BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Individueel afrekenen

  •  
20-02-2020
Ik rijd wekelijks als vrijwilliger op een rolstoelbusje voor senioren. Afgelopen week gingen we met 7 deelnemers naar museum Catharijne convent. Bij afrekenen van de koffie bleek dat 'individueel afrekenen niet kon'. Dat stond op de menukaart, maar niet op de website. Ik heb echter géén financiële relatie met de deelnemers, ze betalen veelal met PIN. Dus dat betekende eindeloos geschuif en gewissel met contant geld. Tijdsbesparing voor de bediening was het zeker niet.
Naar mijn inmiddels 6 jaar ervaring kunnen we vrijwel 'overal' individueel afrekenen, al moet dat soms bij de kassa en niet aan tafel. Het is hier dus onwil of onbekwaamheid/gebrekkige instructie.

1) Mag een horecabedrijf / museum deze eis stellen?
2) Is vermelden op de menukaart dan 'voldoende' (wat dan wel?)
2) Wat als ik hardnekkig stel: Wij kunnen alleen individueel betalen of we vertrekken zonder betalen?
3) waar kan ik de 'juridische onderbouwing vinden?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.