Ri
door Rietkeur Jan 27, 2019 om 15:30
Winkels & webshops

Keuken

Wat zijn de plichten van de keukenkampioen naar de client toe als deze een keuken heeft gekocht. Wij hebben nl. Heel sterk t idee dat we nu kunnen barsten, nu we de keuken eenmaal gekocht hebben. Wij zijn het vertrouwen inmiddels helemaal kwijt. Wij moeten de keuken wel nemen ondanks dat wij het gevoel hebben behoorlijk belazerd te worden. Wij kunnen er niet meer vanaf, ook al gaat er echt heel veel mis en de keuken nog geplastst moet worden. Het staat niet in verhouding als je bijna 50% moet betalen als je de keuken niet meer wilt. Het vertrouwen is weg en wij houden ons hart vast want wat gaat er nog meer fout bij een keuken van 10.000 euro

4675 10 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 27, 2019 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een keuken gekocht, die is nog niet geplaatst en u denkt nu al dat u nadien kunt barsten? Op grond van wat?

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jan 27, 2019 om 15:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het zou schelen om te vermelden wat er aan de hand is. U hebt een keuken uitgezocht en besteld. Wat is er daarna gebeurd?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2019 om 15:42
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn eerste advies is: kijk eens bij deze site bij ; Zoek een vraag en toets 'Keukenkamioen in'.

Ook als u bijv via google met de zoeknaam zoekt zult u het eeen en ander vinden.
De wettelijke consumentenbeschermingswetgeving is nog niet van toepassing op u aangezien het gekochte nog niet is afgeleverd. U heeft eerst rechten als inderdaad na levering blijkt dat het geheel niet voldoet aan de verwachtingen die er aan gesteld mogen worden.

Als blijkt dat u inderdaad belazerd wordt door o.a. een veel te dure aankoopsom dan zij er ook wel wettelijke mogelijkheden maar let dan wel op het feit dat recht hebben niet altijd betekent dat u het ook krijgt.

Ik geef u zo een aantal verwijzingen naar de wetgeving m.b.t het ingebreke blijven van naleving en de beschermingswetgeving.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  schade bij niet nakomen

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Ri
door Rietkeur - Jan 27, 2019 om 17:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil graag reageren op de antwoorden die ik heb gekregen, echter dit is nog best lastig.

Wij hadden de keuken gekocht en een paar weken later kwamen wij de winkel in om de keuken te laten bestellen. Wij kregen toen een grote mond daar lusten de honden geen brood van. WIj hadden namelijk eerst een afspraak moeten maken om alles nog eens door te nemen en een inmeetafspraak te maken. Wij waren hierdoor best overdonderd en wij gingen naar de klantenservice. Echter omdat de keuken nog niet is geplaatst konden we ook niet bij de service terecht. Dat moesten we maar oplossen met de desbetreffende winkel. vreemd, want je hebt juist met de winkel en probleem. Je hebt geen recht op klantenservice maar je moet wel de keuken afnemen, en wat bleek dit was best een hoog bedrag. Bijna 40% van het totale bedrag. Dus wij voelden ons al behoorlijk in het nauw gedreven. Je koopt een keuken en je moet 40% betalen als je er van af wilt. Let wel: nog niet ingemeten, nog geen kastje gemaakt eigenlijk nog totaal niets gedaan aan onze keuken. maar ze praten wel over gedorven inkomsten!!

Dus ja dan maar even goed nadenken wat te doen. Uiteindelijk toch een "gesprek"gehad, en daar moesten wij het mee doen. Oke iedereen verdient een 2e kans dus klaar het is gebeurd dus we maken een nieuwe start. So far so good.

Dus een afspraak gemaakt en een inmeetafspraak.
Tijdens het definitieve gesprek bleek dat het erg dure aanrechtblad wat wij wilden makkelijk stuk kon en dat de fabrikant daar geen garantie op gaf. dus dit overvalt je, er moet een ander blad uitgezocht worden, en ja we gaan voor een aanzienlijk goedkoper aanrechtblad. Ook bleek tijdens dit gesprek dat we geen klepkasten hadden maar gewone kasten??? kijk de benaming is adacadabra dus dit hadden wij niet opgemerkt. Maar goed de verkoper was de beroerdste niet wij hadden een goedkoper blad dus hij kon ons tegemoetkomen en de duurdere kasten werden besteld.  Wij moeten dit maar geloven want nergens worden er bedragen achter geplaatst. Er is ook meerdere malen gesproken over het feit dat wij een hoog wonen, maar ineens worden er extra kosten voor een verhuislift in rekening gebracht, maar ook daar kon de verkoper ons in tegemoet komen.

Enfin wij geven ze een tweede kans dus we tekenen voor de keuken, immers kunnen wij er ook niet echt meer vanaf. (de prijs blijft hetzelfde wordt niets aan veranderd)! Worden we gebeld dat de kastjes  per abuis door de verkoper van een verkeerde maat waren voorzien dus het werden kleinere kastjes.... maar de prijs blijft hetzelfde. In hetzelfde gesprek begint de verkoper over een halve carousel????? WIj wilden een carousel gewoon een draaiende schijf waar de pannen op kunnen staan. Wederom staat er kennelijk iets anders op de bestellijst. Zegt de verkoper nog ja u wilde een carousel dus er zijn zoveel soorten tja, dat kunt u eigenlijk ook niet weten,  hetzelfde als een auto kopen daar heb je ook veel soorten en maten in???? Ik raak geirriteerd want als ik een auto koop verwacht ik er een met vier wielen en niet een met drie!!!! De verkoper goochelt met cijfers en wij hebben dit maar te geloven. Dus een nieuwe afspraak gemaakt want vanuit het hoofdkantoor moest er iets aan de kastjes verandert worden. Dus ja wanneer kan de verkoper???? ja nu even niet geen tijd. dus maar weer een nieuwe afspraak gemaakt, tegen beter weten in. Let wel er wordt van alles en nog wat aangepast maar de prijs blijft gelijk en echt het keukenblad wat wij eerst hadden was extreem duur. Dus bij ons is het gevoel ontstaan dat zij ons het gevoel willen geven dat zij ons tegemoet komen echter tegelijkertijd ons toch belazeren. Het vertrouwen is weg, dus echt wij houden ons hart vast want de keuken moet nu nog geplaatst worden en we hebben al heel veel problemen gehad, wat als de keuken niet naar behoren wordt geplaatst?? het vertrouwen is echt weg.

edrick3
door edrick3 - Jan 27, 2019 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan me voorstellen dat je je 'belazerd' voelt, maar .... je hebt blijkbaar wél een handtekening onder een koopovereenkomst gezet (en daarbij blijkbaar NIET eerst de Voorwaarden gelezen).
Dan wordt het lastig om één en ander terug te draaien.
Ze moeten natuurlijk wél leveren wat er besteld is, maar heb je dat zwart op wit?
Zou anders eens contact opnemen met Consuwijzer. https://www.consuwijzer.nl/contact

panter22
door panter22 - Jan 27, 2019 om 18:55
6599 Antwoorden / Vragen

Dat aanrechtblad was goedkoper en de kastjes duurder, Per saldo kost de keuken hetzefde,
En nu heb je het idee dat je te veel moet betalen. Dat is best mogelijk,
Echter je bent met de prijs akkoord gegaan en hebt er voor getekend, Daar zit je aan vast.
Je zou een mail sturen naar de klantenservice, en je probleem uitleggen, Niet het hele verhaal maar gewoon het goedkopere aanrechtblad of dat zoveel scheelt met die klepkastjes,Dat je er nog eens over na hebt gedacht en het je niet lekker zit,
Of ze uitleg kunnen geven.
Maar eerst contact opnemen met Consuwijzer zoals Edrick3 voorstelt is een goed idee.

Ge
door Genee - Jan 27, 2019 om 22:31
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er zoveel veranderd is zou u eens een tekening kunnen vragen hoe de keuken er nu uit gaat zien.
Smaller kastjes, wat zijn smallere kastjes want het zijn toch allemaal standaard maten.
Een standaard breedte is 60 cm voor inbouw van apparatuur.
Lijkt me dat de boven en onderkasten gelijke breedten behoren te hebben.
En dat inmeten is gedaan, hoe hebben ze het opgelost met de smallere kasten met de maten van uw keuken en hoe zit het met inbouwapparatuur.
U moet erop staan dat u een aangepaste tekening krijgt waar op staat hoe de keuken er nu uit gaat zien, heeft u tenminste een bewijs wat het moet gaan worden en of de oplossing u aan staat.
Het komt bij mij over of u bij aankoop getekend heeft voor een bepaalde prijs en dat de details later wel ingevuld zouden worden.
U heeft u weer laten overdonderen door die 50% annuleringskosten. Wanneer er nog niets besteld is behoren de annuleringskosten geen 50% te zijn maar stukken lager.

Zie  https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/geen-25-annuleringskosten-keuken

user123
door user123 - Jan 27, 2019 om 23:41
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Annuleren van een keuken bij de mandemakersgroep kost bij een keuken tot 10k slechts 500 euro en boven de 10k maar 1000 euro.

snel wegwezen dus en zoek een keukenzaak waar u zich wel prettig bij voelt.

marita5
door marita5 - Jan 28, 2019 om 09:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rietkeur ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/keuken-kopen

De aanbetaling voorwaarden Art 5 .

De aanbetaling
1. De ondernemer mag bij het aangaan van een overeenkomst met een consument een aanbetaling vragen. Bij een zakelijke afnemer (niet consument) gelden geen maximum percentages. Bij een consument is de hoogte van het maximum percentage afhankelijk van het product.
2. De maximale aanbetaling voor consumenten is 25%, behalve bij onderstaande producten waarvoor 15% het maximum is:

Annuleren Art 12

Als de afnemer annuleert is hij een schadevergoeding verschuldigd. Deze is gebaseerd op gederfde inkomsten op basis van gemiddelden in de branche. De schadevergoeding is opgebouwd uit de brutowinstmarge (vaste en variabele kosten, winstopslag), verminderd met niet gemaakte variabele kosten zoals afleverkosten. De schadevergoeding bedraagt 30% van de koop-/aanneemsom, behalve als partijen iets anders hebben afgesproken. Deze is 50% als de afnemer annuleert terwijl hij al is geïnformeerd dat de (deel)levering kan plaatsvinden.

https://www.keukenkampioen.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

mo
door mof - Jan 28, 2019 om 16:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Leg aub eerst eens uit waarover uw klacht gaat behalve uw zorgen dat er van alles mis kan gaan.
natuurlijk heeft u rechten en moet keukenkampioen u een deugdelijke keuken leveren. Aan de andere kant, als u een koopovereenkomst heeft en de keuken is op voorgeschreven wijze geplaatst, dan kunt u er niet meer zomaar van af zien.