Hoelang word een kassabon in een supermarkt bewaard. Zojuist belde ik de c1000 in hillegersberg en de Albert Heyn aan de westerwater in berkel en rodenrijs.
Hier kreeg ik de mededeling dat ze niet ver terug kunnen kijken (mijn vraag was naar een bon van vorige maand). Ook zouden ze geen moeite willen doen om voor mij even na te kijken of de bon ergens tussen zit.
Klantvriendelijk?? Wat nu.. ik moet dat bonnetje hebben ,alleen willen ze niet mee helpen..
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Als ik een bedorven product niet kan terug geven zonder bon koop ik een nieuwe en lever later deze verse bon met oude product in.
Verder is het Uw plicht voor garantie alle bonnen van elke winkel een redelijke tijd te bewaren. Verder mogen zij de kosten van een copy bon bij U in rekening brengen en dat kan een flink bedrag worden.
Als je een Pin betaling hebt gedaan is het iets makkelijker zoeken maar niet elke kassa onthoud alles dus soms kan het gewoon niet eens.
Ben toch wel benieuwd waarom een bonnetje v.d. supermarkt zo belangrijk is. Kan zelf geen enkele reden bedenken, dus zou het graag even van topicstarter willen horen.
Als het zo urgent is kun je met je argument misschien een chef van de betreffende winkel uitleggen dat er nogal wat van afhangt voor je. Dat bonnetje ligt allang bij het afval dat wellicht al opgehaald is. Men kan hooguit misschien de afrekeningen nakijken maar ik vrees dat men daar niet veel zin in heeft.
Supermarktbonnetje van een maand geleden nog eisen ?! Waarom ? Is je blik soep bedorven ?
Je hebt Niet veel te eisen, ze zijn ook niet verplicht je te helpen...... Weet je hoeveel ze er doorheen draaien op een dag ? Daar valt niet tegenaan te zoeken.
Je moet zelf je spullen/bonnen goed bewaren, Ze zijn geen administratiekantoor..........
Hoe klantvriendelijk kan een super zijn.Wat wil je met de bon van een maand geleden.Moet zelf erop letten na een paar dagen is het nog na tekijken maar een maand???.Weet niet wat het product is wat je hebt gekocht maar zal nu wel over datum zijn.Als het een ander product hebt gekocht en het is misschien stuk neem het dan mee met bankafschrift en je zal zien dat het geregeld word.Maar bellen naar een filiaal om te vragen naar een bon van een maand geleden daar kunnen ze niets mee.
Voor € 50 per uur wil toch zeker wel iemand je bonnetje wat je MOET hebben opzoeken?
Bewaar lekker zelf je bonnetjes. Ik denk dat deze vraag in de top 10 aller tijden komt qua onzinnigheid en dan ook nog MOETEN, hoezo klantvriendelijkheid. U als klant lijkt me het tegendeel van Vriendelijk!!!!
Voor alle duidelijkheid; Supermarkten, en ik neem aan alle overige detailhandel ook, bewaren geen kassabonen. Wel kunt u bij AH een afdruk vragen van Uw aankoop. U dient dan exact aan te geven op welk tijdstip ( en niet bij benadering) op welke datum en bij welke kasssa U Uw aankoop heeft gedaan. Men kan dan een afdruk makn van Uw aankoop. Da's dan weer een voordeel van onze Big Brother maatschappij. Ik weet niet of overige supermarkten dit systeem kennen, bij AH kan het wel maar weet niet (meer zeker) hoe lang die gegevens beschikbaar zijn...
Bij Ah kun je m.b.v. de "bonuskaart" oude(re) bonnen (aankopen) terugvinden. Dit kan bij de klantenservice en duurt alleen lang . . . .heel lang, dus de desbetreffende medewerk(st)er zal eerder proberen hier onderuit te komen dan te gaan spitten. En inderdaad. . . .als dat bonnetje zo belangrijk is had je het beter moeten bewaren.
Ik heb niemand een rode duim gegeven???? Bij mij staat er niemand op een rode vinger.
De bon is voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. De baas wil opnieuw een bonnetje hebben van de gekochte producten daar deze niet goed te lezen is. Het gaan om 2 winkels waar producten zijn gekocht.
[quote=genius schreef op dinsdag 12 okt 2010, 21:25]Bij Ah kun je m.b.v. de "bonuskaart" oude(re) bonnen (aankopen) terugvinden. Dit kan bij de klantenservice en duurt alleen lang . . . .heel lang, dus de desbetreffende medewerk(st)er zal eerder proberen hier onderuit te komen dan te gaan spitten. En inderdaad. . . .als dat bonnetje zo belangrijk is had je het beter moeten bewaren.
Ik geloof niet dat dit advies betrekking heeft op levensmiddelenbonnen. En, wie weet is de bon in de supermarkt achtergebleven -zo begrijp ik het- dan is het kopietje niet realiseerbaar.
[quote].....Ik geloof niet dat dit advies betrekking heeft op levensmiddelenbonnen . . .Hallo druifje01,
Mijn "advies" is voor alle aankopen die je m.b.v. een bonuskaart hebt gedaan . . alleen is dit maar een bepaalde periode traceerbaar bij AH. Wat het tijdsbestek is, werkelijk geen idee.
[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 12:24]Ik heb niemand een rode duim gegeven???? Bij mij staat er niemand op een rode vinger.
De bon is voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. De baas wil opnieuw een bonnetje hebben van de gekochte producten daar deze niet goed te lezen is. Het gaan om 2 winkels waar producten zijn gekocht.
Dus de oude bonnen heeft u nog? Dan neem deze bonnen mee naar betreffende winkel en dan kunnen ze in het elektronisch journaal vaak deze bonnen nog wel terughalen. Bij de keten SdB kunnen ze tot een jaar terug de bonnen uitprinten. AH zal dit ook wel kunnen, want die zijn qua automatisering veel verder dan menig formule.
C1000 loopt erg achter qua automatisering, dus daar is de kans groot dat ze daar de bon niet meer kunnen achterhalen. Maar wat ook nog een mogelijkheid is, is om een handgeschreven bon vragen met een stempel van de winkel erop.
Toch blijft het uw eigen verantwoording om de bonnen goed te bewaren en desnoods te kopiëren. De kassabonnen zijn van thermisch papier en deze vervagen na verloop van tijd.
[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 13:01]Ja klopt, maar ik weet dat ik ze eigenlijk toch altijd na een tijdje weggooi.. misschien toch maar even zeggen hier dat er beter op gelet moet worden.
Maak een kopie van belangrijke bonnen dan, raden sommige winkels bij dure aankopen ook vaak aan, voor het geval bon vervaagd/onleesbaar wordt, wat bij sommige papiersoorten gebeurt.
[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 13:01]Ja klopt, maar ik weet dat ik ze eigenlijk toch altijd na een tijdje weggooi.. misschien toch maar even zeggen hier dat er beter op gelet moet worden.
Nou begrijp ik er helemaal niks meer van: uw baas wilt opnieuw de kassabonnen van hetgene wat is gekocht bij de C1000 en de AH, want de bonnetjes die u heeft zijn niet goed leesbaar. Geldt dat voor de originele bonnetjes of voor kopiën ervan voor de boekhouder? En als u de bonnetjes toch weggooit, waarom moet er perse een nieuw origineel bonnetje gehaald worden?
Ik kan mij eigenlijk niet zo voorstellen dat kassabonnetjes van een maand oud, al niet meer leesbaar zijn, ook al zijn ze gedrukt op thermisch papier. Ik plukte laatst bij het "opruimen" van een oude tas 3 bonnetjes (waaronder eentje van AH) eruit van 2007 die ook op thermisch papier zijn afgedrukt. Weliswaar licht vervaagd, maar nog heel goed te lezen.
Ik begrijp het bonnen principe in de super wel, die dient ter vergelijking van de gedane boodschappen. Een werkgever kan btw indien vermeld, laag tarief terug vragen. Of als die een werknemer niet vertrouwd zo de uitgave controleren. Maar dan nog 6% is peanuts
[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 12 okt 2010, 20:02]Je moet 1 bonnetje hebben maar belt en de C1000 en de Appie Heyn?
Is een hele relevante vraag toch?
Waarom krijgt deze vraag dan twee rode duimpjes? Wie doet zoiets nou? Waarom gaat iemand een rode duim uit delen bij een normale vraag? Forumverziekers zijn het en nog laf ook.
Ik ben zelf werkzaam in een supermarkt bij een Plus, de kassa bonnen worden opgeslagen in de hoofdcomputer. Als je de datum en eventueel de tijd weet of het bedrag, en de productnamen dan kunnen deze gewoon uitgeprint worden!
[quote=van leyden schreef op woensdag 27 okt 2010, 16:04][quote=sonjaatje schreef op dinsdag 12 okt 2010, 20:02]Je moet 1 bonnetje hebben maar belt en de C1000 en de Appie Heyn?
Is een hele relevante vraag toch?
Waarom krijgt deze vraag dan twee rode duimpjes? Wie doet zoiets nou? Waarom gaat iemand een rode duim uit delen bij een normale vraag? Forumverziekers zijn het en nog laf ook.
Ik denk niet dat de vaste forumleden erg wakker liggen van de rode duimen. Tja het is jammer dat ze er nog steeds op staan, liever alleen de groene.
[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 12:24]Ik heb niemand een rode duim gegeven???? Bij mij staat er niemand op een rode vinger.
De bon is voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. De baas wil opnieuw een bonnetje hebben van de gekochte producten daar deze niet goed te lezen is. Het gaan om 2 winkels waar producten zijn gekocht.
Met alle respect, maar doordat die baas zelf verzuimd heeft om een goede kopie te maken van die kassabon, deugen die supermarkten niet? Het is juist de fout van je baas, niet van die supermarkten.
Kassabonnen vervagen, omdat ze op thermisch papier geprint worden. En die vervagen na loop van de tijd.
Ondernemers kunnen heel gemakkelijk een kopie maken van die kassabonnen en op de kopie plakken.
Ga naar betreffende winkel en vraag of je de produkten weer kunt kopen en ze daarna weer kunt inleveren bij de servicebalie. Zij retouren de produkten in het systeem en jij hebt een bonnetje. Wat de bonuskaart betreft. Als je je aangemeld hebt op de Ah site kun je in mijn AH je aankopen zien.
[quote=timon001 schreef op vrijdag 26 nov 2010, 20:53]Ik ben zelf werkzaam in een supermarkt bij een Plus, de kassa bonnen worden opgeslagen in de hoofdcomputer. Als je de datum en eventueel de tijd weet of het bedrag, en de productnamen dan kunnen deze gewoon uitgeprint worden!
waarschuw redactie tp dinsdag 12 okt 2010, 20:22
Voor alle duidelijkheid; Supermarkten, en ik neem aan alle overige detailhandel ook, bewaren geen kassabonen. Wel kunt u bij AH een afdruk vragen van Uw aankoop. U dient dan exact aan te geven op welk tijdstip ( en niet bij benadering) op welke datum en bij welke kasssa U Uw aankoop heeft gedaan. Men kan dan een afdruk makn van Uw aankoop. Da's dan weer een voordeel van onze Big Brother maatschappij. Ik weet niet of overige supermarkten dit systeem kennen, bij AH kan het wel maar weet niet (meer zeker) hoe lang die gegevens beschikbaar zijn...
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.
Tijdens de laatste uitzending van dit jaar
Kwam weer het onderwerp
Veelvoorkomende problemen met de distributieriem
Als een burger de dupe word door een bedrijf
Waar bij hij of zij
...
Lees meer
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer