nog lang uitblijft of al is uitgeblevenmelding doen bij consuwijzer www.consuwijzer.nl

Pe
door Peter33 - Oct 19, 2019 om 14:46
5 Antwoorden / Vragen

Als je betaald hebt met een credit card kun je je bank bellen en vragen het bedrag terug te halen. Heb je het bedrag zelf overgemaakt dan moet de leverancier het terug storten.Stuur een brief waarin je het koopcontract opzegt en je je geld terug vraagt. Schriftelijk dus!

diumenge
door diumenge Oct 19, 2019 om 15:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"...en betaald via ideal..."

gerbera
door gerbera Oct 19, 2019 om 16:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

en je je geld terug vraagt.

Optimist☺

justmeagain
door justmeagain Oct 20, 2019 om 00:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

De bank bellen, die lachen je gewoon uit. Credit card moet je schriftelijk doen en je moet bewijzen overleggen. En omdat er geen contact is kun je niets.
En een briefje naar Hong Kong sturen, die lachen zich rot, als het briefje al aankomt.

gerbera
door gerbera - Oct 19, 2019 om 15:31
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Uw geld terug krijgen, zo'n club lapt alle regels aan de door u bestelde laars. Een tip, nooit een bestelling via "feestboek" doen want dat is 95% ellende en hooguit 5% "feest"

Th
door Thijs124 - Oct 19, 2019 om 16:11
289 Antwoorden / Vragen

Ideal is inderdaad een heel veilige betaal mogelijkheid. Voor de website dan. Dat geld is niet terug te halen.

jo
door jorisw - Oct 20, 2019 om 09:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nadenken alvorens te handelen had ook dit probleem kunnen voorkomen.

Mi
door MiraiSora - Nov 13, 2019 om 03:42
8 Antwoorden / Vragen

Om je vraag simpel te beantwoorden. Niet

als je via facebook besteld, via een advertentie of gewoon een leuk berichtje, dan komt het waarschijnlijk via china of van onbetrouwbare bedrijfjes.

Je kunt hoog en laag en door hoepels springen. Maar vaak is hier niks meer aan te doen. Soms zijn de bedrijven zelfs na een week ineens weg

gwendolyne
door gwendolyne - Jan 19, 2020 om 12:25
1 Antwoorden / Vragen

hallo,
heb een bestelling gedaan betaald en nooit iets gekregen dus zou graag mijn geld terug willen!!!

Jomaxa NL

-69,95
EUR

Datum
01-11-2019 om 23.16 uur
Debetkaart
6703 42XX XXXX X301 6
Kaarthouder
VANDERMEEREN GWENDOLYNE
Betaling met KBC-Debetkaart via Bancontact
Valutadatum     04-11-2019
Aan eigen overzicht toevoegen
Bankkaart beheren
Bewaar als pdf

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2020 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

..

diumenge
door diumenge Jan 19, 2020 om 13:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Begrijpelijk!!!

tijger1
door tijger1 - Jan 19, 2020 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gwendolyne

Als u eerst eens onderzoek gedaan had, zou u daar niets gekocht hebben.

Lees eens hier.

https://nl.trustpilot.com/review/jomaxa.com