Ik krijg geen geld terug bij Sacha , mag dat??
Op 14 maart heb ik een tas gekocht bij Sacha in Utrecht. Mijn dochter vond hem niet mooi en ik heb hem teruggebracht.
Daarop kreeg ik een tegoedbon, wat ik dus erg vervelend vind omdat ik, normaliter, nooit iets bij Sacha koop.
Volgens het hoofdkantoor van Sacha staat in alle winkels dat er geen geld terug wordt gegeven. Ik ben nogmaals gaan kijken maar het bordje is zo verschrikkelijk klein dat je er een vergrootglas bij nodig hebt.
Ook zouden de verkoopsters dit melden bij aankoop, volgens het hoofdkantoor, wat ook zeker niet gebeurd is.
Ik heb diverse mailtje verzonden maar krijg steeds nul op request. Op mij laatste mailtje zou ik een internet voucher krijgen, bij bestelling via internet krijg je namelijk wel je geld terug, maar dit is vorige week weer teruggedraaid. De website zou veranderd zijn!!!!
ik hoor dat u mij kunt advies kunt geven om toch mijn geld terug te krijgen.
ik hoor graag van u
met vriendelijke groet
Hannemarie Bouwman
In een winkel is koop, koop. Ruilen, of terugbrengen tegen een waardebon of geld terug, is een gunst van de winkelier. En dat hoeft niet vermeld, noch gezegd te worden.
Dus u mag al blij zijn, dat u een tegoedbon gekregen hebt, zou hem maar gauw gaan besteden, voordat hij kwijtraakt.
Tja, in een stenen winkel is en blijft het een gunst van de leiding zelf. Ze hoeven geen geld terug te geven, een tegoedbon is dan meer dan een goed gebaar van "Sacha", jammer voor u, maar zo is het nu eenmaal.
Een fysieke winkel is NIET verplicht om geld terug te geven. Sterker nog: ze zijn zelfs niet verplicht een artikel retour te nemen.
Overigens is het bordje niet zo klein, hoor. Ik kan de tekst die daarop staat prima lezen zonder vergrootglas.
Volgens mij mag een winkel deze voorwaarde stellen. Als u het aan een verkoopmedewerkster gevraagd had dan hadden zij dat zeker verteld. Let alleen wel op de geldigheidsduur van de tegoedbon die eventueel aangepast zou kunnen worden.
Zoals bovenstaand: In de winkel is het de goodwill dat ze bij retour geld terug geven. Bij internet aankopen is de 14 dagen termijn van kracht(koop op afstand). Hannemarie, u heeft geen recht op geld retour als de verkoper u een tegoedbon geeft. Raak die bon nou niet kwijt, want dan bent u echt uw geld kwijt. Besteed het ding a.s.a.p.
Tip: Denk bij een winkelaankoop/definitieve aankoop na of u het echt wel wilt.
Om uw vraag te beantwoorden: Verkoop de tegoedbon voor cashgeld aan iemand die er wel geregeld komt.
Hier is nu niets meer aan te doen. Knoop echter achter de oren, dat in een stenen winkel steeds gevraagd moet worden of het artikel 'teruggebracht met geld terug' of omgeruild mag worden en indien ja, laat een notitie op de kassabon maken met een handtekening. Indien nee, laat het betreffende artikel dan op de toonbank liggen en verlaat de winkel, het is dan nog best mogelijk, dat men ineens van mening verandert!
Behoorlijk asociaal gedrag wat je nu aan het promoten bent.... Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van een winkel moet je daar niet heen gaan.
Die voorwaarden kunt u alleen maar weten, als u die winkel bezoekt!
Ik zou, als ik een winkelier was, klanten als Hansje met veel plezier de winkel uit begeleiden. Dan maar geen verkoop. - Oeps, zie nu pas dat dit een oud topic is.
....dan haal die OEPS-reactie toch weg....!
Maar online-winkels met een stenen winkel of omgekeerd zijn/blijven echt de toekomst omdat men de beste condities kan uitzoeken.
@Hansjeklein.
Ik ga toch echt niet bij iedere aankoop uw advies volgen.
Je kunt namelijk zelf van te voren bedenken of je iets nodig hebt of echt wilt hebben. Dan hoef je de winkelier niet met dit soort geneuzel op te schepen.
Diewilik
Het advies was ook primair aan Hannemarie Bouwman die hiermee klaarblijkelijk geen ervaring heeft. Dit probleem duikt vaker op, wanneer men een kado voor een ander koopt en het dan niet de beste keus blijkt te zijn, zoals in deze topic aangegeven. Wanneer ik voor mezelf iets koop, dan ben ik volledig uw mening.
Ik denk, dat winkeliers van stenen winkels best veel last hebben van het vanzelfsprekende terugbrengen zoals dit bij internetwinkels plaatsvind. Jammer dat ze dit niet duidelijk aan de ingang van de winkel, tenminste op de kassa aangeven. Daardoor hoeft een klant als de vraagsteller inderdaad de winkelier niet met 'gedoe' te lastig te vallen.
Het staat bij een modeketen met een V op een a 4 liggend op de kassa geplakt, heb je geen loupe voor nodig.
@Hansjeklein, goed uw reactie te lezen en fijn dat u de moeite neemt voor deze toelichting.
Diewilik
Hansje klein, wel wat Kort door de bocht hoor, als je voor iemand een cadeautje koopt kan t ziin dat die persoon in kwestie het geen leuk cadeautje vindt. Dan denk Ik dat je als consument het recht moët hebben het binnen 8 dagen terug te kunnen brengen of het geld terug te krijgen. Dacht trouwens dat dit al een bestaande wet was?
@mamamama; dat dacht je dan verkeerd! Lees m'n reactie verderop.
"Dacht trouwens dat dit al een bestaande wet was?"
Nou, tot op heden nog niet. Denken en zeker weten zijn twee verschillende zaken.
@mamamama als winkeliers hieraan zouden beginnen wordt dat het begin van een groot aantal faillissementen.
Ruilen prima maar geld terug mag van mij een nee blijven.
Diewilik
"Op mij laatste mailtje zou ik een internet voucher krijgen, bij bestelling via internet krijg je namelijk wel je geld terug,"
Als u op internet bestelt en betaalt met een voucher, krijgt u ook geen geld terug bij retour. U ontvangt dan weer een voucher. Zou mooi zijn als het zo werkt, kan ik bij bol.com al mijn VVV-bonnen omzetten in cash geld.
ook betalen met een Boekenbon* of VVV cadeaubon. Je wisselt je bon om voor een bol.com cadeauboncode*.
https://www.bol.com/nl/m/service/cadeaubon-derden/index.html
Klopt. En als je met een cadeaubon iets betaalt en dat stuur je retour, wordt het saldo op de cadeaubon weer aangevuld. Maar krijg je geen geld op je rekening bijgeschreven.
Mijn tweede TIP voor de volgende gelegenheid: Eerst in de stenen winkel gaan kijken en dan via het internet bestellen....of in de winkel kopen met de toezegging van handhaven van dezelfde voorwaarden als op de website.
Is hier natuurlijk mostert na de maaltijd.
Dit is zo mogelijk nog asocialer dan jouw vorige "tip". Bij mensen zoals jij hoop ik altijd dat de klanten van zijn of haar werkgever ook zo asociaal zijn. Jullie met lekker veel werk opzadelen om het dan toch lekker ergens anders te gaan kopen.
Deze a-sociale consument gaat bij voorbeeld bij Plasma TV in Naarden kijken en kóópt zijn TV dan ook bij Plasma-online. Mijn voordeel, dat ik een beter 'beeld' van het product heb en de voordelen van on-line kopen. In de winkel heb ik daarbij géén verkoper aangesproken. M.a.w. ik gebruik de mogelijkheden die mij aangeboden worden. "Bij mensen zoals jij...." slaat u overigens een te aanmatigende toon aan.
Het blijft a-sociaal.
Snapt u niet waarom off-topic reacties door de redactie verwijderd worden. Wat moet de vraagsteller nu met deze antwoorden, beschuldiging. Ik ga dit niet rapporteren, het is tenslotte mijn forum niet.
Nee, het is "uw" forum inderdaad niet; ook niet het mijne. Wij mogen als "experts", ook weer zo'n overtrokken benaming, ons zegje doen, ik zelf vind het telkens afbranden van iemand afschuwelijk, is echter niet meer te stuiten. Denk dat de rapporteerders zelfs buiten de lijn van expertts zijn. Zoiets als shipps in the wind, m,a.w. meelezers o.i.d. Ik rapporteer alleen als een vraagsteller zijn/haar hele hebben en houden op de site zet. Niet dat het wordt gehonoreerd....
@Tenormin. Ik rapporteer nooit, want ik vind, dat de redactie zelf moet blijven meelezen. Wanneer iemand vindt, dat ik a-sociaal ben mag hij/zij dat in Nederland zeggen, wat niet betekend, dat de redactie dit zou moeten laten staan om hun forum 'schoon' en gezellig te houden. Verder zit ik er persoonlijk echt niet mee.
@diumenge. Leg mij eens uit waaarom het asociaal blijft als je een product bekijkt in de winkel en het dan online bij de webwinkel van het bedrijf koopt? En dan lees ik in een ander topic dat je regelmatig in China bestelt, lekker goedkoop natuurlijk, vind je dat ook asociaal tov de Nederlandse bedrijven, of 'telt dat niet mee'?
@ Zoekster1, goede vraag. Terugkomend op mijn winkelbezoek en het willen bestellen via de website van de winkel. Het is voor de consument een extra aanbieding om beide voordelen te kunnen gebruiken. Kijken hier, kopen daar. In de winkel kan tegen de voorwaarden van online-bestellen ook georderd worden.
@diumenge. Daarom eet ik niet van twee walletjes of gedraag me a-sociaal, maar neem het bijzondere aanbod aan, dat het bedrijf consumenten ter beschikking stelt. Ik vind het voorbeeldig en ook andere stenen winkels kunnen mij vaker naar binnen lokken hiermee. Best interessant dat bedrijf in Naarden!
Ik ga ervan uit, dat dit bedrijf met o.a. koffiemachines en stofzuigers het merendeel van de producten in China bestelt en voor de hogere prijs extra services en garanties aanbiedt, zoals ik met mijn eigen bestelling positief in herinnering heb toen er iets mis ging.
@China kopers, mogen van mijn part, maar dan a.u.b. zonder klagen wanneer het (vaak) misgaat.
asociaal bijv.naamw.Uitspraak: [asoˈʃal] sociaal niet aangepast en hinderlijk voor anderen
@Zoekster1, je vergelijkt appels met peren. Iets in China bestellen omdat het daar veel goedkoper is of hier simpelweg niet te koop is, is in mijn beleving heel iets anders dan lekker in een winkel rondneuzen en daar eventueel vragen stellen over het product (oké, dat laatste doet Hansje Klein volgens eigen zeggen niet) en het product dan vervolgens online bestellen. Ik koop ook producten bij Nederlandse winkels, zowel bij webshops als in de winkel. Maar als ik iets online koop, dan zoek ik ook online uit of het product aan mijn wensen voldoet. Daarom vind ik de tip om in een winkel te kijken en online te bestellen a-sociaal. Wel met de nuancering dat met name het stellen van vragen of het product uitproberen in de winkel om het dan online te kopen óf een gelijkwaardige prijs/voorwaarden eisen als je online kan krijgen mij het meeste stoort.
Ik denk dat verkopers in Nederland er heel anders over denken, als je iets in China koopt omdat het daar veel goedkoper is. En ik ga rustig bij bijv. BCC mijn aanstaande wasmachine bekijken en daar vragen over stellen en hem vervolgens online kopen bij BCC met alle voordelen die een online koop nu eenmaal heeft. Ik zie daar helemaal geen asociale actie in. Je doet net alsof jij zo'n heilig boontje bent, maar het komt op mij over dat je zelf op zoek bent naar de beste deal. En als je de beste deal in China vindt dan dupeer je daar in feite Nederlandse ondernemers mee. En dan 'omdat het hier simpelweg niet te koop is' erbij, om af te zwakken dat je gewoon lekker goedkoop uit wilt zijn. Ik moet erom lachen. In mijn beleving (laat ik ook zo'n veilige term gebruiken) hef je het moralistische vingertje naar een ander, maar leg je je eigen moraal heel wat minder streng onder de loep.
De/een definitie van asociaal is: met je gedrag anderen storen......(wie wordt er dan gestoord?)
Men kan óók nog een serieus bedrijf vragen om een artikel dat niet bekend is in China te bestellen en/om in het dagelijkse assortiment op te nemen. Het tégenargument van de winkel is vaak niet onlogisch maar wel de moeite waard om er met elkaar over te discussiëren.
Vermoedelijk is het verkeerd gebruikte sleutelwoord asociaal te vervangen door ...... @diumenge door wat?
Zoekster1 waar jij om moet lachen boeit mij totaal niet, in ieder geval fijn voor je dat je nog kan lachen. Maar leg mij eens uit hoe ik een Nederlandse ondernemer dupeer door daar iets niet te kopen? Om even het vergelijk te trekken, feitelijk dupeer jij dus de witgoedverkoper op de hoek door je wasmachine bij de BCC te kopen. Ja, uiteraard zoek ik naar de beste deal en wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn, dat schrijf ik nota bene zelf op. Verder zwak ik niets af, ik heb zat spullen in China gekocht die toen nog niet via de reguliere kanalen in Nederland te koop waren. Dat jij daar geen weet van hebt, daar kan ik niets aan doen. Wat is er trouwens mis of veilig aan 'in mijn beleving'.
Hansje Klein, wellicht vervangen door 'niet netjes'. JorisW was de eerste die het over een a-sociale tip had, daarop gaf je een toelichting, naar mij mening (of is dat een te veilige term Zoekster1?) veranderde het a-sociale gehalte van je tip daardoor niet, daarom mijn reactie. Maar, ben met je eens dat a-sociaal wellicht een te zware term is. Ik blijf erbij dat het niet netjes is om in een winkel al je informatie over het product op te halen en het dan vervolgens ergens anders te kopen, zoals al eerder aangegeven met name als je er veel vragen over zou stellen etc. etc. Simpelweg een winkel inlopen het product even bekijken en het dan online bestellen is van een andere orde. De lijn tussen die twee handelswijzen is dun...
Hoe je een Nederlandse ondernemer dupeert door daar iets niet te kopen? Daar hoef je toch geen Einstein voor te zijn? Als je maar lang genoeg niets koopt bij Nederlandse ondernemers dan zul je vanzelf merken aan de faillissementen dat ze toch door jouw gedrag gedupeert worden. En ja, ik dupeer de witgoedverkoper om de hoek door bij BCC te kopen. Dat lijkt me logisch. Wat er veilig is aan 'in mijn beleving' vind ik ook weer zo'n open deur. Je stelt namelijk niet dat iets zo IS, maar dat jij 'het zo beleeft'. Dan hou je altijd nog een slag om de arm wat betreft de objectieve waarheid. Nu heb ik een vraag aan jou: sta jij nog steeds achter je reactie: 'Het blijft asociaal'? Want ik vind het nogal wat om iemand asociaal te noemen.
Ik lees inmiddels een nuancering van je betoog. Dat mag ook wel. Al blijf ik het vreemd vinden dat je na de uitleg van Hanschenklein het woord BLIJFT gebruikte.
Ik denk er hetzelfde over als @diumenge en vind het ook 'not done' dat je in een fysieke winkel allerlei vragen gaat lopen stellen over een artikel en het dan gaat kopen bij een webshop. Ten 1e zijn het vaak franchisers, die dus helemaal geen graantje mee pikken van aankopen bij de webshop en ten 2e is sowieso de omzet/winst van een webshop gescheiden van fysieke winkels. En eisen dat je in een fysieke winkel onder dezelfde voorwaarden mag kopen, vind ik echt van de gekke. Die voorwaarden tellen voor kopen op afstand. Als je dat wilt, moet je dus kopen bij een webshop. Ik kan me ook niet voorstellen dat die Plasma shop met een dergelijke voorwaarde mee gaat. Zal daar eens een mailtje aan wagen. Ik koop zelf meestal online, alle info haal ik dan ook van het web.
@Carola83. U hoeft zich mijn ervaring helemaal niet voor te stellen, het is de waarheid en niets dan de waarheid. Kopen in de stenen winkel met de toezegging dat de voorwaarden van de on-line website grijpen. Ik heb zelfs een getuige en heb zonder opgave van redenen het product kunnen teruggeven met geld terug of omruilen.
Benadelen doet men inderdaad een winkel die zelfstandig opereert als franchisenemer, maar er óók een online-versie bestaat. Zakelijk gezien is niet de besteller asociaal, maar de franchisenemer dom geweest toen hij zijn/haar handtekening heeft gezet, wetende dat er online gehandeld kan worden, waar hij/zij dus niets aan verdient.
Zoekster1, de vele faillisementen van de laatste tijd worden mede veroorzaakt door het verschuiven van de markt naar online aankopen, dat is waar. Echter ik betwijfel of de online bestedingen in China daar een heel groot aandeel in hebben, dat zijn eerder de grote webwinkels uit Nederland of buitenlandse webwinkels die zich expliciet op de Nederlandse markt richten. Dat laatste gaan de Chinese webshops overigens wel meer en meer doen, en dan heb ik het niet over die schimmige webshops waarover hier vaak vragen langs komen, maar over de echte grote jongens.
.....en de oorspronkelijke vraag was: "Hoe krijg ik mijn geld terug?"
.....en mijn vraag was een behoorlijke en passende definitie van asoiaal te geven voor de omstandigheid in een stenen winkel te gaan kijken waar de winkelier zèlf zegt, dat je ook on-line mag bestellen.
"Kinderen, kinderen, geen ruzie maken, hoor!"
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer