atlas1302
door atlas1302 Jan 22, 2023 om 16:27
Winkels & webshops

Is AliExpress met vakantie

Ik sta er van te kijken dat de één na de ander antwoord, we zijn met vakantie. Ik stuur nu dus eerst maar een berichtje om te zien of ze antwoorden op de bestelling die ik wil plaatsen, maar ze reageren tot nu toe helemaal niet. Zou dat met die corona uitbraak te maken hebben, of hebben ze i.d.d. nationale vakantie weken, 3 weken noemde een verkoper. Nu bestel je iets en je betaalt dan ook, en uiteindelijk moet je de order weer cancelen wegens vakantie.

Dat zouden ze toch moeten vermelden op de site van AliExpress, wegens vakantie gesloten voor 3 weken of zo!

Zijn er meerdere forumleden die toevallig ook tegen dit probleem aanlopen?, ik kan wel 3 weken wachten maar heb liever dat item zo snel mogelijk in huis.

1876 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2023 om 16:31
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u bij een dropshipper via FB besteld? dan is het te verwachten dat u belazerd wordt.

atlas1302
door atlas1302 Jan 22, 2023 om 16:35
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nee hoor, zo naiëf ben ik net nog niet en ook niet dement. Gewoon AliExpress joh, waar jij je spullen ook koopt. Maar dat Chinese Nieuwjaar dat zou wel eens kunnen, alhoewel ....daar nemen ze wel rijkelijk de tijd voor.

Topantwoord

Ho
door Hommer - Jan 22, 2023 om 16:31
30 Antwoorden / Vragen

Zou het met Chinees nieuwjaar te maken kunnen hebben? Als u daar een paar minuten naar zoekt dan komt u erachter dat dit een belangrijke vakantieperiode voor veel Chinezen is.

mahadma
door mahadma Jan 22, 2023 om 16:37
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad, het jaar van het konijn, feesten duren soms wel 14 dagen.

atlas1302
door atlas1302 Jan 22, 2023 om 16:38
341 Antwoorden / 13 Vragen

Zou zomaar kunnen, ik had dan wel verwacht dat ze hun toko dan ook sluiten, of op zijn minst kenbaar maken op hun site. Maar plausibel.

Topantwoord

sira
door sira - Jan 22, 2023 om 16:38
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk dat Hommer gelijk heeft.

Ik heb overigens recent iets voor iemand besteld en dat had ik in 1½ week in huis, waarschijnlijk ook omdat het Chinees nieuwjaar eraan kwam.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 22, 2023 om 16:54
2042 Antwoorden / Vragen

Ik heb van de week ook twee orders geplaatst en die blijven ook opvallend lang hangen tussen betalen en versturen. We moeten blijkbaar even wachten.

atlas1302
door atlas1302 Jan 22, 2023 om 17:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Obrigado!

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2023 om 17:31
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Normaliter zijn er geen of in ieder geval weinig problemen bekend met AliExpress anders dan dat het wel een Chinees bedrijf is en men in China het Chinese Nieuwjaar viert als al gezegd. En in dat geval is het toch even afwachten.

Maar dan toch ook dit: Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jan 22, 2023 om 17:41
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Dot heeft zeker met nieuejaar te makrn. Chinesen werken vask ver vsn huis. Vanwege Corona zijn velen al een paar niet thuis geweest.
Was deze week op de radio dat dit jaar opvallend veel naar hiis reisden ( van een reos met de trein van 24 uuf of langer

ju
door juliomariner Jan 22, 2023 om 18:47
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Een paar jaar niet thuis. (Getikt op mijn mobiel wachtend op mijn bestelling bij de afhaalchinees) :-)

atlas1302
door atlas1302 Jan 22, 2023 om 19:36
341 Antwoorden / 13 Vragen

Eet smakelijk, kloeploek bij.

rj
door rjw Jan 23, 2023 om 16:37
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Kroepoek is Indonesisch/Indisch. Niet Chinees. En "grapjes" maken over uitspraak (die overigens niet klopt, ik ken genoeg Chinezen die gewoon de r kunnen uitspreken) is racistisch.

ju
door juliomariner Jan 23, 2023 om 16:55
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Bijna alle "Chinese" restaurants hebben een Chinees Indische kaart waarbij de Chinese gerechten ook nog op de Nederlandse smaak zijn afgestemd.

De Czechuan gerechten zijn voor de Nederlandse smaak bijvoorbeeld veel te pittig.
Er is bijna geen gerecht op de kaart waarvan ze de chinese naam in China kennen.

Topantwoord

Be
door Ben22 - Jan 22, 2023 om 18:23
57 Antwoorden / 6 Vragen

Het is Chinees nieuwjaar en dan is eigenlijk heel China minstens twee weken gesloten, dus geduld hebben.

Topantwoord

getty
door getty - Jan 22, 2023 om 19:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, net zoals al jaren hiervoor vieren ze een paar weken nieuwjaarsvakantie.

atlas1302
door atlas1302 - Jan 22, 2023 om 19:43
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dan mijn berichtenbox van Ali maar in de gaten houden wanneer ze weer actief zijn, het is even niet anders. Bedankt voor het meedenken, ik laat nog wel horen wanneer de eerste verkoper zich meldt.

mi
door miennaamishaaz - Jan 23, 2023 om 14:27
725 Antwoorden / 1 Vragen

Aliexpress is niet de verkoper. maar een marketplace voor verkopers.

het kan dus zijn dat de verkoper op vakantie is, dit kunt u soms niet van te voren weten. als 1 verkoper op vakantie is gaat aliexpress niet gelijk zeggen dat alle verkopers op vakantie zijn

atlas1302
door atlas1302 Jan 23, 2023 om 16:27
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou ik heb het eens opgezocht, op het Net, maar heel China viert nieuw jaar en dat duurt een paar weken. Dus alles ligt op z'n reet, alles is dicht, iedereen en heel China viert feest. Zelfs Post.NL is onthuts en vraagt zich af of dit niet een beetje overdreven is, maar Chinezen zijn nu eenmaal Chinezen, en een economische lockdown meer of minder maken ze helemaal niks uit. Ze doen het gewoon, het is traditie.

Wat moet dat voor impact hebben op de logistieke sector, dat ligt ook helemaal stil. Niets maar dan ook niets wordt in de feestdagen verstuurd en verzonden.

Ik wist dat niet! ik dacht ook...nou ja als een Chinees op vakantie gaat, dan gaat het hele land toch niet op vakantie?  Maar dat is blijkbaar toch waar.

rj
door rjw Jan 23, 2023 om 16:35
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Aliexpress is weliswaar slechts de market place maar veel communicatie loopt wel via Aliexpress.