sh
door shari fenny Oct 10, 2017 om 16:42
Winkels & webshops

Klacht ingediend bij Lidl

20 april 2017 heb ik bij de Lidl op Elderhofplein vier Duinrell kaartjes gekocht en nog een aantal andere producten. Na afrekenen van mijn producten had mijn kassabon ontvangen ik vroeg aan de kassamedewerker of dit alles was of moet ik nog die kaartjes van Duinrell nog krijgen. De kassière antwoorde ‘ nee mevrouw dit is alles’. Dus ik als klant ging ervan uit dat de code voor de kaartjes dan op de kassabon staan. Deze kaartjes konden tot 1 juli 2017 verzilverd en gebruikt worden.

17 juni 2017 dat op een zaterdag was ik van plan om met mijn gezin naar Duinrell te gaan. Dus de dag ervoor dat 16 juni 2017 wou ik de kaartjes op de site van Duinrell verzilveren en kom tot verrassing te staan dat ik toch een aantal code van de kassière tijdens de aankoop moeste ontvangen. Ik had besloten om naar de filiaal van Lidl bij Elderhofplein terug te gaan. Die middag heb ik de filiaalmanager gesproken over het probleem. Hij had op dat moment de kassabon gecontroleerd en ging achter in kantoor kijken en vermelde dat hij eigenlijk geen kaartjes meer voor de pretpark had en dat ik naar de klantenservice van Lidl moet bellen. Ik was naar huis gegaan en gelijk gebeld. Ik moest een klacht indien en werd een dossier voor me aangemaakt. Gezien ik al plannen had gemaakt om met mijn gezin naar Duinrell te gaan moest ik dan de complete aankoopbedrag voor vier kaartjes via de website van Duinrell doen.

29 juni 2017 om 12:49 was een e-mail van Lidl verzonden wat erin stond

“De ontvangen code dient u via de website te verzilveren voor 1 juli aanstaande.”

Met vriendelijke groet

30 juni 2017 om 12:05 had gebeld en dit aangekaart aan de medewerker. Ik vertelde dat dit niet zo kan. Ik kreeg een mail zonder enkele code en stond ook nog erin dat ik dit nog voor 1 juli moest verzilveren. En ook had ik aangekaart zelf als er een code was verzonden kan je niet 2 dagen voor de vervaldata zo’n e-mail sturen, want niemand zit thuis niks te doen en om een code wachten om naar een pretpark te gaan. ik heb toen gevraagd om mijn aankoop bedrag terug te krijgen.

Hierop ik nooit meer een antwoord gekregen.

14 juli 2017 om 16:24 had ik weer gebeld om te kijken naar de stand van zaken over mijn dossier. Ik kreeg te horen dat mijn dossier nog in behandeling is dus ik moest wachten tot hun contact met mij opneemt.

4 september 2017 om 9:05 had ik weer gebeld. Toen kreeg ik van de medewerker te horen dat mijn dossier was afgesloten. Ze snapte zelf niks van dus heeft een nieuwe dossier voor me aangemaakt die verwijst naar de ouwe dossiers. Ik heb weer aangegeven dat ik mijn geld heel graag terug  wil hebben. Ik betaald en was niet mijn fout dat de kassierse niet wist dat ik een code moest geven om te verzilveren.

4 oktober 2017 om 13:55 gezien Lidl klachtenafdeling niks van zich liet horen. De medewerker heeft beide dossier nagekeken en besloot de oude dossiers weer te openen. Gezien deze nooit was afgerond. De medewerker had aangegeven dat zij de dossier weer zal doorsturen naar de betreffende afdeling. Ik heb gevraagd als ik geen telefonisch contact met één iemand van de afdeling mag hebben, want hoe dit gaat is geen manier om met klanten om te gaan. ik kreeg te horen dat dit niet mag dus moest ik wachten op een antwoord en als ik niks hoort binnen een week kan ik weer bellen.

9 oktober 2017 kreeg ik weer een e-mail van Lidl die erin stond :

Beste mevrouw ……

De ontvangen code had u via de website kunnen verzilveren voor 1 juli 2017. We kunnen helaas niets meer doen voor u.

Met vriendelijke groet,

Ik heb weer besloten om die moment om te reageren op de e-mail en een screenshot van de e-mail van 29 juni 2017 toe te voegen. Daarnaast was ik naar de filiaal van Lidl te gaan waar ik de kaartjes had betaald en dit aangekaart aan de filiaalmanager. Hij had contact opgenomen met hoofdkantoor. en zei hij de aankoopbedrag niet meer mag geven, gezien dit allang is gebeurt dus moet ik contact met klantenservice weer opnemen.

Ik ging naar huis ik heb weer een e-mail gestuurd naar de Lidl met een foto van de kassabon erin. Daarnaast heb ik weer contact opgenomen met klantenservice en raad maar eens kreeg weer te horen dat ik moest wachten op een reactie. Verder kon de telefoniste niks voor mij doen.

Persoonlijk vind ik dat Lidl niet professioneel dit klacht behandeld en verleend geen enkele goede service aan klanten. Haar medewerker maakt een fout en ik als klant die wel heb betaald moet hiervoor boete. Graag wil ik dat Lidl mijn aankoopbedrag van de vier kaartjes aan mij teruggeeft.

Shari

5204 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een roman.

Maar u had bij de aankoop wel even de kassabon moeten controleren. Daar stond toch geen code op? Dan had u meteen aan de bel kunnen trekken.

Maar wij hebben hier helemaal geen codes van Lidl.

edrick3
door edrick3 - Oct 10, 2017 om 17:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Graag wil ik dat Lidl mijn aankoopbedrag van de vier kaartjes aan mij teruggeeft.

Maar daar kunnen we hier echt niet voor zorgen. ;-)
Je had natuurlijk bij de aankoop de zaak meteen moeten controleren!

Dus ik als klant ging ervan uit dat de code voor de kaartjes dan op de kassabon staan.
Maar dat heb je blijkbaar dus niet nagekeken!

costnix
door costnix Oct 11, 2017 om 06:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het is weer eens een geval van: “Vertrouwen is goed, controle is beter.”

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2017 om 17:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Na, uw heel lang verhaal, kom ik toch tot de conclusie dat u niet de kassamedewerker maar u zelf terecht moet wijzen. Als ik b.v. een prepaid card koop voor telefoon: daar staat ook een codenummer op. Dus het is wel uw eigen verantwoordelijkheid om dat na te kijken. M.a.w. geen code op de kassabon = geen kaartjes voor Duinrell.

ne
door neodutchio - Oct 10, 2017 om 17:40
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Op 20 april doet u de aankoop en op 17 juni komt u er pas achter dat u geen codes heeft. Als u bij de kassa al twijfelde, waarom dan niet meteen nagekeken of het wel klopte? Nu is het een welles/nietes verhaal. Gezien het tijdstip wat er tussen zit zou het kunnen zijn dat u probeert nogmaals naar Duinrell te gaan. Ik zeg niet dat het zo is, maar er is teveel tijd verstreken om nog na te gaan of en wat er bij de kassa is fout gegaan.

Er vanuit gaande dat uw klacht hier klopt verwacht u iets van Lidl wat niet kan. U vindt het geen goede service, maar begrijpelijk is het wel dat ze na 2 maanden niet meer kunnen achterhalen wat er gebeurd zou kunnen zijn.

jo
door jorisw - Oct 10, 2017 om 18:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Algemene tip voor vraagstellers: beschrijf kort en bondig de situatie (zonder allerlei details die er niet toe doen, maar wel met de relevante feiten). Dat verhoogt de kans dat mensen het hele verhaal gaan lezen en zodanig nuttige antwoorden kunnen geven.

ge
door george321 - Oct 10, 2017 om 18:38
390 Antwoorden / 1 Vragen

Het moge algemeen bekend zijn dat als je een "gelegenheids ticket" koopt, je altijd een betalingsbewijs, lees kassabon en een bon met een code krijgt. Controleer je dit niet is het nu te lang geleden (april 2017) dat het een en ander niet meer te controleren is, zelfs niet aan bewakings beelden op de kassa gericht. U heeft dus een fout gemaakt door niet te controleren, dus: "It's too late". Pech dus. En zelfs als u thuis komt checkt u niet of u alles gehad heeft, dezelfde dag, dat was dus zeker niet handig. Veelal komen die waarde tickets met code apart uit de kassaprinter.

aurora1
door aurora1 - Oct 10, 2017 om 19:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lang verhaal en erg gedramatiseerd. Ook heel precies met genoteerde tijdstippen.
U had direct kunnen controleren of er een code op de bon stond maar u heeft dat nagelaten. De kassamedewerkster valt niets te verwijten. Ze kunnen niet alles weten, en bij de kassa is het altijd een drukte van belang met mensen in de rij die vinden dat ze nog meer haast hebben dan degene voor hen.
Hier kan geen geld teruggegeven worden, want wij zijn niet van Lidl.
U heeft niet gecontroleerd en toen u ging controleren was het al aan de late kant.
Bij de kaarten via Lidl was gebruik van het Tikibad uitgezonderd, had u dat wel gezien?
Er zijn overigens vaker aanbiedingen voor Duinrell etc. Kijk eens op de site van de ANWB, Kruidvat en hier: http://www.gratismetkorting.nl/component/tags/tag/duinrell/ en er is nog wel meer te vinden. Dus voortaan beter opletten en anders via internet aanbiedingen zoeken.

sh
door shari fenny - Oct 11, 2017 om 12:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reactie.
Ik snap wel dat iedereen zegt ja het is uw eigen verantwoordelijkheid dat je kassabon had moeten controleren. Dit heb ik gedaan toen ik de kassabon kreeg en ik had zelf nog aan de kassamedewerker gevraagd of dit alles was of moest nog code of kaartjes ontvangen. Wat zei antwoorde is "Nee dit is alles".
Hoe kan ik als klant weten als zij dat niet weet of dat zij niet de goede informatie verstrekt aan de klanten?
En zoals ik van de filiaalmanager had begrepen is dat je code apart moest krijgen. Dus voor duidelijk op de kassabon stond geen code, maar de artikelcode van de product.
Als ik dit ook eerder had geweten had ik eerder klacht ingediend. Maar de codes konden tot 1 juli verzilverd worden dus ik had tijd in juni ik wou die in juni verzilvere.

Als we eerlijk tegen elkaar moet zijn. Iedereen weet dat klanten hebben plichten en rechten als ze iets koopt. Je hebt de plicht om de product die wil kopen te betalen. En RECHT om juiste informatie te krijgen over de product.
Als kassamedewerker als de juiste informatie niet weet, moet of aan je collega's vragen of de manager erbij halen. En niet zomaar iets zeggen.

ne
door neodutchio Oct 11, 2017 om 12:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Natuurlijk heeft u recht op de juiste informatie. Echter is niemand perfect en kan zodoende een fout maken. U vraagt of alles compleet is, want u ziet dat u de code schijnbaar mist. Waarom dan toch weggaan zonder die codes? Dat lijkt mij namelijk erg ongeloofwaardig.

sh
door shari fenny Oct 11, 2017 om 12:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ik moest weten dat wat de medewerker tegen mij zei dat niet klopt.
Ik werk ook achter een kassa ik verkoop producten aan klanten. Dus als klanten een product bij mij koopt, moeten ze heel goed weten wat ze allemaal moeten ontvangen. En  maakt niet uit als dat product niet eerder bij mij hebben gekocht. Ze moeten het gewoon weten.
Maar bedankt voor uw reactie.

aurora1
door aurora1 Oct 11, 2017 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi dat u foutloos bent en alles weet in uw baan.

ne
door neodutchio Oct 11, 2017 om 18:17
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Had u de codes ontvangen dan? Dus ja, u kon er van uit gaan dat er een fout gemaakt is.

kc
door kcdb - Oct 11, 2017 om 20:17
113 Antwoorden / 2 Vragen

Makkelijk om de volledige fout bij TS te leggen, omdat zij in de hectiek van het afrekenen, met ik weet niet hoeveel mensen achter haar, niet haar kassabon tot in de merites heeft gecontroleerd. Heeft u zo’n kassabon wel eens bestudeerd? Er staan allerlei codes op waar je bijna op kunt afstuderen. Dat dan de juiste code voor Duinrell al dan niet opgemerkt wordt, vindt ik niet zo vreemd.

Als die code van Duinrell niet op de kassabon heeft gestaan dan heeft LIDL de primaire fout gemaakt door die code daarop NIET te vermelden en niet TS. Dat vervolgens LIDL er een zooitje van maakt, zoals door TS omschreven, dan kun je dat TS eveneens niet verwijten. Het lijkt mij dat TS er meer dan voldoende aan heeft gedaan om LIDL op een nette manier en met voldoende geduld de kans te geven de door haar gemaakte fout te herstellen. Duidelijk moge zijn dat een grootgrutter als LIDL, die toch niet failliet gaat van het verstrekken van vier kaartjes voor Duinrell, zich van zijn meest slechte kant heeft laten zien.

Ik zou LIDL een laatste kans geven haar fout te herstellen en hen een brief te schrijven, misschien met de OP die hier geplaatst is daarin. Komen zij niet over de brug dan zou ik op alle fora en klachtensites deze gebeurtenis gaan vermelden (zet dat ook maar in die brief) zodat duidelijk wordt dat de “goed”koop bij LIDL, als er ook maar iets fout gaat daar, een “duur”koop blijkt te zijn.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en schrijf er dan maar ook bij dat men daar in het vervolg “blind” kan kopen en nergens op hoeft te letten en rustig nog na twee maanden kunt komen klagen.

kc
door kcdb Oct 11, 2017 om 21:50
113 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kunt u natuurlijk blijven volhouden van die twee maanden. U maakt er een sport van altijd de mening van TS'ers sterk in twijfel te trekken. Maar dat gaat hiernatuurlijk niet op.

U zou een punt hebben als TS twee maanden na de verloopdatum bij LIDL aan de bel had getrokken. Maar binnen de termijn dat die kaartjes nog gewoon geldig zouden zijn heeft TS met de verkoper daarvan (LIDL) contact opgenomen. Dat LIDL haar zaakjes ook niet op orde heeft, daar door dit incident tot eigen schaamte achter gekomen is, en de zaak eindeloos getraineerd heeft, kunt u TS niet verwijten. Dat twee-maanden argument is in het licht van de gehele gebeurtenis dus een waar kul-argument.

ne
door neodutchio Oct 11, 2017 om 23:03
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als TS bij de kassa al aangeeft dat ze codes moet krijgen, dan controleer je dit toch direct? Ze geeft aan geen code ontvangen te hebben en kijkt niet op de kassabon of het daar op staat. En het argument dat er voor een kassabon hogere wiskunde nodig is, is gewoon kul. Op het moment dat er er codes op zouden moeten staat is dit echt wel duidelijk zichtbaar.

kc
door kcdb Oct 12, 2017 om 08:00
113 Antwoorden / 2 Vragen

Velen bezien het vanuit de fout die TS zelf gemaakt zou hebben, waar ik mijn vraagtekens bij zet. Dat moge duidelijk zijn. Maar bekijk het nu eens vanuit de andere kant. Feit is dat die codes, ondanks belofte, niet op de kassabon hebben gestaan. Dat had wél gemoeten. Nu gaat een grootgrutter als LIDL ineens vreselijk moeilijk doen en traineert de kwestie volkomen. Wat een kleinzieligheid om een paar kaartjes voor Duinrell. Het bedrijf geeft vele tienduizenden zo niet honderdduizenden Euro's uit aan reclameuitingen op tv en geschrift. Maar die paar Euro om een gedupeerde klant tevreden te stellen kunnen er niet vanaf. LIDL op zijn smalst.

sh
door shari fenny Oct 12, 2017 om 09:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

KC bedankt voor uw advies dit zal ik zeker doen. Het erger is dat Lidl durft nog te zeggen dat ik na 16 juni niks meer van de zaak liet horen, terwijl ik iedere keer naar de klantenservice belde om te kijken of het klacht al behandeld is. En zoals u had kunnen lezen 29 juni sturen ze een mail en geven aan dat ik de code voor 1 juli moest verzilveren, terwijl ik geen enkele code had ontvangen. Daarom had ik hun 30 juni weer gebeld. En ik heb de bewijs van de mail en van de telefoonlogboek.  "Goedkoop bij Lidl is idd duur koop" want ik had de entreekaartjes uiteindelijk weer gekocht, maar bij Duinrell zelf en zit nog steeds achter Lidl om mijn geld terug te krijgen.

NEODUTCHIO pas als je in iemand anders schoenen kan staan, voel jij wat iemand anders voelt