yoda1992
door yoda1992 Aug 12, 2019 om 22:01
Winkels & webshops

Klantenservice bestaat niet? condoprijsvraag.nl

Via de site www.condoprijsvraag.nl heb ik een overhemd gekocht. Op deze website staat alle informatie in het Nederlands vermeld. Ik moest betalen via creditcard. Ik kreeg later echter Engelse bevestigingsmailtjes van mijn aankoop, dit vond ik al wat vreemd. Later bleek ik een verkeerd product te hebben ontvangen, en blijkt het uit China afkomstig te zijn. Hierover wil ik het bedrijf inlichten, en alsnog het juiste product ontvangen. Condoprijsvraag heeft echter geen contactgegevens van een klantenservice op haar site staan, zo blijkt. Er is een contactformulier, maar hier is tot op heden niet op gereageerd. Het e-mailadres dat mij de ontvangstbevestiging stuurde reageert ook niet. Als iemand ervaring heeft met deze site hoor ik het graag.

1681 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2019 om 22:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Condoprijsvraag.nl leek je wel een logische naam voor een webwinkel? Dat geld ben je kwijt, tenzij je het nog via je creditcard maatschappij terug kan krijgen. Oja, die vage site beschikt nu ook over je creditcard gegevens... Dit al een tijdje niet meer gezien hier, maar Chinese webshopjes kopen Nederlandse domeinnamen op en plaatsen daar vage webshops. Hoe kom je op zo'n site terecht, dat is eigenlijk het enige wat ik mij afvraag?

yoda1992
door yoda1992 Aug 14, 2019 om 00:44
Antwoorden / 1 Vragen

Ik vond de naam ook al wat frappant, maar was overtuigd door de strakke vormgeving van de site en het goede Nederlands. De contact gegevens zag ik later pas. Ik denk dat ik op de site kwam door een productnummer in te tikken bij Google, of de productnaam. En dat ik toen een soortgelijk item in de betreffende webshop te zien kreeg. Alle foto's en productnummers klopten met het identieke product uit een andere webshop. De wat lage prijs leek mij ook juist, aangezien het een oudere kledingcollectie betrof, en Nederlandse webwinkels alleen nieuwere, duurdere producten aanboden.

Ik ken alleen Aliexpress en Wholesale products. Dat er een (criminele) Chinese handel in domeinnamen is wist ik niet.

marita5
door marita5 Aug 14, 2019 om 07:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Yoda1992 , maar was overtuigd door de strakke vormgeving van de site en het goede Nederlands . Bij verzenden en retourneren staat het woord Kom Terug , dus geen goed Nederlands . http://www.condoprijsvraag.nl/verzenden-and-retourneren.html

diumenge
door diumenge Aug 14, 2019 om 07:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Yoda1992, ik kan mij voorstellen dat je niet alles controleert en dit soort sites worden natuurlijk opgezet om de argeloze koper op het verkeerde been te zetten, als je wat beter kijkt dat zijn er zat signalen waaruit blijkt dat e.e.a. niet klopt. Je kan dit dus het beste beschouwen als een les om de volgende keer wat verder te kijken. Bedankt voor de reactie t.a.v. het productnummer, dat geeft wel een logische verklaring van hoe men op dit soort sites terecht komt.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2019 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die namen van websites worden, als ze niet meer gebruikt worden gekocht door allerlei louche figuren en/of andere websites.
Verkoop dat overhemd, of wat u dan ook ontvangen mocht hebben op Marktplaats, en doe voortaan eerst onderzoek voordat u iets koopt.

marita5
door marita5 - Aug 12, 2019 om 22:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yoda1992 ,

Deze site is geregistreerd op 3 - 4 - 2019 , staat op naam van qhicrmofr***ux6@yahoo.es

Adres :

PDR Ltd.Endurance Goup , Unit No 501 , 5th floor , Building No 3 Nesco IT Park ,
Western Express Highway Goregaon ( East ) 400063 Mumbai India

Geen Kvk nr , voor retourneren neem contact op met de klantenservice  tel nr 123456789 !!!

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

 https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

yoda1992
door yoda1992 Aug 14, 2019 om 00:33
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita5,

Bedankt voor de tips.

Hoe heeft u het registratie nummer, adres en e-mail zo snel achterhaald? Die kon ik niet vinden.

Het nummer is natuurlijk vals, daar keek ik helaas achteraf pas naar.

jo
door jorisw - Aug 12, 2019 om 23:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Het e-mailadres dat mij de ontvangstbevestiging stuurde reageert ook niet."

Ze hebben nu wel weer een email adres aan hun spammingdatabase kunnen toevoegen....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 13, 2019 om 09:11
16827 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft geen dure Siamese maar Chinese kat in de zak gekocht. Ook aan u mijn advies: bezint eer u aan een aankop via een webshop verricht waarmee ik bedoel, zoek eerst voor de aankoop uit wat er bekend is over de webshop qua betrouwbaarheid en vooral als het woord'prijsvraag' er in zit. Ook dit is kennelijk een door slimme graaiers bedacht verdienmodel.
Doe in ieder geval melding van dit gebeuren bij www.fraudehelpdesk.nl  en vervang uw creditkaart zo snel als mogelijk door een nieuwe / doe melding aan uw creditkaart verstrekker en laat die blokkeren!

yoda1992
door yoda1992 Aug 14, 2019 om 00:36
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip. Ik heb een bericht gestuurd naar de opgegeven helpdesk. de domeinnaam vond ik ook al vreemd, maar was toch overtuigd doordat de site er erg strak uitzag en alles in goed Nederlands was geschreven.

panter22
door panter22 - Aug 13, 2019 om 10:08
6599 Antwoorden / Vragen

Die site is heel moeilijk te vinden. Dezelfde overhemden kun je kopen bij Zalando, weliswaar duurder, maar dan wel de originele prijs.
Die forse kortingen slaan nergens op. Ze bedenken maar een originele verkooppijs.
Dat geld ben je kwijt.

marita5
door marita5 - Aug 14, 2019 om 07:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Yoda1992 ,

Het adres van condoprijsvraag.nll is een snelweg in India .
Fouten maakt iedereen , u kunt er alleen maar van leren .

Typ bij SIDN condoprijsvraag.nl in  , klik dan op toon mij de gegevens , vink aan : accepteer de voorwaarden , u krijgt dan de informatie te zien .

https://www.sidn.nl/whois/

Domeinnaam zoeken ,

https://www.webwijzer.nl/internet-toegang/eigenaar-domeinnaam-achterhalen.html

Lees ook dit ,

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels

DOOR YODA1992 14 AUG. 2019 OM 00:33
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Beste Marita5,

Bedankt voor de tips.

Hoe heeft u het registratie nummer, adres en e-mail zo snel achterhaald? Die kon ik niet vinden.

Het nummer is natuurlijk vals, daar keek ik helaas achteraf pas naar.

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2019 om 08:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

In ieder geval twee tips om op te letten.

De site heeft geen beveiligde verbinding en de grote groene letters 'Online Winkel'. Een beetje serieuze webshop zorgt voor een beveiligide verbinding én geeft de naam van de webshop weer en niet een generieke naam. Dit zijn slechts de eerste indicatoren die je direct zouden moeten opvallen, er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.

MartijnvanderLouw
door MartijnvanderLouw - Aug 25, 2019 om 23:03
1 Antwoorden / Vragen

Persoonlijk koop ik alleen bij webwinkels die staan op een HTTPS URL. Die aangesloten zijn bij een review platform zoals Trustpilot, Kiyoh, of Google reviews, die je kunt vinden bij googelen op de merknaam van de website. Mochten er geen reviews zijn dan niet kopen. Idealiter is de webwinkel in kwestie ook aangesloten bij een keurmerk zoals WebwinkelKeur of Qshops. En sites die zo bekend zijn dat onmogelijk is dat om oplichting kan gaan zoals een Wehkamp of een Zalando. Die vage domeinnaam, condoprijsvraag heeft ook niets te maken met overhemden, of herenmode dus dat had het ook al moeten weggeven eigenlijk. En natuurlijk als het te mooi om waar te zijn, dan is het dat ook waarschijnlijk.