Kan de winkel dit maken?
juli 2021 heb ik 4 eetkamerstoelen gekocht, afgeprijsd van 80€ voor 59.95€. Na 2 maanden begon de eerste stoelzitting in te zakken, tot op het plaatmateriaal. Ik heb gebeld met de klantenservice, ik kon de stoel brengen en er zou naar gekeken worden. Inmiddels begon stoel 2 ook dezelfde klacht te vertonen. Na een week ben ik gebeld en is me verteld dat de stoel niet kapot is, maar dat dit hoort bij deze stoel. De stoelen kunnen opgevuld worden a 50€ per stoel.
De prijs staat gelijk aan de kwaliteit, aldus de verkoper. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. De verkoper is gaan overleggen met leidinggevende en kwam met het voorstel mij de helft van de aankoopwaarde in een tegoedbon te geven of de stoelen op eigen kosten te laten opvullen. Als tegen voorstel heb ik aangegeven de stoelen op hun kosten te laten opvullen of mijn aankoop bedrag terug te geven. Hiermee gaat Pronto niet akkoord. Na enig mail verkeer over wel of niet akkoord gaan met het voorstel heb ik contact gehad met de consuwijzer. Zij adviseerde me om een brief te sturen met eis tot ontbinding van de verkoop, omdat het een onduidelijk product betreft. Ook dit heb ik gedaan en wederom nul op rekest. De verkoper heeft aan dat ik ‘vrij ben om naar de geschillen commissie te gaan’.
In de beschrijving van de stoel op internet staat: ‘goede kwaliteit polyether voor een heerlijk comfortabele zit’ .
Het aankoopbedrag is net te weinig om in aanmerking te komen voor opening van een geschil bij de geschillen commissie….Het kan toch niet zo zijn dat ik 4 stoelen heb gekocht die na 2,5 maand zitten als een harde plank? Als ik had geweten dat ze zo snel zouden aftakelen had ik ze nooit gekocht.
Kan ik hier nog iets mee doen?
Hier is duidelijk sprake van negeren van de wettijke consumentenbeschermingswetgeving en ik geef u enkele verwijzingen naar hetgeen men dan negeert en wat u wel degeluijk kunt doen:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Bedankt voor je bericht. Inmiddels heb ik alles van bovenstaande al gedaan wat kan.
de verkoper houd voet bij stuk...
En ik sta met m'n rug tegen de muur.
U hebt iets gekocht wat niet aan de verwachting voldoet, aangezien u al een ander zonder resultaat hebt onderzocht kunt u ook gebruik maken van het televisieprogramma van Mr Frank Visser wordt u al geholpen.
https://kijkers.tv/aanmelden/sbs6/wordt-u-al-geholpen
Wat is uw gewicht?
Ik vind dit ook erg snel platgedrukt.
Maar €50 voor zelfde of betere schuim erin?
Denk dat een los kussentje kopen de beste oplossing is.
Ben voor goedkope houten dus kei harde stoelen ook gaan testen en zelf 2 erop, mijn zoon vind 1 voldoende.
Dan heb je voor €50,- meerdere stoelen gedaan of voordeliger...
Mijn dochter zit erop, weegt krap 50 kilo. We zitten er alleen op tijdens het eten, max een uur per dag.
Ik heb geen idee waarmee ze willen opvullen, ik ga uit van dikker schuim.
Geachte Ilona,
Kunt u een foto plaatsen van een stoel?
U kunt een foto uploaden bij een nieuw antwoord.
Wij hebben dan een beeld van de stoel van € 59,95 per stuk.
Ik zie niet helemaal in waarom een foto meerwaarde heeft ten opzichte van de afhandeling, maar ik zal m erbij doen.
Heeft ook weinig meerwaarde maar GeborenAmsterdammer wil graag van alles en iedereen een foto om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
Je kunt nu wel even kijken wat voor stoel het is.
De zitting is 8 tot 10 cm volgens ts. Inclusief een multiplex plaat.
Het zijn goedkope stoelen met een dun kussentje er op. Het lijkt wel of de zitting al verkleurd is.
Daar kun je niet veel van verwachten, maar na 2,5 maand er op zitten, is dit wel erg snel.
Je kunt niet naar de geschillencommissie. Nou dan houdt het op. Voor €240 begin je geen rechtzaak.
Deze is het :
https://www.prontowonen.nl/eetstoel-sirocco-10288996.html
Ik zie geen minimum bedrag staan voor opening van een geschil bij de geschillencommissie. Wel een bedrag van €102,50 voor behandeling.
Geachte Ilona,
Bedankt voor de de duidelijke foto.
Ik zou het aanbod aannemen om voor € 50, - per stoel te laten opvullen.
Tip : probeer eerst 1 stoel voor het resultaat.
Het arbeidsloon is helaas hoog in Nederland.
Hallo Ilonaachternaam ,
Neem eens contact op met het Juridisch Loket ,
https://www.juridischloket.nl/contact/
ook al gedaan ;)
geschillen commissie is de laatste stap...
Oh heel erg bedankt! Ik had al gezocht naar een hoofdkantoor maar dit is wat ik nog kan benaderen. Dank!
@ilonaachternaam ,
Pronto Wonen valt onder IMG ( Internationale Meubel Groep ) neem daar eens contact mee op , niet geschoten is altijd mis .
Internationale Meubelgroep (IMG) | +31 (0) 76 – 5798111 | info@i-m-g.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer