W.
door W.H.Bijker Oct 20, 2016 om 10:17
Winkels & webshops

Is de website simpelthuiswerk.nl betrouwbaar?

Geachte Lezer,
Sinds heel recent heb ik helaas een uitkering Participatiewet, en ook een Participatiebaan.
Deze laatste levert natuurlijk niets extra op, behalve extra connecties en werkervaring.
Maar ik wil graag financïeel vooruit, en ook weer graag onafhankelijk worden.
Nu wil ik niet afhankelijk zijn van een dergelijke uitkering, en ik had al vele malen nagedacht over werk vanuit huis.
Nu vondt ik via Facebook de site simpelthuiswerk.nl.(zo vindt u ook de website)
Ipv dat ik daar direct bedrijven kon vinden, waar ik eventueel contact mee op kon nemen voor thuiswerk, zag ik dat zij € 37,00 vragen voor een zgn "Thuiswerk Banenpakket".
Dus je moet eerst € 37,00 investeren voor een soort brochure, zonder ook nog maar één bedrijf te hebben gezien.
Dit komt mij een beetje vreemd voor, en derhalve mijn vraag aan u, of deze site wel betrouwbaar is, en of hier ook daadwerkelijk werk uit voort kan vloeien, en wel zodanig, dat ik er van rond kan komen.
Heel graag hoor ik weer van u!
Mvg, W.H.Bijker [edit red.].

687 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2016 om 10:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je moet betalen voor werk, is het niet betrouwbaar. En ik heb zo het vermoeden dat de 'brochure' uit een simpel A4'tje bestaat waar wat adressen op staan. Daar heb je hun niet voor nodig.

tenormin
door tenormin - Oct 20, 2016 om 10:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als u werk zou vinden moet u maar niet "zij" geld ontvangen. Klopt dus niets van, niet mee in zee gaan.

marita5
door marita5 - Oct 20, 2016 om 10:40
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo W.H.Bijker ,

Lees deze tips eens , waar u moet opletten bij het vinden van thuiswerk , klik op de rode regel .

http://thuiswerk.com/10-tips-betrouwbaar-thuiswerk.php

ka
door kaakje - Oct 20, 2016 om 10:43
109 Antwoorden / 0 Vragen

Even op Google en ziedaar:

http://keurmerkthuiswerk.nl/waarschuwingen/

Dit had u natuurlijk ook zelf kunnen doen ipv een heel verhaal neerkalken. En nu hebben wij uw naam en woonplaats, graag nog uw telefoonnummer en uw pincode. Tjonge, tjonge.

marita5
door marita5 - Oct 20, 2016 om 10:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2016 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Betrouwbaar? Heel simpel: nee.

hutch
door hutch - Oct 20, 2016 om 11:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Lang niet meer gezien, een topic over thuiswerk.

Zoals reeds gesteld, indien u (eerst) moet betalen voor 'thuiswerk' is het per definitie niet geheel betrouwbaar (netjes gezegd).
Dat is heel vaak ook het 'thuiswerk' van dergelijke 'zolderkamerhobbyisten'.

Leest u (o.a.) ook dit eens: http://kassa.vara.nl/pagina/discussie-bestaat-er-on-nederland-slechts-een-betrouwbare-thuiswerk-verschaffer

En dat u alleen een x-aantal gekopieerde A4-tjes krijgt met, aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat wat u zelf ook gewoon op internet kunt vinden, geeft hij/zij indirect zelf ook aan in artikel 11 van de algemene voorwaarden:
"De inhoud van het Thuiswerk Banen Pakket is alleen bestemd voor informatieve doeleinden. Simpelthuiswerk.nl is een uitgever van informatieproducten. Ondanks alle zorg die aan de samenstelling van het Thuiswerk Banen Pakket is besteed, kan noch de redactie noch de uitgever enige aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele schade, die zou kunnen voortvloeien uit enige fout of onvolledigheid, die in het Thuiswerk Banen Pakket zou kunnen voorkomen."

en:

"Ook kan de uitgever niet garanderen dat in het Thuiswerk Banen Pakket genoemde bedrijven de lezer met zekerheid werk kunnen aanbieden. De gebruikte meningen van klanten zijn gebaseerd op exceptionele resultaten en niet bedoeld als garantie dat een ieder hetzelfde resultaat zal behalen."

Exceptionele resultaten: dus u maakt zo goed als geen kans op werk via Simpelthuiswerk.nl

Hij of zij zegt dus eigenlijk: hier heb je wat info en zoek het verder maar uit, of het nu klopt of niet.
M.a.w. iedereen kan u dus tegen een vette betaling allerlei rommel sturen.

Daarnaast is deze website weer een klassiek voorbeeld van een toneelstukje opvoeren. Alléén (zeer) goede reviews staan op die site. Buiten het feit dat deze hoogstwaarschijnlijk zelf geschreven zijn door die eigenaar/eigenaresse, zullen 'never en nooit' slechte reviews (o.d.) worden geplaatst door hem/haar.

Degene die hier intrapt en met dergelijke 'bedrijfjes' in zee gaat, gelooft waarschijnlijk ook nog in sprookjes........

hutch
door hutch - Oct 20, 2016 om 12:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zij geven 100% 'tevredenheidsgarantie'??

Dit 'bedrijfje' is gewoon wettelijk verplicht om dat pakket te accepteren, indien een 'klant' het weer terug stuurt. Dus de 14 dagen bedenktijd.
Zij geven ook aan, dat in dat geval de 'klant' de retourkosten moet betalen. Maar de verzendkosten naar de 'klant' toe, dient ook terug betaald te worden.
En deze aankoop/dienst valt niet onder de uitzonderingen op die 14 dagen bedenktijd.

Die persoon geeft trouwens zelf ook aan dat deze '100% tevredenheidsgarantie' onzin is. Hij/zij beschrijft dat in artikel 6 en 7 van de voorwaarden.

Ik vind het zelfs misleidend, om een wettelijke verplichting zo te brengen (te suggereren) dat deze niet verplicht is.
Pas dus op voor dit 'bedrijfje'.

hutch
door hutch - Oct 22, 2016 om 09:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb die 'hobbyist' een mailtje gestuurd om uitleg, maar krijg (uiteraard) geen enkele reactie.
En dat is altijd inherent aan malafide 'bedrijfjes'. Je krijgt nooit een reactie van hen.

Wel slachtoffers maken, maar niet durven te reageren.