sa
door sandra de koning Dec 10, 2016 om 16:01
Winkels & webshops

Is jankeeslampe.nl veilig?

Op Jankeeslampe.nl zag ik een paar toffe laarzen. Ze zijn echter veel goedkoper dan elders, evenals de andere laarzen op de site. Ook het taalgebruik laat te wensen over. Weet u of dit een veilige site is?

Met vriendelijke groet,

Sandra de Koning

3879 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2016 om 16:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geven die laarzen licht? Staat er een adres, telefoonnummer, KvK nummer? Google vertaling uit het Chinees soms?

Natuurlijk is die site niet betrouwbaar.

Cookies
door Cookies Dec 10, 2016 om 16:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt inderdaad schoeisel met led lampjes.

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2016 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gauw kopen dan.:-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 10, 2016 om 16:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Sandra,
Hieronder kun je zien dat de site niet eens in Nederland is. Maar in Estonia.

IP Address 165.231.165.62 - 2 other sites hosted on this server
IP Location Estonia - Estonia - Enternet
ASN Estonia AS63119 AS-63119 - netirons, US (registered Jul 29, 2014)
Whois History 22 records have been archived since 2012-09-26
Whois Server whois.domain-registry.nl

Registrar:
   GoDaddy.com
   14455 N. Hayden Rd Suite 219
   United States of America

Dit zegt hopenlijk genoeg, geld daar in ieder geval niet uitgeven voor (nep) schoenen

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2016 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind je het niet vreemd dat een shop met zo'n naam, laarzen e.d. verkoopt? Shop zit in Verweggistan, en ALS je al iets geleverd krijgt, is het niet het merk dat je denkt te bestellen, verkeerde kleur, verkeerde maat, verkeerde model enz. enz. En retourneren kun je wel vergeten.

Kortom: onbetrouwbare shop.

tenormin
door tenormin - Dec 10, 2016 om 16:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, je hebt in ieder geval je twijfel om weten te zetten (na het lezen van commentaar) in zekerheid dat het een "kwak"site is, toch? ;-)

ma
door maarten heest - Dec 10, 2016 om 16:24
463 Antwoorden / 0 Vragen

'Wij kunnen u verzekeren van de veiligheid van de scheepvaart op onze website'  lees ik op de site jankeeslampe.nl
Het wordt steeds gekker op het internet.

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2016 om 16:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal door die lampjes komen.:-))

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 10, 2016 om 16:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze gaan dus recht door zee :-)

tenormin
door tenormin Dec 10, 2016 om 17:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nee @diewilik, ze laveren. ;-) ; met ledlampjes

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2016 om 16:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Speciaal voor tijger1:-)

tenormin
door tenormin Dec 10, 2016 om 17:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, dan reageer ik maar niet. ;-)

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2016 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Superschoenen. Ga ze voor mijn hondje kopen, zie ik haar in het donker lopen. Grote order, meteen twee paar.:-)

tenormin
door tenormin Dec 10, 2016 om 17:36
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Edit*

Cookies
door Cookies Dec 10, 2016 om 17:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook handig voor jezelf tijger1, bij het uitlaten vd hond in donkere steegjes. @tenormin: jij mag ze ook kopen, hoor.

aurora1
door aurora1 Dec 11, 2016 om 01:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mag ik ze ook? Ik heb alleen geen hond.

newmikey
door newmikey - Dec 10, 2016 om 17:14
830 Antwoorden / 0 Vragen

Maar natuurlijk! Meteen grote bestelling plaatsen zou ik zeggen...

diumenge
door diumenge - Dec 10, 2016 om 17:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jan  en Kees zijn betrouwbare Nederlandse namen, ergo deze site moet ook betrouwbaar zijn.

hutch
door hutch - Dec 10, 2016 om 17:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Deze site is absoluut NIET betrouwbaar en (uiteraard) ook geen veilige site om te bestellen.

Laat u niet leiden door die lage prijzen, anders wordt het lijden.
Zoals honderden andere websites met een NL-extensie worden deze sites opnieuw (na een quarantaineperiode van 40 dagen) geregistreerd door buitenlandse bedrijfjes (meestal Chinese), die hiermee hopen een betrouwbaar uiterlijk te hebben. Dit hoofdzakelijk door de Nederlandse benaming en de .NL extensie.

Het zijn mogelijk wel leuke laarsjes, maar ga er maar vanuit dat de kwaliteit bedroevend is.
En als u al wat krijgt (...) is het nog maar afwachten of u dat wel krijgt wat u besteld heeft.
Daarnaast zou de douane ook nog wel eens uw bestelling in beslag nemen, als het imitatiemerken zijn, wat meestal het geval is via dit soort sites.

Dus: niet aan beginnen.

tijger1
door tijger1 Dec 10, 2016 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe vaak zou u dat nog moeten vermelden?:-((

hutch
door hutch Dec 10, 2016 om 21:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Helaas nog te vaak......

hutch
door hutch - Dec 10, 2016 om 17:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ach, van de andere kant kun je ook wel lachen om dit soort sites.

FAQ-vraag 1: "Veel mensen zijn bezorgd over de veiligheid van online transacties. Wij kunnen u verzekeren van de veiligheid van de scheepvaart op onze website, alsmede de kwaliteit van de verkochte producten. Het is veilig om hier te winkelen, we niet doorgaan met uw betalingsgegevens op de website hebben na het winkelen. We hebben ook niet uw persoonlijke gegevens niet aan andere partijen."

Enz. enz.....

Cookies
door Cookies Dec 10, 2016 om 18:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry hoor, maar dat is toch netjes dat ze dit even vermelden. ;-)) Eindelijk een shop die klanten gerust stelt.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2016 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Wi
door Wil_H - Dec 10, 2016 om 21:52
270 Antwoorden / Vragen

Even de checklijst erbij genomen:

  • bedrijfsnaam;  NIET AANWEZIG
  • adres van het bedrijf; de fysieke locatie waar het bedrijf is gevestigd NIET AANWEZIG
  • contactmogelijkheid; bijvoorbeeld telefoonnummer, NIET AANWEZIG
  • e-mailadres van het bedrijf; NIET AANWEZIG
  • inschrijvingsnummer Kamer van Koophandel;NIET AANWEZIG
  • btw-nummer;NIET AANWEZIG

Er zijn dus indicaties dat deze site niet echt te vertrouwen is.
[Sarcasme=aan]
Uiteraard weet je dat pas zeker als je wat besteld en betaald hebt en het nooit geleverd krijgt....
[Sarcasme=uit]

gerbera
door gerbera - Dec 10, 2016 om 22:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Weet u of dit een veilige site is?
Ja hoor de site is veilig, krijg tenminste geen melding van mijn virusscanner.

Helaas het bedrijf wat achter deze site zit ziet er niet echt betrouwbaar uit.
U kunt het woord "toffe"  beter vervangen door "sof" laarzen die u waarschijnlijk nooit zal ontvangen.