Kr
door Kriti-Klant Apr 9, 2020 om 17:56
Winkels & webshops
Jumbo’s ware gezicht in crisis tijd

Vandaag, 9 april 2020, gezien bij Jumbo: 100 ml hand desinfectie sproeier voor EUR 11,49 (zie bijlage). Omgerekend is dit EUR 114,90 per liter. Niet bepaald elegant van Jumbo, om op deze wijze te profiteren van angst gevoelens bij mensen in corona tijd.

Jumbo is blijkbaar besmet geraakt met het euro virus. Hoe zou dat er in gebaren taal uitzien? Net zo gretig als bij hamsteren, of komt de tolk daar wellicht armen voor tekort en is daar misschien ook het gebit van een hyena bij nodig? Te vrezen valt, dat tegen een dergelijk virus, nooit een geneesmiddel gevonden zal worden.

Is er een alternatieve methode om de handen te ontsmetten, die geen gat in de hand veroorzaakt? Wat dacht men van bijvoorbeeld bio-ethanol, die voor enkele euro’s per liter te koop is? Wil men daarna de handen weer lekker soepel krijgen, dan is standaard hand crème daar een prima middel voor.

2312 15 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Apr 9, 2020 om 17:58
522 Antwoorden / Vragen

Bij Radar gevlucht?

Ha
door Halo 04 Apr 9, 2020 om 18:51
11 Antwoorden / Vragen

Haha, Ts is met u mee gevlucht meneer TheoTrucker

Thijs12
door Thijs12 Apr 9, 2020 om 19:50
522 Antwoorden / Vragen

Ja, zoveel tijd onder mijn palm in mijn tuin, dan zie ik alles!

bussy02
door bussy02 - Apr 9, 2020 om 18:04
143 Antwoorden / 36 Vragen

Vandaag bij Zeeman  gekocht100 ml voor 99 euro cent.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2020 om 18:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kriti-Klant ,

Een winkel verhoogt zijn prijzen ineens vanwege de coronacrisis. Mag dat?

Normaal gesproken is dit niet verboden. Bedrijven mogen namelijk zelf hun prijzen bepalen. Dit doen zij op basis van vraag en aanbod. Is er veel vraag naar een product? En minder voorraad? Dan verhogen bedrijven meestal de prijzen. Ook als de inkoopprijzen stijgen, mogen bedrijven deze kosten doorberekenen aan hun klanten. Hoge prijzen trekken dan weer nieuwe bedrijven aan waardoor de prijzen weer zullen zakken.

Maar dit zijn uitzonderlijke tijden. Wij vinden dat bedrijven geen misbruik mogen maken van de coronacrisis door extreem hoge prijzen te vragen. Zeker niet als het gaat om producten die mensen, bedrijven en publieke instellingen nu hard nodig hebben. Zoals bijvoorbeeld handzeep of mondkapjes.

Het vragen van extreem hoge prijzen is sowieso verboden voor grote bedrijven die weinig tot geen concurrenten hebben. Ook mogen bedrijven onderling niet afspreken om de prijzen te verhogen.

Vraagt een bedrijf ineens extreem hoge prijzen? Meld dit bij ons.

Tr
door Trostomaat Apr 9, 2020 om 18:57
239 Antwoorden / Vragen

De ACM meet zich zo te zien bevoegdheden aan die het niet heeft. 'Wij vinden dat...'. Niet meer dan een mening.

ne
door neodutchio Apr 9, 2020 om 20:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De vraag is wat de prijs voorheen was. Maar ja, dat wordt er niet bij verteld.

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2020 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nu hier dat zelfde domme verhaal?

panter22
door panter22 - Apr 9, 2020 om 18:38
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is daar mis mee. Het is een dure spray. Via Bol €17,99
Op Marktplaats €7,99 + €4 verzendkosten.
Je hoeft de spray niet te kopen.

ma
door matthea - Apr 9, 2020 om 18:38
6 Antwoorden / 3 Vragen
me
door mein33 Apr 9, 2020 om 18:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Verkeerde topic !!  ;-))

tenormin
door tenormin Apr 9, 2020 om 18:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, ☺☺

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2020 om 18:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb, eerder al, gelezen dat er winkels zijn die 1 flesje handdesinfectie verkopen voor de normale prijs en de tweede voor €15,50. Dit juist om hamsteren te voorkomen. Uw voorbeeld is echter hier niet van toepassing omdat het extreem duurder is, bij 1 flesje. Maar ja, neem niet aan dat u het gekocht heeft.

Tr
door Trostomaat Apr 9, 2020 om 18:59
239 Antwoorden / Vragen

Er blijkt helemaal niet dat het 'extreem duurder' is.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2020 om 22:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb altijd zo'n desinfecterend ding in mijn tas en dat kost niet meer dan hooguit €2,00. Dus voor mij extreem veel duurder. En ik kan alleen nog maar naar de container lopen aan de overkant van de straat, dus dat gebruik ik eerst voor ik de hal van de flat weer inga: daarna gewoon met Dettol handen wassen. Misschien schijnveiligheid maar goed: voor je gevoel is het beter. Mijn altijd in voorraad plastic handschoenen zijn inmiddels verpulverd: laatste "noodvoorraad" dateert van 2009. Heb fijne, geïmproviseerde Paasdagen @trostomaat.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2020 om 19:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zeurt u toch steeds weer over Jumbo met uw persoonlijke frustratiemissies.
Blijf er weg en stop met deze vervelende verhaaltjes hier svp. U lijkt welhaast ziek in uw hoofd met die rare praatjes.

Blijf weg bij Jumbo.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2020 om 23:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, als @kriti-klant klant was geweest bij AH had die de volle laag gekregen. Gewoon dom om 1 super aan de galg te hangen. Ze zwerft alle sites af maar Jumbo blijft heus wel bestaan.

rj
door rjw - Apr 9, 2020 om 19:04
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Zolang je niet vermeldt wat dit product eerder kostte hebben we hier helemaal niks aan. Dus hup, huiswerk maken en je bijdrage fatsoenlijk onderbouwen.

Gr
door Grunn1 - Apr 9, 2020 om 19:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is er mis mee? Dit is een duur merk die je ook online kan kopen voor nog meer geld.
Nog nooit gehoord van dure en goedkope merken? Er zijn mensen die hele dure zalfjes kopen die nog slechter werken dan hele goedkope huismerken en toch worden ze verkocht.
Je kan bij de Aldi een brood kopen voor nog geen euro terwijl je bij de bakker een brood koopt voor misschien wel 3 euro, ook misbruik maken van..... weet ik veel.

diumenge
door diumenge - Apr 9, 2020 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat heb je tegen Jumbo?

aurora1
door aurora1 Apr 9, 2020 om 23:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, alleen al dat wóórd......

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Apr 12, 2020 om 09:22
29 Antwoorden / Vragen

Jumbo is anders kei lief.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 9, 2020 om 20:22
683 Antwoorden / 5 Vragen

Weet je wat printer inkt (in de cartidges) per liter kost? ........... ga maar eens rekenen.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2020 om 23:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@kassagebruiker, daarom nu een laser printer, geen kleur, maar ook minder kosten. ☺

Gr
door Grunn1 Apr 9, 2020 om 23:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En gaat ook niet per liter maar per kg

gerbera
door gerbera - Apr 9, 2020 om 21:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Moet wel ff helemaal uit de Oekraïne komen en het lijkt mij dat Jumbo zelf mag bepalen wat ze in de verkoop hebben en voor welke prijs. Maar blijkbaar loopt u alleen door de Jumbo om naar prijzen te kijken en daarmee valt u onder de cattegorie "kijken,kijken niete kopen".

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 09:51
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U bent kennelijk geen directe familie van : 'ik kom nooit bij JUMBO?'

Iv
door Ivo W - Apr 13, 2020 om 09:18
728 Antwoorden / Vragen

Weet u de inkoopprijs voor dit product? En de winstmarge?

Nee?
Dan kunt u niet stellen dat Jumbo hier probeert te profiteren.

Zover mij bekend betreft het hier een product wat normaal gesproken niet tot het standaard assortiment behoort. Jumbo heeft voor dit product dan geen vaste prijs- en leveringsafspraken met de leverancier van het product.

Het product is momenteel wereldwijd zeer gewild. Dat heeft Jumbo doen besluiten om het in hun assortiment op te nemen. Maar omdat het nu wereldwijd zo gewild is, kan Jumbo het nu echt niet tegen 'normale' prijzen inkopen. Jumbo zal zelf ook de hoofdprijs moeten betalen.

En stel nou dat Jumbo wel al jaren een scherpe prijs heeft bij een (andere) leverancier van handgel. Denkt u dan dat deze leverancier zijn product voor 50 cent per flesje aan Jumbo blijft verkopen, of voor 5 euro per flesje aan een andere handelaar die er nu bovenop duikt? Ik denk dat laatste, en dan krijgt Jumbo gewoon te horen dat het product is uitverkocht. Of Jumbo krijgt de gebruikelijke 1000 flesjes per week voor de normale prijs, terwijl er vraag is naar 15000 flesjes.

(getallen zijn allen fictief)