St
door Steffandeboer Sep 14, 2022 om 18:14
Winkels & webshops
Kan ik Dhl aanklagen?

Kan ik Dhl aanklagen? Ik heb binnen 3 weken tijd al twee keer gehad dat Dhl beweert een pakket bij mij afgeleverd te hebben. En ze maken het steeds bonter. Nu kreeg ik een bericht dat het afgeleverd is bij mijn buren op huisnummer 30. Bijzonder, want ik woon op huisnummer 30. Als je ze belt of appt, krijg je als standaard bericht: moet via verzender lopen. Ik heb bij buren al nagevraagd, niemand weet iets van een pakket. Ik heb dit soort klachten al meer gehoord over Dhl. Zou me niks verbazen dat de bezorger alles zelf houdt. Gezien dit vaker gebeurd op mijn adres wil ik weten of ik aangifte kan doen bij de politie tegen Dhl.

1909 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Sep 14, 2022 om 18:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik denk dat de bezorger een aanklacht gaat indienen tegen u. Iemand beschuldigen van diefstal is een ernstig iets. Hebt u daar bewijs van? En hoe ziet u dat voor u, pakt de bezorger eerst alle pakketten uit om te zien of er wat leuks in zit, of neemt hij de gok en blijkt ineens met een kinderbikini thuis te komen?

Wat veel aannemelijker is is dat de bezorger bij een verkeerde deur stond. Maar wat de reden ook is, u staat daar buiten. U hebt een overeenkomst met iemand die diegene moet de overeenkomst nakomen. Als u iets online koopt en maakt daarmee de afspraak dat het gekochte thuis word afgeleverd, dan moet dat ook gebeuren. Gebeurt dat niet, dan kunt u de verkoper daar op aanspreken. Die is ook diegene die DHL heeft ingeschakeld en die is verantwoordelijk. U als ontvanger kan niets omdat u geen partij bent voor DHL.

Aanklagen (foei wat een dikdoenerij) of aangifte kunt u dus niet doen.

me
door meganega Sep 17, 2022 om 09:46
43 Antwoorden / Vragen

wat een onzin, op maakt helemaal geen beschuldingen

ne
door neodutchio Sep 17, 2022 om 17:01
5129 Antwoorden / 12 Vragen

"Zou me niks verbazen dat de bezorger alles zelf houdt." Hoe noemt u dat dan?

Thecla58
door Thecla58 - Sep 14, 2022 om 18:36
843 Antwoorden / 3 Vragen

Nee dat kun je niet. Jij bent geen overeenkomst met DHL aangegaan maar wel met de verkoper. Die moet zorgen dat er een onderzoek komt bij DHL en ervoor zorge  dat jij het bestelde alsnog krijgt.

Enne blaas niet zo hoog van de toren met je beschuldigingen. Strafbaar.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 14, 2022 om 19:08
2011 Antwoorden / Vragen

U mag natuurlijk aanklagen wie u wil, of u ook een zaak heeft is vers twee, zeker als u al geen overeenkomst hebt met DHL maar wellicht is het een goed idee uw grieven eens voor te leggen aan de bevoegde rechter. U kunt er wellicht een hoop van leren.

sw
door swat1500 - Sep 15, 2022 om 08:08
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het enkele feit dat pakketjes kennelijk niet correct bij uwirden afgegeven is nog onvoldoende om te concluderen dat uw pakketjes door de bezorger achterover worden gedrukt.
Er is reeds aangegeven bij wie u moet zijn.

Een tip:
Laat de pakketjes afleveren bij een dhl ophaal punt.

1paul
door 1paul - Sep 15, 2022 om 08:50
3103 Antwoorden / 0 Vragen

nee, u moet de verkoper aanspreken dat u niets heeft ontvangen, als deze schermt met track en trace vraagt u om uw handtekening als bewijs!

heeft u niet aangegeven dat het bij de buren afgegeven mag worden heeft verkoper geen poot om op te staan!

panter22
door panter22 - Sep 15, 2022 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Wat moet de bezorger met een pakje van de Hema?
Heb je al contact opgenomen met de Hema?
Stond het goede adres wel in de bevestiging van de bestelling?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2022 om 10:09
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Toch lijkt het mij dat u hier wel degelijk bezwaar kunt maken bij DHL hoewel normaliter de verzender, als al door de anderen hiervoor gezgd, verantwoordelijk is voor juiste aflevering hier toch iets merkwaardigs aan de hand is. U krijgt bericht: afgeleverd bij de buren op nr. 30 terwijl u zelf op nr. 30 woont. Dat lijkt dan toch erg veel op een fout van de bezorger van DHL.

Nu is het hoe dan ook wel zaak dat u dit bij de verzender meldt opdatdie hierover melding kan doen bij DHL. U kunt ook zelf naar een pakketverzamelpunt van DHL gaan en het dsaar uitleggen. Enkele maanden geleden heb ik zelf meegemaakt dat een pakket foutief was afgeleverd en dat is uiteiendelijk wel opgelost.

Maar dan toch ook opnieuw: indien u hetgeen u heeft besteld niet ontvangt is de verzender aansprakelijk en san geldt ook dat die geen enkel bewijs kan overleggen dat u het daadwerkelijk heeft ontvangen.

M.b.t. uw laatste zin: op basis van het wetboek van strafrecht art. 261   kan dat worden opgevat als een strafbaar feit omdat u dat doet op een openbaar, voor iedereen met i-net toegankelijke site. http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.  lid 2. U kunt wel melding doen bij de politie maar dan meer in de zin van vraag om advies en beslist niet als aangifte omdat u zou u dat als aangifte doen ook afdoende bewijs moet hebben.

ro
door ronny530 - Sep 17, 2022 om 10:54
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Aanklagen is kansloos de verzender geeft uw adres aan DHL door en DHL gaat het bestelde aan u leveren en zekere zin wordt van u verwacht om daadwerkelijk aanwezig te zijn om het bestelde in ontvangst te nemen. De status bezorgt bij de buren geeft aan dat het bestelde is bezorgt en daarmee vervalt de bezorgplicht van DHL. Uw buren kunnen namens u het bestelde in ontvangst hebben genomen en nu gaan ontkennen het bestelde in bezit te hebben zij een leuk iets en u heeft er voor betaald. Heel triest maar het gebeurt wel vaker.

atlas1302
door atlas1302 - Sep 17, 2022 om 10:59
341 Antwoorden / 13 Vragen

U kunt bezwaar maken bij de Hema, gelukkig is het in dit geval geen China ..maar gewoon een Nederlands bedrijf waar je even binnen kan stappen en vragen hoe dat zit met dat pakketje.
Om te beginnen kunt u vragen of er getekend is voor het pakket, en door wie?. Hema moet daar antwoord op kunnen geven, en zo niet dan kan u daar verder op anticiperen.

Vervelend allemaal, maar het zijn procedures.