dickevers
door dickevers Dec 12, 2019 om 15:57
Winkels & webshops
Ik kocht bij Banggood en heb niets ontvangen. Wie heeft dezelfde ervaring?

1. ik bestelde op 30 oktober een sinterklaas cadeau bij Banggood.

2. ik krijg op 30 november via PostNL app te horen dat het cadeau afgeleverd gaat worden. Daarbij stuurde PostNL een screenshot van het pakket.

3. het product wordt niet [nooit?] meer afgeleverd. Ik, die part nog deel aan het niet leveren heeft, ben dus het kind van de rekening.

4. PostNL adviseert contact met de leverancier op te nemen die zegt dat het bij PostNL is. Dat klopt want PostNL stuurde bijaand screenshot.

5025 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 12, 2019 om 16:06
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe dan ook dient u bij de leverancier/verkoper kenbaar te maken dat u een door hen aan u verzonden pakket niet heeft ontvangen. De verkoper is en blijft wettelijk verantwoordelijk voor de juiste verzending en ook juiste aflevering. Indien dat niet juist gebeurt dient de verkoper dat te regelen met degene aan wie zij de verzending heeft opgedragen. Indien u het pakket met uw bestelling niet ontvangt heeft u recht op geld terug.  Dat laatste kan erg lastig zijn nu ik zie dat Banggood geen Nederlands Keurmerk heeft en dan mogelijk dit aan de orde is: https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term=    of wel problemen met aankopen uit 'Verwegisstan'.  M.b.t. eventuele klachtmogelijkheid verwijs ik u naar: https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/

gerbera
door gerbera - Dec 12, 2019 om 16:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het vreemde is dat Post.nl een screenshot naar u zenden, dit is niet de normale werkwijze. U krijgt een Track en Trace bericht waarop u uw pakket kunt volgen. U heeft echter wel te maken met een Chinees bedrijf dus kan een bestelling lang onderweg zijn. Daarbij zou het ook nog kunnen dat het product in beslag wordt genomen omdat het mogelijk namaakspul is.  Maar het is blijft de verzender die verantwoordelijk is en het voor u moet opolossen.

diumenge
door diumenge Dec 12, 2019 om 16:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb van Chinese brievenbuspakketjes ook wel een melding op deze manier via de app ontvangen, dus dat kan wel degelijk. Het is moeilijk te zien of dit ook een brievenbuspakketje is echter.

lo
door lovewinnie Dec 12, 2019 om 21:19
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Post NL app is dit normaal. Krijg je foto's te zien van alle brievenbus post die er aan dit te komen . Soms klopt de app niet en komt het 3/4 dg later maar soms ook zelf tot week later . nu is wel heel erg te laat. Helaas kunt u niks met post NL. Dat moet de verkoper doen Niet altijd past het door de brievenbus naar wordt wel geleverd door postbode en niet pakket bezorger

gerbera
door gerbera Dec 12, 2019 om 21:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Weer wat geleerd;-))

marita5
door marita5 - Dec 12, 2019 om 16:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DickEvers ,

Zoals @gerbera aangeeft is dit een Chinese Webshop , klik op de rode regels .

https://www.kopeninchina.nl/chinese-webshops/banggood/

Plaats een klacht op Trustpilot , daar reageert Banggood ,

https://nl.trustpilot.com/review/www.banggood.com

Of FB ,

https://www.facebook.com/pg/banggood/community/?ref=page_internal

Lees ook deze ervaringen , u bent niet de enige .

https://www.kopeninchina.nl/chinese-webshops/banggood/ervaringen/

Topantwoord

panter22
door panter22 - Dec 12, 2019 om 16:21
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom wordt het product niet afgeleverd. Heeft PostNL geen reen opgegeven?

dickevers
door dickevers Dec 12, 2019 om 16:29
0 Antwoorden / 2 Vragen

Geachte heer Evers,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.

Uw klacht is doorgegeven aan de manager van de afdeling Postbezorging in uw woonplaats. Hij heeft de situatie inmiddels besproken met de betreffende medewerker en er is onderzoek gedaan. Dit onderzoek heeft echter geen positief resultaat opgeleverd. Voor het hierdoor ontstane ongemak bied ik u mijn welgemeende excuses aan.

PostNL is verantwoording verschuldigd aan de afzender. Dit is de opdrachtgever voor de verzending. Wanneer u als geadresseerde niet tevreden bent over de aflevering kunt u dit melden bij de afzender. Volgens de Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst wordt bepaald of er een schadevergoeding van toepassing is richting de afzender.

Met vriendelijke groet.

S. Keekstra
PostNL Klantenservice

diumenge
door diumenge - Dec 12, 2019 om 16:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk in de verkeerde brievenbus gestopt door de postbezorger. Die kunnen het hebbben teruggestuurd of gehouden, kennelijk hebben ze niet de moeite genomen om het even in de juiste brievenbus te gooien.

"Ik, die part nog deel aan het niet leveren heeft, ben dus het kind van de rekening."

Dat is een klein risico dat je neemt als je iets bij een Chinese webshop besteld, hoewel het hier uiteindelijk bij tante Pos fout is gegaan.

ellencc
door ellencc - Dec 12, 2019 om 19:21
31 Antwoorden / 6 Vragen

Heb ik ook eens gehad. Pakketje was bij de douane beland en nadat ik de aankoopbon, die in je account van de chinees waar je gekocht hebt staat, opgestuurd had, lag het binnen een paar dagen in de bus. Ging er over of er invoerrechten betaald moesten worden.

dickevers
door dickevers Dec 12, 2019 om 20:37
0 Antwoorden / 2 Vragen

Oke, nu echter was het pakket al bij de bezorger vandaar ook het screenshot. Die heeft het niet bij mij afgeleverd en nu is het kwijt...

he
door henk51 - Dec 12, 2019 om 20:47
90 Antwoorden / 0 Vragen

Het is  een brievenbus pakje,daar krijg je een screenhot van met verwachte bezorgdatum erbij wil niet zeggen dat dat ook de eigenlijke bezorgdatum is.
Een dergelijk brievenbus pakje(ook uit China) met een verwachte datum werd 2 weken later pas werkelijk bij mij bezorgd.  Ik denk dat het erg druk is i.v.m. sinterklaas black friday  vooral uit aziatische landen.Denk dat normale binnenlandse zendingen voorrang hebben op de stormvloed uit china ook gezien de magere vergoeding die Post Nl nu nog krijgt, grote kans dat dat gaat veranderen in markt conforme verzendkosten.

groeten Henk

Iv
door Ivo W - Dec 13, 2019 om 08:08
728 Antwoorden / Vragen

Voortaan maar weer gewoon bij de winkel 'om de hoek' kopen.

Heb je het product meteen in handen en draag je niet langer bij aan de uitholling van de Nederlandse economie.

dickevers
door dickevers Dec 13, 2019 om 09:20
0 Antwoorden / 2 Vragen

Daar hebben ze dit product niet!

tdmduc
door tdmduc - Dec 13, 2019 om 15:53
703 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij is dit eens gebeurt met een ....jawel, een heuse fles whiskey.

Bleek na meerdere malen navragen dat dit bij een bejaard echtpaar 2 straten verderop te zijn afgeleverd.

De Chinese verkoper had het adres met de hand op het pakket geschreven waardoor de combinatie postcode en huisnummer niet klopte.

Ik had dus geluk dat de oudjes mij tegenkwamen en vroegen of ik hier ook woonde en toevallig iets uit China had besteld. Anders had ik nog gezocht.

Ik wist niet eens dat de fles(op catawiki gekocht) uit China moest komen maar alá.

Heb wel eventjes een bericht richting de verkoper gedaan dat ze maar eens met de computer moesten gaan werken en fatsoenlijke labels moesten printen.

Misschien is hier ook zoiets gebeurd?