he
door hendriksjet@yahoo.com Mar 9, 2023 om 11:07
Winkels & webshops

Kan 'n bedrijf kledingteruggave weigeren? Het gast om 'n bh. Niet uitgepakt.

2 bh s gekocht bij Bellieve. Zag meteen in doorzichtige zak dat ze te klein waren. Nu kan ik ze niet terug sturen.

6028 12 Rapporteer

he
door hendriksjet@yahoo.com - Mar 9, 2023 om 11:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen foto op dit moment

sira
door sira - Mar 9, 2023 om 11:11
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan het bedrijf niet vinden. U zult wel bij een dropshipper hebben besteld. De bh's zullen bij AliExpress uit China komen. Terugsturen moet dan ook naar China. Geef ze weg.

getty
door getty - Mar 9, 2023 om 11:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat is de precieze naam van het bedrijf? Ik kan de webshop niet vinden.

Zal inderdaad wel naar China retour moeten, wat de moeite niet is.

Ja
door JannyBoe - Mar 9, 2023 om 11:36
503 Antwoorden / Vragen

Hallo, kan het believemode.nl zijn misschien?
Mocht dat zo zijn dan lijkt het om een dropshipper te gaan inderdaad.
Geen algemene voorwaarden, geen retourinformatie etc.

U hebt recht op terugsturen van ongeopende items.
Als het bedrijf zich niet aan de afspraken houdt dat hoop ik voor u dat u met een creditcard of paypal betaald hebt.
U kunt dan de transactie betwisten.
Dat moet u binnen 3 maanden doen.
Info vindt u bijvoorbeeld hier.
Succes.

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2023 om 11:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Bij (voorbeeld)  bonprix kan je dit probleemloos terugsturen, maar dit is een nl bedrijf. U heeft naar ook ik vermoed gekocht bij een dropshipper die adverteerd op Facebook  die via China u de bh's heeft laten sturen en aan u verdiend heeft, maar is wel zo gehaaid om zichzelf onzichtbaar te maken. Zie dit als leergeld en koop bij nl bedrijven en nooit via Facebook.

va
door vanlotjegetikt - Mar 9, 2023 om 12:19
809 Antwoorden / Vragen

Zo te lezen een bestelplatform voor kleine bedrijven. Als de BH's custom made zijn houdt het hele verhaal op.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 9, 2023 om 21:47
2010 Antwoorden / Vragen

Dat weet je toch van BH's en onderbroeken? Hygiëne.

Ja
door JannyBoe Mar 10, 2023 om 08:23
503 Antwoorden / Vragen

Ze heeft het pakje niet uitgepakt.

john devries
door john devries Mar 10, 2023 om 13:29
213 Antwoorden / Vragen

JANNYBOE
Dat zeggen ze allemaal als wat terug willen sturen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 10, 2023 om 13:40
2010 Antwoorden / Vragen

Het maakt denk ik niet zoveel uit. Dingen terugsturen naar China heeft sowieso niet veel nut alleen bij ondergoed weet je van tevoren dat retourneren een probleem is, ook in Nederland.

Ja
door JannyBoe Mar 10, 2023 om 13:45
503 Antwoorden / Vragen

Ik ga liever af op wat er staat John.

Kan eventueel wel wat uitmaken Henk: als er recht is op niet uitgepakt retourneren én het bedrijf zich niet aan de afspraken houdt kun je bij je crditcardmaatschappij of Paypal te transactie betwisten.
Maar ik ben het wel met u eens dat terugsturen 'm niet zal worden. Waarheen is sowieso niet duidelijk.

john devries
door john devries - Mar 10, 2023 om 13:30
213 Antwoorden / Vragen

Wat staat er in de algemene voorwaarden ??

mahadma
door mahadma Mar 10, 2023 om 13:55
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk niet dat een dropshipper algemen voorwaarden heeft, en of die werkelijk enig effect resulteren.

john devries
door john devries Mar 10, 2023 om 14:46
213 Antwoorden / Vragen

MAHADMA

N
ee dat denk ook dat het kansloze missie dus . Meestal het geval als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten

mo
door mof - Mar 10, 2023 om 15:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Zolang de BH's niet zijn uitgepakt uit de doorzichtige zak vallen ze gewoon onder het retourrecht. Maar asl u de zak heeft opengemaakt, dan heeft u pech.

wa
door walsum107 - Mar 10, 2023 om 17:18
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen foto op dit moment want de kwijlers winden zich op hieromtrent. U heeft een miskoop gedaan. Waarschijnlijk op de voorgespiegelde voordelen. Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We streven ernaar om binnen 24 uur te reageren.

Ons team werkt:
Maandag tot vrijdag: 08:00-18:00 uur
Zaterdag: 09:00-17:00
Zondag: 10:00-15:00

E-mail: support@bellelieve.nl
Telefoon, geen dan is het al dubieus

1paul
door 1paul - Mar 10, 2023 om 17:35
3101 Antwoorden / 0 Vragen

nee dat mogen ze niet en zeker niet als ze nog in de gesloten verpakking zitten, men gooit het dan op hygiene maar dat mogen ze niet!

je moet de mogelijkheid hebben om dat te doen wat je in een winkel ook zou doen en dat is passen!

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

https://business.trustedshops.nl/blog/uitzondering-herroepingsrecht

marita5
door marita5 - Mar 10, 2023 om 17:58
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hendriksjet ,

Bellelieve is een dropshipper , spullen komen uit China .
Retourneren moet naar China , duur grapje .

wij werken met bulk orders en alleen de producten verzenden die daadwerkelijk besteld zijn. Hierdoor is onze gemiddelde verwerkingstijd 2-3 werkdagen voor bestellingen en onze gemiddelde levertijd 10-15 werkdagen voor levering.

Levering tijdens niet thuis of bij het postkantoor

Indien een pakket geleverd wordt aan de deur of afgegeven wordt op een postkantoor heeft BelleLieve de kosten gemaakt om het pakket te leveren. Indien het pakket niet wordt aangenomen of niet opgehaald wordt van het postkantoor dan gaat dit automatisch retour richting de leverancier en zijn wij gerechtigd om €15 euro van het bedrag dat je retour krijgt, in te houden !!!!

Onze winkel wordt gehost op Shopify Inc. Zij voorzien ons van het online e-commerce platform dat ons in staat stelt om onze producten en diensten aan u te verkopen.

De voorwaarden :

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

JustFlint

KVK-nummer: 83804242

Adres: Volkerak 26, ( adres is een woonhuis )
2641 SW
Pijnacker (Geen retour adres, als het toch wordt opgestuurd kunnen wij geen geld teruggeven.)

E-mail adres: support@bellelieve.nl

Telefoon nummer: +31 6 85215393

Retouradres ,

Stuur ons uw pakket
Stuur het pakket (met Track&Trace) naar het hier beschreven retouradres (in sommige gevallen moet het naar een ander adres, dit hangt van het product af) :

Contactpersoon: Mark
Adres: 1e verdieping, 5e gebouw, nr. 80, Qianfeng Street, Haishu District, Ningbo, Zhejiang, China
Stad: No. 80, Qianfeng Street,
Postcode: 315010
Provincie: Zhejiang
Land: CHINA

Let op. De kosten van uw retourzending zijn afhankelijk van de grootte van uw bestelling.

Klachten ,

https://nl.trustpilot.com/review/bellelieve.nl

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/bellelieve.nl/details?companyId=40e78857-e9be-45e7-a831-e5580ffe28a8

Controleren of een site betrouwbaar is ,  klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html