Iphone en screenprotector na reparatie
Kortgeleden heb ik een Iphone gekocht bij de Mediamarkt. Deze was al voorzien van een pantser screenprotector. Was ook aangegeven d.m.v. een sticker op de doos. Na twee maanden ging de Iphone kapot. Geen beeld of geluid, ook de accu kon niet meer opladen. (De Ipone is niet defect geraakt door verkeerd gebruik of misbruik) De Iphone bij de Mediamarkt ingeleverd voor reparatie. Na onderzoek bleek de Iphone onherstelbaar. Er is keurig een nieuwe Iphone geleverd maar nu komt het, Zonder pantser screenprotector ! De vraag is; Heb ik recht op een nieuwe screenprotector ? Deze was tenslotte onderdeel van de gekochte telefoon. De Mediamarkt zegt van niet… Vermoedelijk heeft de Mediamarkt een actie gehad waarbij de Iphones van een gratis screenprotector waren voorzien t.w.v. 32,50 en deze zat dus bij de aankoop. Wie weet hoe dit wettelijk zit ?
U heeft zonder meer (alleen) recht op teruggave van de pantser screenprotector die bij uw defecte telefoon zat.
Als Media Markt dat achterhoudt betekent dat feitelijk ontvreemding van uw eigendom. Dus een strafrechtelijke overtreding.
De oude dus terugvragen en mogelijk er maar bij zeggen dat u aangifte doet als men als na uw verzoek moeilijk blijft doen en u de screenprotector niet terug krijgt. Probleem is wel dat u dient te bewijzen dat u de defect geraakte iphone beschermd met de protector hebt ingeleverd maar mogelijk is de aankoopbon al voldoende. U kunt navraag doen bij www.juridischloket.nl en dan zal men waarschijnlijk hetzelfde zeggen.
De panzerglass protector zou eraf te halen moeten zijn en opnieuw te plaatsen. Maar dan had de Mediamarkt mij er op moeten wijzen om deze bij inleveren eraf te halen. Of het reparatie centrum had deze eraf moeten halen en retour moeten sturen bij de nieuwe Iphone. Want hoe kom ik nu nog aan mijn defecte Iphone / panzerglass protector ?
Het eraf halen was uw eigen verantwoordelijkheid. Daar hoeft de MM u niet op te wijzen.
Dit is een assecoire die je zelf gewoon kan verwijderen.
U heeft dus geen recht op een nieuwe.
U had dat ding er zelf vooraf van moeten verwijderen. Natuurlijk hoeft de Mediamarkt niet een nieuwe voor u te betalen.
Die dingen zijn voor 10 euro of minder op de markt of in winkeltjes te koop en doorgaans bevestigen ze het ding nog gratis ook. Het is overigens niet een onderdeel van een iPhone, maar dat weet u tochten dan is dit er nog:
https://www.action.com/nl-nl/p/glazen-screenprotector/
U had er natuurlijk niet op gerekend dat de iphone niet te repareren zou zijn en u de iphone en screenprotector kwijt zou zijn.
Het eraf halen van de pantser screenprotector zou misschien ook niet heelhuids gelukt zijn.
Wanneer u de screenprotector niet extra betaald hebt lijkt het me niet dat de MM de screenprotector behoort te vergoeden.
Zover ik het lees en mij aanbiedingen van MM herinner, zijn er daadwerkelijk smartphones aangeboden met screenprotector als zijne één product. Dan lijkt het mij dat MM een gelijkwaardig product, zoals aangeschaft weer moet leveren.
Topicstarter heeft de smartphone ingeleverd in dezelfde staat waarin hij deze gekocht en ontvangen heeft.
@jan24
Denkt u dat Apple de iphones met screenprotector heeft geleverd?
@malty
MM heeft de smartphone geleverd met screenprotector. Dus lijkt mij dat de verkopende partij, MM, er zorg voor moet dragen dat vervanging door een gelijkwaardig product gebeurt. Net zo goed dat je je in beginsel voor garantie wendt tot de verkoper en niet tot importeur of fabrikant. Met alle verplichtingen van dien. Althans, zo zie ik het, maar misschien sla ik de plank mis.
Wees blij dat je zonder gedoe een nieuwe iphonehebt gekregen.
Kon je de screenprotector zonder beschadiging van de Iphone afhalen en weer hergebruiken?
Was dit er af te halen. Het onderdeel? Dat had je hem zonder dat moeten inleveren. Dat staat er vaak ook bij als je ietst ter reparatie brengt. Oa sd kaarten, hoesjes etc moet je verwijderen voor inleveren. Dit is jou taak en niet die van media markt.
Ze sturen de producten naar een reparatie punt waar telefoon uit elkaar gehaald wordt en bij Total loss dus niet te maken wordt hij vernietigt en krijgt u een nieuwe. Probleem opgelost.
Uiteraard is het administraties te veel werk als ze naast telefoon controleren en maken okk nog envelopjes moeten bijhouden met retour artikelen terwijl telefoon is afgeschreven.
Mm is hierin niet verantwoordelijk. U krijgt een nieuwe telefoon, oude is daarmee niet meer van u. Extra's had u er af moeten halen
JA, u heeft recht daarop. Als u de doos nog heeft met sticker en evt de aankoopbon, dan heeft Mediamarkt gewoon de screenprotector mee te leveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer