xFleur
door xFleur Mar 4, 2018 om 20:25
Winkels & webshops

Is bibloo.nl betrouwbaar?

is de website bibloo.nl betrouwbaar? Wilde er een jas gaan kopen maar wil eerst zeker weten of de site wel betrouwbaar is voordat ik zo'n grote uitgave ga doen.

23136 12 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Mar 4, 2018 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb geen ervaring met deze webshop, maar zou er zelf niet zo snel bestellen. Als er iets mis gaat dan mag je gaan communiceren met iemand in Tsjechië. Daar moet je maar zin in hebben. Ik wil daarmee overigens niet zeggen dat de webwinkel niet betrouwbaar is. Lees de voorwaarden en andere zaken eens goed door alvorens te bestellen en kom zelf tot een oordeel.

xFleur
door xFleur Mar 4, 2018 om 20:37
Antwoorden / 1 Vragen

Dankuwel voor uw snelle antwoord.
Ik heb meerdere websites bezocht om de betrouwbaarheid van deze website te bekijken maar kreeg gemixte berichten.
Zal nog extra naar de voorwaarden kijken

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 4, 2018 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toch genoeg jassen te koop in Nederland?

Als het zo’n dure jas is, zou ik maar eerst iets goedkoops daar kopen om te kijken hoe het gaat.
Niet dat ik zelf zou overwegen in Tsjechië bij een webshop iets te kopen.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Mar 4, 2018 om 20:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ze zijn in ieder geval niet aangesloten bij een Nederlands Keurmerk. Geen KvK nummer plus, als er problemen zijn, er alleen in het Engels gecommuniceerd kan worden. Niet dat dit een probleem hoeft te zijn. Op de site bieden ze een 30 dagen niet goed  geld terug slogan. Lijkt mij iets te mooi om waar te zijn. Zoekt u een echte Nederlandse site, dit is geen NL site. Voor zeker.

marita5
door marita5 - Mar 4, 2018 om 21:22
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo XFleur ,

Lees de voorwaarden m.n. Art 7 ( punt 7.2 ) , klik op de rode regel .

https://www.bibloo.nl/terms-and-conditions/

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2018 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij twijfel niet doen. Het wordt niet betrouwbaarder van alsmaar zoeken- en vragen.
Koop een jas in Nederland, het stikt hier van de kleding. Zo helpt u ook de Nederlandse economie en geeft u uw geld niet in een ander land uit, waarbij de vraag is of wel geleverd wordt, prijs en kwaliteit met elkaar in verhouding staan (ik vermoed van niet), niet onder de Nederlandse wetgeving valt enz.

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2018 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoe kom je op zo'n site terecht?
Zou een jas kopen in een stenen winkel. Kun je passen en de kwaliteit bekijken.
Laat je niet verleiden door lage(re) prijzen.
Goedkoop is vaak duurkoop.
Wat info: https://www.consuwijzer.nl/kleding/kleding-kopen-internet-postorder/betrouwbaarheid-webwinkel

Thijs12
door Thijs12 - Mar 5, 2018 om 13:24
532 Antwoorden / Vragen

Voor mij zou de naam al voldoende zijn
om dit onbetrouwbaar te vinden.

jo
door jorisw - Mar 5, 2018 om 13:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Prijzen (buiten de uitverkoop om) die de helft zijn van reguliere prijzen kunnen niet kloppen. Dat is ongeveer de brutomarge op kleding die de winkelier weg zou geven. Nu kan je best wel om je klanten geven, maar geen enkele ondernemer vindt z'n klanten zo lief.

panter22
door panter22 - Mar 5, 2018 om 13:37
6599 Antwoorden / Vragen

Het lijkt een normale website van een buitenlands bedrijf. Voor de zekerheid zou ik met de creditkaart betalen.
Je moet wel de goede maat weten, want terugsturen is duur. Je moet het pakket aangetekend versturen naar een vervoerbedrijf.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 15, 2018 om 18:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Credit Card biedt geen enkele zekerheid bij dit soort aankopen.
Je hebt namelijk zelf een stuk verantwoordelijk en gezond verstand. Het is niet koop je suf en Visa betaalt wel terug.

panter22
door panter22 Aug 17, 2018 om 13:18
6599 Antwoorden / Vragen

Soms moet je enig risico nemen als je bij een webwinkel iets koopt.
Het is al een topic van maart jl.

mi
door mingsway - Aug 15, 2018 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bibloo is wel degelijk betrouwbaar. Ik heb er al enkele keren besteld en alles kwam goed en snel aan. Bovendien zijn ze stukken goedkoper als de webwinkels in Nederland.

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En  5 maanden nadat deze vraag gesteld is kom je met je eerste reactie sinds 2014 ......???

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2018 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
marita5
door marita5 Aug 15, 2018 om 18:13
11506 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , lees mijn reactie hieronder naar @sjoppie .

edrick3
door edrick3 Aug 15, 2018 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

bedankt voor de nadere info hieronder.