Is en kledingwinkel verplicht om van een kapotte broek vermaakkosten te betalen?
Ik heb afgelopen week een broek gekocht en deze laten vermaken, echter is deze na 1 keer dragen op rare plaatsen gaan rullen. Ik ben terug gegaan naar de winkel met de broek en ik heb gevraagd om een nieuwe, deze wilden ze mij geven. Maar graag zou ik zien dat de vermaakkosten van een nieuwe broek wel vergoed worden. Is de winkel verplicht mij de vermaakkosten voor een nieuwe broek te betalen?
Ik denk dat ze de, vermaakte broek, die ze hebben teruggenomen gewoon 'afschrijven' en dat u dan ook 'gewoon' van de nieuwe broek weer de vermaakkosten zelf moet betalen. Lijkt mij in ieder geval het meest logisch. Fijn trouwens dat ze andere broek weer hebben teruggenomen, best wel service.
Dat is gewoon garantie, geen extra service
Ja, begrijp ik maar, gelijk hebben en gelijk krijgen lees je niet zo vaak meer, dus ik vind het wel servive. Geen extra service. @getty
Is de winkel verplicht mij de vermaakkosten voor een nieuwe broek te betalen?
Nee, en u mag blij zijn dat u een nieuwe broek krijgt.
Geen idee waaraan ik moet denken bij het 'rullen' van een broek, maar kan het niet door dat vermaken zijn veroorzaakt?
Wie heeft de broek vermaakt? Als de winkel de broek vermaakt heeft voor u zullen ze dat weer opnieuw moeten doen. Als u het elders heeft laten vermaken, dan niet. U heeft namelijk een bepaald type broek gekocht en deze zal omgeruild worden voor een identieke. Dat u na de aankoop er nog geld aan uitgegeven hebt is niet de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Ik vind wel dat u daar recht op hebt als het rullen door dat vermaken is ontstaan.
Weet u wel wat rullen van kleding is? het is pluisvorming van de stof zoals vaak op wollen stoffen is te zien. En dat komt echt niet door het vermaken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer