Alex Tebrugge
door Alex Tebrugge Jun 24, 2022 om 15:57
Winkels & webshops
Jumbo verhoogt de prijs van kaas met een actie

Ik koop regelmatig plakken kaas van de Jumbo (eigen merk). Je kan dan kiezen uit alle soorten "Kies & Mix" Dat waren alle soorrten kaas.
Jong, Jong Belegen, Belegen, Oud, Goudse en komijn, en alle vet percentage's.
Tot 21 juni betaalde ik € 3,50 per 2 pakken. Nu is er een actie van 22-6-2022 t/m 31-12-2022 en de prijs is verhoogd naar € 4,50 per 2 pakjes.
Om het nog vreemder te maken, Komijn jong 48+ is in prijs verlaagd van € 2,99 naar € 2,82 per pakje. Maar is dus ook per 2 pakjes € 4,50. Dus een nog grotere prijsverhoging.
Om de actie te promoten is er in de winkel wel een koelvitrine ingerciht om de kaas uit te stallen met grote actie borden erop dat de kaas in de aanbieding is.

3249 12 Rapporteer

getty
door getty - Jun 24, 2022 om 16:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom is het raar dat ook deze prijs stijgt?

En het kan ook nog steeds gewoon aanbieding zijn.

panter22
door panter22 - Jun 24, 2022 om 16:28
6599 Antwoorden / Vragen

De export van Nederlandse kazen daalt vooral vanuit Nederland. Het volume gaat met 6.134 ton (circa 15 procent) omlaag naar 35.731 ton. Vanuit Duitsland, de tweede producent van Nederlandse kazen wereldwijd, daalt de export met 2.927 ton naar 25.077 ton, een daling van ruim 10 procent.

Gevolgen lagere productie voor de prijs

De lagere productie heeft flinke gevolgen voor de prijzen. Edammer is in februari 34,3 procent duurder dan in februari 2021. De prijs van Gouda stijgt 25,4 procent. De kleine productiedaling van Maasdammer heeft ook het kleinste prijseffect met een stijging van 4,8 procent.

https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2022/05/24/nederlandse-kaasprijzen-stijgen-verder#:~:text=De%20prijzen%20van%20de%20Nederlandse,in%20februari%209%2C7%20procent.

Arie Feenstra
door Arie Feenstra Jun 30, 2022 om 17:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

En dan moet je zien wat er straks gebeurd, als deze regering duizenden boeren laat verdwijnen. Dan is er nog minder aanbod, en wordt de kaas nog duurder

panter22
door panter22 Jun 30, 2022 om 17:55
6599 Antwoorden / Vragen

De boter is ook al een stuk duurder.

rj
door rjw Jun 30, 2022 om 19:46
3259 Antwoorden / 5 Vragen

We kunnen inderdaad beter te hele natuur verzieken zodat we nog een tijdje goedkoop eten hebben. Daarna is het ook niet meer nodig.

pe
door pebk - Jun 24, 2022 om 16:52
581 Antwoorden / 0 Vragen

En de vraag is ...?

Mag dat? -Ja
Is het misleding? -Nee
Mag u er van balen? - Ja, natuurlijk, dat maakt u zelf wel uit
Verandert dat iets aan de zaak? -Nee
Kunt u nu relatief goedkoper komijnenkaas eten? -Ja
Is het het einde van de wereld? - Neuh.

tenormin
door tenormin - Jun 24, 2022 om 17:27
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Niet gemerkt dat zo goed als alles in prijs is verhoogd? Ook brood. Oorzaak? Oorlog in de Oekraine, duurdere brandstoffen, mindere aanvoer en noemt u het maar op.

ha
door harrybre - Jun 24, 2022 om 17:55
240 Antwoorden / Vragen

Tsja... is al een tijdje bekend. Heeft alles te maken met duurder van voer voor die dieren en de energie nodig voor de stallen, het melken, de melk koelen en natuurlijk het hele proces om kaas te maken. ( 10 ltr/kg melk voor één kg kaas).

En wie weet, is dat bij elkaar meer dan de prijsverhoging, die u in de Jumbo-winkel gemerkt hebt.

Maar.. het staat u helemaal vrij om wel of niet bij Jumbo te kopen cq nog kaas te eten.

me
door mein33 - Jun 26, 2022 om 09:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Prijzen uit het verleden zijn geen graadmeter voor de prijzen van nu en die in de toekomst.
Overigens zal de prijs van de meeste producten we naar boven zijn bijgesteld of is de inhoud van de verpakking vermindert.
Maar hoe dan ook, de consument betaald  altijd de hoofdprijs en daar maakt Jumbo echt geen uitzondering op.

ne
door neodutchio - Jun 26, 2022 om 09:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom waren laatst de schappen met melk leeg bij Jumbo? Volgens Jumbo omdat de toevoer stagneerde. De werkelijke reden was dat de melkprijs omhoog is gegaan en Jumbo deze hogere prijs niet wilde betalen.
Een van de ingredienten van kaas is melk. Als melk dus flink duurder word, dan worden alle producten waar melk in verwerkt zit duurder.

rj
door rjw - Jun 26, 2022 om 15:05
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat dit een mooi moment in de geschiedenis om onze mindset over voedsel te veranderen. Wij zijn zo'n beetje allemaal opgegroeid in een periode waarin voedsel er in overvloed was tegen idioot lage prijzen (historisch gezien). De generatie van onze grootouders (en soms ouders) hadden het veel moeilijker. Het is helemaal niet erg als voedsel iets duurder wordt en dat we een stapje terug moeten doen. En aangezien de meesten hier vinden dat vroegwr alles beter was, neem ik aan dat dit geen gekke gedachte is.

panter22
door panter22 Jun 26, 2022 om 16:50
6599 Antwoorden / Vragen

Vroeger was alles niet beter. Vertel mij dan wat vroeger beter was.
Er is nu een overvloed aan etenswaren wat je kunt kopen. Vroeger had je een klein buurtwinkeltje met wat levensmiddelen, een melkboer  kwam langs de deur met melk en de bakker met brood en koek. Geen supermarkt met 25 soorten chips, geen cola, geen bijzondere groenten.

Arie Feenstra
door Arie Feenstra Jun 30, 2022 om 17:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW, u rekent bij u zelf af, met wss een redelijk tot goed inkomen. Dus bij u is er ruimte om te kiezen en te kopen wat u wilt. En u heeft het goed genoeg om meer te moeten betalen.
Maar weet u wel hoeveel mensen er zijn die amper rond kunnen komen van hun inkomen en dat deze mensen de keus moeten maken tussen vandaag wel boontjes maar dan geen brood, of wel plofkip want dan krijg je tenminste een keer vlees, maar dan geen sinasappelsap of appels. Dus een stapje terug voor deze groep is zeer ongezond en honger lijden ja voor u onvoorstelbaar maar het bestaat echt!

rj
door rjw Jun 30, 2022 om 19:49
3259 Antwoorden / 5 Vragen

@panther22: ik zeg ook niet dat het beter was, maar als je de boomers moet geloven is het nu allemaal niets en vroeger was alles geweldig.

@ariefeenstra: dat doet er niets ana af dat voedsel de afelopen decennia in historisch opzicht idioot geodkoop was. Het is nog nooit zo goedkoop en makkelijk verkrijgbaat geweest als de laatste decennia.

1paul
door 1paul - Jun 26, 2022 om 15:50
3134 Antwoorden / 0 Vragen

kijk maar eens wat de kaas straks kost als ie uit de aktie is, u zult schrikken!

me
door mein33 - Jun 26, 2022 om 18:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@panter schreef dat er vroeger geen bijzondere groenten te koop waren.

Maar zeker wel, daarvoor gingen we naar de TOKO, die overigens nog steeds bestaan, al zijn die er nu in mindere aantallen.
Coca Cola was ook gewoon te koop, in van die mooie (naar ik mij meen te herinneren) 25 cl. flesjes.

panter22
door panter22 Jun 30, 2022 om 17:40
6599 Antwoorden / Vragen

Wij hadden dit soort luxe niet in onze buurt. Het was nog voordat de supermarkt bestond. Shag en sigaretten winkels waren er genoeg,

Arie Feenstra
door Arie Feenstra - Jun 30, 2022 om 17:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gebeurd bij veel winkels  als er een aanbieding over het schaplabel zit, moet je maar eens kijken, regelmatig blijkt de prijs hoger dan de normale prijs.
Aanbieding wil niet altijd zeggen dat het goedkoper is, nee ze bieden dit artikel aan voor deze prijs die op het kaartje staat

rj
door rjw Jun 30, 2022 om 19:51
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Tsja, als consumenten zo makkelijk te verleiden zijn zou je als winkelier wel gek zijn om het niet te doen. Ondanks dat iedereen zegt dat ze zich niet laten beïnvloeden door reclame en advertenties blijkt iedere keer weer dat het gewoon werkt. Als consumenten gewoon een paar tellen langer nadenken, of sowieso eens nadenken, kunnen ze een hoop geld besparen.

Pato75
door Pato75 - May 5, 2023 om 16:16
1 Antwoorden / Vragen

Vandaag is het combineren van 2 pakjes kaas zelfs €5,50..... met een slogan eronder dat alles zo onterecht voordelig is bij de Jumbo....beschamend. Mooi voorbeeld van graaiflatie.

ne
door neodutchio May 5, 2023 om 16:40
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er is een te kort aan melk en alle grondstoffen voor het produceren van kaas worden steeds duurder. Jumbo verdient er nauwelijks meer aan.

Mabelle
door Mabelle May 5, 2023 om 17:30
418 Antwoorden / 1 Vragen

Jouw inkomen is vast ook niet meer hetzelfde als bijna een jaar geleden.