Il
door Ilonaachternaam Oct 21, 2021 om 16:53
Winkels & webshops

Kan de winkel dit maken?

juli 2021 heb ik 4 eetkamerstoelen gekocht, afgeprijsd van 80€ voor 59.95€. Na 2 maanden begon de eerste stoelzitting in te zakken, tot op het plaatmateriaal. Ik heb gebeld met de klantenservice, ik kon de stoel brengen en er zou naar gekeken worden. Inmiddels begon stoel 2 ook dezelfde klacht te vertonen. Na een week ben ik gebeld en is me verteld dat de stoel niet kapot is, maar dat dit hoort bij deze stoel. De stoelen kunnen opgevuld worden a 50€ per stoel.
De prijs staat gelijk aan de kwaliteit, aldus de verkoper. Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. De verkoper is gaan overleggen met leidinggevende en kwam met het voorstel mij de helft van de aankoopwaarde in een tegoedbon te geven of de stoelen op eigen kosten te laten opvullen. Als tegen voorstel heb ik aangegeven de stoelen op hun kosten te laten opvullen of mijn aankoop bedrag terug te geven. Hiermee gaat Pronto niet akkoord. Na enig mail verkeer over wel of niet akkoord gaan met het voorstel heb ik contact gehad met de consuwijzer. Zij adviseerde me om een brief te sturen met eis tot ontbinding van de verkoop, omdat het een onduidelijk product betreft. Ook dit heb ik gedaan en wederom nul op rekest. De verkoper heeft aan dat ik ‘vrij ben om naar de geschillen commissie te gaan’.

In de beschrijving van de stoel op internet staat: ‘goede kwaliteit polyether voor een heerlijk comfortabele zit’ .

Het aankoopbedrag is net te weinig om in aanmerking te komen voor opening van een geschil bij de geschillen commissie….Het kan toch niet zo zijn dat ik 4 stoelen heb gekocht die na 2,5 maand zitten als een harde plank? Als ik had geweten dat ze zo snel zouden aftakelen had ik ze nooit gekocht.

Kan ik hier nog iets mee doen?

3734 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2021 om 17:09
16767 Antwoorden / 202 Vragen
Il
door Ilonaachternaam - Oct 21, 2021 om 17:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je bericht. Inmiddels heb ik alles van bovenstaande al gedaan wat kan.

de verkoper houd voet bij stuk...
En ik sta met m'n rug tegen de muur.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 21, 2021 om 17:45
7154 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt iets gekocht wat niet aan de verwachting voldoet, aangezien u al een ander zonder resultaat hebt onderzocht kunt u ook gebruik maken van het televisieprogramma van Mr Frank Visser wordt u al geholpen.

https://kijkers.tv/aanmelden/sbs6/wordt-u-al-geholpen

Il
door Ilonaachternaam - Oct 21, 2021 om 17:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik zeker doen! Dank voor de tip!

sjjoppy
door sjjoppy Oct 21, 2021 om 18:05
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Succes!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 21, 2021 om 18:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is uw gewicht?

Ik vind dit ook erg snel  platgedrukt.

Maar €50 voor zelfde of betere schuim erin?

Denk dat een los kussentje  kopen de beste oplossing is.

Ben voor goedkope houten dus  kei harde stoelen ook gaan testen  en zelf  2 erop, mijn zoon vind 1 voldoende.

Dan heb je voor €50,- meerdere stoelen gedaan of  voordeliger...

Il
door Ilonaachternaam - Oct 21, 2021 om 18:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dochter zit erop, weegt krap 50 kilo. We zitten er alleen op tijdens het eten, max een uur per dag.

Ik heb geen idee waarmee ze willen opvullen, ik ga uit van dikker schuim.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 21, 2021 om 18:24
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ilona,

Kunt u een foto plaatsen van een stoel?

U kunt een foto uploaden bij een nieuw antwoord.

Wij hebben dan een beeld van de stoel van € 59,95 per stuk.

Il
door Ilonaachternaam - Oct 21, 2021 om 18:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie niet helemaal in waarom een foto meerwaarde heeft ten opzichte van de afhandeling, maar ik zal m erbij doen.

Gr
door Grunn1 Oct 21, 2021 om 18:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft ook weinig meerwaarde maar GeborenAmsterdammer wil graag van alles en iedereen een foto om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen.

panter22
door panter22 Oct 22, 2021 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt nu wel even kijken wat voor stoel het is.
De zitting is 8 tot 10 cm volgens ts. Inclusief een multiplex plaat.
Het zijn goedkope stoelen met een dun kussentje er op. Het lijkt wel of de zitting al verkleurd is.
Daar kun je niet veel van verwachten, maar na 2,5 maand er op zitten, is dit wel erg snel.
Je kunt niet naar de geschillencommissie. Nou dan houdt het op. Voor €240 begin je geen rechtzaak.
Deze is het :
https://www.prontowonen.nl/eetstoel-sirocco-10288996.html

Ik zie geen minimum bedrag staan voor opening van een geschil bij de geschillencommissie. Wel een bedrag van €102,50 voor behandeling.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2021 om 12:19
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ilona,

Bedankt voor de de duidelijke foto.

Ik zou het aanbod aannemen om voor € 50, - per stoel te laten opvullen.

Tip : probeer eerst 1 stoel voor het resultaat.

Het arbeidsloon is helaas hoog in Nederland.

marita5
door marita5 - Oct 21, 2021 om 19:26
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ilonaachternaam ,

Neem eens contact op met het Juridisch Loket ,

https://www.juridischloket.nl/contact/

Il
door Ilonaachternaam Oct 21, 2021 om 19:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

ook al gedaan ;)
geschillen commissie is de laatste stap...

Il
door Ilonaachternaam Oct 21, 2021 om 19:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Oh heel erg bedankt! Ik had al gezocht naar een hoofdkantoor maar dit is wat ik nog kan benaderen. Dank!

marita5
door marita5 - Oct 21, 2021 om 19:47
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@ilonaachternaam ,

Pronto Wonen valt onder IMG ( Internationale Meubel Groep ) neem daar eens contact mee op , niet geschoten is altijd mis .

Internationale Meubelgroep (IMG) | +31 (0) 76 – 5798111 | info@i-m-g.nl

ju
door juliomariner - Oct 21, 2021 om 20:01
1310 Antwoorden / 2 Vragen

U hebt natuurlijk helemaal gelijk maar ja gelijk hebben en krijgen is toch een verschil.
U zou er een rechtzaak van kunnen maken maar daar is het bedrag niet echt naar. Misschien wil (als u die heeft) uw rechtsbijstand wat voor u doen.

Een beetje flsuw trouwens van geboren Amsterdammer om niet meer te reageren met DE oplossing nu hij een foto van uw stoel heeft. Misschien verwacht hij nog een foto van uw achterste om te kunnen kijken of het daar aan ligt,?

Il
door Ilonaachternaam Oct 21, 2021 om 20:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Haha nou mijn achterste valt in t niet bij de prachtige stoel :)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2021 om 20:10
1746 Antwoorden / 31 Vragen

@Juliomariner,

Overdrijven is een vak apart...... ;<))

ju
door juliomariner Oct 22, 2021 om 21:06
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad, u kunt het weten wsnt u bent daar een topper in.

user123
door user123 - Oct 21, 2021 om 23:21
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Op de foto zie ik een mooie stoel voor 60 euro. De zitting is wel dun, dus in verhouding weinig polyether. Het is dan wel logisch dat je eerder de bodem voelt. De mate waarin dit gebeurt is bepalend en eigenlijk alleen objectief vast te stellen door een onafhankelijke expert. De stoel is verder wel te gebruiken, dus een kortingsbon van 50 procent is zo gek nog niet.

misschien de bon accepteren, stoelen op marktplaats zetten voor 30 euro en nieuwe / betere stoelen kopen ?

niet fair misschien maar wel praktisch

Il
door Ilonaachternaam Oct 21, 2021 om 23:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Oh maar de zitting is ongeveer 8-10 cm. Deze foto laat alleen zien hoe het is ingedeukt.

En het aanbod is een tegoedbon, geen korting. Al met al heb ik daar dus niets aan. Gekke henkie ben ik niet dus koop daar nooit weer iets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2021 om 12:06
16767 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft aan alles al te hebben gedaan? Heeft u een ingebrekestelling gedaan en naleving gevorderd?

Il
door Ilonaachternaam Oct 22, 2021 om 13:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja heb ik gedaan. Er word gezegd dat ik vrij ben om naar de geschillen commissie te stappen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 22, 2021 om 14:49
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Indien men niet reageert op de ingebreke stelling of regageert zoals u  aangeeft: is het toch zaak om dan de vordering door te zetten. Niet via de geschillencommissie maar via de rechter.
En dan oponieuw : zoek contact met www.juridischloket.nl of benader een deurwaarder en vraag wat die voor u kan betekeken.

Men stelt dat u vrij bent om naar de Geschiilencommissie te stappen. Tja, dat kan men vinden, u bent vrij om andere stappen te ondernemen.

panter22
door panter22 Oct 23, 2021 om 15:50
6599 Antwoorden / Vragen

Een rechtzaak voor €85 griffierecht en €100 voor de deurwaarder? Voor een bedrg van €240?
Of voor €102,50 naar de geschillencommissie.
Neem je verlies.