Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 19:18
Winkels & webshops

Klacht vinyl vloer Kwantum

Begin februari jl. hebben we op de begane grond van ons huis een vinyl vloer laten leggen door Kwantum. Daarvoor moest de vloer eerst geëgaliseerd worden. Dit is door een professionele projectstoffeerder gedaan. Echter komen er overal waar we meubels neerzetten putten in de vloer, omdat deze zo zacht is. We hebben hiervoor meerder malen contact gehad met Kwantum en een klacht ingediend, maar dit wordt afgewimpeld met ‘het is jullie eigen schuld’. Dit slaat werkelijk nergens op, omdat we dit toch niet mogen verwachten van een vloer waar we in totaal een paar 1000 euro aan hebben gespendeerd. Ook gaat het nu naar vier maanden onder een vloerkleed verkleuren, terwijl op dat gedeelte van de woonkamer nooit zon komt. Heeft iemand dit ook meegemaakt of tips?

21226 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2017 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft Kwantum ook dat egaliseren gedaan? Heeft Kwantum ook de ondervloer onver dat vinyl gelegd? Vinyl deukt overigen altijd in.

En dan, vinyl voor een paar duizend euro? Bent u niet abuis?

Cookies
door Cookies Jun 14, 2017 om 19:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo abuis?

tijger1
door tijger1 Jun 14, 2017 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vinyl voor een paar duizend euro? Lijkt me heel erg veel. Maar kan natuurlijk een hele grote kamer zijn.

Cookies
door Cookies Jun 14, 2017 om 19:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Novilon kost zo'n 150 euro de strekkende meter. Als je kamer dan 10 mtr is, zit je al op 1500 euro. En misschien heeft TS wel in het hele huis vinyl laten leggen. Kwantum verkoopt volgens mij niet echt dure vinyl.

Cookies
door Cookies Jun 14, 2017 om 19:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even gekeken: duurste vinyl bij Kwantum is 52 euro de strekkende meter. Dan moet TS wel een erg groot huis hebben om aan duizenden euro's te komen. Vermoed dat in dat bedrag ook het egaliseren zit.

Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 21:12
Antwoorden / 1 Vragen

Het klopt dat het bedrag ook in het egaliseren zit. Dat was 500 euro en de vloer 1500. 2000 euro in totaal dus :)

Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 21:13
Antwoorden / 1 Vragen

De vloer is geëgaliseerd door een ander bedrijf dan de Kwantum, dat bedrijf wil ik er niet bij betrekken, aangezien zij dit heel mooi hebben gedaan. Er ligt verder geen ondervloer onder het vinyl.

Cookies
door Cookies - Jun 14, 2017 om 19:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook bij de duurste serie van Novilon krijg je binnen de kortste keren putjes in het vinyl.

Dat het onder het kleed gaat verkleuren, heb ik nog nooit mee gemaakt. Ook niet als er al jaren een kleed lag. Heb je soms een knalkleur, bijv. rood vinyl. Welke vinyl heb je gekocht? Link?

tijger1
door tijger1 Jun 14, 2017 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb zelf jaren Novilon gehad. Onder het kleed verkleurde het natuurlijk niet, maar wel buitenom het kleed, was een onopvallende kleur, werd donkerder.

Cookies
door Cookies Jun 14, 2017 om 19:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zelf ook jarenlang Novilon gehad, nooit verkleurd.

Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 21:18
Antwoorden / 1 Vragen

Het is onder het vloerkleed een andere kleur dan de rest van de vloer, dus waarschijnlijk is de rest aan het verkleuren door daglicht wat erop komt (geen zon). Dit vinyl hebben we: https://www.kwantum.nl/catalog?location=subproductgroup%3dvinyl%3bproduct%3d0111012%3bpage%3d2%3bsearchtext%3dvinyl

Maar dan in de kleur lichtgrijs, die zie ik niet meer op de website van Kwantum.

Ge
door Genee - Jun 14, 2017 om 19:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zegt Kwamtum eigenlijk, waarom is het uw eigen schuld?

Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 21:21
Antwoorden / 1 Vragen

De vloer zou niet goed geëgaliseerd zijn, want de overgang naar de uitbouw is te voelen op de grond. Dit klopt ook, en daar zit nu ook een kleine hobbel in het vinyl over de hele lengte van het huis. Maar dat is logisch en acceptabel, want je ziet er verder niets van. De putjes komen niet door een niet goed geëgaliseerde vloer, dat komt puur doordat je er meubels op zet, dus gaat om de kwaliteit van de vloer en niet om de kwaliteit van de ondervloer, lijkt me..

marita5
door marita5 - Jun 14, 2017 om 20:18
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sanne3090 ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot , of is er binnen zes maanden iets mis met het product , dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is .Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

ne
door neodutchio Jun 14, 2017 om 21:00
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Putjes onstaan niet vanzelf, dit gebeurd door druk van iets of iemand.

marita5
door marita5 Jun 14, 2017 om 21:12
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is niet alleen het probleem , de vloer verkleurd .

Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 21:22
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Wellicht kunnen we dit nog een keer gebruiken en met de klacht mee sturen. Ze hebben tot nu toe niet bewezen dat het onze schuld is.

ne
door neodutchio - Jun 14, 2017 om 20:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Putjes ontstaan natuurlijk niet vanzelf. Zeker als u een schuimvinyl heeft zullen stoelpoten en zelfs hakken deze putjes geven. Dit is een eigenschap van vinyl.
De toplaag van vinyl kan verkleuren in zonlicht. Onder een kleed lijkt mij sterk dat dat gaat verkleuren.

Andere reacties die hier gegeven worden gaat over Novilon, Kwantum verkoopt veel, maar geen Novilon. En daar is de prijs ook naar.

Sa
door Sanne3090 Jun 14, 2017 om 21:23
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is waar. Echter is in de winkel aangegeven dat het uitermate geschikt was voor de woonkamer, maar als ik het resultaat zo zie vind ik niet dat ze dat mogen zeggen..

ne
door neodutchio Jun 14, 2017 om 21:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De geschiktheid heeft met de toplaag te maken. Hoe dikker die is, hoe meer het aankan. Deze kan het veelvuldig lopen wel aan, maar een producteigenschap is het kunnen indeuken door de tussenlaag. Oftewel, met schoenen kan je wel gewoon lopen, maar naaldhakjes geven problemen. Maar dit is bij veel vloeren zo. Een een dikke poot van een tafel zou minder schade veroorzaken dan een dunne stoelpoot bv.

Kort gezegd kan het dus wel toepasbaar zijn, maar had u zich eerst moeten verdiepen in de producteigenschappen.

Sa
door Sanne3090 Jun 16, 2017 om 11:31
Antwoorden / 1 Vragen

Hadden ze dat in de winkel niet aan moeten geven of voor moeten waarschuwen?

Cookies
door Cookies Jun 16, 2017 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vinyl is zacht, dan begrijp je toch dat je afdrukken te zien krijgt van tafelpoten enz. Net als je dat krijgt bij tapijt. De geschiktheid heeft inderdaad te maken met de toplaag. Bij ieder vinyl in iedere winkel staat dat het (bijv.) geschikt is voor woonkamer enz.

Cookies
door Cookies - Jun 14, 2017 om 21:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@sanne: ik heb zelf al decennia lang de duurste Novilon in gebruik, afdrukken van poten e.d. is echt normaal bij vinyl. Marmoleum geeft geen afdrukken, maar dan ben je niet klaar voor een bedrag van 1500 euro.

Sa
door Sanne3090 Jun 16, 2017 om 11:32
Antwoorden / 1 Vragen

Oké, dat hadden ze eigenlijk in de winkel er wel even bij mogen vertellen, toch?

Cookies
door Cookies Jun 16, 2017 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je had er ook naar kunnen vragen als je niet op de hoogte bent van produkteigenschap.

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2017 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had in drie kamers novilon en zeker niet de goedkoopste kwaliteit, maar waar mijn stoel altijd stond bleef je de afdrukken zien in de vloer net zo als met de bank en de salontafel, was heel zwaar.

Dat is dus een gewone eigenschap van vinyl.

En zoals ik al zei, in één kamer verkleurde het novilon ook sterk rondom het vloerkleed. In een andere kamer, kleur lichtblauw, was slechts één plek na 20 jaar echt veel lichter, omdat daar altijd iets stond, dus de rest was donkerder geworden.

Niet te voorkomen.

Sa
door Sanne3090 Jun 16, 2017 om 11:32
Antwoorden / 1 Vragen

Mm oké.. wel jammer want dat verwacht je toch niet van een vloer!

jo
door jorisw - Jun 15, 2017 om 10:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het idee van een vinylvloer is toch dat deze enigszins zacht is? Novilon adverteerde altijd met dat je een glas kon laten vallen zonder dat het glas brak. Dat gaat toch echt niet lukken met een harde vloer waar je geen putten in krijgt.

Sa
door Sanne3090 Jun 16, 2017 om 11:33
Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat is waar inderdaad, alleen hebben ze dat in de winkel niet aangegeven..

tijger1
door tijger1 Jun 16, 2017 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u dan nooit ergens anders bij iemand vinyl op de vloer zien liggen? En gezien dat daar afdrukken in bleven van pootjes etc?