sa
door sara_0277 Jun 8, 2018 om 12:12
Winkels & webshops

Klacht weekend genieten

Beste mevr/ de heer,

Ik werd sinds 2016 gebeld van een incassobureau van weekendje genieten. Ik was toen wel geintereseerd maar ik zei tegen ze ik wel alleen informatie meer niet. Daarna had ik niks van ze ontvangen en later beld een soort van incassobureau mij op dat er een openstaande bedrag is. Ik zei nog tegen ze ik heb niks van weekendje genietennontvangen. Ja maar mevrouw u heeft in het bandje toestemming gegeven ik zei wilde alleen info meer niet. Ja maar u heeft wel het mail geopend ik zei welke mail ik heb niks van ze ontvangen. Er stond een bedrag van €79.09 euro open. En tot vandaag 2018 zitten we werd ik nog steeds benaderd. Ik heb overal gebeld situatie uitgelegd aan consumentenbond en hun zeiden betaal niks aan ze. Ik ben opgelicht. En vandaag heb ik via een vriendin zij heeft voor mij opgezocht en zei dat ik toch moest betalen. Ik ben nu wat bang geworden en wel betalen voordat deurwaarders op mij afkomen. Maar ik krijg die nummer dat ze mij hebben benaderd niet te pakken. Hoe raar is dat.

Ik had vandaag opnieuw verschillende incasso bureau opgebeld en ik wilde weten van welke incasso bureau ze mij hadden benaderd van weekendje genieten. Ik had ene mevrouw aan de telefoon en ze zei dat er bij mijn naam 2 openstaande saldos open stond eentje van weekend genieten en de andere van Happy Numbers. Toen Ik van Happy numbers hoorde kreeg ik het rilling ik had nooit van Happy numbers gehoord. Blijkbaar hadden ze een bandje van mij opgenomen dat ik daarmee akkoord was gegaan. Toen ik het hoorde hoeveel bedrag open stond schrok ik mij kapot. Dus er staat nu 2 grote bedragen open eentje van weekend genieten van ongeveer 360 euro en de ander happy numbers 480 euro ongeveer. Blijkbaar moet ik het alle bij betalen. Als ik het niet doe komen er deurwaarders voor mijn huis.

Ik sta hier echt versteld. En het stomste is dat ik het site van weekendje genieten en happy numbers niet meer kan vinden het staat op een domein naam.....

2492 7 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jun 8, 2018 om 12:17
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Wees niet bang, de deurwaarder zal niet komen. Ze hebben namelijk geen door u ondertekende opdrachtbevestiging. Een bandpname is voor een rechter niet voldoende. Daarbij is Happy nummers een illigale loterij.
Het beste is om niet meer op een incassobureau te reageren en een klacht in te dienen bij Consuwijzer.
Op dit forum staan hierover meerdere topics ( en ook op het forum van de collegas van Radar)

marita5
door marita5 Jun 8, 2018 om 12:40
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@juliomariner , Happy-Numbers is offline , domeinnaam staat te koop .

tijger1
door tijger1 - Jun 8, 2018 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak u verder niet druk, niet meer gaan bellen naar die bureaus en volstrekt NIET betalen. Compleet negeren er komen geen incassobureaus.

Voortaan ook dergelijke telefoontjes direct afkappen met geen interesse. Dan hebt u geen gezeur.

U kunt een klacht indienen bij Consuwijzer, bij genoeg klachten gaat de ACM optreden tegen die incassobureaus.

edit: Compleet negeren er komen geen incassobureaus, moet zijn:

er komen geen deurwaarders.

marita5
door marita5 - Jun 8, 2018 om 12:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sara-0277 ,

Volledig negeren en vooral niet betalen , voor alle twee geld een schriftelijkheidsvereiste ( handtekening vereist )

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/schriftelijkheidsvereiste

Lees ook hier , klik op de rode regels .

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/de-consumentenbond-doe-aangifte-tegen-malafide-incassobureaus

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

 Als ik het niet doe komen er deurwaarders voor mijn huis.

Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten een incassobureau kan niks doen .

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen .

hansje klein
door hansje klein - Jun 8, 2018 om 12:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De reacties van de collega's op dit forum zijn m.i. helemaal duidelijk ...

NAVRAAG: Heeft u er een mogelijke verklaring voor, dat ze uw bankrekening hebben na het telefoongesprek?

Tegen malafide incassobüro's kunt u tevens aangifte doen >HIER<

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2018/doe-aangifte-tegen-malafide-incassobureaus

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2018 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar maskt u uit op dat dat incassobureu het bankrekening nummer van de Ts heeft?

hansje klein
door hansje klein Jun 8, 2018 om 13:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Kunnen we het antwoord op de gestelde vraag van @Sara niet afwachten ... ?

diumenge
door diumenge Jun 8, 2018 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waar lees je dat ze het bankrekeningnummer van TS hebben?

ju
door juliomariner Jun 8, 2018 om 14:25
1321 Antwoorden / 2 Vragen

En toch heeft Hansje een punt. Hoevaak staat hier dat er bedragen worden afgescgreven door dit soort organisaties. TS moet haar bankrekening toch maar goed in de gaten houden

diumenge
door diumenge Jun 8, 2018 om 14:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als ze het bedrag konden afschrijven dan hadden ze dat allang gedaan lijkt mij.

hansje klein
door hansje klein Jun 8, 2018 om 16:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@JulioMariner ...

Ik heb in ieder geval een punt met de vaststelling, dat anderen hier te vaak antwoord geven op een gestelde een vraag aan de vraagsteller, alsof ze het met kleine kinderen te doen hebben ... die niet weten wat ze ermee moeten. Blijft de vraag dus nog open, gericht aan @Sara ... hoe zij denkt, dat men aan het bankrekeningnummer is gekomen.

diumenge
door diumenge Jun 8, 2018 om 17:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Blijft mijn vraag aan @Hansje Klein open waar jij leest dat ze aan het bankrekeningnummer van TS zijn gekomen.

tijger1
door tijger1 Jun 8, 2018 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een openstaand bedrag. Had dat incassobureau het bankrekeningnummer gehad, hadden ze wel fraululeus geincasseerd. Dus ze hebben dat bankrekeningnummer helemaal niet.

En er is geen gestelde vraag van @sara, maar van HK.

hansje klein
door hansje klein Jun 9, 2018 om 10:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en er komt steeds weer antwoord van deelnemers die doen alsof ze erbij geweest zijn, maar die ik helemaal niets gevraagd heb. Wanneer @Sara hier niet meer wil reageren, houdt de topic gewoon op.

tijger1
door tijger1 Jun 9, 2018 om 10:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Misschien kunt u gewoon beter de vraag lezen. Dat helpt.

diumenge
door diumenge Jun 9, 2018 om 11:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@kleine hans, niemand doet alsof ze erbij zijn geweest, behalve jij misschien want je vraagt naar iets waar TS zelf niets over heeft geschreven.

hansje klein
door hansje klein Jun 9, 2018 om 11:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en er komt steeds weer antwoord van deelnemers die doen alsof ze erbij geweest zijn, maar die ik helemaal niets gevraagd heb. Wanneer @Sara hier niet meer wil reageren, houdt de topic gewoon op.

marita5
door marita5 Jun 9, 2018 om 12:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@hansje klein , Hoe werkt Weekendje Genieten ,

Weekendje Genieten werkt met meerdere ervaren reisagenten om u te kunnen garanderen van de beste reis voor de scherpste prijs. Wanneer u zich aanmeldt voor een Weekendje Genieten lidmaatschap krijgt u allereerst een welkomstmail met uw speciale klantnummer. Het enige wat u hoeft te doen om gebruik te kunnen maken van onze reisadviseurs is een offerte aanvragen met uw speciale klantnummer in te vullen welke u met de welkomstmail worden toegezonden. Onze ervaren reisagenten zullen binnen 72 uur een offerte opstellen met meerdere opties voor de meest voordelige data welke voldoen aan al uw wensen. Wanneer u een keuze hebt gemaakt zullen wij u een factuur toesturen voor de desbetreffende reis, en zodra wij de betaling van u hebben ontvangen zullen we overgaan tot het definitief maken van uw boeking. Daarnaast krijgt u als welkomstgeschenk een *GRATIS stedentrip voor 2 personen helemaal cadeau! Vraag uw offerte aan uit een van de 12 stedentrips. U zult binnen 24 uur uw reservingscode ontvangen

De site weekendjegenieten.com is offline , weekendjegenieten.nl is geregistreerd op 21-3-2018 ook deze site kan ik niet vinden ..

diumenge
door diumenge Jun 9, 2018 om 12:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@kleine hans, je plaat is vastgelopen...

hansje klein
door hansje klein Jun 9, 2018 om 13:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... "mijn" plaat?

gerbera
door gerbera - Jun 8, 2018 om 22:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En vandaag heb ik via een vriendin zij heeft voor mij opgezocht en zei dat ik toch moest betalen.
Moet uw vriendin de volgende keer toch maar wat beter zoeken want blijkbaar heeft ze dit in een sprookjesboek opgezocht.

Volg de hier gegeven adviezen op en laat u niet gek maken. Het zgn incassobureau is van dezelfde club die u geld probeert af te troggelen.

panter22
door panter22 - Jun 9, 2018 om 12:54
6599 Antwoorden / Vragen

Happy numbers mag niet eens een loterij organiseren. Dus niet betalen. Het is een illegale loterij. Je hebt toch geen loten gekregen? Waarom moet je dan betalen? Hoe zou je dan iets kunnen winnen.

Kansspelautoriteit waarschuwt voor telefoontjes ‘Happy Numbers’

De Kansspelautoriteit waarschuwt voor een incassobureau dat zegt namens Happy Numbers te spreken. Tijdens de telefoongesprekken worden mensen gemaand achterstallige betalingen te doen, omdat niet aan afgesproken financiële verplichtingen zou zijn voldaan.

De naam Happy Numbers roept associaties op met een kansspel. In Nederland mogen alleen kansspelen, bijvoorbeeld een loterij, worden georganiseerd als daar door de Kansspelautoriteit een vergunning voor is afgegeven.

Bij de Kansspelautoriteit is geen vergunning afgegeven aan een aanbieder die een kansspel organiseert met de naam Happy Numbers.
https://www.emerce.nl/nieuws/kansspelautoriteit-waarschuwt-telefoontjes-happy-numbers
N
og meer info:
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/kansspelen