De
door Demo66 Jan 21, 2020 om 15:44
Winkels & webshops

Internet verkoop

Ik heb nu een aantal aankopen via Instagram gedaan. Na 3 maanden hebben ze mijn bestelling nog steeds niet geleverd.  Merkwaardige is dat de zelfde producten telkens op een andere site/instagram reclame weer wordt aangeboden. Als je contact zoekt reageren ze niet.
Ook commentaar op hun instagram pagina wordt dan telkens weggehaald. 
Het lijkt erop dat hier zeker wordt gefraudeerd door telkens nieuwe namen voor instagram aan te maken en weer producten te koop te zetten.
Wat kan hiermee gedaan worden en ben ik de enige gedupeerde?

1904 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ne
door neodutchio - Jan 21, 2020 om 15:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen
4

U bent zeker niet de enige. Fora worden overspoeld door mensen die een aanbieding zien, niet verder kijken en blind gaan bestellen. Wat kunt u daaraan doen? Vooral niets meer bestellen via dergelijke sites. En voor kopen op internet zijn tig lijstjes te vinden waarop men moet letten. Tja, als men dat niet doet is er wel een consumentenbescherming, maar zie die maar eens te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2020 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Koop in het vervolg bij een betrouwbare al veel langer bekend staande webshop of in een gewone winkel, dan wordt u niet zo gemakkelijk opgelicht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2020 om 16:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen
0

U bent zeker niet de enige gedupeerde en heeft kennelijk nooit al eerdere waarschuwingen gezien. Zie dan nu in ieder geval dit: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels en u kjunt hier een melding doen: https://meld.nl/melding/cybercrime/onbetrouwbare-websites/  Als u met een zoekmachine en zoeknaam onbetrouwbare websites zoekt ziet u nog meer info.

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2020 om 17:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wie zijn "ze"?
Wat heeft u besteld?
Wat heeft u betaald?

marita5
door marita5 - Jan 21, 2020 om 18:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Demo66 , 

Voor online aankopen gelden regels die consumenten beschermen. Die regels zijn er om ervoor te zorgen dat u als consument weet wat u kunt verwachten als u een online aankoop doet. Naast webwinkels zetten bedrijven ook social media in om hun producten te verkopen. Bijvoorbeeld via Facebook en Instagram.

Vertrouw online verkopers niet zomaar. Check het bedrijf voordat u uw gegevens invult of betaalt! Gebruik de checklist om veilig online te winkelen

Als u iets bestelt via social media is het vaak onduidelijk wie de aanbieder is van het product. En onder welke voorwaarden u het koopt. Soms gaat het zelfs om nepshops en ontvangt u het bestelde product helemaal niet. U komt daar dan pas achter als de pagina waarop u het product kocht verdwenen is. U kunt de aanbieder dan niet meer aanspreken als er een probleem is met de aankoop. Let daarom extra goed op als u iets koopt via social media. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/webshop-of-nepshop

Th
door Thijs124 - Jan 22, 2020 om 13:47
289 Antwoorden / Vragen
1

Het enigste waar de mensen nog naar kijken is of het betalen veilig is. Reken maar dat dat heel veilig is. Voor de ontvanger dan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer