Mk
door Mk32 Oct 13, 2021 om 16:35
Winkels & webshops

JD heeft maar 1 van de 2 artikels aangemeld bij mijn retour met Klarna

Half september heb ik twee artikels van een online bestelling geretourneerd in een JD winkel. Nu krijg ik (bijna 2 maanden later) bericht van Klarna dat JD maar 1 van de 2 artikels bij Klarna heeft aangemeld als retour.

Nu vragen JD en Klarna om bewijs dat ik het artikel geretourneerd heb met mijn retourbewijs. Dat heb ik nu niet meer, omdat het al zo een lange tijd terug is en ik dat niet zo lang bewaar.

Mijn order in mijn JD account was na de retournering al op "canceled" gezet.

De JD klantenservice verteld mij eerst dat mijn bestelling niet terug te vinden is het systeem en vervolgens sturen zij mij door naar Klarna om dit op te lossen. Waarop Klarna mij weer naar JD stuurt. Klarna heeft nu mijn openstaande rekening van €110 weer op mijn account geplaatst.

Wat kan ik in deze situatie doen?

3245 10 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Oct 13, 2021 om 16:55
809 Antwoorden / Vragen

Als u de zending via het internet heeft aangemeld is dit bijna altijd terug te vinden. Ga naar de betreffende site vul daar uw postcode in en SKABA..., vaak rolt het zendingsnummer eruit en kunt u nagaan wanneer de zending is aangeboden en hoelaat
Is niet via internet het verzendlabel aangemaakt wordt het een beetje lastiger

Mk
door Mk32 Oct 13, 2021 om 16:59
Antwoorden / 1 Vragen

Retours bij JD worden helaas niet online aangemeld. Het gaat allemaal per papier op locatie en je krijgt alleen een papieren retourbewijs mee. Ik heb dan ook geen directe service van een postbedrijf gehad, maar echt alleen met JD gehandeld tijdens mijn retour.

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2021 om 17:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maar waarom het verzendbewijs weg gedaan en niet gewacht totdat u het geld retour heeft gehad. Ik betwijfel dat ze, op welke kleur van uw ogen ook, aannemen dat u het heeft teruggestuurd. Mogelijk dat het met de verzending cq afhandeling is kwijtgeraakt en dan kunt u niet aantonen dat u het verzonden heeft.

Mk
door Mk32 Oct 13, 2021 om 17:20
Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is ook erg dom. Ik erken mijn verlies, maar zie graag of er eventuele mogelijkheden zijn.

De reden dat ik niet gewacht heb is omdat ik nog geen betaling had gedaan op Klarna en in dit in het verleden altijd goed ging. Vooral omdat het al een maand terug was heb ik het bewijs weggegooid en is dat nog een maand later geen goede keus geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2021 om 17:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas heeft u uw verzendbewijs niet meer. Vooral m.b.t. dit soor zaken is het altijd noodzakelijk om de verzending te kunnen bewijzen om het verzendbewijs te bewaren totdat alles geregeld is. Daarbij is ook nog aan de orde dat u als verzender verantwoordelijk bent voor juiste verzending. Dus een extra reden om altijd te bewaren.

Mijn advies aan u is om te betalen om verdere incassoproblemen te voorkomen. Zie deze info m.b.t. de verantwoordelijkheid van de verzender: postwet

Hoe spijtig dat dan ook is..  Dat hoewel het wel ietwat merkwaardig is dat men de ontvangst van het artikel in de winkel niet kan bevestigen op een andere wijze.

Correctie:
u heeft niet via een verzender teruggezonden maar het artikel afgeleverd in een winkel van JD. De verwijzing naar de opstwet is dan minder relevant maar blijrt wel het feirt dat u dient te bewijzen dat het is ingeleverd.:

panter22
door panter22 - Oct 13, 2021 om 17:33
6599 Antwoorden / Vragen

Je moest retourkosten betalen. Heb je die met de pin betaald? Hoeveel moest je betalen? Pakjes worden gewogen. Misschien was je pakje te zwaar voor het laagste tarief en moest je meer betalen. Op die manier kun je misschien aantonen dat je 2 artikelen  in 1 pakket hebt teruggestuurd. Je hebt toch geen 2 aparte pakketten verstuurd?
Kijk eens naar de tarieven van PostNL
https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details
Douanerechten heb je niet betaald?
https://www.postnl.nl/klantenservice/retour-sturen/pakket-post-buitenland/

Mk
door Mk32 Oct 13, 2021 om 18:48
Antwoorden / 1 Vragen

Retour was 'helaas' gratis en heb het in de winkel van JD zelf geretourneerd. Het pakketje is jammer genoeg nergens gewogen.

panter22
door panter22 Oct 14, 2021 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kunnen ze dan controleren of je 1 of 2 artikelen in het pakket hebt gestopt. Of is er iets misgegaan bij de retouraanmelding online?

sira
door sira - Oct 13, 2021 om 17:49
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Hebt u beide artikelen in 1 pakket van JD ontvangen en ook geretourneerd in 1 pakket of ontving u 2 aparte pakketten van JD en heeft u beide artikelen in 1 pakket geretourneerd?

Maak de volgende keer met uw telefoon een foto van het verzendbewijs, dan kan het nooit misgaan.

Mk
door Mk32 Oct 13, 2021 om 18:50
Antwoorden / 1 Vragen

2 dezelfde artikelen in 1 pakket. Het was een broek in 2 verschillende maten, maar allebei in de winkel van JD zelf geretourneerd.

Handige tip, dankjewel!

1paul
door 1paul - Oct 14, 2021 om 09:16
3101 Antwoorden / 0 Vragen

als je naar de winkel bent gegaan ga daar eens heen of bel ze en vraag ze of ze dit nog weten....

Donuts
door Donuts - Oct 14, 2021 om 09:22
1203 Antwoorden / 2 Vragen

'Half september heb ik twee artikels van een online bestelling geretourneerd in een JD winkel. Nu krijg ik (bijna 2 maanden later)'

Het is net 1 maand later!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 14, 2021 om 09:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je 2 dingen als 1 pakket stuurde,  je moet wel controleren of  en wat er op retour bewijs stond.

Dit is risico van 2 dingen bestellen en beide retour sturen  in 1 pakje.

De winkel gaat pakje retour  maar  als die maar 1x scande en niet beide.

Ook met  verzend bewijs  zou het lastig  worden op deze manier helaas.

sira
door sira - Oct 14, 2021 om 09:56
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Bent u er niet bij gebleven toen ze het pakket ter controle openden in de winkel?

Ik had u willen adviseren om alle data even op papier te zetten, dus datum ontvangst, datum retour, naam van degene die het pakketje in ontvangst heeft genomen en dan een brief naar het hoofdkantoor te schrijven, maar ik zie dat het hoofdkantoor van JD in de UK zit.

Een soortgelijk (ingewikkeld) probleem heb ik een keer met Otto gehad. Het was een retour van 2 jurkjes die beide verkeerd gestikt waren. Uiteindelijk 3 jurkjes ontvangen, waarvan er 1 goed was en gehouden. Beide verkeerde artikelen retour en werden door Otto aan huis afgehaald en moesten worden gecrediteerd. 3 Jurkjes op rekening ontvangen, 2 retour, maar slechts 1 jurkje werd gecrediteerd. Gelukkig is dat na mijn brief, met vermelding van alle data, helemaal in orde gekomen.

In mijn geval communiceerde ik met een Nederlands bedrijf dat allicht iets dichterbij staat dan een bedrijf in de UK.

mo
door mof - Oct 15, 2021 om 20:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Je had de verzendbewijzen langer moeten bewaren. Minimaal twee jaar. Totdat jij je geld hebt terugontvangen. Daarna moet JD bewijzen dat ze de artikelen niet hebben ontvangen om hun geld terug te krijgen.