Ly
door Lyd81 Jun 23, 2019 om 23:22
Winkels & webshops

Is Siebel weer failliet ?

Horloge gekocht voor €225, na ontvangst contact opgenomen omdat het horloge flink beschadigd was. Afgesproken dat ik het terug zou sturen op 11-6.
Via postnl app te zien dat het horloge bij Siebel aangekomen is op 13-6.

Vervolgens hoor ik maar niks waarop ik contact opneem, de medewerker van het hoofdkantoor geeft aan dat er een storing is, dus ze kunnen niks verwerken.

Ondertussen zijn we ruim anderhalve week veder, Siebel schijnt al anderhalve week met een storing te kampen waardoor ik mijn geld niet terug krijg.

Elke keer wanneer ik bel krijg ik dezelfde man aan de telefoon die ondertussen duidelijk gemaakt heeft een punthoofd van mij te krijgen.

Horloge of geld terug in een filiaal is niet mogelijk want dat moet ik los van elkaar zien, via de webshop kunnen ze ook niks.

Er is maar één persoon die de telefoon aanneemt en hij geeft alleen aan is een storing en ik kan niks voor je betekenen.

Het doet me allemaal erg denken aan hun vorige faillisiment, wat moet ik hier nu mee? Ik wil mijn €225 terug.

6144 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2019 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u dan aan dat vorige faillissement doet denken. Waarom koopt u daar dan? En stuurt het ook nog terug?

Ka
door Kassagebruiker - Jun 23, 2019 om 23:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

Niet meer bellen, brief en gelijke email sturen.

Ly
door Lyd81 - Jun 23, 2019 om 23:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het horloge van mijn man deed het vanaf het begin niet, deze drie keer op moeten sturen voor reparatie en daarna na erg veel strijd mijn geld tetug gekregen op een tegoedbon.

Daar wilde ik zsm van af omdat ik geen vertrouwen in dit bedrijf heb. Door ziekte ben ik momenteel niet in staat naar de winkel te gaan dus heb ik het online moeten bestellen.

Zodoende

diumenge
door diumenge Jun 23, 2019 om 23:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mosterd na de maaltijd, maar je had nooit een tegoedbon moeten accepteren.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 24, 2019 om 04:05
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Neemt u eens contact op via een formulier, hopelijk krijgt u daar een bevredigend antwoord op.
https://www.siebeljuweliers.nl/contacts

user123
door user123 - Jun 24, 2019 om 06:54
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dus u moet iets langer wachten (anderhalve week) en nu verklaart u een bedrijf failliet ?

heeft u enig idee hoeveel schade u daarmee kunt aanrichten ?

ik verbaas mij er over dat de moderatie uw bericht niet direct heeft verwijderd of aangepast aangezien Siebel op basis van laster juridische stappen zou kunnen ondernemen.

tenormin
door tenormin Jun 24, 2019 om 12:23
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Moderatie schrijft afwezig te zijn tot 7 September.

tijger1
door tijger1 Jun 24, 2019 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin
Maar volgens de moderatie niet :-((.

Ik kreeg ook zo’n bericht.

panter22
door panter22 - Jun 24, 2019 om 08:11
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gebruik gemaakt van het herroepingsrecht van 14 dagen.
Siebel heeft het horloge 13 juni ontvangen en heeft daarna nog 14 dagen de tijd om het aankoopbedrag terug te storten.
Je bent dus veel te vroeg met bellen.
Is dit horloge gekocht met de tegoedbon of is het weer een nieuw hologe?
Gekocht met de tegoedbon, dan krijg je weer een tegoedbon terug.
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/eisen-gedragscode/bedenktijd-herroepingsrecht/

ne
door neodutchio Jun 24, 2019 om 08:57
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Correctie, het terugbetalen moet binnen 14 dagen na herroeping, mits het product aangekomen is, danwel bewijs van versturen er is.
Op 11 juni is er herroepen, dan moet uiterlijk op 25 juni terug betaald zijn. Dus vandaag en morgen nog waarna ts een incassobureau kan inschakelen.

panter22
door panter22 Jun 24, 2019 om 14:47
6599 Antwoorden / Vragen

Nog niet helemaal goed,Op 11 juni zou het horloge teruggestuurd worden.
Voor die tijd is er al contact geweest. Dus die 14 dagen kunnen al voorbij zijn. Het is warm, nog maar even wachten
Nog even dus uit de link:
De wet is erg duidelijk over wanneer er terugbetaald moet worden. Namelijk “uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding”. De wet geeft aan dat je moet terugbetalen binnen 14 dagen nadat een consument aangegeven heeft te willen retourneren, NIET 14 dagen nadat je het product daadwerkelijk retour hebt ontvangen.

marita5
door marita5 - Jun 24, 2019 om 08:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lyd81,

Er is maar één persoon die de telefoon aanneemt en hij geeft alleen aan is een storing en ik kan niks voor je betekenen.

 Er staat met koeienletters op de site , dat ze wegens een technische storing niks kunnen verzenden .

Garantie

Indien het product een gebrek vertoont dat niet zichtbaar was op het moment van aankoop, dan moet u dit binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek mededelen aan ons mededelen. Indien, naar het oordeel van Siebel Juweliers, het product inderdaad gebreken vertoont (die niet te wijten zijn aan normale slijtage, verkeerd gebruik en/of het niet verrichten van onderhoud), dan zal Siebel Juweliers het product herstellen of vervangen binnen een door Siebel Juweliers aan te geven redelijke termijn. Tijdens deze reparatie heb je geen recht op een vervangend product, dan wel enige vorm van vergoeding. Indien, naar het oordeel van Siebel, herstel niet mogelijk is, dan wel dit niet van Siebel verwacht kan worden gezien de kosten van dit herstel, zal Siebel een vergelijkend vervangend product aanbieden. Is dit niet mogelijk, dan zullen wij het aankoopbedrag teruggeven.

Als zich niet gehouden wordt aan de door Siebel Juweliers en de fabrikant gegeven instructies, of als je het product op een verkeerde manier hebt gebruikt dan wel geen onderhoud aan het product heeft verricht, dan heb je geen recht op enige vorm van herstel, vervanging of vergoeding. Ook vervalt de mogelijkheid zich op enige vorm van garantie te beroepen indien het product is bewerkt.

Op sieraden wordt één jaar fabrieksgarantie verleend vanaf de aankoopdatum. De fabrieksgarantie op horloges is 24 maanden vanaf de aankoopdatum. De garantietermijn staat vermeld op de merkenpagina en in het garantiebewijs van het horloge.

Schade aan de volgende horlogeonderdelen: het glas, de band, de kroon/stift en de batterij vallen buiten de fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie doet echter niets af aan de wettelijke garantie waar de consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Lees hier onder Webshop : klik op Retourneren webshop, klik op de rode regels

https://www.siebeljuweliers.nl/klantenservice

U heeft online besteld , Siebel is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen . .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2019 om 08:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

die ondertussen duidelijk gemaakt heeft een punthoofd van mij te krijgen.

Kan mij hier wat bij voorstellen, hoe vaak heeft u in die "korte" tijd, 6 werkdagen, al gebeld. Geduld is een schone zaak.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2019 om 09:33
16828 Antwoorden / 202 Vragen

En of Siebel weer failliet zou zijn kunt u heel eenvoudig nagaan in het faillissementsregister https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/zoeken/index

Het lijkt mij evenwel van niet omdat duidelijk wordt aangegeven dat er een verzendprobleem is. Niet bellen maar een brief zenden.

costnix
door costnix - Jun 24, 2019 om 20:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen
panter22
door panter22 Jun 25, 2019 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt weer op de site bestellen. Kennelijk is op deze uitspraak gewacht. Dan zal Lyd81 wel snel haar geld terugkrijgen.

costnix
door costnix Jun 25, 2019 om 08:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hoop ik ik voor Siebel en hem/haar.

Si
door SigridSchouten - Oct 8, 2019 om 17:53
1 Antwoorden / Vragen

Vervelende ervaring. Had ik ook bij eerste failissement van Siebel. Om die reden bestel ik vanaf nu alleen nog budget sieraden bij aanbieders zoals [edit, link verwijderd door redactie]. Op Bol en Marktplaats ook veel leuke unieke dingen voor bodemprijzen. Komt het niet aan, lig ik er geen nacht wakker van, want is een peuleschil het bedrag.

tijger1
door tijger1 Oct 8, 2019 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is verboden hier reclame te maken. En ik zal uw bericht dan ook melden als spam.

aurora1
door aurora1 Oct 8, 2019 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10