s.
door s.c.copier Oct 12, 2010 om 16:29
Winkels & webshops

Kassabonnen Supermarkt

Hoelang word een kassabon in een supermarkt bewaard. Zojuist belde ik de c1000 in hillegersberg en de Albert Heyn aan de westerwater in berkel en rodenrijs.

Hier kreeg ik de mededeling dat ze niet ver terug kunnen kijken (mijn vraag was naar een bon van vorige maand).
Ook zouden ze geen moeite willen doen om voor mij even na te kijken of de bon ergens tussen zit.

Klantvriendelijk??
Wat nu.. ik moet dat bonnetje hebben ,alleen willen ze niet mee helpen..

15040 34 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 12, 2010 om 16:41
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Klantvriendelijk??
Wat nu.. ik moet dat bonnetje hebben ,alleen willen ze niet mee helpen..

Een supermarkt moet de individuele bonnetjes van elke klant maanden bewaren volgens jou? Omdat jij een bonnetje niet bewaard hebt/kwijt bent geraakt?

Heb je dan precies een datum, exact tijdstip, bij welke kassa jij dan afgerekend hebt in een filiaal?

Vladja

invalide
door invalide - Oct 12, 2010 om 16:58
787 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom dit bonnetje nodig?

Als ik een bedorven product niet kan terug geven zonder bon koop ik een nieuwe en lever later deze verse bon met oude product in.

Verder is het Uw plicht voor garantie alle bonnen van elke winkel een redelijke tijd te bewaren.
Verder mogen zij de kosten van een copy bon bij U in rekening brengen en dat kan een flink bedrag worden.

Als je een Pin betaling hebt gedaan is het iets makkelijker zoeken maar niet elke kassa onthoud alles dus soms kan het gewoon niet eens.

birdies
door birdies - Oct 12, 2010 om 17:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ben toch wel benieuwd waarom een bonnetje v.d. supermarkt zo belangrijk is. Kan zelf geen enkele reden bedenken, dus zou het graag even van topicstarter willen horen.

druifje01
door druifje01 - Oct 12, 2010 om 18:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als het zo urgent is kun je met je argument misschien een chef van de betreffende winkel uitleggen dat er nogal wat van afhangt voor je. Dat bonnetje ligt allang bij het afval dat wellicht al opgehaald is. Men kan hooguit misschien de afrekeningen nakijken maar ik vrees dat men daar niet veel zin in heeft.

stacey
door stacey - Oct 12, 2010 om 18:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--ik moet dat bonnetje hebben--

Supermarktbonnetje van een maand geleden nog eisen ?!
Waarom ? Is je blik soep bedorven ?

Je hebt Niet veel te eisen, ze zijn ook niet verplicht je te helpen......
Weet je hoeveel ze er doorheen draaien op een dag ?
Daar valt niet tegenaan te zoeken.

Je moet zelf je spullen/bonnen goed bewaren,
Ze zijn geen administratiekantoor..........

mhofman
door mhofman - Oct 12, 2010 om 19:16
530 Antwoorden / 93 Vragen

Hoe klantvriendelijk kan een super zijn.Wat wil je met de bon van een maand geleden.Moet zelf erop letten na een paar dagen is het nog na tekijken maar een maand???.Weet niet wat het product is wat je hebt gekocht maar zal nu wel over datum zijn.Als het een ander product hebt gekocht en het is misschien stuk neem het dan mee met bankafschrift en je zal zien dat het geregeld word.Maar bellen naar een filiaal om te vragen naar een bon van een maand geleden daar kunnen ze niets mee.

mastag
door mastag - Oct 12, 2010 om 19:43
955 Antwoorden / 19 Vragen

Voor € 50 per uur wil toch zeker wel iemand je bonnetje wat je MOET hebben opzoeken?

Bewaar lekker zelf je bonnetjes.
Ik denk dat deze vraag in de top 10 aller tijden komt qua onzinnigheid en dan ook nog MOETEN, hoezo klantvriendelijkheid.
U als klant lijkt me het tegendeel van Vriendelijk!!!!

Mastag

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 12, 2010 om 20:02
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet 1 bonnetje hebben maar belt en de C1000 en de Appie Heyn?

Lsk520
door Lsk520 - Oct 12, 2010 om 20:22
827 Antwoorden / 2 Vragen

Voor alle duidelijkheid; Supermarkten, en ik neem aan alle overige detailhandel ook, bewaren geen kassabonen.
Wel kunt u bij AH een afdruk vragen van Uw aankoop. U dient dan exact aan te geven op welk tijdstip ( en niet bij benadering) op welke datum en bij welke kasssa U Uw aankoop heeft gedaan. Men kan dan een afdruk makn van Uw aankoop. Da's dan weer een voordeel van onze Big Brother maatschappij.
Ik weet niet of overige supermarkten dit systeem kennen, bij AH kan het wel maar weet niet (meer zeker) hoe lang die gegevens beschikbaar zijn...

genius
door genius - Oct 12, 2010 om 21:25
886 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Ah kun je m.b.v. de "bonuskaart" oude(re) bonnen (aankopen) terugvinden. Dit kan bij de klantenservice en duurt alleen lang . . . .heel lang, dus de desbetreffende medewerk(st)er zal eerder proberen hier onderuit te komen dan te gaan spitten. En inderdaad. . . .als dat bonnetje zo belangrijk is had je het beter moeten bewaren.

G.

s.
door s.c.copier - Oct 13, 2010 om 12:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Vind het wel jammer dat ik wordt afgeschilderd als een onaardig iemand. Het is niet eens voor mezelf. Ik doe alleen maar wat mij wordt opgedragen...

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 13, 2010 om 12:22
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie niemand die jou afschildert als onaardig. Ik vind jou onaardig dat je bijna iedereen een rode duim hebt gegeven.

Waar heb je de bon voor nodig en van welke winkel.

s.
door s.c.copier - Oct 13, 2010 om 12:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb niemand een rode duim gegeven???? Bij mij staat er niemand op een rode vinger.

De bon is voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. De baas wil opnieuw een bonnetje hebben van de gekochte producten daar deze niet goed te lezen is.
Het gaan om 2 winkels waar producten zijn gekocht.

s.
door s.c.copier - Oct 13, 2010 om 12:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=genius schreef op dinsdag 12 okt 2010, 21:25]Bij Ah kun je m.b.v. de "bonuskaart" oude(re) bonnen (aankopen) terugvinden. Dit kan bij de klantenservice en duurt alleen lang . . . .heel lang, dus de desbetreffende medewerk(st)er zal eerder proberen hier onderuit te komen dan te gaan spitten. En inderdaad. . . .als dat bonnetje zo belangrijk is had je het beter moeten bewaren.

G.

Goed idee, ik ga eens kijken op de bonuskaart.

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 13, 2010 om 12:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt ook altijd aangeraden om een kopie van de bon te maken omdat deze heel snel vervagen.

druifje01
door druifje01 - Oct 13, 2010 om 12:46
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik geloof niet dat dit advies betrekking heeft op levensmiddelenbonnen. En, wie weet is de bon in de supermarkt achtergebleven -zo begrijp ik het- dan is het kopietje niet realiseerbaar.

genius
door genius - Oct 13, 2010 om 12:50
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote].....Ik geloof niet dat dit advies betrekking heeft op levensmiddelenbonnen . . .Hallo druifje01,

Mijn "advies" is voor alle aankopen die je m.b.v. een bonuskaart hebt gedaan . . alleen is dit maar een bepaalde periode traceerbaar bij AH. Wat het tijdsbestek is, werkelijk geen idee.

G.

zinook
door zinook - Oct 13, 2010 om 12:52
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 12:24]Ik heb niemand een rode duim gegeven???? Bij mij staat er niemand op een rode vinger.

De bon is voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. De baas wil opnieuw een bonnetje hebben van de gekochte producten daar deze niet goed te lezen is.
Het gaan om 2 winkels waar producten zijn gekocht.

Dus de oude bonnen heeft u nog? Dan neem deze bonnen mee naar betreffende winkel en dan kunnen ze in het elektronisch journaal vaak deze bonnen nog wel terughalen. Bij de keten SdB kunnen ze tot een jaar terug de bonnen uitprinten. AH zal dit ook wel kunnen, want die zijn qua automatisering veel verder dan menig formule.

C1000 loopt erg achter qua automatisering, dus daar is de kans groot dat ze daar de bon niet meer kunnen achterhalen. Maar wat ook nog een mogelijkheid is, is om een handgeschreven bon vragen met een stempel van de winkel erop.

Toch blijft het uw eigen verantwoording om de bonnen goed te bewaren en desnoods te kopiëren. De kassabonnen zijn van thermisch papier en deze vervagen na verloop van tijd.

s.
door s.c.copier - Oct 13, 2010 om 13:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt, maar ik weet dat ik ze eigenlijk toch altijd na een tijdje weggooi.. misschien toch maar even zeggen hier dat er beter op gelet moet worden.

stacey
door stacey - Oct 13, 2010 om 17:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 13:01]Ja klopt, maar ik weet dat ik ze eigenlijk toch altijd na een tijdje weggooi.. misschien toch maar even zeggen hier dat er beter op gelet moet worden.

Maak een kopie van belangrijke bonnen dan, raden sommige winkels bij dure aankopen ook vaak aan,
voor het geval bon vervaagd/onleesbaar wordt, wat bij sommige papiersoorten gebeurt.

sy
door sylli - Oct 13, 2010 om 18:21
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 13:01]Ja klopt, maar ik weet dat ik ze eigenlijk toch altijd na een tijdje weggooi.. misschien toch maar even zeggen hier dat er beter op gelet moet worden.

Nou begrijp ik er helemaal niks meer van: uw baas wilt opnieuw de kassabonnen van hetgene wat is gekocht bij de C1000 en de AH, want de bonnetjes die u heeft zijn niet goed leesbaar. Geldt dat voor de originele bonnetjes of voor kopiën ervan voor de boekhouder? En als u de bonnetjes toch weggooit, waarom moet er perse een nieuw origineel bonnetje gehaald worden?

Ik kan mij eigenlijk niet zo voorstellen dat kassabonnetjes van een maand oud, al niet meer leesbaar zijn, ook al zijn ze gedrukt op thermisch papier.
Ik plukte laatst bij het "opruimen" van een oude tas 3 bonnetjes (waaronder eentje van AH) eruit van 2007 die ook op thermisch papier zijn afgedrukt. Weliswaar licht vervaagd, maar nog heel goed te lezen.

ro
door ron530 - Oct 13, 2010 om 18:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik begrijp het bonnen principe in de super wel, die dient ter vergelijking van de gedane boodschappen. Een werkgever kan btw indien vermeld, laag tarief terug vragen. Of als die een werknemer niet vertrouwd zo de uitgave controleren.
Maar dan nog 6% is peanuts

lv
door lvan - Oct 27, 2010 om 13:03
6 Antwoorden / 0 Vragen

tip:

je koop de artikelen nogmaals, maakt een kopie van de bon, (dan heb je die in elkk geval voor je baas), en brengt de artikelen weer terug.

wel omslachtig maar als-je-perse-een-bonnetje-wilt moet het maar zo

Lsk520
door Lsk520 - Oct 27, 2010 om 15:41
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lvan schreef op woensdag 27 okt 2010, 13:03]tip:

je koop de artikelen nogmaals, maakt een kopie van de bon, (dan heb je die in elkk geval voor je baas), en brengt de artikelen weer terug.

wel omslachtig maar als-je-perse-een-bonnetje-wilt moet het maar zo

Dus als ik het goed begrijp gaat U er vanuit dat U zomaar boodschappen kunt terugbrengen?
helaas, die vlieger gaat niet op!

van leyden
door van leyden - Oct 27, 2010 om 16:04
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 12 okt 2010, 20:02]Je moet 1 bonnetje hebben maar belt en de C1000 en de Appie Heyn?

Is een hele relevante vraag toch?

Waarom krijgt deze vraag dan twee rode duimpjes?
Wie doet zoiets nou?
Waarom gaat iemand een rode duim uit delen bij een normale vraag?
Forumverziekers zijn het en nog laf ook.

ti
door timon001 - Nov 26, 2010 om 20:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf werkzaam in een supermarkt bij een Plus,
de kassa bonnen worden opgeslagen in de hoofdcomputer.
Als je de datum en eventueel de tijd weet of het bedrag, en de productnamen dan kunnen deze gewoon uitgeprint worden!

pino123
door pino123 - Nov 26, 2010 om 21:21
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=van leyden schreef op woensdag 27 okt 2010, 16:04][quote=sonjaatje schreef op dinsdag 12 okt 2010, 20:02]Je moet 1 bonnetje hebben maar belt en de C1000 en de Appie Heyn?

Is een hele relevante vraag toch?

Waarom krijgt deze vraag dan twee rode duimpjes?
Wie doet zoiets nou?
Waarom gaat iemand een rode duim uit delen bij een normale vraag?
Forumverziekers zijn het en nog laf ook.

Ik denk niet dat de vaste forumleden erg wakker liggen van de rode duimen. Tja het is jammer dat ze er nog steeds op staan, liever alleen de groene.

ikbenik
door ikbenik - Nov 26, 2010 om 22:53
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=s.c.copier schreef op woensdag 13 okt 2010, 12:24]Ik heb niemand een rode duim gegeven???? Bij mij staat er niemand op een rode vinger.

De bon is voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. De baas wil opnieuw een bonnetje hebben van de gekochte producten daar deze niet goed te lezen is.
Het gaan om 2 winkels waar producten zijn gekocht.

Met alle respect, maar doordat die baas zelf verzuimd heeft om een goede kopie te maken van die kassabon, deugen die supermarkten niet?
Het is juist de fout van je baas, niet van die supermarkten.

Kassabonnen vervagen, omdat ze op thermisch papier geprint worden. En die vervagen na loop van de tijd.

Ondernemers kunnen heel gemakkelijk een kopie maken van die kassabonnen en op de kopie plakken.

Zo doe ik dat ook altijd.

moeder56
door moeder56 - Nov 27, 2010 om 01:13
483 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar betreffende winkel en vraag of je de produkten weer kunt kopen en ze daarna weer kunt inleveren bij de servicebalie. Zij retouren de produkten in het systeem en jij hebt een bonnetje. Wat de bonuskaart betreft. Als je je aangemeld hebt op de Ah site kun je in mijn AH je aankopen zien.

ikbenik
door ikbenik - Nov 27, 2010 om 01:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Dat die kassabon niet meer leesbaar is, is niet het probleem van die supermarkt.

Laat die baas het zelf uitzoeken.

mhofman
door mhofman - Nov 27, 2010 om 14:45
530 Antwoorden / 93 Vragen

timon001 ook nog na een maand??

Lsk520
door Lsk520 - Nov 27, 2010 om 15:24
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=timon001 schreef op vrijdag 26 nov 2010, 20:53]Ik ben zelf werkzaam in een supermarkt bij een Plus,
de kassa bonnen worden opgeslagen in de hoofdcomputer.
Als je de datum en eventueel de tijd weet of het bedrag, en de productnamen dan kunnen deze gewoon uitgeprint worden!

waarschuw redactie
tp dinsdag 12 okt 2010, 20:22

Voor alle duidelijkheid; Supermarkten, en ik neem aan alle overige detailhandel ook, bewaren geen kassabonen.
Wel kunt u bij AH een afdruk vragen van Uw aankoop. U dient dan exact aan te geven op welk tijdstip ( en niet bij benadering) op welke datum en bij welke kasssa U Uw aankoop heeft gedaan. Men kan dan een afdruk makn van Uw aankoop. Da's dan weer een voordeel van onze Big Brother maatschappij.
Ik weet niet of overige supermarkten dit systeem kennen, bij AH kan het wel maar weet niet (meer zeker) hoe lang die gegevens beschikbaar zijn...

Misschien heb je deze gemist....?

pino123
door pino123 - Nov 27, 2010 om 16:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=moeder56 schreef op zaterdag 27 nov 2010, 01:13] Als je je aangemeld hebt op de Ah site kun je in mijn AH je aankopen zien.

Waarom moeten we jouw aankopen bekijken ;)

moeder56
door moeder56 - Nov 27, 2010 om 21:57
483 Antwoorden / 2 Vragen

pino123 , ik houd wel van deze humor.
Voor de duidelijkheid dan maar , aangemeld en dan inloggen op Mijn ah.nl.