Marinusss
door Marinusss Nov 26, 2021 om 20:42
Winkels & webshops
Is bol.com verantwoordelijk voor schade aan mijn auto door PostNL?

Onlangs is er schade gemaakt aan mijn auto.
Hiervan heb ik overduidelijk bewijs. Zelfs de bol.com medewerker die mijn case heeft opgepakt gaf aan dat het onmogelijk is dat de PostNL bezorger dit niet zou hebben gedaan na het zien van mijn bewijs (en dat dit uitzonderlijk is).

Nu ontkennen de beide postbezorger toch. PostNL zegt gemakkelijk: Dien maar in bij je verzekering.
Maar mijn verzekering kan hier helemaal niets mee...dus zou ik moeten achterhalen wat de verzeringsmaatschappij is van PostNL om daar te vragen of die bereid zijn te betalen....wat mij een beetje vreemd lijkt aangezien die partij natuurlijk helemaal geen enkel winst haalt om mij in het gelijk te stellen.

Nu heb ik van een ander artikel dit stukje tekst weten af te leiden.

"Omdat die beschadiging toen door de zijdens de ondernemer ingeschakelde bezorger(s) werd veroorzaakt, is de ondernemer tegenover de consument daarvoor aansprakelijk en kan die beschadiging aan de ondernemer worden toegerekend. Dit brengt mee dat (ook) de ondernemer verplicht is om de schade die de consument dientengevolge lijdt, te vergoeden. In hoeverre de ondernemer die schade krachtens zijn rechtsverhouding met de (werkgever van de) bewuste monteur(s) mogelijk kan verhalen op die derde, staat buiten de tussen partijen gesloten overeenkomst"

 Concreet is mijn vraag: Is bol.com verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto (door de koopovereenkomst)? En waar dien ik nu echt aan te kloppen. (Ik word van het kastje naar de muur gestuurd ondanks bewijs die niet duidelijker kan).

3607 14 Rapporteer

getty
door getty - Nov 26, 2021 om 20:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee!
post nl / bezorger is aansprakelijk

bij ons is een dergelijke schade keurig afgehandeld

je moet wel bewijs hebben natuurlijk

mahadma
door mahadma - Nov 26, 2021 om 20:50
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is een eenvoudige zaak. U koopt iets bij Bol.com, u betaalt aan Bol.com, ergo, Bol.com is verantwoordelijk voor UW PAKKET en dat u dat ook effectief ontvangt. Gaat er wat fout dan dient u zich te melden bij Bol.com.

Los van alles heeft uw auto schade, dit is iets tussen de veroorzaker en u, dus u moet op zoek naar de dader en bewijs leveren/een schadeformulier ingevuld hebben door TWEE partijen. Dan gaan de verzekeringen wel knokken.

Omdat die autoschade in geen enkel verband gebracht kan worden met Bol.com is Bol.com dus NIET verantwoordelijk voor uw schade. En om klassieke woorden te gebruiken: En daar moet u het mee doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 26, 2021 om 20:54
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marinusss,

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Is er een schade formulier ingevuld?

Heeft u een verhaalsrechtsbijstandsverzekering?

De foto's zijn niet erg duidelijk : is er een bestelbus tegen uw auto aangereden?

Marinusss
door Marinusss Nov 26, 2021 om 21:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Is er een schade formulier ingevuld?
Nee. De mannen wilde niet meewerken
Heeft u een verhaalsrechtsbijstandsverzekering?
Helaas niet
De foto's zijn niet erg duidelijk : is er een bestelbus tegen uw auto aangereden?
Zie onderstaande foto. De auto stond stil. De schade is gemaakt doordat de mannen binnen in de truck bezig waren en de deur open is (gegooit?).
De deur kan een hoek maken van 270 graden

Marinusss
door Marinusss - Nov 26, 2021 om 21:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Allen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het zo kort mogelijk proberen te houden voor het leesgemak en onnodige emotie zoveel mogelijk weg te laten.
Ik begrijp uit jullie verhaal dat PostNL verantwoordelijk zou zijn.

Echter. ben ik niet allrisk verzekerd en dus kan mijn autoverzering niet betekenen in de "strijd".
Ook heb ik helaas als redelijk jong persoon nooit stil gestaan bij een rechtbijstand verzekering. Die heb ik dus niet.

Die situatie is als volgt.
Koelkast bezorger hebben de linker achterdeur van de vrachtwagen open (gegooit?).
Daarbij is hij tegen mijn motorkap gekomen. Toen ik vanuit mijn woonkamer keek stond de achterdeur van de vrachtwagen letterlijk te stuiteren op mijn motorkap.

De bezorger gaven gelijk aan vanaf de eerste seconde "Die schade heeft er vast al moeten zitten"
Toen hebben ze me aggresief gedrag van de vrachtwagen weerhouden om mijn bewijsverzameling tegen te gaan.
Hier heb ik bewijs van. Nu beweert de bezorger dat de schade niet gemaakt kon zijn door de deur, omdat er een andere impactpunt zou zijn.
De postbezorgers spreken dus uit "wij hebben het niet gedaan".

En PostNL gelooft haar medewerkers...ondanks dat ik met alle macht gebropeert heb nog iets vast te leggen voor bewijs.
 Ik zal enkele fotos meesturen.

getty
door getty Nov 26, 2021 om 21:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Officieel aansprakelijk stellen via een brief

wij kunnen er hier niets mee

Marinusss
door Marinusss Nov 26, 2021 om 21:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Getty, Bedankt voor uw reactie.
Het was meer een onwettendsheid/onmacht, maar jullie hebben mij meer inzicht gegeven.
Dank daarvoor

Marinusss
door Marinusss - Nov 26, 2021 om 21:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hier is te zien dat de bezorger mijn telefoon wil pakken op het moment dat ik bewijs probeer te verzamelen.
Duidelijk was dat ik op de schade richtte, maar de seconde dat hij mijn telefoon wilde grijpen is de camera uit schrik op hem gericht.

Hierna ben ik uit schrik/angst naar binnen gegaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 26, 2021 om 23:53
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marinusss,

In het vervolg : direct 112 bellen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2021 om 21:51
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel u niet all risk verzekerd bent is het toch zaak, m.i. om dit bij uw verzekeraar te melden. Ik begrijp dat u geen rechtsbijstandsverzekering heeft.

Hoe dan ook is het PostNL die aansprakelijk gesteld dient te worden als het een bezorger van hen betreft. Het is wel aan te bevelen dat u ook een melding doet bij politie die er dan moifgelijk dan (helaas) niets anders mee zal doen dan noiteren maar dan ligt het wel vast.

U kunt hoe dan ook zelf een vordering instellen bij PostNl op basis van het fenomene 'onrechtmatig handelen'door een bezorger van hen. Zie dan deze info Schadevergoeding | Wet & Recht (wetrecht.nl) maar het is ook zinvol om nader advies te vragen bij: Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

 Advies vragen bij de ANWB indien u daar lid van bent is mogelijk ook een optie. Ik hoop dat u afdoende bewijs heeft. (Getuigen?)  Aanvullend: zie dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen-onrechtmatige-daad/   en   (https://www.wetrecht.nl/aansprakelijkheid/)

Iv
door Ivo W - Nov 26, 2021 om 22:27
729 Antwoorden / Vragen

Nee, Bol.com is hiervoor niet aansprakelijk.

U dient de kentekenhouder van het voertuig aansprakelijk te stellen. Indien de kentekenhouder haar identiteit niet kenbaar gemaakt heeft, kunt u ook melding of eventueel aangifte doen bij de politie.

Daarnaast kunt u zich richten tot het waarborgfonds motorvoertuigen.

mahadma
door mahadma - Nov 26, 2021 om 23:24
11538 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zie inmiddels een kenteken van de vrachtwagen, uw eet vast wel wanneer en waar (was voor uw deur) de schade is ontstaan, dus eenzijdig fo0rmulier invullen, met foto's erbij en naar uw verzekering sturen. Per slot stond uw auto stil en is de schade ontstaan door toedoen van een post.nl medewerker.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 26, 2021 om 23:51
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

Dit heeft geen zin als TS geen verhaalsrechtsbijstandsverzekering heeft.

Ook moet de tegenpartij het schadeformulier hebben getekend.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 26, 2021 om 23:49
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marinusss,

Er is nu eigenlijk niet veel meer aan te doen, maar zie het als een leermoment.

In het vervolg, als u dit weer overkomt : direct 112 bellen en zeggen, dat u wordt bedreigd door een Post NL-medewerker en vertellen, dat er een aanrijding is geweest

Direct foto's maken van de tegenpartij en de kentekenplaten.

Roep getuigen erbij zoals een buurman.

Neem contact op met uw autoverzekeraar en neem voor een paar tientjes per jaar extra een verhaalsrechtsbijstandsverzekering erbij.

sw
door swat1500 - Nov 27, 2021 om 01:38
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, Bol.com is niet aansprakelijk voor uw schade. U stelt dat PostNL de schade heeft veroorzaakt dan zult u ook bij hen of hun verzekeraar de schade moeten.verhalen.
Nu zij aansprakelijkheid ontkennen zult u met bewijzen moeten komen. U heeft het incident zien gebeuren. U zult naast uw verklaring ook met verklaringen van andere getuigen moeten komen om uw claim te kunnen onderbouwen. U beroepen foto's die u niet hebt kunnen maken levert niets op. Zonder aanvullend bewijs staat u met lege handen.
U kunt uw schade bij uw verzekeraar aanmelden. U bent kennelijk alleen WA verzekerd. Uw verzekering zal uw schade dan niet vergoeden maar wel doorzetten naar de verzekeraar van de tegenpartij. Dit zijn nieuwe afspraken die kort geleden tussen verzekeraars zijn gemaakt. U zult echter aanvullend bewijs moeten leveren.

panter22
door panter22 - Nov 27, 2021 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen
panter22
door panter22 - Nov 27, 2021 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Begin eerst maar eens schriftelijk een klacht in te dienen bij PostNL.
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/klacht-indienen/
Ik zou het per email doen, kun je meteen foto's meesturen.
Beetje lastig, je moet dat via Daan doen
https://www.postnl.nl/klantenservice/postnl-klantenservice/contact-opnemen/
Inderdaad, PostNL is aansprakelijk. Je hoeft niet te zoeken wie de bezorgers waren.
Even naar een schadebedrijf en de schade laten opmaken en meesturen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 27, 2021 om 09:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het is niet duidelijk of Post NL of  ingehuurde firma deze  bezorgd heeft.

Claim via jou verzekeraar en als ze weigeren mee te werken naar Politie gaan met deze foto.

De deur van laadbak komt  op de motorkap hoogte dus zeer geloofwaardige.

Als je bij openen deuren  deze niet vergrendelde,  vaak  op  kwart open,  of  plat tegen  de laadbak aan...

Zomaar openen is deze bezorger verantwoordelijk voor.

De Politie ziet  van wie dit voertuig is, en deze Lease Firma  mag  de verantwoordelijke zoeken of zelf betalen.

Vele Post NL voertuigen ondanks de reclame is ingehuurde  onderaannemers!

Bol en Post nl  is dus niet  altijd aansprakelijk.

Ga zo snel mogelijk naar de Politie met de Bus foto  die je later plaatste.

De bestuurder is verplicht mee te werken maar een schade aangifte koste veel tijd en hij heeft het erg druk!

Daarom weigeren ze vaak en rijden ze door, en dat is strafbare handeling.

Deze bezorger loopt door niet  mee te werken kans op dure boete....

doe gelijk aangifte van   zonder  medewerking weggereden..

rj
door rjw - Nov 27, 2021 om 12:03
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Ligt het aan mij of is dit best wel een rare vraag?