Is bol.com verantwoordelijk voor schade aan mijn auto door PostNL?
Onlangs is er schade gemaakt aan mijn auto.
Hiervan heb ik overduidelijk bewijs. Zelfs de bol.com medewerker die mijn case heeft opgepakt gaf aan dat het onmogelijk is dat de PostNL bezorger dit niet zou hebben gedaan na het zien van mijn bewijs (en dat dit uitzonderlijk is).
Nu ontkennen de beide postbezorger toch. PostNL zegt gemakkelijk: Dien maar in bij je verzekering.
Maar mijn verzekering kan hier helemaal niets mee...dus zou ik moeten achterhalen wat de verzeringsmaatschappij is van PostNL om daar te vragen of die bereid zijn te betalen....wat mij een beetje vreemd lijkt aangezien die partij natuurlijk helemaal geen enkel winst haalt om mij in het gelijk te stellen.
Nu heb ik van een ander artikel dit stukje tekst weten af te leiden.
"Omdat die beschadiging toen door de zijdens de ondernemer ingeschakelde bezorger(s) werd veroorzaakt, is de ondernemer tegenover de consument daarvoor aansprakelijk en kan die beschadiging aan de ondernemer worden toegerekend. Dit brengt mee dat (ook) de ondernemer verplicht is om de schade die de consument dientengevolge lijdt, te vergoeden. In hoeverre de ondernemer die schade krachtens zijn rechtsverhouding met de (werkgever van de) bewuste monteur(s) mogelijk kan verhalen op die derde, staat buiten de tussen partijen gesloten overeenkomst"
Concreet is mijn vraag: Is bol.com verantwoordelijk voor de schade aan mijn auto (door de koopovereenkomst)? En waar dien ik nu echt aan te kloppen. (Ik word van het kastje naar de muur gestuurd ondanks bewijs die niet duidelijker kan).
Dit is een eenvoudige zaak. U koopt iets bij Bol.com, u betaalt aan Bol.com, ergo, Bol.com is verantwoordelijk voor UW PAKKET en dat u dat ook effectief ontvangt. Gaat er wat fout dan dient u zich te melden bij Bol.com.
Los van alles heeft uw auto schade, dit is iets tussen de veroorzaker en u, dus u moet op zoek naar de dader en bewijs leveren/een schadeformulier ingevuld hebben door TWEE partijen. Dan gaan de verzekeringen wel knokken.
Omdat die autoschade in geen enkel verband gebracht kan worden met Bol.com is Bol.com dus NIET verantwoordelijk voor uw schade. En om klassieke woorden te gebruiken: En daar moet u het mee doen.
Geachte Marinusss,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Is er een schade formulier ingevuld?
Heeft u een verhaalsrechtsbijstandsverzekering?
De foto's zijn niet erg duidelijk : is er een bestelbus tegen uw auto aangereden?
Is er een schade formulier ingevuld?
Nee. De mannen wilde niet meewerken
Heeft u een verhaalsrechtsbijstandsverzekering?
Helaas niet
De foto's zijn niet erg duidelijk : is er een bestelbus tegen uw auto aangereden?
Zie onderstaande foto. De auto stond stil. De schade is gemaakt doordat de mannen binnen in de truck bezig waren en de deur open is (gegooit?).
De deur kan een hoek maken van 270 graden
Dag Allen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het zo kort mogelijk proberen te houden voor het leesgemak en onnodige emotie zoveel mogelijk weg te laten.
Ik begrijp uit jullie verhaal dat PostNL verantwoordelijk zou zijn.
Echter. ben ik niet allrisk verzekerd en dus kan mijn autoverzering niet betekenen in de "strijd".
Ook heb ik helaas als redelijk jong persoon nooit stil gestaan bij een rechtbijstand verzekering. Die heb ik dus niet.
Die situatie is als volgt.
Koelkast bezorger hebben de linker achterdeur van de vrachtwagen open (gegooit?).
Daarbij is hij tegen mijn motorkap gekomen. Toen ik vanuit mijn woonkamer keek stond de achterdeur van de vrachtwagen letterlijk te stuiteren op mijn motorkap.
De bezorger gaven gelijk aan vanaf de eerste seconde "Die schade heeft er vast al moeten zitten"
Toen hebben ze me aggresief gedrag van de vrachtwagen weerhouden om mijn bewijsverzameling tegen te gaan.
Hier heb ik bewijs van. Nu beweert de bezorger dat de schade niet gemaakt kon zijn door de deur, omdat er een andere impactpunt zou zijn.
De postbezorgers spreken dus uit "wij hebben het niet gedaan".
En PostNL gelooft haar medewerkers...ondanks dat ik met alle macht gebropeert heb nog iets vast te leggen voor bewijs.
Ik zal enkele fotos meesturen.
Officieel aansprakelijk stellen via een brief
wij kunnen er hier niets mee
Dag Getty, Bedankt voor uw reactie.
Het was meer een onwettendsheid/onmacht, maar jullie hebben mij meer inzicht gegeven.
Dank daarvoor
Hier is te zien dat de bezorger mijn telefoon wil pakken op het moment dat ik bewijs probeer te verzamelen.
Duidelijk was dat ik op de schade richtte, maar de seconde dat hij mijn telefoon wilde grijpen is de camera uit schrik op hem gericht.
Hierna ben ik uit schrik/angst naar binnen gegaan.
Geachte Marinusss,
In het vervolg : direct 112 bellen.
Hoewel u niet all risk verzekerd bent is het toch zaak, m.i. om dit bij uw verzekeraar te melden. Ik begrijp dat u geen rechtsbijstandsverzekering heeft.
Hoe dan ook is het PostNL die aansprakelijk gesteld dient te worden als het een bezorger van hen betreft. Het is wel aan te bevelen dat u ook een melding doet bij politie die er dan moifgelijk dan (helaas) niets anders mee zal doen dan noiteren maar dan ligt het wel vast.
U kunt hoe dan ook zelf een vordering instellen bij PostNl op basis van het fenomene 'onrechtmatig handelen'door een bezorger van hen. Zie dan deze info Schadevergoeding | Wet & Recht (wetrecht.nl) maar het is ook zinvol om nader advies te vragen bij: Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Advies vragen bij de ANWB indien u daar lid van bent is mogelijk ook een optie. Ik hoop dat u afdoende bewijs heeft. (Getuigen?) Aanvullend: zie dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen-onrechtmatige-daad/ en (https://www.wetrecht.nl/aansprakelijkheid/)
Nee, Bol.com is hiervoor niet aansprakelijk.
U dient de kentekenhouder van het voertuig aansprakelijk te stellen. Indien de kentekenhouder haar identiteit niet kenbaar gemaakt heeft, kunt u ook melding of eventueel aangifte doen bij de politie.
Daarnaast kunt u zich richten tot het waarborgfonds motorvoertuigen.
Ik zie inmiddels een kenteken van de vrachtwagen, uw eet vast wel wanneer en waar (was voor uw deur) de schade is ontstaan, dus eenzijdig fo0rmulier invullen, met foto's erbij en naar uw verzekering sturen. Per slot stond uw auto stil en is de schade ontstaan door toedoen van een post.nl medewerker.
Geachte Mahadma,
Dit heeft geen zin als TS geen verhaalsrechtsbijstandsverzekering heeft.
Ook moet de tegenpartij het schadeformulier hebben getekend.
Geachte Marinusss,
Er is nu eigenlijk niet veel meer aan te doen, maar zie het als een leermoment.
In het vervolg, als u dit weer overkomt : direct 112 bellen en zeggen, dat u wordt bedreigd door een Post NL-medewerker en vertellen, dat er een aanrijding is geweest
Direct foto's maken van de tegenpartij en de kentekenplaten.
Roep getuigen erbij zoals een buurman.
Neem contact op met uw autoverzekeraar en neem voor een paar tientjes per jaar extra een verhaalsrechtsbijstandsverzekering erbij.
Nee, Bol.com is niet aansprakelijk voor uw schade. U stelt dat PostNL de schade heeft veroorzaakt dan zult u ook bij hen of hun verzekeraar de schade moeten.verhalen.
Nu zij aansprakelijkheid ontkennen zult u met bewijzen moeten komen. U heeft het incident zien gebeuren. U zult naast uw verklaring ook met verklaringen van andere getuigen moeten komen om uw claim te kunnen onderbouwen. U beroepen foto's die u niet hebt kunnen maken levert niets op. Zonder aanvullend bewijs staat u met lege handen.
U kunt uw schade bij uw verzekeraar aanmelden. U bent kennelijk alleen WA verzekerd. Uw verzekering zal uw schade dan niet vergoeden maar wel doorzetten naar de verzekeraar van de tegenpartij. Dit zijn nieuwe afspraken die kort geleden tussen verzekeraars zijn gemaakt. U zult echter aanvullend bewijs moeten leveren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer