Is Siebel weer failliet ?
Horloge gekocht voor €225, na ontvangst contact opgenomen omdat het horloge flink beschadigd was. Afgesproken dat ik het terug zou sturen op 11-6.
Via postnl app te zien dat het horloge bij Siebel aangekomen is op 13-6.
Vervolgens hoor ik maar niks waarop ik contact opneem, de medewerker van het hoofdkantoor geeft aan dat er een storing is, dus ze kunnen niks verwerken.
Ondertussen zijn we ruim anderhalve week veder, Siebel schijnt al anderhalve week met een storing te kampen waardoor ik mijn geld niet terug krijg.
Elke keer wanneer ik bel krijg ik dezelfde man aan de telefoon die ondertussen duidelijk gemaakt heeft een punthoofd van mij te krijgen.
Horloge of geld terug in een filiaal is niet mogelijk want dat moet ik los van elkaar zien, via de webshop kunnen ze ook niks.
Er is maar één persoon die de telefoon aanneemt en hij geeft alleen aan is een storing en ik kan niks voor je betekenen.
Het doet me allemaal erg denken aan hun vorige faillisiment, wat moet ik hier nu mee? Ik wil mijn €225 terug.
Het horloge van mijn man deed het vanaf het begin niet, deze drie keer op moeten sturen voor reparatie en daarna na erg veel strijd mijn geld tetug gekregen op een tegoedbon.
Daar wilde ik zsm van af omdat ik geen vertrouwen in dit bedrijf heb. Door ziekte ben ik momenteel niet in staat naar de winkel te gaan dus heb ik het online moeten bestellen.
Zodoende
Mosterd na de maaltijd, maar je had nooit een tegoedbon moeten accepteren.
Neemt u eens contact op via een formulier, hopelijk krijgt u daar een bevredigend antwoord op.
https://www.siebeljuweliers.nl/contacts
Dus u moet iets langer wachten (anderhalve week) en nu verklaart u een bedrijf failliet ?
heeft u enig idee hoeveel schade u daarmee kunt aanrichten ?
ik verbaas mij er over dat de moderatie uw bericht niet direct heeft verwijderd of aangepast aangezien Siebel op basis van laster juridische stappen zou kunnen ondernemen.
Moderatie schrijft afwezig te zijn tot 7 September.
@tenormin
Maar volgens de moderatie niet :-((.
Ik kreeg ook zo’n bericht.
Je hebt gebruik gemaakt van het herroepingsrecht van 14 dagen.
Siebel heeft het horloge 13 juni ontvangen en heeft daarna nog 14 dagen de tijd om het aankoopbedrag terug te storten.
Je bent dus veel te vroeg met bellen.
Is dit horloge gekocht met de tegoedbon of is het weer een nieuw hologe?
Gekocht met de tegoedbon, dan krijg je weer een tegoedbon terug.
https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/eisen-gedragscode/bedenktijd-herroepingsrecht/
Correctie, het terugbetalen moet binnen 14 dagen na herroeping, mits het product aangekomen is, danwel bewijs van versturen er is.
Op 11 juni is er herroepen, dan moet uiterlijk op 25 juni terug betaald zijn. Dus vandaag en morgen nog waarna ts een incassobureau kan inschakelen.
Nog niet helemaal goed,Op 11 juni zou het horloge teruggestuurd worden.
Voor die tijd is er al contact geweest. Dus die 14 dagen kunnen al voorbij zijn. Het is warm, nog maar even wachten
Nog even dus uit de link:
De wet is erg duidelijk over wanneer er terugbetaald moet worden. Namelijk “uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding”. De wet geeft aan dat je moet terugbetalen binnen 14 dagen nadat een consument aangegeven heeft te willen retourneren, NIET 14 dagen nadat je het product daadwerkelijk retour hebt ontvangen.
Hallo Lyd81,
Er is maar één persoon die de telefoon aanneemt en hij geeft alleen aan is een storing en ik kan niks voor je betekenen.
Er staat met koeienletters op de site , dat ze wegens een technische storing niks kunnen verzenden .
Garantie
Indien het product een gebrek vertoont dat niet zichtbaar was op het moment van aankoop, dan moet u dit binnen een redelijke termijn na ontdekking van het gebrek mededelen aan ons mededelen. Indien, naar het oordeel van Siebel Juweliers, het product inderdaad gebreken vertoont (die niet te wijten zijn aan normale slijtage, verkeerd gebruik en/of het niet verrichten van onderhoud), dan zal Siebel Juweliers het product herstellen of vervangen binnen een door Siebel Juweliers aan te geven redelijke termijn. Tijdens deze reparatie heb je geen recht op een vervangend product, dan wel enige vorm van vergoeding. Indien, naar het oordeel van Siebel, herstel niet mogelijk is, dan wel dit niet van Siebel verwacht kan worden gezien de kosten van dit herstel, zal Siebel een vergelijkend vervangend product aanbieden. Is dit niet mogelijk, dan zullen wij het aankoopbedrag teruggeven.
Als zich niet gehouden wordt aan de door Siebel Juweliers en de fabrikant gegeven instructies, of als je het product op een verkeerde manier hebt gebruikt dan wel geen onderhoud aan het product heeft verricht, dan heb je geen recht op enige vorm van herstel, vervanging of vergoeding. Ook vervalt de mogelijkheid zich op enige vorm van garantie te beroepen indien het product is bewerkt.
Op sieraden wordt één jaar fabrieksgarantie verleend vanaf de aankoopdatum. De fabrieksgarantie op horloges is 24 maanden vanaf de aankoopdatum. De garantietermijn staat vermeld op de merkenpagina en in het garantiebewijs van het horloge.
Schade aan de volgende horlogeonderdelen: het glas, de band, de kroon/stift en de batterij vallen buiten de fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie doet echter niets af aan de wettelijke garantie waar de consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Lees hier onder Webshop : klik op Retourneren webshop, klik op de rode regels
https://www.siebeljuweliers.nl/klantenservice
U heeft online besteld , Siebel is aangesloten bij thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen . .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
die ondertussen duidelijk gemaakt heeft een punthoofd van mij te krijgen.
Kan mij hier wat bij voorstellen, hoe vaak heeft u in die "korte" tijd, 6 werkdagen, al gebeld. Geduld is een schone zaak.
En of Siebel weer failliet zou zijn kunt u heel eenvoudig nagaan in het faillissementsregister https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/zoeken/index
Het lijkt mij evenwel van niet omdat duidelijk wordt aangegeven dat er een verzendprobleem is. Niet bellen maar een brief zenden.
Dit is de officiële status van Siebel:
https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/details/13.ams.14.46.F.1316.1.19
Je kunt weer op de site bestellen. Kennelijk is op deze uitspraak gewacht. Dan zal Lyd81 wel snel haar geld terugkrijgen.
Dat hoop ik ik voor Siebel en hem/haar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Parfum over datum
Recent heb ik wat gekocht op parfumerie en ik vond de geur niet lekker ruiken, ik dacht aan over datum. Nadat ik met de klantenservice van deze webshop contact had opgenomen vertelde ze me over de site checkfresh waar je aan de hand van batch codes kunt zien wanneer de productiedatum is van deze parfum. Weten jullie of deze site betrouwbaar is om te kunnen zien wanneer een parfum is gemaakt? ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer