Tu
door Tubis153@hotmail.com Jun 27, 2020 om 21:06
Winkels & webshops

Keuken met CBW voorwaarden

Goedeavond, ik heb op 17 juni via de mail een akkoord gegeven op de offerte van onze keuken, daarnaast is de koop telefonisch gegaan. Kan ik dit nog annuleren, zij werken met de cbw voorwaarden.

1257 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2020 om 21:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard kan je annuleren, kost je wel 30%.

marita5
door marita5 - Jun 27, 2020 om 21:33
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tubis153 ,

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.cbw-erkend.nl/wettelijke-bedenktijd-aankoop-keuken

justmeagain
door justmeagain - Jun 27, 2020 om 23:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar waarom wilt u nu annuleren? U was akkoord met de offerte en heeft deze bevestigd. Nu 10 dagen later wilt u de keuken niet meer.
U had beter van te voren kunnen rondkijken want nu kost het u 30% van de offerte.

pe
door peentjes Jun 29, 2020 om 00:06
421 Antwoorden / 0 Vragen

Een totaal nutteloze reactie.
1 de reden gaatu niks aan
2 ts heeft niks aan 'had u maar...'

user123
door user123 Jun 29, 2020 om 07:06
1346 Antwoorden / 3 Vragen

De pot verwijt de ketel ....

justmeagain
door justmeagain Jun 30, 2020 om 00:03
623 Antwoorden / 8 Vragen

@peentjes. Dank voor uw uiterst zinvolle reacties.
De hele reden van annuleren kan een behoorlijk verschil uitmaken of hecA mag annuleren of B er zo voordelig mogelijk mee weg komt.

1paul
door 1paul - Jun 29, 2020 om 07:22
3143 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt u me nu zeggen dat u helemaal niet in de showroom bent geweest????

Dat niet u maar de verkoper u benadert heeft via de telefoon, u een voorstel heeft gedaan van "jo, koop een keuken"????

Sorry, dat lijkt me sterk en dus bent u, naar mijn stellige overtuiging zelf naar de winkel gegaan om te kijken, kiezen, proeven en heeft u bedenktijd gevraagd, daarna bent u accoord gegaan via de mail....

Bovenstaande is mijn inschatting van hoe het gegaan is en dan heeft u gewoon een rechtsgeldig kontrakt afgesloten en dus ja, u mag annuleren tegen 30% van de aankoopkosten....

Misschien heb je hier nog iets aan....

https://www.izaa.nl/keuken-annuleren-nieuwe-voorwaarden/

marita5
door marita5 - Jun 29, 2020 om 07:55
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Tubis153 ,

Uit de link van @1paul , u heeft daar ook uw vraag gesteld .

Hi team IZAA, Ik heb op 17 junu via de mail een akkoord gegeven op onze keukenfactuur, verder nog niets getekend. Kan ik de keuken nog kosteloos annuleren? Zij werken met de CBW voorwaarden .

Antwoord IZAA ,

Op het eerst oog zeggen we nee, dit aanbod is gewoon aanvaard. Overeenkomsten zijn in beginsel namelijk vormvrij, het helpt alleen ter bewijs van aanvaarding als er een handtekening is. In veel gevallen voldoet een email ook prima voor dat bewijs. Vanuit hier kunnen we natuurlijk niet in je exacte overeenkomst kijken. Ons advies: even contact opnemen met de winkel. Als men claimt dat je door die mailbevestiging aan de overeenkomst gebonden bent, en je wil er vanaf, dan rest niets anders dan je exacte situatie aan een jurist voorleggen.

panter22
door panter22 - Jun 29, 2020 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Op de offerte heb je bedenktijd. Die offerte is aan bod om voor een bepaalde prijs de keuken te kopen,
Wil je dat niet, dan hoef je niet te kopen.Dat is de bedenktijd,
Nu ben je akkoord gegaan met die offerte. Dus je hebt de keuken gekocht,
Je krijgt dan niet weer bedenktijd. Hoe je dat doet maakt niet uit, mondeling, schriftelijk, telefonisch.