rembrantd
door rembrantd Jun 20, 2015 om 17:45
Winkels & webshops

In welke winkel kun je een degelijke leesbril kopen?

Binnen 3 weken breekt er spontaan een poot bij de leesbrillen van Hema, Kruidvat, DA en andere winkels.
Ze zijn niet duur maar ook niet duurzaam. Welke winkel verkoopt goede leesbrillen?

38560 37 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2015 om 17:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Welke winkel verkoopt goede leesbrillen?........

De opticien? Weet niet wat jij met die brillen doet, maar ken verscheidene mensen met leesbrillen van Kruidvat, Hema enz. die doen er jaren mee. Je moet ze in ieder geval niet aan 1 poot beet pakken, of je bril af doen, maar met 2 handen.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 20, 2015 om 18:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja hoor maar dat ligt er gewoon aan waar u woont, hier in Alphen is er nog wel zo opticein.

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2015 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb heel wat reserve leesbrilletjes overal liggen en in zakken zitten. Allemaal van een pasr euro. Nog nooit een poot gebroken gehad. Stopt u ze in uw kontzak of zo?

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2015 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo janpatat,

.....Binnen 3 weken breekt er spontaan een poot..........
Wat doe je er mee?
Te dik hoofd?
Koop eens een GOEDE leesbril bij een opticien met garantie en service.

door 1953 - Jun 21, 2015 om 17:37
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ga naar een goede vakspecialist op het gebied van brillen en besteedt geen € 4,99 voor een flutbrilletje.

Bij de vakspecialist worden uw ogen opgemeten, per oog kan er duidelijk verschil zitten qua sterkte.
U bent dan meer kwijt, doch goedkoop is duurkoop!

Een leesbril bij een vakspecialist behoeft niet duur te zijn.

Gelet op uw avatar, met bril, zou u ook kunnen kiezen varifocale glazen met een nieuw monteur?

Uw avatar doet mij denken aan een typetje van 'Koot & Bie' namelijk 'Frank'!

rembrantd
door rembrantd - Jun 21, 2015 om 17:41
116 Antwoorden / 36 Vragen

glazen met een nieuw monteur? Topantwoord!

mahadma
door mahadma - Jun 21, 2015 om 18:43
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Er bestaat ook nog vari focus of een leesdeel in je glas.

lh
door lhe - Jun 22, 2015 om 11:59
17 Antwoorden / 4 Vragen

specsavers, 3 gratis brillen, ik wil van specsavers nog niet eens 10 gratis brillen, zéér onkundig winkelpersoneel!!
Ik ga naar eyewish, werkelijk zéér profesioneel!!

koekeloer
door koekeloer - Jun 22, 2015 om 12:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

wat bedoelt U met spontaan afbreken? Ligt de bril op een tafel en breekt dan zomaar de poot af ?

ja
door jan4073 - Jun 22, 2015 om 12:14
83 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaring is dat de goedkope brillen net zo lang meegaan dan de duurdere bij de opticien. Er zijn monturen die verende poten hebben en die gaan wel langer mee.
Het volgende is geen antwoord op de vraag van Janpatat maar heeft erl met leesbrillen en opticiens te maken. Mijn ervaring met de opticien is ronduit slecht. Na een oogmeting moest ik +2.0 hebben. Ik kreeg hoofdpijn met het lezen en de bril was al snel kapot. Nieuwe bril voor half geld (altijd nog €30,-) en opnieuw oogmeting. Moesten iets sterker zijn +2,25 en +2,3. Toen ik thuis kwam en wilde gaan lezen was het net of de ogen uit de kassen sprong en flitsende hoofdpijn. Toevallig kwam ik dag later op een beurs en daar lagen goedkope brillen. met de man gepraat en hij vertelde mij: het is heel eenvoudig je probeert verschillende sterktes en gaat lezen op afstand van 30cm. De sterkte die het beste beeld geeft is voor jouw. Voor mij was dat toen +1,75. Dan kun je nog kijken of er brillen zijn met die breder zijn of smaller. En van glas is zwaarder dan van kunstof maar glas is krasbestendiger. Heb je redelijke verschillen in sterkte nodig bijv 1,75 en 2,00 dan koop je 2 brillen met gelijke monturen en glazen één bril van ieders en zet een glas om. De ander doe je weg ben je nog klaar voor minder dan €10,- Voor alle duidelijkheid nu 15 jaar later lees ik nog steeds met +1,5 of met bril van 1,75. In ieder geval zijn brillen met een sterkte van +2,0 of meer voor mij nog steeds veel te sterk. Hoe een opticien dan 2 X een meting doet en er zo ver naast zit weet ik niet en ik hoef het ook niet te weten, Ik zoek ze zelf wel uit. Ik heb wel 7 of 8 brillen en dus altijd wel eentje die past bij de kleding.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 22, 2015 om 12:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als ik deze vraag lees dan denk ik JAJA.
Het gebeurt niet 1 keer bij Janpatat dat binnen 3 weken een brillenbeen afbreekt.
Neeee, het gebeurt bij brilletjes van HEMA, Kruidvat, DA, en anderen.
Dat zijn dus minstens 4 gebroken brillen binnen 3 weken tijd.
Janpatat ik adviseer u een bril zonder benen.
Dat heet een lorgnet.
Of zoiets.

mi
door minekeruiter - Jun 22, 2015 om 13:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook altijd, komt dat ik hem aan een koordje draag, weet niet of dat bij u ook het geval is.

frisiantje
door frisiantje - Jun 22, 2015 om 13:42
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook één keer een bril bij de Kruidvat gekocht en deze was ook na een maand of drie stuk. Het montuur knapte bij het linker glas. Ik heb daarna een iets duurdere bril gekocht bij een webwinkel, en heb nu geen problemen meer.
Je betaald misschien een tientje meer maar de kwaliteit is zoveel beter.

h19l49
door h19l49 - Jun 22, 2015 om 14:32
121 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Specsavers en bij Eyewish, vroeger Groeneveld, heb ik goede en slechte ervaringen.
Ben ook een keer naar een zelfstandige opticien geweest maar wat die man presteerde was ver beneden peil.
Opticiens komen bij mij een beetje over als een soort loterij, je kan geluk hebben maar ook pech.
Ik heb dus beide ervaringen.

pi
door pimanu - Jun 22, 2015 om 15:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Kruidvat heb ik de mijne gekocht en gebruik hem al jaren, maar zoals hier al eerder is gezegd, U moet hem wel met een beetje beleid behandelen.

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2015 om 15:36
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Waar je bril ook vandaan komt, als is t'ie gemaakt van onbreekbaar materiaal, met twee handen op en afzetten gaan ze lang mee, met alle kracht op 1 hand/kant, gaan de veren (zo heten die dingen) gewoon kapot.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jun 22, 2015 om 16:29
229 Antwoorden / 6 Vragen

Specsavers is best wel een goede zaak,en er kan altijd wel iets verkeerd gaan.
Heb ondertussen 5 brillen daar gekocht,en enorm tevreden.
Maar daar gaat het niet om,wat doet u met die leesbrillen.want er zijn niet echt slechte brillen.

rembrantd
door rembrantd - Jun 22, 2015 om 16:45
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ik gebruik de bril gewoon als leesbril, veel op en af zetten dus. Mijn eerste bril ging 5 jaar mee maar tegenwoordig is 5 weken al lang. Bij de winkels doen ze niet moeilijk want ik krijg gewoon een nieuwe bril zonder kosten.
Toch vind ik het vervelend om meer dan 1 keer een gratis bril te vragen.

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2015 om 16:55
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Doet u de bril met één of twee handen op en af? En vraag dat eventueel eens aan een medebewoner (als u die heeft).

rembrantd
door rembrantd - Jun 22, 2015 om 17:18
116 Antwoorden / 36 Vragen

dat is makkelijk, met de linkerhand want rechts zit de muis.
Als de bril al kapot is volstaat lichtelijk schudden met mijn hoofd voor het afzetten.

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2015 om 17:26
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Dus staat alle kracht bij het op en afzetten op één kant van het montuur. Dus trekt u met enige spanning de bril van uw hoofd, dus slijt het montuur op die manier en ligt m.i. de fout dat uw veer afbreekt van uw leesbril aan de manier van op en afzetten. Met twee handen (lees gelijke kracht) op en af zetten zal die euvel, of het een dure of goedkope bril is maakt niet uit, niet meer voorkomen of hooguit na enige tijd wat tot "bijstellen" leiden.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 22, 2015 om 17:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een vreemde adviezen.
Een bril gaat helemaal niet kapot als je hem met 1 hand van de neus verwijderd.
Speciaal voor Mahadma : ik doe al jaren mijn bril af met 1 hand.
Nog nooit een kapotte bril gehad hierdoor.
Ik was vanmiddag bij Dirk vd Broek.
Mooie leesbrillen voor 99 cent.
Bij Action dezelfde prijs.
Voor 15 euro per jaar kun je er iedere 3 weken 1 moeren.

me
door menno1 - Jun 22, 2015 om 18:03
29 Antwoorden / 21 Vragen

Beste mensen,
niet kopen bij eyewish alleen maar narigheid niet de goede glazen, bij de hema een prima bril daar kan een olifant op zitten. Gr. Menno

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2015 om 18:32
11538 Antwoorden / 51 Vragen

O.T.

@Wimmie, je weet het kennelijk beter als iemand die o.a. bij een opticien heeft gewerkt .............. Geef de volgende keer in plaats van commentaar leveren eens een realistisch antwoord wat hout snijdt.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 22, 2015 om 18:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zeker Mahadma,
ik weet het beter dan u.
Ik gebruik al jaren spotgoekope brilletjes.
Die neem ik altijd met 1 hand van mijn hoofd.
De maat van mijn hoofd is xxxl.
En nooit is er een brilletje bij mij kapot gegaan.
En wat goedkope brilletjes betreft : een oogarts vertelde mij ooit dat het voor de ogen niets uitmaakt als er een goedkoop brilletje wordt gebruikt.
Dus je hoeft echt niet naar de opticien.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=mahadma schreef op maandag 22 jun 2015, 18:32: O.T.

@Wimmie, je weet het kennelijk beter als iemand die o.a. bij een opticien heeft gewerkt .............. Geef de volgende keer in plaats van commentaar leveren eens een realistisch antwoord wat hout snijdt.

sira
door sira - Jun 22, 2015 om 21:57
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Ik draag, geloof het of niet, al 12 jaar, een op de markt in Nijmegen gekochte, leesbril, prijs € 3,-. Als ik hem niet op mijn neus heb, staat ie bovenop mijn hoofd.
Achteraf spijt dat ik er niet meer heb gekocht, kleur is goed en montuur is leuk, alleen de glazen raken wat gekrast..

Ik ben het wimmi20 eens, voor de prijs bij Action, Kruidvat e.d., zou je iedere maand een ander montuur kunnen dragen.

Een aantal jaren geleden is mijn moeder geopereerd aan beginnende staar (nieuwe lenzen gekregen). Ze heeft nu alleen tegen de avond een leesbril nodig als het wat begint te schemeren. Haar oogchirurg/oogarts raadde haar aan een bril bij de Hema of Kruidvat te halen, deze waren net zo goed als een dure bril bij de opticiën. En hebben je ogen 2 verschillende sterkten dan koop je er 2 en zet je het ene glas over naar het andere montuur. Het andere montuur bewaar je voor noodmontuur als reserve. Totale kosten € 8 - 10,-?

vedion
door vedion - Jun 22, 2015 om 22:02
54 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb hem gekocht bij de da drogist een bril van eyelove
ik heb een speciale computer/lees bril op sterkte
en koste mij 49 euro
en verder geen problemen mee

sira
door sira - Jun 22, 2015 om 22:27
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik mijn ogen m.b.t. mijn contactlenzen en reservebril altijd laat controleren in het ziekenhuis. Dan moet ik eerst naar de optometrist en daarna naar de oogarts.
Mijn moeder had al 2x nieuwe bril via de opticiën, en bij beide brillen had ze het gevoel dat ze er niet goed mee kon zien. Op mijn aanraden is ze toen ook naar het ziekenhuis gegaan en pas daar werd de beginnende staar ontdekt.

Ik heb wel een reservebril, die heb ik alleen 's avonds laat en 's morgens vroeg op en juist omdat het een reservebril is, koop ik deze bij één van de goedkopere merken opticiëns. Toevallig pas een nieuwe moeten kopen (haha poot afgebroken). Maar ik heb er toch nog 4 jaar meegedaan. En laten we eerlijk zijn, wie wil er tig-jaar met hetzelfde montuur lopen, want ik zie soms prijzen voorbij komen, je zou haast denken dat de monturen verguld zijn

mahadma
door mahadma - Jun 22, 2015 om 22:34
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Zeker Mahadma,
ik weet het beter dan u.
Ik gebruik al jaren spotgoekope brilletjes.
Die neem ik altijd met 1 hand van mijn hoofd.
De maat van mijn hoofd is xxxl.
En nooit is er een brilletje bij mij kapot gegaan.
En wat goedkope brilletjes betreft : een oogarts vertelde mij ooit dat het voor de ogen niets uitmaakt als er een goedkoop brilletje wordt gebruikt.
Dus je hoeft echt niet naar de opticien.

Laatste reactie aan Wimmie: Het gaat over de poten/veren die geregeld afbreken, dàt ontstaat door éénzijdige krachten, en de ene brildrager is krachtiger/hardhandiger als de andere. Maar één iemand die de ervaring heeft van één persoon, of iemand die heel veel brillen gezien heeft, hersteld heeft in een winkel, een miniem verschil. Maar zoals je zelf zegt: "Ik weet het beter als u". Ik heb het niet over sterkte, glazen enz .

ar
door aram - Jun 22, 2015 om 22:49
136 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt monturen en monturen daar zit verschil in.
Echter het beste montuur wil sneuvelen als je hem met 1 hand bij de pootjes op of af zet. Het beste kun je het doen door hem vast te pakken bij de brug , dat is dat deel tussen de beide glazen.
Ook willen veel mensen hem bij 1 van de pootjes vasthouden bij het schoonmaken.
Die opmerking met 2 handen op en afzetten gaat normaal ook want dan hou je hem aan beide kanten vast.
Die goedkope brilletjes hebben het nadeel of het ene oog ziet redelijk of het andere en zelden beide. Voor nood is het een uitkomst om toch wat te kunnen lezen.
Voor langere tijd een ramp. Om goed te kunnen lezen heb je een goede leesbril
nodig en om normaal te kijken een goede bril. Je hebt ook brillen waar een deel als leesbril ingeslepen zit . Voordeel je hebt maar 1 montuur en je hoeft niet elke keer te wisselen .Nadeel niet iedereen vind het prettig bij het trap;open naar beneden zien ze de treden niet goed en het is niet voor het eerst dat je dan valt .
De ene opticien is de andere niet . Er zijn erbij die hun vak verstaan en de nodige geduld kunnen opbrengen voor hun klanten . Bij anderen schort het hier en daar .
Dit alles is een heel persoonlijke keuze die je moet maken .
Deze hangt af van wat je wilt besteden en kan opbrengen .
Bezuinigen op je schoenen , bed en bril kan je op den duur opbreken .

te
door teo - Jun 23, 2015 om 12:29
82 Antwoorden / 30 Vragen

Van n bril voor n paar euro gemaakt voor 2 handjes rijst kan je natuurlijk niet veel verwachten.
De aanbiedingen voor n paar tientjes van tv- opticiens zijn in proportie nauwelijks beter, maar geven wel aan hoe ook bril-klanten n paar jaar geleden voor honderden euro's door opticiens belazerd zijn
toen er destijds al voor 1 handje rijst werd ingekocht!

'N lorgnet? lijkt n goed idee, ga ik toch eens uitproberen, maar waar te verkrijgen

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2015 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@makreel77

Kijk eens op Marktplaats

ar
door aram - Jun 23, 2015 om 15:03
136 Antwoorden / 1 Vragen

Dat die brillen jaren geleden zo verschrikkelijk duur waren lag niet aan de fabrikant of opticien .
Het was de tussenhandel die daar de grootste schuld aan hadden , 1 derde voor de fabrikant en opticien en 2 derde voor de tussenhandel ongeveer .

Dit heb je met alles wat ingevoerd word in Nederland . Die verhoudingen kunnen verschillen . Wat ook vaak vergeten word zijn de invoerrechten die moedertje staat opeist.

Misschien kan een opticien een lijstje opsommen met wat voor uitgaven hij te maken heeft . Wat ik ervan weet is dat het behoorlijke aanslag op zijn inkomen is.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 23, 2015 om 15:18
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vul in bij koekel : kassa leesbrillen test.
Op deze site valt te lezen : test kant en klare leesbrillen, waar moet je op letten als je een leesbril koopt.
En KASSA verklaart : KASSA laat 10 leesbrillen van +2 blind testen.
Wel heb ik enorme twijfel over de uitslag.
Ze zijn BLIND getest.

ma
door manwijf - Jun 24, 2015 om 11:45
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een brilletje van de Hema. Voldoet prima! Zolang mn ogen gelijk opgaan, hoef ik geen dure bril. Daarna kun je volgens mij net zo goed naar de Opticien gaan. Bij Hans Anders was een vario focus ook niet echt goedkoop in ieder geval. Een opticien heeft vaak ook heel mooie monturen. Het is ook maar net wat je belangrijk vindt.

te
door teo - Jun 24, 2015 om 12:55
82 Antwoorden / 30 Vragen

Je zal langer met n 5euro bril doen als je m zo af toe netjes op en af zet.
Dat geldt echter niet voor handenarbeid ivm werk en/of hobby.
Je gaat niet onder 'n auto of op n trap je bril in 'n kokertje stoppen.
Dus!?
Ook duurdere brillen, na enige tijd, verliezen n glas, pootjes breken, worden lam of schroefjes dan wel neussteuntjes laten los
Simpelweg slechte verhouding kwaliteit/prijs.
Ik heb n polaroid zonnebrilletje 1,5 uit 1998 (pakweg 125 gld) die ik nu nog vaak! gebruik als verwegbrilletje én zonder enig mankement!
Het kan dus wel!
Maarrrr: chinese troep mbv tv en blablabla blijkt lucratiever dan vakmanschap en beroepseer.
Waarvan akte.

an
door anne43nl - Jun 25, 2015 om 11:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

WIBRA. Kosten zijn 1,30 gemiddeld. Ik heb ongeveer 8 paar. Probleem met leesbril is dat je het steeds op en af doet of op je hoofd draagt en daarom hebben ze een korte leeftijd

Ik bewaar mijn dure recept bril alleen voor boeken lezen.

Leg 1 in de auto, 1 op je werk, 1 in badkamer, 1 in keuken, 1 in woonkamer enz. haha

success
Anne