hans515
door hans515 Aug 27, 2018 om 17:20
Winkels & webshops

Is " Wish " een betrouwbare website??

Op de site van Wish wordt van alles aangeboden tegen aantrekkelijke prijzen, maar is dit wel een ''eerlijke'' site? Wie heeft hier ervaringen mee?

23834 14 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 27, 2018 om 17:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen
tijger1
door tijger1 - Aug 27, 2018 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kennis van mij bestelt daar regelmatig. Nooit een probleem, maar dat is uiteraard geen garantie.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 27, 2018 om 17:53
7180 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge - Aug 27, 2018 om 18:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is goedkoop spul uit China wat ze aanbieden, veel daarvan zal ook wel bij de Action en soorgelijke winkels te koop zijn. Maar ze leveren wel, althans dat is mijn ervaring met één bestelling daar.

hans515
door hans515 - Aug 27, 2018 om 18:59
250 Antwoorden / 117 Vragen

Zoals enigszins te verwachten is het inderdaad beter die site links te laten liggen.
Het is soms erg aanlokkelijk ........
Bedankt allen voor de reacties!

tdmduc
door tdmduc Aug 28, 2018 om 13:34
703 Antwoorden / 2 Vragen

Jij geeft snel op......

Koop eerst eens iets kleins om te proberen, zien hoe het gaat.

Ik koop er regelmatig, niks mis mee.

tdmduc
door tdmduc - Aug 27, 2018 om 21:21
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb er nog nooit iets mee gehad. Altijd spullen geleverd. Zijn ook sponsor van diverse zaken.

marita5
door marita5 Aug 27, 2018 om 22:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@tdmduc , Een vriend van mij koopt ook bij Wish , geen problemen tot nu toe . Heeft voor mij een muis ( rechtstaand i.v.m triggervinger ) gekocht voor laptop , de goedkoopste in de winkel € 70,- bij Wish € 12 ,- . de muis werkt perfect en ik ben van mijn probleem af .

tdmduc
door tdmduc Aug 28, 2018 om 13:30
703 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom, het is denk ik persoonlijk wanneer men toevallig een keer negatieve ervaring heeft met een Chinese koopsite.

Ik koop ook bij Gearbest en AliExpres, duurt even maar gaat geweldig goed.

Tot nu toe heb ik meer problemen met meneer PostNL en DHL gehad dan de websites waar ik bestel.

ja
door jackyh - Aug 27, 2018 om 22:36
953 Antwoorden / 4 Vragen

Gezien de naam zou ik zeggen NEE.

tdmduc
door tdmduc Aug 28, 2018 om 13:32
703 Antwoorden / 2 Vragen

Als je daar al op af gaat dan kan je wel inpakken en op de hei gaan zitten.

Nee, BOL.com bekt lekker. Ik zou er niks kopen, zo'n rare naam......

Topantwoord

reivi22
door reivi22 - Aug 29, 2018 om 13:17
66 Antwoorden / 0 Vragen

Heb er pas nog iets besteld,klein item weliswaar.
Het heeft ongeveer een maand geduurd eer het item binnen is.
Alles komt uit China uiteraard.
Wish is slechts een doorgeefluik voor allerlei bedrijven die zaken doen met Wish.
Let wel,indien spullen besteld duurder dan zo 29€ of zo,komen uiteraard douanerechten bij kijken,BTW,inklaringskosten etc..
Heb eens op zo Chinese site een mediaspeler gekocht voor zo 80 euro.
Na ontvangst moest ik nog zo 45€ extra kosten betalen ,douane BTW etc...,hou daar rekening mee.

audb
door audb Aug 29, 2018 om 14:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

€29 douane kosten moet €22 zijn.

Daar komt bij post.nl nog eens €13 inklaring kosten bij.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/internetaankopen

rf
door rfrijhoff Aug 29, 2018 om 16:03
41 Antwoorden / Vragen

Correcte info is: tot en met €22 geen extra kosten, €22,01 tot en met €150 alleen btw, boven de €150 btw en invoerrechten. Let op de btw moet betaald worden over het totale bedrag, dus ook verzendkosten, verzekeringskosten en de invoerrechten. Daarnaast moet u ook inklaringskosten betalen aan het post of koeriersbedrijf. (DHL en PostNL €13). Ik zorg er dan ook voor bij het bestellen van cd's en dvd's uit Japan niet boven de €150 uit te komen (onder de €22 blijven is onmogelijk). Wish ken ik niet, maar afgaande op de informatie is het hetzelfde als AliExpress en daarvan weet ik dat tot op heden alles betrouwbaar is gebleken.

Ma
door Master Wim - Aug 29, 2018 om 13:57
12 Antwoorden / Vragen

Bestel al jaren bij wish een keer een defect product gehad mail gestuurd  7dgn later had ik een nieuw totaal geen problemen  soms moet je invoerrechten betalen  maar dan nog altijd goedkoper dan hier en wish kun je vergelijken met bol.com maar dan van china hongkong en turkeije  ik bestel er geregeld en altijd vlugger krijgen dan dat ze zeggen

Ko
door Kordalski - Aug 29, 2018 om 13:59
1 Antwoorden / Vragen

Ík koop heel geregeld bij Wish en heb er goede ervaringen mee. Ook eventueel niet bezorgde artikelen zijn met 1 mailtje opgelost en terug betaling binnen 2-4 werkdagen.
 Ben groot fan van Wish

audb
door audb - Aug 29, 2018 om 14:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wil je graag troep hebben wat direct de vuilnis container in kan? dan daar kopen.

Ik heb er enkele keren wat besteld maar het is in heel veel gevallen gewoon troep en dan moet je nog van geluk spreken dat je het krijgt.

Ook is het helemaal niet goedkoop.

Naast de gewoone prijs moet je verzendkosten betalen die in veel gevallen veel hoger zijn dan de werkelijke verzendkosten.

Maar er zitten daar ook OPLICHTERS waar niets tegen ondernomen wordt.

usb sticks 2 Tb zouden zijn voor nog geen €10 of 256Gb geheugenkaartjes voor €15 die gewoon 2 Mb zijn waardoor je belangrijke bestanden verloren gaan mag daar zelfs na medere klachten gewoon verkocht worden.

En ja er zitten ook goede verkopers maar die verkopen ook op Aliexpress  en als ik de prijzen tussen Whis en ali vergelijk dan zie ik dat Ali toch een stuk goedkoper is en zeker betrouwbaarder.

Zeker het afhandelen van een klacht gaat bij Wish een stuk moeilijker maar wel in het Nederlands wat bij Ali niet kan al heb ik daar slechts 2x een klacht hoeven indiennen en dat was omdat post.nl me pakket kwijt was geraakt bij Whish daar tegen was omgeveer een kwart van mijn bestellingen nooit verzonden en zelfs wat aankwam was of troep of niet het zelfde wat ik besteld had.

ro
door roberthend - Aug 29, 2018 om 16:29
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ik koop regelmatig bij Wish, is goedkoop en heel soms is het snel in huis. Ik kocht een uitgebreide krabpaal voor de poezen voor € 65.00 die in de winkel € 150.00 kost en die was in 1 week in huis. Maar ik kocht ook een vergroot bril die instelbaar was en die werkte NIET maar die koste ook maar € 2.00 en voor die prijs had ik geen zin om te klagen. Ook kocht ik een horloge met datum voor € 6.00 incl. verzendkosten, daar heb ik 3 weken op moeten wachten maar ik kon achteraf betalen. Het is een kermisklokje (hoogglans) marr het loopt best en de datum is lekker groot. Ook opzet zonnebrillen van €0.00 tot € 2.00 die bij de opticien € 25.00 kosten zijn best maar wel weken wachten en zelf op maat maken. Omdat je achteraf kan betalen is er geen risico!!!

hammond
door hammond - Aug 29, 2018 om 21:51
122 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb een paar leuke jeans bij Wish gekocht en deze zijn van goede kwaliteit.