Is het wettelijk verplicht om bv. een printer thuis uit te proberen ?
Ik heb een printer gekocht en die voldeed niet aan mijn wensen, maar kon hem niet terug geven want ik had hem al gebruikt.
Nu ben ik opzoek gegaan naar een andere printer die meer geschikt is voor mij.
Tot mijn verbazing kreeg ik bij het ene bedrijf 14 dagen om hem dan eventueel terug te brengen en mijn geld terug te krijgen en bij een ander bedrijf zelfs 1 maand.Is dit wettelijk geregeld?
En kan ik dan nog aanspraak maken op terug sturen en geld terug krijgen van de printer die niet voldoet?
Geachte L. van der Vlies,
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Wat mankeerde er aan de printer, dat deze u niet beviel?
Waar heeft u de printer gekocht?
En wwer vragen om info, om daar vervolgens niets mee te doen
Geachte Koekeloer,
Als TS niet reageert op mijn vragen, dan houdt het op voor mij.
Goede middag.
Sorry dat ik geen antwoord heb gegeven.
Ik was in de veronderstelling dat ik per mail een seintje zou krijgen.
In middels ben ik er met behulp van Canon achter gekomen dat ik voor mijn doel een verkeerde printer heb gekocht.
Bij het bedrijf waar ik deze online heb gekocht mocht ik hem niet terug sturen omdat ik hem had gebruikt.
Nu ik een nieuwe wil gaan kopen kreeg ik bij dit bedrijf te horen dat ik hem mag uitproberen.
En toen kwam de vraag bij mij op of dit wettelijk verlpicht is als je iets online koopt.
Maar in onderstaande reacties begrijp ik dat dit niet wettelijk verplicht is.
Dus ik kan het bedrijf er ook achteraf niet op aanspreken.
Nu staat hij te koop.
Het is de Pixma MG3650S een leuke printer als je zelf kaarten wilt maken, maar helaas niet geschikt om foto's mooi mee af te drukken.
En mijn nieuwe printer staat in middels in bestelling.
Hartelijk dank voor de moeite die u nam om mij te helpen.
Met vriendelijke groet, I van der Vlies.
Er zou een retour termijn kunnen zijn:
https://www.consumentenbond.nl/printer/printer-uitproberen-en-ruilen https://www.consumentenbond.nl/printer/printer-uitproberen-en-ruilen
Je was me voor ;-))
:-))
Hallo Sjoppy.
Hartelijk dank voor de tip ik weet nu hoe het werkt bij het kopen van een printer.
Met vriendelijk groet, I.van der Vlies.
Graag gedaan,
met vriendelijke groet, Sjoppy
Het ligt er helemaal aan of u de printer online koopt of in een winkel. In een winkel is het wettelijk bepaald dat koop ook echt koop is. De verkoper mag er van af wijken, maar is dit niet verplicht.
Als u online koopt hebt u altijd 14 dagen herroepingstijd. In die periode mag u kijken of de printer iets voor u is. Echter mag u deze dan niet in gebruik nemen. Dat is wat wettelijk vast ligt. Ook hier mag de verkoper in positieve zin van afwijken, maar is dat niet verplicht.
Voor de duidelijkheid nog even dit: onderdeel van de herroepingstijd is dat je een product kunt evalueren als in een stenen winkel. In een stenen winkel kan je hoogstens een demo krijgen van een model dat staat opgesteld (maar in dit specifieke geval kan dat eigenlijk alleen nog maar bij hele goede speciaalzaken, bij de Mediamarkt krijg kan je de printer alleen bekijken en betasten. Dat laatste kan je ook bij online gekochte spullen, maar niet meer dan dat.
Hartlijk dank voor jullie reactie.
Inmiddels weet ik hoe of het allemaal wettelijk is geregeld.
Ik heb nu een winkel gevonden waar ik de printer wel kan testen.
Met vriendelijke groet, I.van der vlies.
Hallo I.Van Der Vries ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/
https://www.consumentenbond.nl/printer/printer-uitproberen-en-ruilen
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/mag-je-een-printer-retour-sturen/
Of dit artikel van Kassa zélf over herroepingsrecht... ;-)
Hallo Maritas.
Bij de onderste link daar is een gelijk onderwerp als het mijne.
Ik heb mijn printer gekocht bij Tonershop en daar kreeg ik te horen dat hij moest worden opgestuurd naar een reparatie bedrijf om mijn klacht te beoordelen. Die kon daar helaas niet worden ontdekt omdat ik geen originele foto en foute afdruk mocht meesturen dus kreeg ik hem weer terug met de meededeling dat er niets aan mankeerde. Ik wilde de printer toen terug sturen en mijn geld terug hebben, maar helaas zonder resultaat want hij was gebruikt. Ja, anders had ik niet kunnen weten of hij het wel naar behoren zou doen. Ze hielden voet bij stuk. Nu heb ik een verkoop punt gevonden waar ik wel zoveel dagen krijg om uit te proberen. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit nog moet aanpakken naar Tonetshop toe. Het is inmiddels een jaar gelden dat dit afspeelde. De hele mail geschiedenis heb ik nog wel.
Ik ben er via Canon wel achter gekomen dat ik voor mijn doel een verkeerde printer heb gekocht.
Met vriendelijke groet, I. van der Vlies.
@I.Van der Vries , Tonershop is aangesloten bij Webshop Keurmerk , u zou daar nog een klacht kunnen indienen , maar of dit zoden aan de dijk zet naar 1 jaar is een ander verhaal . Niet geschoten is altijd mis . Zie deze links . https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=126
https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/?key=126
Maritas, dank voor de link en ik ga kijken of ik er wat mee kan.
Met vriendelijke groet. I.van der Vlies.
Zoals Geboren Amsterdammer al vraagt "in wat voor opzicht beviel de printer niet". Dat is wel een belangrijke vraag.
Beviel de printer niet qua gebruiksmogelijkheden? Die had u tevoren op internet kunnen bekijken.
Had de printer een mankement?
Vond u hem achteraf te groot/klein?
Maakte hij te veel geluid?
Heeft u zich niet ingelezen en kwam u er achter dat u er bijv. geen enveloppen mee kon printen?
Heeft u de printer in een winkel gekocht of op internet?
Heeft u bij aankoop gevraagd of u hem mocht uitproberen of gebruiken om te testen? Lees ook dit even: https://www.consumentenbond.nl/printer/printer-uitproberen-en-ruilen
Om wat voor een printer gaat het? Merk, type
Bij iedere nieuwe printer van een ander merk heeft de gebruiker een gewenningstijd nodig.
Hallo Sira.
De printer drukte mijn foto's niet mooi af. Maar omdat ik hem heb gebruikt namen ze hem niet terug.
Nu heb ik een andere besteld en bij deze firma mag ik hem wel en aantal dagen uitproberen en retour zenden.
Daarom mijn vraag of hierover ook een wettelijke regeling bestaat.
In de link ben ik daar wijzer geworden dus hartelijk dank daarvoor.
Met vriendelijke groet. I.van der Vlies.
Graag gedaan.
U moet deze pagina's ook eens doornemen: https://www.google.com/search?channel=nrow5&client=firefox-b-d&q=beste+printer+voor+foto%27s+afdrukken
Sira, ik heb een advies van Canon gekregen en deze staat in bestelling en ik zie nu dat hij ook bij de beste 10 fotoprinters staat. Canon TS8350.
Dank voor je tip.
Met vriendelijke groet. I.van der Vlies.
Probleem met het kopen van een printer is dat als u hem probeert en u zou hem terug brengen dan kan de verkoper deze nietmeer als nieuw verkopen.
Bij een printer zijn de cartridges en vaak ook de printerkop voorzien van een plastic afdichting die je eerstmoet verwijderen voor ingebruikname en ja dan kan die niet meer als nieuw verkocht worden.
Je zal je beter moeten inlezen over wat een printer kan en waarvoor je hem wil gebruiken.
Dank voor uw reactie.
vgr. I.van der Vlies.
In een steenenwinkel is koop koop. U kunt ter plekke controleren of het product is wat u wendt. Sommige winkels geven hier ook nog een retourtijd voor maar zijn dat niet verplicht. Via internet mag je zelfs een auto bestellen, afgesproken tijd testen en mag de auto terug. Maar printers zijn na 1 x gebruik niet meer als nieuw te verkopen en zijn in theorie afgeschreven omdat de kanaaltjes nu inkt erin verdrogen.
Dank voor uw reactie.vrg. I.van der .Vlies
Meestal kijk je eerst even naar de omschrijving van de printer of lees je de reviews als je zulke specifieke wensen hebt.
Want wat print je tegenwoordig nog uit?
Of was het je bedoeling gewoon een printer te kopen om thuis uit te proberen totdat je een zou vinden die wel aan je eisen zou voldoen?
Hoe zou je het zelf vinden dat je een gebruikte printer krijgt toegestuurd ipv een nieuwe?
Kijk eerst eens op Kieskeurig, voordat je weer een miskoop gaat doen.
https://www.kieskeurig.nl/all-in-one_printer?gclid=CjwKCAiA78aNBhAlEiwA7B76pyF74CeW_dNhAPuDQs3MOe1CeEA1Q-yoYe8J8_FZcplHvBzTNs8lDhoCTloQAvD_BwE
Indien u de printer heeft gekocht in een 'stenen winkel' is het afhankelijk van de winkelier of u kunt retourneren U kreeg al verwijzingen.
Heeft u de printer on-line gekocht, dan geld de wettelijke regel van terug kunnen zenden binnen 14 dagen en recht op geld terug.
Jammer dat u nog niet reageerde op de vragen waar u heeft gekocht.
Als er sprake is van non-conformiteit. dat leid ik niet echter af uit uw opmerking dat de printer u niet bevalt, zou hetgeen gesteld is in het BW art 17 t/m 25 van toepassing zijn.
In de winkel kunt u een printer ook niet testen tenzij er een demo model gebruiksklaar staat en dan nog ziet u alleen de afdrukkwaliteit. Als u online een printer aanschaft staat alles wat u dient te weten in de omschrijving en de specificaties omschreven en op basis daarvan maakt u een keuze. Thuis mag u de printer uitpakken en op werking testen d.w.z. testen of de printer inschakelt en als de printer het niet doet retourneren. U heeft de printer in gebruik genomen en dat kan alleen als alle verzegelingen uit de printer zijn verwijderd en ook die van de inktvullingen die ook nog eens in de printer zijn geplaatst om een proefafdruk te maken daarmee komt het recht om zonder opgaaf van reden de printer retour te sturen te vervallen. U snapt hopelijk ook de reden waarom dat niet meer kan want een gebruikte printer kan niet meer alszijnde nieuw verkocht worden maar er zijn webwinkels die met een bijbehorende waardevermindering de printer toch retour willen nemen en als tweede kans product aan gaan bieden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer