Pa
door PaulPC Oct 17, 2019 om 20:32
Winkels & webshops

Iphone en screenprotector na reparatie

Kortgeleden heb ik een Iphone gekocht bij de Mediamarkt. Deze was al voorzien van een pantser screenprotector. Was ook aangegeven d.m.v. een sticker op de doos. Na twee maanden ging  de Iphone kapot. Geen beeld of geluid, ook de accu kon niet meer opladen. (De Ipone is niet defect geraakt door verkeerd gebruik of misbruik) De Iphone bij de Mediamarkt ingeleverd voor reparatie. Na onderzoek bleek de Iphone onherstelbaar. Er is keurig een nieuwe Iphone geleverd maar nu komt het, Zonder pantser screenprotector ! De vraag is; Heb ik recht op een nieuwe screenprotector ? Deze was tenslotte onderdeel van de gekochte telefoon. De Mediamarkt zegt van niet… Vermoedelijk heeft de Mediamarkt een actie gehad waarbij de Iphones van een gratis screenprotector waren voorzien t.w.v. 32,50 en deze zat dus bij de aankoop. Wie weet hoe dit wettelijk zit ?

4564 10 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Oct 17, 2019 om 20:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Paul,

Het antwoord is :nee.

Waarom heb je die oude screenprotector niet teruggevraagd?

Th
door Thijs124 - Oct 17, 2019 om 20:39
289 Antwoorden / Vragen

Koop er een via Aliexpress. Dan ben je voor twee of drie euro klaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2019 om 20:44
16772 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft zonder meer (alleen) recht op teruggave van de pantser screenprotector die bij uw defecte telefoon zat.
Als Media Markt dat achterhoudt betekent dat feitelijk ontvreemding van uw eigendom. Dus een strafrechtelijke overtreding.

De oude dus terugvragen en mogelijk er maar bij zeggen dat u aangifte doet als men als na uw verzoek  moeilijk blijft doen en u de screenprotector niet terug krijgt. Probleem is wel dat u dient te bewijzen dat u de defect geraakte iphone beschermd met de protector hebt ingeleverd maar mogelijk is de aankoopbon al voldoende. U kunt navraag doen bij www.juridischloket.nl en dan zal men waarschijnlijk hetzelfde zeggen.

Pa
door PaulPC - Oct 17, 2019 om 20:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

De panzerglass protector zou eraf te halen moeten zijn en opnieuw te plaatsen. Maar dan had de Mediamarkt mij er op moeten wijzen om deze bij inleveren eraf te halen. Of het reparatie centrum had deze eraf moeten halen en retour moeten sturen bij de nieuwe Iphone. Want hoe kom ik nu nog aan mijn defecte Iphone / panzerglass protector ?

getty
door getty Oct 17, 2019 om 21:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het eraf halen was uw eigen verantwoordelijkheid.  Daar hoeft de MM u niet op te wijzen.
Dit is een assecoire die je zelf  gewoon kan verwijderen.
U heeft dus geen recht op een nieuwe.

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2019 om 21:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had dat ding er zelf vooraf van moeten verwijderen. Natuurlijk hoeft de Mediamarkt niet een nieuwe voor u te betalen.
Die dingen zijn voor 10 euro of minder op de markt of in winkeltjes te koop en doorgaans bevestigen ze het ding nog gratis ook. Het is overigens niet een onderdeel van een iPhone, maar dat weet u tochten dan is dit er nog:
https://www.action.com/nl-nl/p/glazen-screenprotector/

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2019 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop gewoon een jasje voor uw telefoon, hebt u geen screenprotector nodig.

ma
door malty - Oct 17, 2019 om 23:30
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U had er natuurlijk niet op gerekend dat de iphone niet te repareren zou zijn en u de iphone en screenprotector kwijt zou zijn.
Het eraf halen van de pantser screenprotector zou misschien ook niet heelhuids gelukt zijn.
Wanneer u de screenprotector niet extra betaald hebt lijkt het me niet dat de MM de screenprotector behoort te vergoeden.

ja
door jan24 Oct 18, 2019 om 18:46
109 Antwoorden / 4 Vragen

Zover ik het lees en mij aanbiedingen van MM herinner, zijn er daadwerkelijk smartphones aangeboden met screenprotector als zijne één product. Dan lijkt het mij dat MM een gelijkwaardig product, zoals aangeschaft weer moet leveren.
Topicstarter heeft de smartphone ingeleverd in dezelfde staat waarin hij deze gekocht en ontvangen heeft.

ma
door malty Oct 19, 2019 om 11:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@jan24
Denkt u dat Apple de iphones met screenprotector heeft geleverd?

ja
door jan24 Oct 19, 2019 om 17:00
109 Antwoorden / 4 Vragen

@malty
MM heeft de smartphone geleverd met screenprotector. Dus lijkt mij dat de verkopende partij, MM, er zorg voor moet dragen dat vervanging door een gelijkwaardig product gebeurt. Net zo goed dat je je in beginsel voor garantie wendt tot de verkoper en niet tot importeur of fabrikant. Met alle verplichtingen van dien. Althans, zo zie ik het, maar misschien sla ik de plank mis.

panter22
door panter22 - Oct 18, 2019 om 09:17
6599 Antwoorden / Vragen

Wees blij dat je zonder gedoe een nieuwe iphonehebt gekregen.

panter22
door panter22 Oct 18, 2019 om 10:21
6599 Antwoorden / Vragen

Kon je de screenprotector zonder beschadiging van de Iphone afhalen en weer hergebruiken?

lo
door lovewinnie - Oct 18, 2019 om 09:42
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Was dit er af te halen. Het onderdeel? Dat had je hem zonder dat moeten inleveren. Dat staat er vaak ook bij als je ietst ter reparatie  brengt. Oa sd kaarten, hoesjes etc moet je verwijderen voor inleveren. Dit is jou taak en niet die van media markt.
Ze sturen de producten naar een reparatie punt waar telefoon uit elkaar gehaald wordt en bij Total loss dus niet te maken wordt hij vernietigt en krijgt u een nieuwe. Probleem opgelost.
Uiteraard is het administraties te veel werk als ze naast telefoon controleren en maken okk nog envelopjes moeten bijhouden met retour artikelen terwijl telefoon is afgeschreven.
Mm is hierin niet verantwoordelijk. U krijgt een nieuwe telefoon, oude is daarmee niet meer van u. Extra's had u er af moeten halen

mo
door mof - Oct 18, 2019 om 12:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA, u heeft recht daarop. Als u de doos nog heeft met sticker en evt de aankoopbon, dan heeft Mediamarkt gewoon de screenprotector mee te leveren.