IKEA Acrylaat keukenblad met scheuren
Gm
Ik heb nu al mijn tweede Acrylaat keukenblad van Ikea. Hier ontstaan steeds weer scheuren in en IKEA geeft niet meer thuis.
Van het schade herstel bedrijf van IKEA, Maatrepair hoor ik dat er velen honderden mensen met dezelfde problemen zijn. Ik wil proberen deze klachten te bundelen en IKEA te dwingen haar verantwoordelijheid te nemen i.p.v. klanten met de puinhoop alleen te laten... meldt je aan!
Acrylaat is heel gevoilg voor stoten, krasse, hitte,.....
Bij twee keukenboeren vond ik deze voor- en nadelen van kunststof:
https://www.keukenervaringen.nl/kunststof-aanrechtblad-voordelen-en-nadelen/
https://www.boer-staphorst.nl/materialen-werkbladen/
Bij Ikea zijn de acrylbladn een laatste kans artikel geworden Blijkbaar hebben zijn er geen vertrouwen meer in.
https://m2.ikea.com/nl/nl/cat/acrylaat-werkbladen-46459/
Was het vorige blad op dezelfde plaats gescheurd?
ja het begint altijd op het zwakste punt, daar waar een groot vlak is verwijderd voor de inbouw van de kookplaat. daarna onstaan op meer punten scheuren
Ja dan zal er geen andere oplossing zijn dan een blad van ander materiaal, multiplex b.v. want elke paar jaar het hele blad gaan vervangen is ook geen kleinigheid.
Hallo BobSchuchard ,
Hoeveel jaar garantie heb ik op mijn keuken?
Onze keukens worden grondig getest zodat we zeker weten dat ze bestand zijn tegen zware gewichten, hoge temperaturen en normaal dagelijks gebruik. Wij geven 25 jaar garantie op ons METOD keukensysteem. In de garantievoorwaarden lees je welke onderdelen van je keuken binnen deze garantie vallen.
Heb je een FAKTUM keuken? Lees dan hier alles over de garantie.
Om te bepalen of je melding binnen de algemene verkoopvoorwaarden valt, raden we je aan om deze van tevoren door te nemen.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://m2.ikea.com/nl/nl/customer-service/product-guides/garantie-pub36105ad1
Ikea zal echt wel een reden gegeven hebben waarom ze niet meer thuis geven. Dat er veel andere klachten zijn zegt ook niets. Bij verkeerde montage of schade door buitenaf is het ook een klacht, maar wel te wijten aan de gebruiker zelf.
Het komt bij mij over als of u zelf verantwoordelijk bent voor het ontstaan van het probleem, maar dit niet wil accepteren. Corrigeer mij als ik er naast zit, maar doordat u geen informatie geeft krijg ik die bijsmaak.
Hoezo, IKEA geeft niet meer thuis? Normaliter wordt er 'vlekkeloos' gewisseld als u met een stuk geraakt produkt onderdeel bij een IKEA vestiging komt.
OP basis van eigen ervaring zelfs als de schade het gevolg is van een eigen dommiteit.
Bovendien is de consumentenbeschermingswetgeving conform BW art. 7:17 en verder van toepassing tenzij er sprake is van een montagefout door u zelf.
M.i. kunnen wij ons als forum leden moeilijk aanmeldn en het lijkt mij dan ook dat uw oproep beter gercht zou kunnen worden aan de redactie van kassa: het contact adres: kassa-online@bnnvara.nl
Hoe kan daar nu een scheur in komen? Zit de kookplaat er te strak in?
Of de ondersteuning is niet goed op de hoeken. Door het gewicht van de kookplaat zakt het in en scheurt het.
Ikea geeft niet meer thuis, is vaag. Waarom wil Ikea het keukenblad niet vervangen? Kun je ook niet met bijbetaling een ander soort werkblad krijgen? Deze werbladen worden niet meer verkocht, dan zul je toch iets anders moeten bedenken.
Of is het werkblad al jaren oud?
Maar wat is het hele verhaal?
Zoals wanneer gekocht, waarom “geeft Ikea niet meer thuis”, hoe vaak is een nieuw blad geplaatst/vervangen?
Wie heeft het blad geïnstalleerd, heeft u dat zelf gedaan, geen professional?
Dit is overigens geen forum voor het plaatsen van oproepen.
Alsmede wilt weten, wie er ook problemen hebt, zou u een enquête kunnen starten bij conculega Radar.
Daar mag u een link plaatsen naar en enquête.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
De lekkerste whisky
Hoi,
Ik ben op zoek naar de lekkerste whisky.
Ik en mijn maten doen volgende week een mannenavond, hiervoor wil ik graag een lekkere fles whisky halen. Ik heb online gezocht naar verschillende soorten, alleen heb ik geen idee welke lekker is.
Heeft er iemand tips??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer