De
door Dennis Segers Jul 28, 2019 om 14:52
Winkels & webshops

Is er iemand bekent met de praktijk van puzzelspel.com

Ben door een medewerker van puzzelspel.com gebeld, omdat ik op dit moment weinig tijd had voor puzzelen gaf hij aan dat ik twee weken de tijd had om het uit te proberen. Hij zou een mail sturen met een inlogcode en dan kon ik zo op de site. De kosten waren € 34.95 per maand. Als ik toch niet door wilde gaan kon ik op de site een herroepingsformulier invullen dit moest ik dan binnen 14 dagen doen. Anders zou ik voor een jaar vastzitten aan hun contract a € 34.95 per maand.

Ik kreeg de volgende dag  6 juli keurig een mail met code. Enkele dagen later opende ik de mail en gebruikte ik de code zodat ik op hum site kwam. Zag er netjes uit met heel vel puzzels. Maar omdat ik op dit moment weinig tijd heb vulde ik het herroepings formulier in dat links onder bij hun site stond.

Nadat ik het had ingevuld en heb verzonden kwam er op mijn scherm een bericht dat het was ontvangen en ik dus geen aanspraak meer kon maken op de prijzen die je met de puzzels kon winnen.

Afgelopen vrijdag 25 juli werd ik gebeld met de vraag waarom ik nog niet betaald had.

Toen ik aangaf dat ik het herroepingsformulier had ingevuld. Kwam hij met het verhaal dat hij alle rapporten had nagekeken maar nergens het door mij ingestuurde formulier kon vinden sterker nog ik had de mail nog niet eens geopend volgens hem.

Hij zou uit coulance, omdat ik aangaf dat ik het formulier echt had ingevuld en had verstuurd. Mij een mail sturen met gegevens als ik dan € 34,95 zou betalen voor 31 juli ik ook van hun Af zou zijn. Die mail inderdaad gekregen. Als ik niet betaal zit ik er voor een jaar  a €34,95 per maand aan vast. Aangegeven dat ik toch even verder ging kijken, omdat ik me toch enigszins bedonderd voel, omdat ik helaas niet kan bewijzen dat ik het volgens hun voorschriften heb gehandeld. Hen geen bericht per mail ontvangen van de opzegging alleen heeft het na versturen even op mijn scherm gestaan. Hij zegt dat hij in hun systeem niet terug kan vinden van mijn activiteiten en dat ik daarom dit niet gedaan heb. Hij kan alleen uit coulance dus nadat ik voor 31 jul betaal het stop zetten.

Zijn er meer mensen die hier op deze manier mee te maken hebben?

4793 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2019 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit zijn gewoon beduvelaars. Als u een abonnement aangaat, moet dat schriftelijk bevestigd worden. En die herroepingsformulieren zullen ze wel nooit ontvangen.

Dus volstrekt niet betalen.

Stuur ze een mail dat u tijdig herroepen hebt, dat u dus ook niet gaat betalen en dat u verdere gerechtelijke stappen met vertrouwen tegemoet ziet. En dan klaar.

Komt er nadien iets van een “zogenaamd” incassobureau, dan stuurt u een kopie van die mail daar naar toe. En schrijf ook dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.

Overigens krankzinnig € 34,95 voor een maand puzzelen. Niet meer op telefonische colportage ingaan. Voorkomt dit gedoe.

panter22
door panter22 - Jul 28, 2019 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

https://www.puzzelspel.com/veelgestelde-vragen
Veel gestelde vragen:

U kunt
abonnee worden door online u aan te melden of door toestemming te gegeven telefonisch aan een van onze adviseurs. Wij zullen u dan een bevestigingsmail toesturen van uw aanmelding.(Let wel op dat de bevestigingsmail ook in uw spam kan terechtkomen). Abonnee kunt u ook worden door het boek te kopen die in de winkels verkrijgbaar zijn. Instructies hiervoor kunt u in het boek teruglezen.

Je hebt schriftelijk bericht gekregen en op de code in bevestigingsmail gedrukt  Je hebt hiermee het abonnement afgesloten.

U heeft 14 dagen bedenktijd om het in te zien, te gebruiken en zelfs een prijs te verdienen. Indien u toch besluit er geen gebruik van te maken dan kunt het herroepingsformulier in vullen ( deze vindt u na het inloggen) en zult u automatisch afgemeld worden. Bent u alleen abonnee van het puzzelboek, dan kunt u zich telefonisch afmelden.

Het herroepingsformulier staat ergens anders op de site? Het abonnement gaat per kwartaal, hoe kun j er dan een abonnement voor een jaar hebben?

Abonnement

Dit hangt er van af wat voor abonnee u bent. Voor abonnees van alleen het puzzelboek voor een kwartaal, kost het € 5,95. Abonnees voor alleen het digitaal puzzelen per kwartaal tot wederopzegging , kost het € 29,00 per maand. Abonnees voor het totaalpakket per kwartaal tot wederopzegging, kost het €34,95 per maand

marita5
door marita5 - Jul 28, 2019 om 16:08
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dennis Segers ,

Aanvulling op @tijger1 en @panter22 .

Voorbeeldbrief ,

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telemarketing/voorbeeldbrief-telefonische-verkoop-overeenkomst-niet-geldig-niet

Als ik niet betaal zit ik er voor een jaar  a €34,95 per maand aan vast.

Alg Voorwaarden :

Artikel 4 – Duur en opzegging
4.0) Opzegging kan binnen 14 dagen na ontvangst van de bevestigingsmail
4.1) De overeenkomsten worden aangegaan voor de duur van minimaal 1 Kwartaal. Na de bedenktermijn.
4.2) De Klant kan de overeenkomsten opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een kwartaal
4.4) Opzegging van overeenkomsten kan online via het herroepinsgformulier , telefonisch of per mail..

Plaats een klacht op klacht .nl / en klachtenkompas .
https://www.klacht.nl/puzzelspel/
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/puzzelspel/klachten/ik-heb-nooit-toestemming-gegeven-tot-het-aangaan-van-een-contract-en-ik-wil-me-per-direct-afmelden.-/details?complaintId=c8617f18-936c-4535-9d7d-bbf940f80f00

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 28, 2019 om 16:16
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb er zelf niet mee te maken maar zie wel met regelmaat dat er toch mensen zijn zoals u die hierin trappen. Jammer maar waar. U kreeg al afdoende tips hoe nu te handelen en in ieder geval niet betalen.
Coulance? Ho maar, omdat zij de wetgeving negeren die zij  m.i. absoluut wel kennen.

doe een melding aan www.fraudehelpdesk.nl al is die stichting spijtig maar waar momenteel min of meer vleugellam.

panter22
door panter22 - Jul 28, 2019 om 16:53
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je dit formulier ingevuld? Om te kunnen inloggen, moet je je eerst registreren.
https://www.puzzelspel.com/registreren

chris74
door chris74 - Jul 28, 2019 om 18:33
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dezelfde vraag op het andere forum trosradar. Misschien heb je daar meer antwoorden gekregen.

panter22
door panter22 - Jul 29, 2019 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Heb het het puzzelblad wel ontvangen?(puzzelgroep een andere naam voor puzzelspel)
Zo niet, stuur dan een uitdraai mee van de Consumentebond.Herhaal dat je hebt opgezegd en zeg opnieuw op.
De Consumentenbond vermoedt dat Puzzelgroep met het argument van het puzzelblad probeert de wet te omzeilen. Maar bij een gemengde overeenkomst gaat de bedenktermijn van 2 weken pas lopen als het product, in dit geval het blad, ontvangen is. Tijdens die 2 weken kunnen consumenten nog opzeggen en hoeven ze niets te betalen voor het abonnement op de puzzelwebsite. Zolang er geen puzzelblad is, is de overeenkomst ongeldig omdat er geen handtekening is gezet.
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2019/betaal-niet-voor-onterechte-rekening-puzzelgroep.com