we
door weerdg Jul 26, 2017 om 10:40
Winkels & webshops

Klacht over verkeerd geleverde meubels door Goosens Zevenaar

Op 25 februari 2017 bij Goosens meubelen in Zevenaar een eetkamertafel, een TV meubel , een Buffetkast en een salontafel gekocht in Westwood eiken geborsteld, gelijk als de showroom model meubels.
wij zijn geholpen door de de heer [edit-redactie].
geplande leverdatum was 19 juni 2017.
bij aflevering op 19 juni 2017 was de kleur van de meubels niet de door ons bestelde kleur, ook de buffetkast was niet volgens afspraak en bij tv meubelontbraken ook nog de schapdragers.
direkt bij aflevering door de bezorgers aangegeven dat het niet klopte waarop de bezorgers dit via hun computer die zij bij zich hadden dit ook hebben door gegeven aan Goossens maar het niet mee retour namen omdat zij slechts de bezorgers waren.
wij hadden de vrijdagochtend daarvoor op 16 juni de volledige factuur betaald €4.018,95
wij hebben deze klacht direkt doorgegeven aan Goossens in Zevenaar en zijn met twee getuigen naar de Zevenaar gereden met een lade uit die kast om te laten zien dat dit niet in orde was.
de dame die op ons heeft gewacht zag de lade en bevestigde dat dit een terechte klacht was en dat Goossens dit op ging lossen omdat zij van tevreden klanten hielden.
echter op 7 juli 2017 werden wij gebeld door mijnheer [edit-redactie] van Gossens meubelen en die vertelde op een brutale manier dat onze klacht ongerond was en wij niet zo moesten zeuren omdat er altijd wel enig kleur verschil zou zijn.
wij hebben verzocht of Goossens langs wil komen om onze klacht te bekijken, dat deden zij niet dat is te duur en als wij juridische stappen zouden maken kwamen wij elkaar wel tegen bij de rechtbank en dat zouden wij toch wel verliezen.
we hebben foto's gemaakt en opgestuurd , opnieuw aangegeven dat er niets van klopte en beschadigingen en kleur verschillen per foto's opgestuurd echter zonder resultaat.
wij hebben enorme spijt dat wij gekozen hebben voor Goossens meubelen in Zevenaar en zitten nu dus al vanaf 19 juni 2017 in huis met verkeerd geleverde meubels die niet zijn ingepakt omdat wij eigenlijk willen dat zij dit op komen halen en zij ons geld teruggeven.
ik heb diverse foto's en bewijsstukken en onze klachtenbrief die ik u graag wil overhandigen met de vraag of u ons alstublieft kunt en wilt helpen.

met vriendelijke groet,

[edit-red.]

3508 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 26, 2017 om 11:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Weerdg ,

bij aflevering op 19 juni 2017 was de kleur van de meubels niet de door ons bestelde kleur, ook de buffetkast was niet volgens afspraak

Wanneer voldoet een product niet aan de overeenkomst?

Een product voldoet niet aan de overeenkomst als u het niet normaal kunt gebruiken. Of als het andere eigenschappen heeft dan die u met de verkoper hebt afgesproken. Bijvoorbeeld een andere kleur. Dan noemen we het product afwijkend.

Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product?

Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben.

Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-afwijkend-product

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2017 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom betaalt u zo'n groot bedrag vooruit?

zoekster1
door zoekster1 - Jul 26, 2017 om 11:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom die verkoper over de rechter begint. Goossens is aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen en daar kunt u voor veel lagere kosten een klacht indienen. Dan komt er een onafhankelijke expert ook nog bij u thuis kijken.
klik HIER
Lees klik HIER  goed de brochure door.

Het kost u 152,50 maar dat krijg u terug als u in het gelijk wordt gesteld.

Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan kunt u die nu ook inschakelen. Ik zou het er niet bij laten zitten.

De kans dat u door het programma Kassa wordt geholpen is heel klein. Er worden er altijd maar een paar uitgepikt.

gerbera
door gerbera - Jul 26, 2017 om 11:16
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is wat ze schrijven komt dus duidelijk niet overeen met het telefoongesprek.

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Elk product wordt door onze vakmensen bekeken en aan een nauwkeurige inspectie onderworpen. Hierdoor kunnen we je gunstige garantievoorwaarden bieden. Door onze interne kwaliteitsprocedures en hoge eisen is Goossens in staat garantievoorwaarden te verstrekken die veel verder gaan dan de CBW garantievoorwaarden, in de meeste gevallen leidend tot een garantie van 10 jaar op constructie.

Komt u er met hen niet uit, dien een klacht in bij het CBW

hutch
door hutch - Jul 26, 2017 om 11:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zie: woonwinkel/cbw-erkende-bedrijven-en-winkels.

Het komt bij mij over als dat dhr. V. liever niet heeft dat u naar de Geschillencommissie stapt, daar hij nu al weet dat hij helemaal onderuit wordt gehaald. Waarschijnlijk verwijst hij dan maar naar de rechter, in de hoop dat u dat niet gaat doen.

Als het zo gegaan is als dat u hier weergeeft, zegt dat alles over dat bedrijf. Althans die in Zevenaar. Voor een ander: u weet nu waar u aan toe bent bij dit bedrijf in Zevenaar. Opgepast dus!!

ro
door ron503 - Jul 26, 2017 om 11:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als enige kleur referentie heeft de kleur zoals u die heeft gezien in de showroom. Na om en nabij 3,5 maanden wachten weet u eigenlijk niet meer welke kleur u heeft besteld maar u heeft wel een idee hoe de kleur was toen u de meubels heeft gezien. Het is ook nog eens zo dat meubels in de winkel door de juiste verlichting veel beter tot zijn recht komen dan in uw woonkamer want daar is het licht heel anders. Dat er bij het tv meubel de nodige schapdragers niet aanwezig waren is iets wat Goossens wel op moet gaan lossen maar stellen dat u niet de juiste kleur meubels heeft ontvangen is geen reden voor ontbinden van de koopovereenkomst.

kv
door kvjapio Jul 26, 2017 om 12:50
281 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar bent u er bij geweest? Of werkt u bij Goossens? En fijn dat u de kopers zo goed kent dat u wete te melden dat ze geen kleuren kunnen onderscheiden.

costnix
door costnix Jul 26, 2017 om 20:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@kvjapio: natuurlijk werken wij voor alle bedrijven, waarover geklaagd wordt. Zo lopen we lekker binnen.

Go
door Goossens wonen en slapen - Jul 28, 2017 om 14:39
1 Antwoorden / Vragen

Beste Weerdg,

Ik zag dat mijn collega al contact met u had opgenomen.
Graag wil ik ook mededelen dat we de schapdragers voor het tv meubel naar u hebben opgestuurd.

met vriendelijke groet,

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2017 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou Goossens, met die toegestuurde schapdragers zijn de problemen wel opgelost. :-((

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 28, 2017 om 15:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Das toch schappelijk :-)

salute
door salute - Jul 28, 2017 om 15:29
48 Antwoorden / 110 Vragen

Het is idd.zo dat meubelen in de showroom kleurafwijkingen kunnen hebben, als het geen wat uitgeleverd is. Opstelling in de showroom en zonlicht, kan hierop invloed hebben. Jammer is het dat Meubelwinkel Goossens hierop niet aduqaat reageert. Een medewerker langs sturen om dit te onderzoeken zal veel ergenis voorkomen. Goossens is een vooraanstaande zaak en negatieve reclame is slecht. Dus proberen tot een oplossing te komen.