Ik heb minder dan een maand geleden schoenen gekocht en de zool is nu al door
Ik heb minder dan een maand nieuwe schoenen gekocht bij een schoenwinkel in de buurt. Helaas is van de rechterschoen de zool
gescheurd en de hak heeft losgelaten. Met bonnetje en schoenen terug naar de winkel gegaan, hier werd ik door de eigenaar voor een leugenaar uitgemaakt, hij meende dat ik een zelfde ouder paar had meegebracht en op deze manier nieuwe schoenen of geld terug wilde krijgen.
Wat zijn mijn rechten hierin?
Hoewel garantie ook garantie betekend moet je wel onder ogen zien dat een paar schoenen van (voorbeeld) € 10 minder van kwaliteit en levensduur zijn zijn dan hun soortgenoten van € 100. Verder moet je niet met je zwarte moilëres in de bouw gaan werken. Daarom de vraag: waren dit merkschoenen en wat heeft u betaald en wat heeft u er (mogelijk) excessief mee gedaan?
Dit waren schoenen van het merk Fluchos en heb er € 119,95 voor betaald.
Ik doe kantoorwerk in de horeca. Er wordt niet excessief mee omgegaan. meestal gaat een paar schoenen 6-8 mnd mee. Binnen een maand al vind ik nogal vroeg, daarbij betreft het slechts 1 zool. Die van de rechterschoen
Dit waren schoenen van het merk Fluchos en heb er € 119,95 voor betaald.
Ik doe kantoorwerk in de horeca. Er wordt niet excessief mee omgegaan. meestal gaat een paar schoenen 6-8 mnd mee. Binnen een maand al vind ik nogal vroeg, daarbij betreft het slechts 1 zool. Die van de rechterschoen.
Topantwoord
Als de eigenaar al niet uit de vorm van slijtage aan met name de hak kan zien dat het vrij nieuwe schoenen twijfel ik ten sterkste aan de kwaliteit schoenen die deze verkoopt. Is de zool overdwars gescheurd kan de oorzaak hiervan zijn dat u regelmatig op de rechterknie doorzakt en dan op de voorkant van uw schoen gaat staan. Maar dan nog mag dat niet binnen een maand gebeuren. Ben bang dat het een welles nietes spel gaat worden maar zet uw klacht op klachtenkompas, klik hier
Overigens dat u slechts 6 tot 8 maanden met een paar schoenen doet is wel tekenend voor de kwaliteit.
Is er sprake van een kapot product? Dan mag een verkoper je niet afschepen met een tegoedbon, omdat er geen sprake is van spijt van aankoop.
U geeft aan dat de rechterschoen een probleem is. Bij de schoenen die langer meegaan is daar een verschil van slijtage te zien bij de linker en de rechter? Het zou zomaar kunnen zijn dat uw beweeggedrag daar mogelijk misschien eventueel een verklaring voor zou kunnen geven?
Topantwoord
Hallo A. Marcus ,
Lees deze informatie eens door , ( lees ook benedenaan onder : zie ook ) klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
U heeft natuurlijk minstens recht op gratis reparatie en anders op nieuwe schoenen. Prijs of merk maken nauwelijks uit. Ik loop bv. al jaren op schoenen van 3 tientjes zonder enig gebrek. Maar na een maand versleten? Onacceptabel. Is de zaak toevallig aangesloten bij een keten? Dan zou ik zeker per omgaande een maailyje naar het hoofdkantoor eraan wagen. Of een bericht aan een consumentenorganisatie en klacht.nl/klachtenkompas.nl
Dus de schoenen zagen er al binnen 1 maand afgetrapt uit.
Dat red je niet met alleen gebruiken op kantoor..
Zo te lezen bezit je maar 1 paar schoenen en vervangt ze na ca. 6 maanden.
Dan doe je daar alles mee.
Maar binnen 1 maand een gescheurd zool en een losse hak, dat is veel te snel.
Hoe kan een plooibare zool knappen?
100% natuurlijke plastieke zolen die lang meegaan en plooibaar zijn,
https://www.sarenza.nl/fluchos-quebec-9372-s780073-br862-t76-p0000149398
Vraag eens een schoenmaker om advies. Hij kan misschien beoordelen wat er met de schoen aan de hand is.
M.b.t. de al gegeven reacties waaronder die door de redactie wijs ik u ook op de wettelijke regels zoals die gelden voor consumentenverkoop en is het aan de verkoper om te bewijzen dat de oorzaak niet aan hem resp. aan de door hem verkochte schoenen is te wijten! Zie o.a. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en qua letterlijke wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http.//www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html en info m.b.t. vorderingsrecht: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ m.b.t. niet naleven van de wetgeving en vind u een voorbeeld brief bij bijv. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ Het lijkt mij goed om eerst te proberen om de verkoper mondeling en anders dus schriftelijk te wijzen op de voor hem geldende wetgeving c.q. uw rechten in deze. Let ook op dat het u uitmaken voor leugenaar indien dat niet kan worden bewezen strafrechtelijk aspecten heeft.Commentaar van de Redactie slaat op online winkelen. Gaat hier over een stenen winkel.
@heremietkreeft , M.b.t. de al gegeven reacties waaronder die door de redactie . De reactie van @Redacteur is fout , de schoenen zijn in een winkel gekocht , dus herroepingsrecht geldt hier niet .
+10 @marita5, begrijp ook eerlijk gezegd niet waarom @redacteur hierop reageert.
@TENORMIN en @MARITA5, Zie dan toch art BW 6:253 http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ waar 'redacteur' op doelt hoewel inderdaad het artikel uit de Kassa nieuwsbrief voorl ingaat op het on-line aankoop aspect.
Dit was voor mij reden om een aanvulling te geven m.b.t. de consumentenwetgeving confom BW 7:17 jo 25.
(Off topic - ik hoopte dat de 'uitval van de site' vanochtend betrekking had op de inlogprobleem oplossing. Helaas blijkt dat niet het geval)
@marcus, nogal een beschuldiging dat je terugkwam met een ouder paar. Had hij die dan ook nog in de winkel? Steun je een winkelier en is het nog niet goed. Ik zou het er toch niet bij laten zitten hoor. Succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer