Sm
door Smiljana1979 30 dec. 2018 om 04:10
Winkels & webshops

Klacht CameraNu.nl: Camaranu licht de boel geen terugbetaling na retour

k heb onlangs een Canon EF-S 55-250mm f4.0-5.6 IS STM objectief gekocht, was een kado, maar bleek niet de juiste te zijn, netjes binnen de termijn van 30 dagen laten weten, kreeg een retourlabel , meteen teruggezonden en nu kreeg ik een mail dat de lens in verkeerde doos is teruggestuurd, dus ze weigeren het bedrag terug te storten, terwijl de lens niet eens uit de doos is geweest en met de zelfde verzenddoos teruggestuurd, ik heb laten weten dat dit oplichting is, in de wet kopen op afstand staat ook dat ze binnen 14 dagen moeten terug betalen, maar als ze deze fratsen gaan gebruik om maar niks terug hoeft te betalen dan sta je als klant zwak, ik ga aangifte doen, dit is pure oplichting.

Dit is een copy van hun mail

Beste,

Wij hebben zojuist je retour zending ontvangen, maar we hebben helaas moeten vaststellen dat deze niet aan de retourvoorwaarden voldoet. 


https://www.cameranu.nl/nl/s512/ruilen-retourneren#service642


Kort samengevat komt het er op neer: Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen maar het artikel dient ons dan wel in dezelfde staat te bereiken zoals je deze van ons hebt ontvangen. Voor deze zending is dat niet het geval. 


Het serienummer van het objectief in de doos is 5941129582 die op de verpakking 5841132471.

Wij kunnen deze daarom helaas niet als retour innemen. We horen graag van je of we het artikel terug kunnen sturen naar dezelfde adres gegevens als van de bestelling.

3622 18 Rapporteer
door edrick3 - 30 dec. 2018 om 15:28
26487 Antwoorden / 85 Vragen
2

Nou, dat weten we dan ook weer.
En je weet natuurlijk niet of die serienummers inderdaad niet kloppen. Kan ook bij de verzending al verkeerd gegaan zijn.
Zou nog maar eens contact met ze opnemen.

Contact


Ze zijn aangesloten bij ThuiswinkelWaarborg, dus als het niet opgelost wordt daar maar eens contact mee opnemen.

door Cookies - 30 dec. 2018 om 15:48
13332 Antwoorden / 36 Vragen
5

CameraNu is een betrouwbare webshop, zeker geen oplichter!

Ze schrijven NIET dat het artikel in de verkeerde doos is geretourneerd. Ze schrijven dat in de doos een objectief met serienummer 5841132471 moet zitten, maar er zat een objectief in met serienummer 5941129582. 
Het komt nogal eens voor dat consumenten een kapot artikel proberen te retourneren door eenzelfde artikel opnieuw te kopen. Dat zou dan een verklaring zijn van de wisseling met de serienummers.

Het is hier trouwens ook geen klachten dump site.

door V1126. 31 dec. 2018 om 12:54
371 Antwoorden / Vragen

Je bedoeld dat het verhaal  aan alle kanten rammelt. daar ben ik het wel mee eens ,misschien dat TS de juiste versie nog gaat sturen.Ik zou denken als je een cadeau krijgt dat niet goed retoer geeft aan de gever.

mi
door midas 1 jan. 2019 om 11:53
64 Antwoorden / 1 Vragen

@V1126 Waarom schrijft u rammelt  met een ‘t’ en bedoeld met een ‘d’ ?

ma
door maarten heest 12 feb. 2019 om 08:36
431 Antwoorden / 0 Vragen

'Het is hier trouwens ook geen klachten dump site.'

En ik maar denken dat dit een site is waar consumenten met hun problemen en klachten terecht kunnen...

door diumenge - 30 dec. 2018 om 15:53
10161 Antwoorden / 13 Vragen
1

Heb je enige verklaring voor het verschil in de serienummers?

Ka
door Kassagebruiker - 30 dec. 2018 om 15:56
194 Antwoorden / 2 Vragen
0

ik ga aangifte doen, dit is pure oplichting.

Ik begrijp dat er een andere lens qua serienummer in de doos zat als de buitenkant aangaf.
Dan zou de verkoper willens en wetens u iets anders gestuurd hebben, mits het waar is dat u in het geheel niet in de verpakking heeft gekeken, welke lens erin zat en dus uitgaande van de buitenkant van de verpakking geconstateerd zou hebben dat het niet de goede optiek was. Of u heeft een optiek verwisseld, maar dat lijkt mij "niet gewoon".
Volgens de verkoper zit er een ander serienummer in de doos, maar wel hetzelfde type, alleen een ander serienummer? Of een totaal andere optiek.
Ik verwacht eigenlijk dat er gewoon een verwisseling heeft plaatsgevonden bij de verkoper, dus vraag hem in een email en of telefoongesprek of hij de nummers van zelfde optieken en verpakkingen wil controleren. Hij zal toch geen 25 van dit soort lenzen in huis hebben, ik denk eerder hooguit 5 à 10. Dit zal uitsluitsel moeten geven.

Los van alles, de oplichtingkaart is weer getrokken, lees eens wat de betekenins van oplichting èn smaad is. U kunt beter uw tijd besteden aan de oplossing als aanmgifte, want dat zie ik niet gebeuren. Eerst uitvechten met de verkoper.


 

door marita5 30 dec. 2018 om 16:01
7096 Antwoorden / 9 Vragen

@Kassagebruiker , èèn tip voor u , typ eerst uw reactie en dan pas kopieért en plakt u boven de tekst , dan heeft u niet alles in het grijs staan .

door gerbera 30 dec. 2018 om 16:05
4573 Antwoorden / 6 Vragen

Of voor het plakken eerst een paar enters geven. Kun je na het plakken met de pijltoets een regel lager gaan zonder dat hinderlijk grijs.

door tijger1 - 30 dec. 2018 om 21:10
37431 Antwoorden / 21 Vragen
1

En hoe weet u eigenlijk dat het niet de juiste was, als dat ding niet eens uit de doos geweest is? Misschien zat de juiste er juist wel in.

ha
door harrybre - 31 dec. 2018 om 12:09
70 Antwoorden / Vragen
0

Foto's gemaakt van het nog niet ingepakte cq nog in de originele doos verpakte spullen ?  IK ga altijd uit van totale fraude. Tot nu toe altijd zwaar meegevallen, doch... beter safe as sorry.

li
door live - 31 dec. 2018 om 12:30
3 Antwoorden / Vragen
1

Uw verhaal rammelt. Wij hebben zeer goede ervaringen met bestellen en de klantenservice van Camera.nu. 
Bovendien vragen ze netjes u of ze het artikel weer naar u terug mogen sturen. Als  u dat doet kunt u met eigen ogen zien of er een verkeerd serienummer in de doos zit. Zoja, dan zou ik die maar via marktplaats proberen te verkopen.

door V1126. - 31 dec. 2018 om 12:33
371 Antwoorden / Vragen
1

Uiteraard is er geen sprake van oplichting.Je hebt geen enkel bewijs .Dus de  reden van niet terug betaling is terecht.Ze willen de overigens voorlopig niet meer leverbare lens terugsturen.Laat de lens retourkomen en probeer het op marktplaats o.i.d. te verkopen.Zijn wij ook van dit geneuzel af.Of denk je dat wij dit voor je kunnen oplossen??.

ma
door maarten heest 12 feb. 2019 om 08:32
431 Antwoorden / 0 Vragen

'Wij'?

Het verhaal heeft inderdaad twee kanten...

door zoekster1 - 31 dec. 2018 om 12:57
1563 Antwoorden / 3 Vragen
3

Ik vind het geen geneuzel. U heeft gebruik gemaakt van uw retourrecht. De lens is helemaal niet gebruikt en u stuurt de lens terug die u heeft geleverd gekregen. Stuur een klacht in via thuiswinkel.org. Ook kunt u een klacht indienen bij klacht.nl en klachtenkompas.nl. 
Misschien hebben ze ook nog een facebookpagina. Hoe meer lawaai hoe beter u wordt geholpen. 

Dat anderen goede ervaringen hebben met deze webshop zegt niets. Er moet een fout zijn gemaakt bij de verkoper aangezien u precies hetzelfde retourneerd als wat u gekregen heeft.

door V1126. 31 dec. 2018 om 15:12
371 Antwoorden / Vragen

Canon objectieven zijn verpakt in een verzegelde doos met cellufaan verpakking,dus als zo'n lens verzegeld terug komt is er voor de webshop geen reden om deze doos te openen .Tja wie licht wie op.

ma
door marleenvanh - 31 dec. 2018 om 12:59
241 Antwoorden / 1 Vragen
1

Dit houdt in dat men er bij de webwinkel dus vanuit gaat dat u twee dezelfde objectieven heeft aangeschaft en de ene in de verkeerde doos hebt teruggestuurd. De kans is echter vele malen groter dat die fout reeds bij hen is gemaakt en dat ze dat bij verzending niet hebben gezien en nu -bij retourneren- pas controleren. Zou ze dat maar eens voorleggen...... Wellicht dat logica het dan toch gaat winnen van klantonvriendelijkheid en afschuiven van verantwoordelijkheid.

Ka
door Kassagebruiker 31 dec. 2018 om 13:25
194 Antwoorden / 2 Vragen

De verwisseling doos/optiek KAN in de winkel hebben plaatsgevonmden, daarom de controle vraag voorraad objectieven en dozen, dat zij er maar een paar.

door V1126. 31 dec. 2018 om 15:00
371 Antwoorden / Vragen

@marleenvanh
 De verzegelde doos wordt uit het magazijn gehaald en ter plekke ingepakt en zeker niet eerst uitgepakt . Wat wou je dan verwisselen dan. TS heeft over een objectief.

Ka
door Kassagebruiker 31 dec. 2018 om 15:22
194 Antwoorden / 2 Vragen

Stel nu even, wat zeker ook mogelijk is, dat er in de winkel(s) dit soort objectieven UITGEPAKT geëtaleerd staan. Dan zou er probleemloos een verkeerde doos om een objectief qua serie nummer verwisseld kunnen worden.

door 1paul - 31 dec. 2018 om 13:51
843 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het bleek niet de juiste te zijn, en daar zit hem waarschijnlijk de kneep, de juiste is al niet toegestuurd naar u toe en daarom klopt de serienr. ook niet waarschijnlijk...

door Geboren Amsterdammer - 1 jan. 2019 om 12:38
118 Antwoorden / 11 Vragen
0

Hallo Smiljana, 

Je had je veel stress kunnen besparen door dure spullen gewoon in een stenen winkel te kopen.

Jouw probleem toont aan welk risico je loopt bij een online koop.

Dit probleem valt onder civiel recht. 
Je hebt juridische steun nodig.

dm
door dmv - 2 jan. 2019 om 17:50
56 Antwoorden / 11 Vragen
0

Als u niet het juiste heeft ontvangen dan zal het typenummer inderdaad niet overeenkomen. Heeft u hen dit al uitgelegd?

mo
door mof - 3 jan. 2019 om 02:17
1031 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ze proberen van alles. Je mag de artikelen terugsturen ook in een niet originele verpakking als de originele is beschadigd.
nog niet zo lang geleden problemen gehad met alternate.nl.
die zeiden dat de producten die ik binnen 24 uur retour zond omdat ze niet aan mijn verwachtingen voldeden ineens “lichte krasjes” hadden.
via thuiswinkel.org een klacht ingediend. Ze kwamen snel op hun schreden terug.

thuiswinkel stuurt de klacht door, als na 7dagen geen oplossing is gaan zij voor jou aan de slag. Als binnen vier weken geen oplossing is
ben je ontvankelijk voor de geschillencommissie webwinkel. Daar betaal je 52,50 voor. Als je in het gelijk wordt gesteld moet de webwinkel jou ook nog eens die 52,50 terugbetalen. Je krijgt ook je geld terug als je klacht niet ontvankelijk wordt verklaard.
slechts als je verliest ben je dan je geld kwijt.
dus klacht geod omschrijven.

door V1126. - 3 jan. 2019 om 11:24
371 Antwoorden / Vragen
0

Bedankt voor je bericht.
Het verhaal dat er geschetst wordt op het forum klopt inderdaad niet.

We vinden het erg jammer dat de klant niet met ons in gesprek gegaan is maar direct het forum op zoekt van BNN VARA kassa. Vooral omdat het verhaal van geen kant klopt. Uiteraard doen wij ons best om contact te krijgen met betreffende klant om alles helder te krijgen en staan we juist voor tevredenheid en zijn we altijd oplossingsgericht. 

We vinden het fijn dat je ons geattendeerd hebt op deze berichtgeving. 

Zoals vaker heeft een verhaal twee kanten.

door user123 - 4 jan. 2019 om 23:58
1266 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wanneer er sprake zou zijn van oplichting, dan lijkt het er op dat u de oplichter bent.
de webshop is een zeer goed aangeschreven bedrijf, op het punt van betrouwbaarheid verliest u het zeker.

door CameraNU.nl - 11 feb. 2019 om 17:28
1 Antwoorden / Vragen
5

We hebben even afgewacht om te reageren, in de hoop dat SMILJANA1979 zelf zou bevestigen dat het hier om een duidelijk misverstand draaide, maar helaas is dat niet gebeurd. Daarom doen we dat zelf hierbij alsnog.
We hebben een lens ontvangen met een ander serienummer dan op de factuur was vermeld, waardoor de retour in eerste instantie werd afgekeurd. Naar aanleiding van de mail die we ontvingen hebben we verder onderzoek gedaan naar het serienummer, en hebben we vastgesteld dat er sprake was van een verwisseling. We konden het geleverde serienummer toch herleiden naar de klant, en hebben daarom alsnog de retour in behandeling genomen. We hebben SMILJANA1979 onze excuses aangeboden voor het misverstand, en het aankoopbedrag ook meteen geretourneerd. 

Klanttevredenheid is voor ons een erg belangrijk gegeven, en daar doen we op veel verschillende fronten dan ook erg veel aan. Dat we daarbij niet altijd foutloos werken geven we ruiterlijk toe. Maar waar een fout gemaakt is doen we ook altijd ons best deze fout zo snel en goed mogelijk op te lossen. Als SMILJANA1979 ons daarvoor ook de gelegenheid gegeven had was deze post op dit forum overbodig geweest...

door gerbera 11 feb. 2019 om 22:07
4573 Antwoorden / 6 Vragen

U bent te optimisties, het gebeurt maar zelden dat mensen later melden dat het is opgelost. Een "klacht" dumpen is o zo makkelijk. Heel verstandig dat u dit hier gemeld heeft en netjes dat u het heeft opgelost.

door tijger1 12 feb. 2019 om 00:18
37431 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, probleem opgelost.

door V1126. 12 feb. 2019 om 09:53
371 Antwoorden / Vragen

Keurig opgelost dus en geen aanklacht voor smaad tegen TS , die jullie onterecht uitmaakt  voor oplichters in deze topic.Klasse!

ma
door maarten heest 12 feb. 2019 om 10:19
431 Antwoorden / 0 Vragen

@CAMARANU.NL, hoezo 'even afgewacht'?! Het is jullie eigen taak om dit akkefietje hier even recht te zetten. Niet doorschuiven maar aanpakken.
En dan toch nog even jerimineren over de klacht op dit forum, nog even de bal terugspelen.
Heel vervelend.
Het is simpel, excuses aanbieden, zaak oplossen, op dit forum regelen en een dikke punt zetten. Hand in eigen boezem.

ma
door maarten heest 12 feb. 2019 om 10:20
431 Antwoorden / 0 Vragen

 V1126
U vergeet nog even excuses te maken richting vraagsteller die 'neuzelt'...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ch
chirpy - 11 feb. 2019 om 13:39
Geldzaken & recht

Alleenstaande AOW gekort bij samenwonen.

Sinds kort woon ik samen met een vrouw zonder eigen inkomen en die niet in staat om te werken vanwege artrose aan beide handen. Als alleenstaande gepensioneerde kreeg ik het volledige bedrag van 70% uitgekeerd, nu slechts 50%. Elke aanspraak op extra ondersteuning wordt geweigerd omdat ik voldoende uit miijn pensioen kan halen. 
Ik zorg dat mijn partner buiten elke sociale regeling valt, kos ... Lees meer

Mo
Monique Loman - 16 feb. 2019 om 10:45
Computers & telefonie

Pop ups van b.faudouglaitu.com

Sinds deze week krijg ik op mijn computer (Windows 7) constant vervelende pop-ups afkomstig van b.faudouglaitu.com.  Ik gebruik meerdere Adblockers, AVG en heb ook al verschillende spyware en ad- en malware programma's laten draaien. Volgens AVG en die spyware en adware programma's is er niets aan de hand met mijn PC. Maar ik merk dat mijn PC trager werkt. En ik maak me ook ernstig zorgen of ni ... Lees meer

Ke
Kevanovic23 - 10 feb. 2019 om 16:12
Winkels & webshops
Gamma adverteerd met Histor Monodek 10L €33,95 en 10L+25% gratis voor €47,95?

Gamma adverteerd met Histor Monodek 10L €33,95 en 10L+25% gratis voor €47,95?

Gamma stunt met de verkoop van Histor Monodek muurverf a 10liter van €47.95 nu voor € 33.95!  Naast deze aktie in het schap stonden dezelfde blikken Histor Monodek muurverf a10 liter maar dan met + 25% GRATIS inhoud alleen vroegen ze daar € 47.95 voor!?

Naar mijn weten had ik nog nooit betaald voor iets wat GRATIS zou zijn dus ik vroeg er een medewerker bij en vroeg hem b ... Lees meer