Klacht retourbeleid mediamarkt.
Ik heb vandaag 18 oktober een samsung televisie gekocht bij de mediamarkt. Bij thuiskomst de tv netjes volgens de voorschriften uitgepakt en neergezet. Op het moment dat ik de tv aanzette was het hele beeld vol met strepen en plekken. Gelijk gebeld en Mediamarkt bleef volhouden dag ik met de tv terug moest komen in de ORIGINELE ONBESCHADIGDE DOOS. zo gezegd zo gedaan. Bijnde servicebalie werd mij gelijk even medegedeeld dat het allemaal mijn fout was en er ook zeker valschade te zien was. De tv wordt opgestuurd ter reparatie en de kosten zijn voor mijzelf..........best knap voor een tv van nog geen 1,5 uur oud.
Heeft iemand ervaring met de zelfde manier van doen van de mediamarkt en kan ik hier iets tegen beginnen aangezien ze mij vertelden dag het zomaar een reparatie van €1000,- kan zijn.
Alle hulp en advis is welkom.
Als u de televisie onderweg van de winkel naar huis of omgekeerd inderdaad hebt laten vallen of ergens hard tegen aan bent gestoten en het defect is daaraan te relateren, dan valt het defect niet onder de garantie.
De reparatie kosten zijn dan voor u.
U heeft de tv bij ontvangst in de winkel gecontroleerd op beschadigingen aan de verpakking?
Als eerste, dank voor de reactie.
Tijdens het vervoer is de doos NIET gevallen en NERGENS tegen aan gestoten. Als dat zo zou zijn had ik dat zeker gemeld en zou ik snappen dat de reparatiekosten voor mij zouden zijn.
Dan over het controleren: nee dat is in de winkel niet gebeurd aangezien de 65 inch tv in de originele doos zat en compleet afgeplakt zat en ik toch mag verwachten dat ik een duigdelijk product koop.
Nu wordt ik bij de servicebalie behandeld als de grootste crimineel die de boel op wil lichten wat toch een zeer naar gevoel geeft.
Het is aan Mediamarkt om aan te tonen dat het defect jouw schuld is.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn
Zij gaan de tv opsturen maar er werd al bij voorbaad gezegd dat het mijn schuld was aangezien ik de tv zelf meegenomen heb. Verder werd ik behandeld als de grootste crimineel die de boel op wilde lichte en ging toch weg met een zeer naar gevoel hierover.
Ze kunnen zoveel zeggen, ze moeten bewijzen dat het jouw schuld is.
Hallo M.Kramer ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook helemaal naar beneden voorbeeldbrieven)
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wat een ellende. Zo'n grote tv schijnt nogal kwetsbaar te zijn.
De tv kan in de winkel gevallen zijn of er is tegenaan gestoot door een klant. Dan zie je niet aan de buitenkant van de doos.
Maar je zit nu met de brokken.
Een reparatie van €1000? Mogelijk is er nog meer stuk en kun je beter een nieuwe kopen.
Weet je zeker dat het een geheel nieuwe tv was? Zat alles ingepakt zoals het hoort? Plasic nog over het scherm, accessoires niet overgepakt?
Wat je zou kunnen doen is advies vragen aan het juridisch loket. https://www.juridischloket.nl/
Een mogelijkheid is ook naar de geschillencommissie te gaan. Ik vond een zaak, weliswaar niet gelijk, maar je kunt een idee krijgen van de beoordeling van de schade door een expert.
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/uitwendige-schade-niet-veroorzaakt-door-consument/
En als je durft, kun je je aanmelden voor het programma: Mr. Frank Visser: wordt u al geholpen op SBS6.
Of heb je betaald met de creditcard? Dan is de aankoop mogelijk verzekerd. Misschien kun je een berope doen op de inboederverzekering.
Is het zo dat als je zelf meeneemt ook eigen risico neemt voor transport naar huis, als je (had) laten bezorgen, had dàt in elk geval geen punt geweest, dán had MM verantwoordelijk geweest voor de genoemde transportschade.
Ooit eerder bij een zaak in rotterdam ervaren dat bezorgen door de winkel in geval van transportprobleem dat voor de winkel was. Dus lekker laten bezorgen.
Edit:van de mm site bezorgen:
Alle 2-mans (TV’s van 55” en groter en groot witgoed)
|
Maandag t/m vrijdag GRATIS Zaterdag en zondag €20,00 |
Uw bovenstaand probleem is dat ik nooit (ook niet door een kennis) een t.v. of wat dan ook duurdere apparatuur laat ophalen/kopen in de winkel, hoeveel "haast" ik ook heb. Thuisberzorgen, okay, kost wat meer, maar dan wordt het voor u uitgepakt en aangesloten. Dan is iets, als het niet werkt, in ieder geval "niet je eigen schuld". Nu is het aan u om te bewijzen dat.... en zie dat maar eens voor elkaar te krijgen, hoe zeker u ook bent dat er niets bijzonders is gegaan wat uw TV betreft. Heel vervelend voor u, understatement.
Aan de éne kant heb je gelijk wat betreft het zelf meenemen maar aan de andere kant instaleerd de mediamarkt door toedoen van het corona virus geen tv's en witgoed meer. Ze pakken het dus ook niet meer uit. Dit wordt in de winkel al meede gedeeld.
Het beleid hierin is dus gewoon slecht.
Ik mag toch wel aannemen dat iemand u geholpen heeft bij zo'n groot bakbeest? Dan hebt u ook een getuige van de toestand van de tv.
Toevallig met creditcard betaald? Dan daar de claim neerleggen. Veel creditcards bieden een aankoopbescherming.
Geachte M. Kramer,
Dit is een moeilijke kwestie, waarvan soortgelijke over Mediamarkt al eens op dit forum zijn gemeld.
Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?
Om welk type Samsung televisie gaat het?
Heeft u de tv alleen meegenomen of met iemand erbij?
Hoe kwam de baliemedewerker erbij, dat er valschade te zien was?
Hoe gaat het typenummer van de televisie hierbij helpen?
@Diumenge,
Misschien heeft dit type Samsung tv wel vaker problemen.
Heb je de foto gezien? Het scherm is gebroken.
@Diumenge,
Het scherm is niet gebroken, maar geeft een raar beeld.
@Diumenge, Ik zie het nu duidelijk. Ik zit op mijn mobiel.
Pas maar op, straks breekt je mobiel ook nog ;-).
Onze zoon heeft precies het zelfde bij MediaMarkt Breda meegemaakt. De Tv was ingeinstalleerd. (Een groot bakbeest van Samsung die zo goed uit de consumentbond test was gekomen) Wil hij 's avond wat gaan kijken en ....pats, ergens was het doorgebrand.
Dat zou ook aan onze zoon liggen.
Wilden ze de tv zien, zoon naar de Mediamarkt wat bij hem toch een eind weg was.
Zien ze achter in een hoek dat er een verhitting is geweest en daardoor zelfs ook de buitenzijde aangetast was.
Zou vast door iets van buiten gebeurt zijn door een kaarsje of een warme lamp die dichtbij zou hebben gestaan. Knap dat ze, bij voorbaat, de inrichting van de huiskamer kennen.
Garantie.... het zou zijn eigen schuld zijn. Moeilijk lijkt me om zelf de tv van binnenuit door te laten branden.
Nu, al meer dan 2 jaar terug, heeft onze zoon het opgegeven.
Onze hele familie gaat dus echt niet meer bij de Mediamarkt iets kopen .Vooral omdat je elders betere service krijgt en geen cent meer betaald.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer