jane55
door jane55 Jun 30, 2020 om 15:35
Winkels & webshops

Inhoud gekocht product niet zoals beloofd

BVA Kavel "gewonnen" Balengiaga eau de toilette, 100 ml. en 50 ml. bijna vol, voor totaal 67,44 euro.
Werd geleverd, blijkt er reukloos, gekleurd water in te zitten.
Ik heb inmiddels 2 mail,s gestuurd naar BVA, geen reactie ontvangen.
Ik vraag me af, er moet toch geleverd worden wat er bij de advertentie staat en waar ik voor betaald heb
Kan ik nog iets ondernemen om dat te krijgen waar ik recht op heb?JannekeK

3269 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 30, 2020 om 15:42
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jane55 ,

BVA is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/bva-auctions.com/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

jane55
door jane55 Jul 2, 2020 om 16:23
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel voor de tip, ga ik zeker doen.

ne
door neodutchio - Jun 30, 2020 om 16:21
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Als het een commerciële veiling is hebt u herroepingsrecht. Als het een faillisementsveiling is, dan staat u met lege handen.

jane55
door jane55 Jul 2, 2020 om 16:24
7 Antwoorden / 1 Vragen

Faillisementveiling stond niet als zodanig vermeld bij de adv. bedankt voor uw reactie

mo
door mof - Jul 1, 2020 om 13:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bij bva gelden voor zover ik weet de normale regels voor koop op afstand. Als er iets wordt geleverd dat niet aan de verwachting voldoet die in de advertentie is beschreven kunt u retourneren. Ws moet u de retourkosten wel zelf voldoen.

mo
door mof - Jul 1, 2020 om 13:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Maar wel alleen als u prive heeft gekocht. Retourrecht geldt niet voor zakelijke overeenkomsten

1paul
door 1paul - Jul 1, 2020 om 14:05
3132 Antwoorden / 0 Vragen

afhankelijk onder welke veiling dit product valt kunt u het wel of niet retourneren, zie daarvoor de site van bcv zelf....

simon55
door simon55 - Jul 1, 2020 om 17:04
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Koop voortaan JOOP bij het kanon ( Kruidvat )?voor € 20

jane55
door jane55 Jul 2, 2020 om 16:26
7 Antwoorden / 1 Vragen

Is ook een lekker geurtje, maar deze aanbieding was toch ook wel aantrekkelijk, voor het geld wat ik er voor betaald heb, maar dan moet het wel eau de toilette zijn en geen reukloos water.

aurora1
door aurora1 - Jul 2, 2020 om 13:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Balenciaga doet toch alleen nog maar in kleding? Dwz niet meer in geuren. Kan het zijn dat u geboden heeft op de flesjes die daarom als curiositeit voor bijv. verzamelaars aangeboden werden? En dus niet de geuren, de eau de toilettes?

jane55
door jane55 Jul 2, 2020 om 16:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Zou kunnen, maar er staat duidelijk eau de toilette bij de adv. dan had BVA er bij moeten vermelden dat het om, wat u beschrijft, gaat, dan had ik nooit geboden. Balengiaga is nog steeds te koop. Bedankt voor u reactie

aurora1
door aurora1 Jul 2, 2020 om 16:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat wordt nooit gedaan als het om dergelijke producten gaat. Ook wordt niet gemeld of de geur inmiddels wel of niet bedorven is. Kijk maar eens op Ebay.

De
door DennisR - Jul 2, 2020 om 14:37
8 Antwoorden / 2 Vragen

Als het van een faillisiment afkomt dan heeft u helaas geen garantie. Dat is het nadeel van veilingen als je niet zelf gaat kijken.What you see is what you get. Is het een commerciele verkoop dan kunt u zich beroepen op het consumenten recht.