M.
door M. Kramer Oct 18, 2020 om 17:52
Winkels & webshops
Klacht retourbeleid mediamarkt.

Ik heb vandaag 18 oktober een samsung televisie gekocht bij de mediamarkt. Bij thuiskomst de tv netjes volgens de voorschriften uitgepakt en neergezet. Op het moment dat ik de tv aanzette was het hele beeld vol met strepen en plekken. Gelijk gebeld en Mediamarkt bleef volhouden dag ik met de tv terug moest komen in de ORIGINELE ONBESCHADIGDE DOOS. zo gezegd zo gedaan. Bijnde servicebalie werd mij gelijk even medegedeeld dat het allemaal mijn fout was en er ook zeker valschade te zien was. De tv wordt opgestuurd ter reparatie en de kosten zijn voor mijzelf..........best knap voor een tv van nog geen 1,5 uur oud.

Heeft iemand ervaring met de zelfde manier van doen van de mediamarkt en kan ik hier iets tegen beginnen aangezien ze mij vertelden dag het zomaar een reparatie van €1000,- kan zijn.

Alle hulp en advis is welkom.

7720 25 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 18, 2020 om 17:58
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de televisie onderweg van de winkel naar huis of omgekeerd inderdaad hebt laten vallen of ergens hard tegen aan bent gestoten en het defect is daaraan te relateren, dan valt het defect niet onder de garantie.
De reparatie kosten zijn dan voor u.

U heeft de tv bij ontvangst in de winkel gecontroleerd op beschadigingen aan de verpakking?

M.
door M. Kramer Oct 18, 2020 om 18:19
Antwoorden / 1 Vragen

Als eerste, dank voor de reactie.

Tijdens het vervoer is de doos NIET gevallen en NERGENS tegen aan gestoten. Als dat zo zou zijn had ik dat zeker gemeld en zou ik snappen dat de reparatiekosten voor mij zouden zijn.

Dan over het controleren: nee dat is in de winkel niet gebeurd aangezien de 65 inch tv in de originele doos zat en compleet afgeplakt zat en ik toch mag verwachten dat ik een duigdelijk product koop.

Nu wordt ik bij de servicebalie behandeld als de grootste crimineel die de boel op wil lichten wat toch een zeer naar gevoel geeft.

diumenge
door diumenge - Oct 18, 2020 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen
M.
door M. Kramer Oct 18, 2020 om 18:21
Antwoorden / 1 Vragen

Zij gaan de tv opsturen maar er werd al bij voorbaad gezegd dat het mijn schuld was aangezien ik de tv zelf meegenomen heb. Verder werd ik behandeld als de grootste crimineel die de boel op wilde lichte en ging toch weg met een zeer naar gevoel hierover.

diumenge
door diumenge Oct 18, 2020 om 18:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze kunnen zoveel zeggen, ze moeten bewijzen dat het jouw schuld is.

marita5
door marita5 - Oct 18, 2020 om 18:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M.Kramer ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll ook helemaal naar beneden voorbeeldbrieven)

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

panter22
door panter22 - Oct 18, 2020 om 18:41
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een ellende. Zo'n grote tv schijnt nogal kwetsbaar te zijn.
De tv kan  in de winkel gevallen zijn of er is tegenaan gestoot door een klant. Dan zie je niet aan de buitenkant van de doos.
Maar je zit nu met de brokken.
Een reparatie van €1000? Mogelijk is er nog meer stuk en kun je beter een nieuwe kopen.
Weet je zeker dat het een geheel nieuwe tv was? Zat alles ingepakt zoals het hoort?  Plasic nog over het scherm, accessoires niet overgepakt?
Wat je zou kunnen doen is advies vragen aan het juridisch loket. https://www.juridischloket.nl/
Een mogelijkheid is ook naar de geschillencommissie te gaan. Ik vond een zaak, weliswaar niet gelijk, maar je kunt een idee krijgen van de beoordeling van de schade door een expert.
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/uitwendige-schade-niet-veroorzaakt-door-consument/
En als je durft, kun je je aanmelden voor het programma: Mr. Frank Visser: wordt u al geholpen op SBS6.
Of heb je betaald met de creditcard? Dan is de aankoop mogelijk verzekerd. Misschien kun je een berope doen op de inboederverzekering.

mahadma
door mahadma - Oct 18, 2020 om 18:47
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Is het zo dat als je zelf meeneemt ook eigen risico neemt voor transport naar huis, als je (had) laten bezorgen, had dàt in elk geval geen punt geweest, dán had MM verantwoordelijk geweest voor de genoemde transportschade.

Ooit eerder bij een zaak in rotterdam ervaren dat bezorgen door de winkel in geval van transportprobleem dat voor de winkel was. Dus lekker laten bezorgen.

Edit:van de mm site bezorgen:

Alle 2-mans

(TV’s van 55” en groter en groot witgoed)

Maandag t/m vrijdag

GRATIS

Zaterdag en zondag

€20,00

tenormin
door tenormin - Oct 18, 2020 om 19:45
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Uw bovenstaand probleem is dat ik nooit (ook niet door een kennis) een t.v. of wat dan ook duurdere apparatuur laat ophalen/kopen in de winkel, hoeveel "haast" ik ook heb. Thuisberzorgen, okay, kost wat meer, maar dan wordt het voor u uitgepakt en aangesloten. Dan is iets, als het niet werkt, in ieder geval "niet je eigen schuld". Nu is het aan u om te bewijzen dat.... en zie dat maar eens voor elkaar te krijgen, hoe zeker u ook bent dat er niets bijzonders is gegaan wat uw TV betreft. Heel vervelend voor u, understatement.

M.
door M. Kramer Oct 19, 2020 om 07:13
Antwoorden / 1 Vragen

Aan de éne kant heb je gelijk wat betreft het zelf meenemen maar aan de andere kant instaleerd de mediamarkt door toedoen van het corona virus geen tv's en witgoed meer. Ze pakken het dus ook niet meer uit. Dit wordt in de winkel al meede gedeeld.

Het beleid hierin is dus gewoon slecht.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2020 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch wel aannemen dat iemand u geholpen heeft bij zo'n groot bakbeest? Dan hebt u ook een getuige van de toestand van de tv.

justmeagain
door justmeagain - Oct 18, 2020 om 22:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Toevallig met creditcard betaald? Dan daar de claim neerleggen. Veel creditcards bieden een aankoopbescherming.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 18, 2020 om 23:01
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte M. Kramer,

Dit is een moeilijke kwestie, waarvan soortgelijke over Mediamarkt al eens op dit forum zijn gemeld.

Kunt u, ter verduidelijking van uw vraag, iets meer informatie geven?

Om welk type Samsung televisie gaat het?

Heeft u de tv alleen meegenomen of met iemand erbij?

Hoe kwam de baliemedewerker erbij, dat er valschade te zien was?

diumenge
door diumenge Oct 19, 2020 om 12:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe gaat het typenummer van de televisie hierbij helpen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 19, 2020 om 13:04
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Misschien heeft dit type Samsung tv wel vaker problemen.

diumenge
door diumenge Oct 19, 2020 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je de foto gezien? Het scherm is gebroken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 19, 2020 om 22:21
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Het scherm is niet gebroken, maar geeft een raar beeld.

diumenge
door diumenge Oct 19, 2020 om 22:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 19, 2020 om 22:50
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge, Ik zie het nu duidelijk. Ik zit op mijn mobiel.

diumenge
door diumenge Oct 19, 2020 om 23:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Pas maar op, straks breekt je mobiel ook nog ;-).

Joke-Sk
door Joke-Sk - Oct 19, 2020 om 03:34
16 Antwoorden / 1 Vragen

Onze zoon heeft precies het zelfde bij MediaMarkt Breda meegemaakt.  De Tv was ingeinstalleerd. (Een groot bakbeest van Samsung die zo goed uit de consumentbond test was gekomen) Wil hij 's avond wat gaan kijken en ....pats, ergens was het doorgebrand.
Dat zou ook aan onze zoon liggen.
Wilden ze de tv zien, zoon naar de Mediamarkt wat bij hem toch een eind weg was.
Zien ze achter in een hoek dat er een verhitting is geweest en daardoor zelfs ook de buitenzijde aangetast was.
Zou vast door iets van buiten gebeurt zijn door een kaarsje of een warme lamp die dichtbij zou hebben gestaan. Knap dat ze, bij voorbaat, de inrichting van de huiskamer kennen.
Garantie.... het zou zijn eigen schuld zijn. Moeilijk lijkt me om zelf de tv van binnenuit door te laten branden.
Nu, al meer dan 2 jaar terug, heeft onze zoon het opgegeven.
Onze hele familie gaat dus echt niet meer bij de Mediamarkt iets kopen .Vooral omdat je elders betere service krijgt en geen cent meer betaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2020 om 10:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst: u kunt op een antwoord reageren onder dat antwoord bij 'reacties' en behoeft dan niet een reactie op een antwoord als nieuwe vraag te doen.

U heeft kennelijk de TV gekocht zonder eerst na te gaan of het apparaat wel ok was en eerst thuis ontdekt dat dat niet zo was.
U kreeg al een verwijzing van @MARITA5 naar uw rechten en ik geef u er nog enkele omdat naar mijn mening men bij de MediaMarkt weer eens de consumentenwetgeving (b)lijkt te negeren. Volgens deze wetgeving is het o.a. zo dat bij het constateren van een gebrek binnen 6 maanden de verkoper MOET bewijzen dat de oorzaak niet bij hen ligt. Indien de doos waar in  de TV was verpakt geen andere schade heeft dan het feit dat die geopend  is lijkt het mij dat valschade niet aan de orde kan zijn. Indien de doos valschade zou hebben vertoond zou u die niet hebben meegenomen lijkt mij.

Op zich mogelijk jammer dat u niet thuis bij het ontdekken foto's heeft gemaakt, maar ondanks dat: de bewijslast ligt bij de Media Markt.
Zoals de situatie nu is heeft u recht op het alsdan defecte apparaat en dat kan dan een mogelijkheid zijn voor u om ergens anders een tweede opinie te vragen resp. bewijs te kunnen leveren dat de oorzaak niet bij u ligt.
Dan enkele andere verwijzingen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product  voor de integrale wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  Heeft u een rechtsbijstandsverzekeing, benader die dan voor hulp of raadpleeg www.juridischloket.nl
Ik geef u ook nog enige info m.b.t. in gebreke blijven (inzake naleving van wetgeving) http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html waaruit u zelf kunt opmaken wat wel en niet te doen (en wart om te beginnen uw contact bij MediaMarkt kunt voorleggen.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Oct 19, 2020 om 12:39
88 Antwoorden / 2 Vragen

Hoofdkantoor in Rotterdam contacten . Die zijn echt niet blij dat MediaMarkt zo Hufterig reageert naar klanten . En dan vermoed ik dat het in een dag is opgelost .

Pisvlek
door Pisvlek - Oct 19, 2020 om 12:48
3 Antwoorden / Vragen

Het is jammer dat dit zo gelopen is maar troost je zelf maar volgens mij heeft die toko geen poot om op te staan, maar maak voortaan foto's terwijl je die zaken voortaan uitpakt dat doe ik ook dan kan je dit soort zaken direct schouwen en vastleggen. Of met getuigen er bij scheelt ook wel.

Dat even ter zijde, ongeacht wat er aan de hand is zijn het bij die nsnelverkopende shops gewoon een stelletje varkens en punt 1 is de klant weten te demotiveren als die met een probleem komt, het lijkt soms wel dat je de oude tijden van vroeger maar weer voor je had, je sloeg die vent op zijn bek en zeg dat hij op moet schieten. Alle gekheid op een stkje en dat moet ik er welbij zeggen dat hoe fatsoenlijker jij je gedraagt des te minder doen ze voor je, maar als jij je als een harko gedraagd en zo onbeschoft mogelijk en dan het liefste op een zeer druk tijdstip dan moet je zien wat er dan wel niet mogelijk is.

Maar ja, de echte service staat niet het woordenboek van die zakken arme turf, als echt service wil hebben en dan ben je echt niet veel duurder uit dan bij die zakkenvullers.
Ga voortaan maar EXPERT, in Winschoten heb ik een Nieuwe Samsung Smart TV gekocht en heb hem in Esterwegen ( nier ver van Papenburg ) Duitsland laten installeren, zij zijn zelfs nog een keer langs geweest om die blue-rayspeler te installeren. Die zaak daar heb net mijn allerduurste Acer laptop gekocht, ik had mezelf voor de gek gehouden om zo'n dure uitgave te gaan doen en dat voor een laptoppie, 4 jaar garantie erbij, ook als je een mok koffie er over heen gooid.

Succes er mee,

Bij de consumentenbond ben je al voor 7,50 eurie per maand lid inclusief juridische bijstand.

ho
door honda98 - Oct 19, 2020 om 12:53
103 Antwoorden / 1 Vragen

weten jullie het nog niet dat mediamarkt garantie geeft tot aan de deur ? en niets goedkoper zijn dan andere zaken.
dit is al velemalen op dit soort forums ge plaatst en men blijf gewoon door gaan met kopen bij media markt om dat het goedkoop lijkt maar schijn bedriegt. verglijk de prijzen maar met andere winkels dan kom je er wel achter.
bij veel gewone winkels komt dit probleem niet voor !!

he
door henkie.penkie - Oct 19, 2020 om 13:06
149 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom geen dagverzekering bij de media markt afgesloten omdat deze zelf vervoerd en installeerd. dan had je nu niet zoveel problemen gehad deze kosten voor zo'n verzekering zijn laag.

simon55
door simon55 - Oct 19, 2020 om 14:13
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb acht maanden geleden een 50 Inch TV gekocht. In de winkel uit laten pakken , en bleek er niets te zien aan het toestel. Doos weer dichtgeplakt. Thuis gekomen , TV uitgepakt , nog niet te zien. Aangesloten,  zet hem aan , heel het scherm vol met horizontale strepen. Tv weer ingepakt, naar Mediamarkt terug gegaan na ongeveer 2 uur , en zonder morren , kreeg ik een andere TV mee , ook na controle was deze bij thuiskomst oke. En doet het uitstekend.  Zo kan het ook.

john devries
door john devries - Oct 19, 2020 om 15:28
214 Antwoorden / Vragen

Het lijkt erop dat TV plat gelegen heeft of plat vervoerd is zonder voldoende ondersteuning en daardoor teveel is door gebogen ,of de doos is omgevallen. Dergelijke TV ' s moet rechtop vervoerd worden en gratis laten bezorgen is daarom geen overbodige luxe.Voor die € 1000 kun een aardige nieuwe TV kopen.

audb
door audb - Oct 19, 2020 om 20:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe heeft u de tv vervoerd?

Plat in de achterbak? , jammer dan geen garantie
Rechtop op de achterbank zonder dat deze door twee personen is vast gehouden? , jammer dan geen garantie
De poten van de tv er opgezet twerwil deze op een tafel lag? tja ik val in herhaling weer geen garantie.
Maar als u slim bent dan geeft u aan dat u met meerdere getuigen de tv goed behandeld heeft volgens de instructies van de fabrikant dan heeft u toch misschien nog kans.

Maar wat heeft de verkoper verteld over het vervoer?

Als u niet is verteld hoe de tv vervoerd moest worden ook dan kan u misschien een kans maken immers is een verkoper u op de juiste manier voor te lichten en ook over het vervoer of de risico daarvan.

Heeft deze dat na gelaten dan kan naar de kanton rechter stappen.

1paul
door 1paul - Oct 20, 2020 om 09:12
3132 Antwoorden / 0 Vragen

laat media markt bewijzen dat U dat gedaan heeft, de bewijslast ligt namelijk bij hen de eerste 6 maanden na aankoop....

tegelijk, als u werkelijk de tv heeft laten vallen of ergens tegen aan gestoten heeft zou het u sieren ook gewoon de schade zelf te dragen, hoe zuur ook....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2020 om 11:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn advies;    Altijd in de winkel even testen  voor de kassa en bij defect gelijk weigeren te betalen.

Dan bespaar je  2x rijden en gezeur.
De Media Markt krijgt ook per pallet aangeleverd en  ziet in perfecte doos ook geen valschade.

Nu zit je met bewijs last,  verkeersdrempel iets te snel genomen en niet vast achter in jou  auto?
Ik denk dat vele andere winkels hier ook lastig gaan doen... en reparatie,  ze verkopen zelden losse schermen,
veel werk en  nauwelijks rendabel en een los scherm is lastig vervoerbaar!
Dit is normaal afval en nieuwe geven...

re
door red1 - Oct 20, 2020 om 12:25
329 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, ja die MM ze geven nooit zichzelf o.i.d de schuld . Het ligt altijd bij hun aan de klant !!!!!Die maakt de fouten ! Nooit ligt het aan de apparatuur maar aan de klant

er
door erik058 - Oct 20, 2020 om 18:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Precies hetzelfde meegemaakt.
Had dolby surround set besteld en na 2 dagen kapot. Dood al beschadigd want verwacht niet dat ik hem terug moest brengen.
Ik breng hem terug en ze wouden dat ik hem ter reparatie deed. Maar ik hoefde hem niet a ik hoef geen apparaat wat niet deugd en b dan had ik korting gewild want het is dan gewoon nieuw prijs voor een 2dehands gerepareerd apparaat.
Ze wouden hem niet aannemen omdat doos beschadigd was (en anders was die dan gerepareerd en weer in winkel gezet zodat een ander een tweedehands apparaat koopt zonder het te weten?) Heb ik hem maar ter reparatie laten opsturen en aangezien ik hem besteld had gewoon niet betaald. Apparaat is inmiddels volgens media markt vernietigd en deurwaarder zeurt nog steeds. Dreigt af en toe met rechter waarop ik dan antwoord: laat mij weten waar en wanneer want dan kom ik ook met advocaat naar de zitting omdat ik naar mijn mening niet voor kapot apparaat hoef te betalen of de volle prijs voor een gerepareerd tweede hands. En al helemaal niet voor een inmiddels vernietigd apparaat.

ro
door ronny530 - Oct 20, 2020 om 18:31
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Als de schermbreuk die overigens enorm groot is bij uitpakken al aanwezig was dan was die breuk direct opgevallen en had gebruiksklaar maken ook geen zin gehad. Tv's zijn dusdanig goed verpakt dat bij transport geen schermbreukschade kan ontstaan en als dat toch gebeurd is is de verpakking zeker beschadigd. De verpakking was toen u de winkel verliet onbeschadigd en bij ook niet want u heeft de tv in een onbeschadigde verpakking ingeleverd. De geval blijft dan of het scherm af fabriek al gebroken was of dat u onzorgvuldig met de tv bent om gegaan. Het eerste geval ziet u bij uitpakken al want u dient de inhoud op gebreken te controleren en bij schade in de verpakking terug doen. Aan de foto te zien heeft u de schermbreuk niet gezien want alle beschermende folie is al verwijderd en de voeten zijn ook gemonteerd en wordt de kans groter dat u toch onzorgvuldig met de tv omgegaan bent. Ik lees vaker dat Samsung tv's qua lcd schermen kwetsbaar zijn en schermbreuk bij voorbaat van garantie uitsluiten. U kunt de Mediamarkt wel de roetveeg Piet toe schuiven maar als u de tv in een onbeschadigde verpakking heeft ontvangen, die was bij aankomst ook nog onbeschadigd en na uitpakken zag u ook geen schade wie dan de schuldige Samsung de Mediamarkt of u.

M.
door M. Kramer Oct 21, 2020 om 00:41
Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij verbaasd is dat de beschadigging van te voren niet te zien was aangezien er dus meerder breuken in zitten op plekken die totaal ingepakt zijn. Ook het feit dat er voor dat er gepraat werd over interne breuk er al gelijk door drie mensen van de klantenservice geroepen werd dat het valschade was en dat ik hem dus had laten vallen. Met alle respect, als ik hem had laten vallen had het hele scherm in duigen gelegen en niet zoals de mediamarkt beweert dat dit komt door onzorgvuldig uitpakken. Ik zal de laatste zijn die, mocht het mijn fout zijn, zijn eigen schuld zal erkennen. Neemt niet weg dat er zeer onprofessioneel gehandeld werd en er maar gelijk geroepen werd dat alle rekeningen voor reparatie voor mijn rekening zijn en ik als één van de grootste oplichters op aarde behandeld werd zonder enige vorm van respect aangesproken werd. Nog niet eens de opmerking van: wat rot of wat vervelend maar zichzelf gelijk ingaan dekken en passief agressief reageren.

ro
door ronny530 Oct 21, 2020 om 14:43
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Schermbreuken ziet u pas als de tv uit de verpakking is genomen en de eventuele beschermfolie verwijdert is. Aan de foto te zien ligt het complete scherm ook aan duigen met de grootste breuken aan de rechter bovenzijde van het scherm. M.i. is er aan die kant bovenmatige druk op het scherm uit geoefend die niet door vallen van de tv is veroorzaakt maar door een verkeerde manier van vast pakken en optillen van de tv. Ik snap best dat u teleurgesteld en boos naar de Mediamarkt bent terug gegaan maar uw actie roept een reactie op, u bent boos de baliemedewerker constateert een schermbreuk u bent het daar niet mee eens en dan zijn er opeens twee andere medewerkers nodig die de constatering van de eerste medewerker bevestigen. Het is iets algemeens want als iemand goed nieuws krijgt is de baliemedewerker goed bezig maar bij slecht nieuws geen knip voor de neus waard en wordt als onproffesioneel bestempeld.

M.
door M. Kramer Oct 21, 2020 om 15:15
Antwoorden / 1 Vragen

Ik moet erbij zeggen dat de Tv met de grootst mogelijke zorg is uitgepakt volgens alle richtlijnen en aanwijzingen.

Wat mij bij de winkel verbaasde was (ik was echt wel teleurgesteld maar absoluut niet boos en zeker niet tegen de dienstdoende medewerker) dat ik vanaf het begin passief-agressief behandeld werd alsof ik de boel kwam oplichten. Ook het feit dat er totaal geen vorm van empatie was (nog niet eens:goh wat vervelend) deed niet echt goed deed aan de hele situatie.

Natuurlijk ben ik van mening dat als het inderdaad mijn eigen schuld zou zijn geweest, ik de eerste ben die dit toe zou geven (en ja, ik weet dat iedereen dat zegt ????). Maar bij het woord valschade zie ik toch een TV compleet in gruzelamenten liggen.

mo
door mof - Oct 29, 2020 om 10:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het betreft consumentenelectronica, de bewijslastligt bij Mediamarkt, niet bij u. Verder mag Mediamarkt niet een onbeschadigde originele verpakking eisen. Ook als de verpakking beschadigd is mag u die genruiken. Ook als u die niet meer in uw bezit heeft mag u gewoon een andere deugdelijke verpakking gebruiken.

lo
door lovewinnie - Oct 29, 2020 om 10:46
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Z'n tv moet je met 2 personen uit de doos halen en neerzetten. U heeft dus neem ik aan een getuigen die u verhaal kan bevestigen. Anders kan er al schade komen door hem uit de doos te trekken /schuiven. Als je dat al alleen zou lukken gaat dat niet zonder strubbelingen.
Ga naar juridisch loket en vraag daar wat je nu kunt doen.
Scherm lijkt echt stuk. Dat moet toch opgevallen zijn bij monteren van de poten?  Dat is er niet ineens. Of is het scherm zelf helemaal heel. En echt alleen schade binnenzijde ?