De
door Demo66 Jan 21, 2020 om 15:44
Winkels & webshops

Internet verkoop

Ik heb nu een aantal aankopen via Instagram gedaan. Na 3 maanden hebben ze mijn bestelling nog steeds niet geleverd.  Merkwaardige is dat de zelfde producten telkens op een andere site/instagram reclame weer wordt aangeboden. Als je contact zoekt reageren ze niet.
Ook commentaar op hun instagram pagina wordt dan telkens weggehaald.
Het lijkt erop dat hier zeker wordt gefraudeerd door telkens nieuwe namen voor instagram aan te maken en weer producten te koop te zetten.
Wat kan hiermee gedaan worden en ben ik de enige gedupeerde?

1904 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 21, 2020 om 15:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U bent zeker niet de enige. Fora worden overspoeld door mensen die een aanbieding zien, niet verder kijken en blind gaan bestellen. Wat kunt u daaraan doen? Vooral niets meer bestellen via dergelijke sites. En voor kopen op internet zijn tig lijstjes te vinden waarop men moet letten. Tja, als men dat niet doet is er wel een consumentenbescherming, maar zie die maar eens te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2020 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop in het vervolg bij een betrouwbare al veel langer bekend staande webshop of in een gewone winkel, dan wordt u niet zo gemakkelijk opgelicht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2020 om 16:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U bent zeker niet de enige gedupeerde en heeft kennelijk nooit al eerdere waarschuwingen gezien. Zie dan nu in ieder geval dit: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels en u kjunt hier een melding doen: https://meld.nl/melding/cybercrime/onbetrouwbare-websites/  Als u met een zoekmachine en zoeknaam onbetrouwbare websites zoekt ziet u nog meer info.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2020 om 17:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie zijn "ze"?
Wat heeft u besteld?
Wat heeft u betaald?

marita5
door marita5 - Jan 21, 2020 om 18:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Demo66 ,

Voor online aankopen gelden regels die consumenten beschermen. Die regels zijn er om ervoor te zorgen dat u als consument weet wat u kunt verwachten als u een online aankoop doet. Naast webwinkels zetten bedrijven ook social media in om hun producten te verkopen. Bijvoorbeeld via Facebook en Instagram.

Vertrouw online verkopers niet zomaar. Check het bedrijf voordat u uw gegevens invult of betaalt! Gebruik de checklist om veilig online te winkelen

Als u iets bestelt via social media is het vaak onduidelijk wie de aanbieder is van het product. En onder welke voorwaarden u het koopt. Soms gaat het zelfs om nepshops en ontvangt u het bestelde product helemaal niet. U komt daar dan pas achter als de pagina waarop u het product kocht verdwenen is. U kunt de aanbieder dan niet meer aanspreken als er een probleem is met de aankoop. Let daarom extra goed op als u iets koopt via social media.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/webshop-of-nepshop

Th
door Thijs124 - Jan 22, 2020 om 13:47
289 Antwoorden / Vragen

Het enigste waar de mensen nog naar kijken is of het betalen veilig is. Reken maar dat dat heel veilig is. Voor de ontvanger dan.