Ikea weigert te/kan niet leveren binnen afgesproken termijn
Op 24 december een bestelling geplaatst bij de Ikea. Deze zou vandaag geleverd worden. Ik had echter nog geen track and trace ontvangen dus ik bel Ikea met de vraag wat de status van mijn bestelling is. Krijg ik te horen dat het pakketje is blijven hangen in het systeem en dat er daarom opnieuw een bestelling geplaatst moet worden. Deze bestelling komt natuurlijk (zo zei meneer het ook) achter in de rij te staan. Al met al krijgen wij deze artikelen nu pas 13 februari. Een maand later dan afgesproken.
Ikea weigert op mij te reageren via andere wegen.
Ik begrijp dat alles op dit moment langer duurt, vandaar ook de levertijd van 3 weken op het moment dat ik mijn bestelling plaatste. Mijn probleem gaat om het feit dat de langer levertijd van 3 weken nu verlengt is met 4 weken door een fout van Ikea (die ik zelf heb moeten ontdekken).
Wat kan ik hier aan doen?
Zolang u geen t&t heeft ontvangen, wordt er ook niets geleverd. Het is bij veel webshops op dit moment echt een gekkenhuis, daar is nu helaas niets aan te doen. Ook van kopers mag nu een beetje begrip worden verwacht.
Ikea weigert echt niet te leveren binnen de termijn, maar er is gewoon sprake van overmacht.
(Ik zit ook al weken te 'wachten' op levering door Ikea en door een dierenshop, maar ik maak me daar verder niet druk om. Dan komt het maar wat later.)
Ik begrijp dat ik ook wel wat water bij de wijn kan doen, maar vind je 4 weken boven op de al lange levertijd niet een beetje veel? Mijn bestelling stond helemaal niet meer in het systeem, daar moest ik vandaag zelf achter komen. Ikea was daarvan niet op de hoogte. Als ik dus had afgewacht zoals jij adviseert dan had ik het nooit gekregen ik.
Plus dan komt het maar wat later gaat in mijn geval niet op. Ik heb de bestelling echt nodig anders wordt het van de grond eten of extra kosten maken.
Van de grond eten lijkt me niet nodig, een bord op schoot gaat ook prima. In jouw geval is het goed dat je even gebeld hebt, anders was er ook na 4 weken nog niets gekomen.
Ik heb dus geen borden, die zijn besteld.
Ook spreek je in jouw bericht van overmacht, maar hoe is het overmacht dat in hun systeem mijn bestelling vastloopt en daardoor niet wordt bezorgt, lees het is nog niet eens gepickt of ingepakt. Ik snap dat als het bij PostNL of DHL het vastloopt Ikea daar niks aan kan doen.
Systemen kunnen nu eenmaal wel eens overbelast raken. Ik begrijp dat het vervelend is, maar er is weinig (nou ja, eigenlijk niets) wat u kunt doen om de bestelling sneller te ontvangen. Zelf zou ik een paar borden lenen bij familie of vrienden, of de goedkoopste (wegwerp)borden bij Bol.com ofzo bestellen.
UIteraard kan er ook bij IKEA sprake zijn van overmacht. Misschien is het je ontgaan, maar het ziekteverzuim als gevolg van covid-19 treft ieder deel van de samenleving, dus ook IKEA. Misschien dat je bij jou op het werk zo een blik nieuwe medewerkers open trekt maar bij veel bedrijven is het improviseren en dan gaat het wel eens mis. Maar goed, de Karens van deze wereld hebben geen begrip voor dit soort dingen.
Helaas hebben wij ook geen blik nieuwe medewerkers, was dat maar zo dan had ik misschien nog een vrije dag in de week. Ik begrijp niet wat ziekteverzuim echter te maken heeft met een systeem die mijn bestelling niet door laat lopen en dat het daardoor niet verstuurd is.
Ik kan het daarom niet waarderen om een Karen genoemd te worden. Het gaat hier om een bestelling vol met pannen, borden, bestek en andere dingen die redelijk noodzakelijk zijn om in een huis te wonen. Ik mag er daarom van balen en ik mag er ook niet akkoord mee gaan dat iets 4 weken later geleverd wordt.
Je bericht zit vol met aannames die niet waar zijn.
Gewoon wachten. Ik heb zelf net twee keer iets besteld bij amazon nl. Die houden nu een standaard leveringstermijn van drie weken aan. Geen enkel probleem vind ik.
De levertijd was 3 weken en is dus nu uitgesteld met 4 weken, dat vind ik wel een probleem.
Wat kan ik hier aan doen? Niets. Althans niet bij Ikea. Je kan natuurlijk annuleren en ergens anders bestellen, in de hoop dat het daar wel lukt. Ik denk ook dat 'weigeren' niet de juiste woordkeuze is, Ikea 'kan' niet leveren binnen de afgesproken termijn.
Hebt u een bevestiging ontvangen? Dat zou betekenen dat u bewijs van bestelling hebt en kunt u vragen of het eerder geleverd kan worden.
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-service/track-manage-order/
Je hebt besteld. En nu?
Bestelling geplaatst. Je ontvangt een bevestigingsmail. Hierin staat een Track & Trace code waarmee je je bestelling kan volgen als hij onderweg is.
Bij het niet krijgen T&T code of bevestigingsmail gelijk melden en niet 3 weken later... dan had U het volgende week al gehad.
Bevestigingsmail heb ik gehad, track and trace niet en daarom ben ik gaan bellen.
Wat een aannames en verwijten op dit platform...
Er zal niets anders opzitten dan wachten op de levering en dan, als het u dan alsnog niet gelegen komt, de boel maar retourneren.
Niets en niemand is vaudtloosch, zelfs de systemen van Ikea niet ! ✔
De bestelling is niet goed doorgekomen.
Het kan ook zo druk geweest zijn dat Ikea je bestelling niet aan heeft genomen. Als je dan kiest voor achteraf betalen, dan valt dat niet op. Heb je geen bevestiging van je bestelling gekegen? Zonder een track &trace code krijg je niets toegestuurd door PostNL.
Jammer dat je er zo laat achter bent gekomen. De bestellingen worden op bestelcode ingepakt en verzonden. Waarschijnlijk ook nog gebundeld Daar kunnen ze niet een groot pak tussen proppen. Dan is het wachten. Want die pannen en potten van Ikea zijn goedkoop, goed en nog mooi ook. Dus je moet nu creatief zijn.
Als je een magnetron hebt kun je magnetron maaltijden kopen. Maar eenpansmaaltijden maken is ook best te doen. Met een royale koekenpan en 1 gewone pan kom je best ver. Die kun je vast wel ergens lenen.
En kijk ook recepten eens op Pinterest. Er er zijn veel websites te vinden met kookrecepten.Zie:
https://www.google.com/search?q=eenpansgerechten+met+rijst&oq=eenpansmaaltijden&aqs=chrome.2.69i57j46i275j0i10l2j0i10i395l4.15177j1j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Papieren bordjes en plastic bestek kun je in de supermarkt kopen en een kook spatel ook.
Het is lastig, maar je moet je even redden.
Heb gewoon van te voren betaald met Ideal en heb een bevestiging van de bestelling ontvangen. Ik snap dat ik zonder track & trace code niks ga ontvangen dat is ook precies de reden geweest waarom ik Ikea ben gaan bellen.
Dank voor je reactie!
U heeft wat keuzes
- geduld en dus wachten
- annuleren en plastic/ kartonnen bordjes bij de supermarkt halen.
-hier en daar wat lenen
Hoe bent u de laatste 3 weken doorgekomen? Ook door op het kale beton te zitten en elke dag thuisbezorgd te laten komen wat met de handen opgegeten moest worden?
Soms is het even niet anders. Ik probeerde de levering van mijn bed aan te passen, blijkt het alleen 5 weken later op zijn vroegst te kunnen. Winkeliers zijn druk, planningen zijn al gemaakt en een medewerker van Ikea kan niet even uw bestelling achterop zijn fiets doen om naar u toe te komen. Is het jammer? Uiteraard. Is er iets aan te doen? Als u bij de bestelling een bevestiging ontvangen hebt met de leverdag, dan kunt u Ikea in gebreke stellen, een fatsoenlijk ultimatum stellen om te leveren (meestal 14 dagen) waarna u kunt ontbinden. Maar ja, dan bent u alweer 2 weken verder en staat nog met lege handen. Wat is dan wijheid?
Erg cynische reactie op het begin. Op dit moment kan ik bestek en borden lenen maar deze personen gaan zelf verhuizen en willen het terug hebben.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat er niet bepaalde timeslots vrij worden gehouden voor als een bedrijf zelf fouten maakt. Zo gaat het in de verschillende bedrijven waar ik heb gewerkt wel.
Ik heb inderdaad een bevestiging gehad van een leverdag van de Ikea.
Vroeger was er geen lockdown met duizenden pakketten die in de magazijnen blijven liggen omdat PostNL geen bezorgcapaciteit meer heeft. In normale omstandigheden was je zelf naar Ikea gegaan of had je het pakket binnen enkele dagen thuis gehad. Maar ook andere vervoerders zitten vol.
Waar normaal met PostNL wordt bezorgd, komt het pakket nu met DHL of DPD.
Bij ons bezorgt bv de DHL in personenbusjes ipv normale busjes.
Vroeger was er geen lockdown met duizenden pakketten die in de magazijnen blijven liggen omdat PostNL geen bezorgcapaciteit meer heeft. In normale omstandigheden was je zelf naar Ikea gegaan of had je het pakket binnen enkele dagen thuis gehad. Maar ook andere vervoerders zitten vol.
Waar normaal met PostNL wordt bezorgd, komt het pakket nu met DHL of DPD.
Bij ons bezorgt bv de DHL in personenbusjes ipv normale busjes.
Geduld is een schone zaak,
En hoeveel tijdsloten moeten er vrij gehouden worden? Niemand heeft een glazen bol, je weet dus nooit of je teveel of te weinig tijd vrij houdt. Ik vind het dus niet zo vreemd dat er geen tijd wordt vrijgehouden. In de tijd dat ze namelijk niets doen hadden andere klanten geholpen kunnen worden waardoor de levertijden nog verder oplopen.
Dit heeft niks te maken met de beperkte bezorg capaciteit. Ikea heeft mijn bestelling en betaling ontvangen en daarna is het blijven hangen waardoor er drie weken niks mee is gedaan.
daar moest is zelf achter komen en moest er een nieuwe bestelling geplaatst worden.
het is makkelijk om te berekenen hoeveel time slots je vrij moet houden. Je pakt het gemiddeld aantal klachten over een periode waarvoor een nalevering moet plaatsvinden en houdt dat vrij.
Gemiddeld, en u bent net die ene extra fout boven het gemiddelde. Dan schiet het dus ook niet op. En ja, natuurlijk heeft het te maken met de bezorgcapacitijd, als ze meer bezorgers zouden hebben hoeft u niet lang te wachten. Dat de bestelling is blijven hangen kon Ikea schijnbaar niet zien, die moet nu dus opnieuw ingepland worden. En door de problemen met de capaciteit, oftewel, door de enorme drukte nu, duurt dat langer dan gewenst.
Had ongeveer het zelfde bij een andere winkel heb ze een mail gestuurd dat ik vanwege de langere levertermijn dan liever annuleerde en het kon opeens 2 dagen later al geleverd worden dus misschien ook nog de moeite waard om te proberen. Anders gewoon annuleren er zijn andere winkels die wel binnen 2 dagen borden kunnen leveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer