Sj
door Sjefke2014 Nov 8, 2018 om 17:56
Winkels & webshops
Kan onlineshop bestelling na 6 dgn annuleren omdat product niet op voorraad is ?

Bestelling ook online besteld ...was realtime magazijn voorraad ,
Klantenservice reageert niet op mail die ik direct na bestelling verstuurd heb

7227 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 8, 2018 om 18:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, een webwinkelier kan een order annuleren als er geen voorraad meer is en ook niet meer binnenkomt. Wat wilt u anders, wachten tot ooit?

Over welke webwinkel hebben we het hier? En waarom stuurt u direct na de bestelling een mail?

Cookies
door Cookies Nov 8, 2018 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Over welke webwinkel hebben we het hier? ...... Uhh, Aktiesport misschien?

edrick3
door edrick3 Nov 9, 2018 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

grinnik

tenormin
door tenormin - Nov 8, 2018 om 18:25
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, ook een webshop kan annuleren; wel ook gelijk geld terug. Heeft u dit ook ontvangen?

Cookies
door Cookies Nov 8, 2018 om 18:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....wel ook gelijk geld terug.......Nee, dat hoeft niet.

tenormin
door tenormin Nov 8, 2018 om 18:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ach, vergat dat je zwemt in je geld. Volgens jou mogen ze annuleren en geld behouden.... Fijn.

Cookies
door Cookies Nov 8, 2018 om 18:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nog maar eens MET BRIL lezen wat ik schrijf.

Sj
door Sjefke2014 Nov 8, 2018 om 19:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nog niets terug gestort

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2018 om 18:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie dat op dit moment alleen de maten 40 en 42 nog leverbaar zijn. Realtime voorraad klopt helaas lang niet altijd. Bij bijv. de Lidl shop klopt er ook nooit wat van. Ja, wat Aktieksport doet, mag natuurlijk. Je geld hoort uiterlijk binnen 14 dagen wel weer op je rekening te staan.

Sj
door Sjefke2014 - Nov 8, 2018 om 18:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op bevestigings mail stond 2e paar schoenen niet vermeld , zoals op foto te zien is , daarom dus mail gestuurd .
Je gaat dus een koopovereenkomst aan die zomaar ontbonden kan worden zonder evt. tegemoetkoming ... daarmee bedoel ik evt een andere kleur ?
 Die nog wel gewoon te bestellen
Na 4 werkdagen mag je toch wel een reactie van klantenservice verwachten ?

tijger1
door tijger1 Nov 8, 2018 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjefke
Dus u veronderstel twee paar schoenen voor die prijs te krijgen?

Sj
door Sjefke2014 Nov 8, 2018 om 18:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was de actie , staat op foto ...
Maar prijs is niet van belang , je gaat online een koopovereenkomst aan en die kunnen ze bewust of onbewust niet waarmaken ... kijk maar naar foto .

Ge
door Genee Nov 8, 2018 om 19:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat 1+1 gratis op de hele mid season sale, of die getoonde schoenen ook bij de mid season sale horen is maar de vraag.

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2018 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar niet is, verliest de keizer zijn recht.

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2018 om 18:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vermoed ook dat de kreet 1 + 1 gratis gewoon fout is. Is wel erg goedkoop dan. Nee andere kleur hoeven ze niet te leveren. Vaak houdt de prijs verband met de kleur van de schoen. Ik heb nu Nikes Air Max aan voor de helft van de prijs enkel en alleen vanwege de kleur die blijkbaar niet goed verkocht.

DOOR SJEFKE2014 - 8 NOV. 2018 OM 18:29
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Op bevestigings mail stond 2e paar schoenen niet vermeld , zoals op foto te zien is , daarom dus mail gestuurd .
Je gaat dus een koopovereenkomst aan die zomaar ontbonden kan worden zonder evt. tegemoetkoming ... daarmee bedoel ik evt een andere kleur ?
 Die nog wel gewoon te bestellen

gerbera
door gerbera Nov 8, 2018 om 22:21
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vermoed ook dat de kreet 1 + 1 gratis gewoon fout is

Nee hoor, er staat ook niet dat het per paar is. Dus 1 schoen € 79,99 en de ander "gratis;-))

jo
door jorisw - Nov 8, 2018 om 18:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Belachelijk. Ze moeten gewoon de bestelling laten staan. Kunnen we tenminste na een paar maanden gaan klagen dat er nog niks geleverd is.

ne
door neodutchio - Nov 8, 2018 om 20:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

"Je gaat dus een koopovereenkomst aan die zomaar ontbonden kan worden zonder evt. tegemoetkoming ... daarmee bedoel ik evt een andere kleur ?"

Ik koop een witte auto en helaas is die kleur net niet meer te leveren. Dan mogen ze van u een roze auto afleveren?

U lijdt geen schade en hebt ook geen recht op een tegemoetkoming. U hebt dit product besteld en dat kan niet geleverd worden. Dan houdt het simpelweg op.

Sj
door Sjefke2014 - Nov 8, 2018 om 21:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kort samengevat uit reacties hier blijkt dus dat koop overeenkomst niet rechtsgeldig is ... en als winkelier met verkeerde prijs adverteerd hij product wel voor dat bedrag moet leveren ...

Daar was een rechtelijke uitspraak over toch ?

tijger1
door tijger1 Nov 8, 2018 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij adverteert niet met een verkeerde prijs. Op de schoenen is korting en op de sale is de aanbieding van 1+1 geldig.

ne
door neodutchio Nov 8, 2018 om 22:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Er zijn meer rechterlijke uitspraken gedaan. Zowel van winkeliers die moesten leveren, maar ook genoeg die niet hoeven te leveren. Een tv voor 1 euro hoeft een winkelier niet te leveren bv.
In dit geval wordt er online iets aangeboden wat niet meer op voorraad is. Dan kan je hoog en laag springen of op je kop gaan staan, maar wat er niet is is er niet.

Ge
door Genee Nov 9, 2018 om 00:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat men op de schoenen 27% korting kreeg en dat ze een regeltje erbij geplaatst hebben om kopers ook naar de mid season sale afdeling te lokken.

U bent nu misschien wel blij dat ze geannuleerd hebben want u had maar één paar schoenen gekregen voor uw geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 9, 2018 om 11:16
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Als een verkoper niet kan leveren omdat het bestelde niet leverbaar is kunt u dat niet vergelijken met een fout in genoemde prijs. Dat is heel iets anders.
Zie @NEODUTCHIO (o.a.) m.b.t. daarover bestaande jurisprudentie.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 8, 2018 om 22:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

kijk maar naar foto .

Doe ik, er staat 1 schoen op en de 2e krijgt u dus gratis. Er staat nerhgne2e paar gratis.

Sj
door Sjefke2014 Nov 8, 2018 om 23:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Die vraag niet aan de orde

gerbera
door gerbera Nov 9, 2018 om 15:31
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@gerry, Had ik ook al opgemerkt;-))

panter22
door panter22 - Nov 9, 2018 om 09:50
6599 Antwoorden / Vragen

Hoeveel paar schoenen heb je besteld?
Een of twee paar.
Op de bevestigingsmail stond maar 1 paar. Vreemd, als je 2 paar bestelt, dan staan er ook 2 paar op de bevestigingsmail.
Met de prijs voor 2 paar. Is het een vergissing die 1+1 gratis, dan zou je een rekening moeten krijgen van €160.
Het tweede paar krijg je er niet automatisch bij.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 9, 2018 om 11:12
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Evenals de anderen in andere woorden: wat is er mis met een verkoper die een bestelling annuleert als er niet geleverd kan worden?
Het zou wel mis zijn als u niets zou horen en tot St. Juttemis zou moeten wachten op iets dat niet komt en in het slechtste geval ook nog is betaald.