Ei
door Eisses Apr 12, 2016 om 15:05
Winkels & webshops

Kaartje van kleding af

Hallo,

ik heb gister een jas bij Zalando besteld en vandaag binnengekregen, ik heb niets vermoedend het kaartje er af geknipt maar nou blijkt die de jas te groot is, kan ik nu de jas nog retouneren? Help...

50229 10 Rapporteer

me
door mein33 - Apr 12, 2016 om 15:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@eisses,

Deze vraag zou u niet hier hoeven stellen als u deze reeds aan Zalando had gesteld. Zij kunnen u hier antwoord op geven, maar
als u het betreffende kaartje nog heeft en dit met de retourzending meestuurd zal dit denkelijk geen onoverkomenlijk probleem voor/bij  Zalando opleveren.

jo
door jorisw - Apr 12, 2016 om 16:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch om eerst het kaartje er af te knippen en dan te passen....

alexishoop
door alexishoop - Apr 12, 2016 om 16:43
561 Antwoorden / 6 Vragen

de zalando retourregels staan hier vermeldt

help.zalando.nl/Retourneren/

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2016 om 16:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens de juristen hier mag je o.b.v de wet koop op afstand zelfs een wasmachine bestellen, uitproberen en retour sturen. Dus dan zou een afgeknipt kaartje geen probleem mogen zijn. Ze mogen kennelijk wel de waardevermindering in rekening brengen, de vraag is dan natuurlijk wat die is bij een afgeknipt kaartje.

jo
door jorisw Apr 12, 2016 om 17:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als iemand een nieuw kaartje moet aanbrengen zit je toch op behoorlijke kosten (t.o.v. de prijs van het product). Die dingen gaan niet automatisch.

zoekster1
door zoekster1 Apr 12, 2016 om 18:24
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ze moeten bij terugkomst toch de kleding helemaal nagaan op fouten, vlekken en besnuffelen op parfum (geen grapje) en weer mooi opvouwen met een vloeipapiertje ertussen en opnieuw inpakken. Kan dat kaartje ook wel bij.

tenormin
door tenormin - Apr 12, 2016 om 17:05
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, weet alleen dat, als je in een stenen winkel iets koopt en men kan geld wel terugkrijgen het kaartje er wel aan moet zitten. En ook denk ik dat u Zalando al gebeld heeft, toch? Kunt u het kaartje niet "kunstig aanzetten", ziet men het waarschijnlijk niet.

ha
door halex - Apr 12, 2016 om 17:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is de nu bedoeling, dat één van de forumleden namens u even met Zalando contact opneemt om te vragen of dit een probleem is?

zoekster1
door zoekster1 - Apr 12, 2016 om 18:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de jas nog wel retourneren, het is alleen wel mogelijk dat men bij Zalando vermoed dat u er een avondje mee uit bent geweest en nu weer terug in de doos doet. Ik zou met een kleine veiligheidsspeld het kaartje aan de ophanglus van de jas vastmaken en terugsturen. U hoort vanzelf wel of er commentaar op komt.

Ha
door Hades60 - Apr 13, 2016 om 14:18
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eisses,

in de tijd dat u hier uw vraag stelt, had u ook zelf naar Zalando kunnen bellen en daar de vraag stellen.
Het valt me op dat steeds meer mensen op allerlei forums dergelijke vragen stellen, waarvan het antwoord zeer eenvoudig gevonden kan worden door even de moeite te nemen om contact met het desbetreffende bedrijf op te nemen of internet te raadplegen. Dergelijke vragen roepen ook enige ergenis op. De forums zijn er voor "echte" problemen en niet voor onzin vragen waarvan je het antwoord zelf kunt vinden. Veel mensen willen alles kant en klaar op hun bordje krijgen zonder er ook maar enige moeite voor te hoeven doen. Wij kunnen hier wel met zijn allen ja of nee roepen, het antwoord staat waarschijnlijk in de voorwaarden. Maarja, die doorlezen daar hebben we geen zin in. Teveel werk.

sy
door sylvia_71 Apr 17, 2016 om 19:24
288 Antwoorden / 0 Vragen

Mooie reactie! Ik ben het hier helemaal mee eens.

re
door respondent - Apr 13, 2016 om 18:18
73 Antwoorden / 8 Vragen

Gewoon met een bondic pen met vloeibaar plastic weer vast solderen

hansje klein
door hansje klein - Apr 16, 2016 om 16:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mogelijk géén probleem wanneer u tegelijkertijd dat maatje kleiner bestelt........toch?

Maar waarom 'help.....' ? Zalando heeft toch een normale telefoonaansluiting.

U zult dit uiteindelijk zèlf moeten uithandelen want: "Labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het passen en beoordelen van het artikel verhindert".