Internet verkoop
Ik heb nu een aantal aankopen via Instagram gedaan. Na 3 maanden hebben ze mijn bestelling nog steeds niet geleverd. Merkwaardige is dat de zelfde producten telkens op een andere site/instagram reclame weer wordt aangeboden. Als je contact zoekt reageren ze niet.
Ook commentaar op hun instagram pagina wordt dan telkens weggehaald.
Het lijkt erop dat hier zeker wordt gefraudeerd door telkens nieuwe namen voor instagram aan te maken en weer producten te koop te zetten.
Wat kan hiermee gedaan worden en ben ik de enige gedupeerde?
U bent zeker niet de enige. Fora worden overspoeld door mensen die een aanbieding zien, niet verder kijken en blind gaan bestellen. Wat kunt u daaraan doen? Vooral niets meer bestellen via dergelijke sites. En voor kopen op internet zijn tig lijstjes te vinden waarop men moet letten. Tja, als men dat niet doet is er wel een consumentenbescherming, maar zie die maar eens te krijgen.
Koop in het vervolg bij een betrouwbare al veel langer bekend staande webshop of in een gewone winkel, dan wordt u niet zo gemakkelijk opgelicht.
U bent zeker niet de enige gedupeerde en heeft kennelijk nooit al eerdere waarschuwingen gezien. Zie dan nu in ieder geval dit: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels en u kjunt hier een melding doen: https://meld.nl/melding/cybercrime/onbetrouwbare-websites/ Als u met een zoekmachine en zoeknaam onbetrouwbare websites zoekt ziet u nog meer info.
Hallo Demo66 ,
Voor online aankopen gelden regels die consumenten beschermen. Die regels zijn er om ervoor te zorgen dat u als consument weet wat u kunt verwachten als u een online aankoop doet. Naast webwinkels zetten bedrijven ook social media in om hun producten te verkopen. Bijvoorbeeld via Facebook en Instagram.
Vertrouw online verkopers niet zomaar. Check het bedrijf voordat u uw gegevens invult of betaalt! Gebruik de checklist om veilig online te winkelen.
Als u iets bestelt via social media is het vaak onduidelijk wie de aanbieder is van het product. En onder welke voorwaarden u het koopt. Soms gaat het zelfs om nepshops en ontvangt u het bestelde product helemaal niet. U komt daar dan pas achter als de pagina waarop u het product kocht verdwenen is. U kunt de aanbieder dan niet meer aanspreken als er een probleem is met de aankoop. Let daarom extra goed op als u iets koopt via social media.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/webshop-of-nepshop
Het enigste waar de mensen nog naar kijken is of het betalen veilig is. Reken maar dat dat heel veilig is. Voor de ontvanger dan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer