bo
door bobschuchard Jun 21, 2019 om 10:21
Winkels & webshops
IKEA Acrylaat keukenblad met scheuren

Gm

Ik heb nu al mijn tweede Acrylaat keukenblad van Ikea. Hier ontstaan steeds weer scheuren in en IKEA geeft niet meer thuis.
Van het schade herstel bedrijf van IKEA, Maatrepair hoor ik dat er velen honderden mensen met dezelfde problemen zijn. Ik wil proberen deze klachten te bundelen en IKEA te dwingen haar verantwoordelijheid te nemen i.p.v. klanten met de puinhoop alleen te laten... meldt je aan!

5201 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 21, 2019 om 10:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt toch garantie? Ik lees 25 jaar. Wat moet u met klachten van anderen? Hebt u dat blad zelf geinstalleerd?

costnix
door costnix - Jun 21, 2019 om 10:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Acrylaat is heel gevoilg voor stoten, krasse, hitte,.....
Bij twee keukenboeren vond ik deze voor- en nadelen van kunststof:

https://www.keukenervaringen.nl/kunststof-aanrechtblad-voordelen-en-nadelen/

https://www.boer-staphorst.nl/materialen-werkbladen/

Bij Ikea zijn de acrylbladn een laatste kans artikel geworden Blijkbaar hebben zijn er geen vertrouwen meer in.
https://m2.ikea.com/nl/nl/cat/acrylaat-werkbladen-46459/

ma
door malty - Jun 21, 2019 om 10:50
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Was het vorige blad op dezelfde plaats gescheurd?

bo
door bobschuchard Jun 21, 2019 om 11:13
Antwoorden / 1 Vragen

ja het begint altijd op het zwakste punt, daar waar een groot vlak is verwijderd voor de inbouw van de kookplaat. daarna onstaan op meer punten scheuren

ma
door malty Jun 21, 2019 om 11:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dan zal er geen andere oplossing zijn dan een blad van ander materiaal, multiplex b.v. want elke paar jaar het hele blad gaan vervangen is ook geen kleinigheid.

marita5
door marita5 - Jun 21, 2019 om 10:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo BobSchuchard ,

Hoeveel jaar garantie heb ik op mijn keuken?

Onze keukens worden grondig getest zodat we zeker weten dat ze bestand zijn tegen zware gewichten, hoge temperaturen en normaal dagelijks gebruik. Wij geven 25 jaar garantie op ons METOD keukensysteem. In de garantievoorwaarden lees je welke onderdelen van je keuken binnen deze garantie vallen.

Heb je een FAKTUM keuken? Lees dan hier alles over de garantie.

Om te bepalen of je melding binnen de algemene verkoopvoorwaarden valt, raden we je aan om deze van tevoren door te nemen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://m2.ikea.com/nl/nl/customer-service/product-guides/garantie-pub36105ad1

ne
door neodutchio - Jun 21, 2019 om 11:06
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ikea zal echt wel een reden gegeven hebben waarom ze niet meer thuis geven. Dat er veel andere klachten zijn zegt ook niets. Bij verkeerde montage of schade door buitenaf is het ook een klacht, maar wel te wijten aan de gebruiker zelf.

Het komt bij mij over als of u zelf verantwoordelijk bent voor het ontstaan van het probleem, maar dit niet wil accepteren. Corrigeer mij als ik er naast zit, maar doordat u geen informatie geeft krijg ik die bijsmaak.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 21, 2019 om 11:09
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hoezo, IKEA geeft niet meer thuis? Normaliter wordt er 'vlekkeloos' gewisseld als u met een stuk geraakt produkt onderdeel bij een IKEA vestiging komt.
OP basis van eigen ervaring zelfs als de schade het gevolg is van een eigen dommiteit.

Bovendien is de consumentenbeschermingswetgeving conform BW art. 7:17 en verder van toepassing tenzij er sprake is van een montagefout door u zelf.

M.i. kunnen wij ons als forum leden moeilijk aanmeldn en het lijkt mij dan ook dat uw oproep beter gercht zou kunnen worden aan de redactie van kassa: het contact adres:  kassa-online@bnnvara.nl

panter22
door panter22 - Jun 21, 2019 om 11:13
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kan daar nu een scheur in komen? Zit de kookplaat er te strak in?

ne
door neodutchio Jun 21, 2019 om 11:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Of de ondersteuning is niet goed op de hoeken. Door het gewicht van de kookplaat zakt het in en scheurt het.

panter22
door panter22 - Jun 21, 2019 om 11:32
6599 Antwoorden / Vragen

Ikea geeft niet meer thuis, is vaag. Waarom wil Ikea het keukenblad niet vervangen? Kun je ook niet met bijbetaling een ander soort werkblad krijgen? Deze werbladen worden niet meer verkocht, dan zul je toch iets anders moeten bedenken.
Of is het werkblad al jaren oud?

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2019 om 12:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar wat is het hele verhaal?
Zoals wanneer gekocht, waarom “geeft Ikea niet meer thuis”, hoe vaak is een nieuw blad geplaatst/vervangen?
Wie heeft het blad geïnstalleerd, heeft u dat zelf gedaan, geen professional?
Dit is overigens geen forum voor het plaatsen van oproepen.

costnix
door costnix - Jun 21, 2019 om 13:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Alsmede wilt weten, wie er ook problemen hebt, zou u een enquête kunnen starten bij conculega Radar.
Daar mag u een link plaatsen naar en enquête.