fr
door frederiquewh Nov 11, 2019 om 07:57
Winkels & webshops

Klantenservice Dolcehoes.com onbereikbaar voor retourzending

Bij dolceshoes.com schoenen besteld, maar de verkeerde maat gekregen. Ook valt de kwaliteit heel erg tegen. Daarom zou ik ze graag willen terugsturen. Inmiddels van alles geprobeerd;  e-mail, contact formulier op de site, facebook berichten, etc... maar nog geen reactie terug.

Op facebook zag ik wel dat er al meer mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten.  Wat zijn stappen die ik nu nog kan ondernemen om mijn geld terug te krijgen?

744 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Nov 11, 2019 om 08:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt de schoenen ook gewoon zelf terugbrengen. Geen idee of het gaat lonen, Hong Kong ligt niet echt naast de deur.

Wat u nog kunt doen is uw verlies nemen en dit als leergeld beschouwen. Geen KVK gegevens, geen Europees bedrijf, geen Europese bescherming, enz, enz. Totaal geen reden om daar dus te kopen.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2019 om 08:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat geld ben je kwijt, neem je verlies.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2019 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, Facebook.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2019 om 09:56
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas beent ook u niet de eerste en enige die de afgelopen weken soortgelijke vragen stelt.
U bent naar ik aanneem niet eerst nagegaan wat voor soort webshop dit is en of ze in ieder geval zijn aangesloten bij een keurmerk opdat klachten daar genmel kunnen worden en afgehandeld.
U vraagt wat u kunt doen: ik verwijs u allereerst naar klachtenkompas.nl/bedrijf/dolceshoes.com/ omdat uit dat bericht valt op te maken dat Dolceshoes ook niet op hun vraag om contact reageert en daarom oproept om daar de melding te doen. U kunt u op de site van ACM consuwijzer nadere info vinden en daar melding doen.
U wilt de schoenen graag terugzenden en dan ook naar ik aanneem uw geld terug. Het lijkt mij dat deze webshop helemaal geen terugzend regeling kent, in ieder geval geen regeling die gratis is. Op dat moment gaat dus het probleem ontstaan dat terugzenden, zo u ook geen risico wilt lopen dat de reactie komt dat het niet is teruggekomen het pakket in ieder geval aangetekend verzonden dient te worden en beter nog ook verzekerd. En dat kost dan ook redelijk veel geld, misschien nog net niet meer dan de kosten die u heeft gemaakt. Bovendien heeft u dan ook uw geld nog niet terug en zou u om dat te krijgen een civielke vordering kunnen doen instelllen en ..... dan bent u nog meer geld kwijt. Ik ging even voorbij aan het gegeven dat u in een 'stenen' winkel kunt passen en in de winkel er ook even op lopen. Dan niet goed, niet gekocht.

Ps. Ik zie zowaar eenn melding van een Nederlands bedrijf (schoenverkoper) waar 15% korting wordt gegeven i...v.m. het nu ook naar hier overgewaaide 'singles day' (en dan vaak ook schoenen ndie uit de omgeving komen waar 'singles day' een traditie is. Zijn ze bij dat bedrijf niet goed, dan kunt u gewoon terugzenden of teruggaan naar de winkel in kwestie (bij on-line koop kunt u ze ook bij een winkel van hen laten bezorgen en dan ophalen / terugbrengen).

Ik hoop dat ik u hiermee heb gemotiveert om niet zonder meer op advertenties in bijv. facebook af te gaan en wel eerst vooraf goed onderzoek te doen. Afgezien daarvan zijn er ook in ons land zelfs 'stenen'winkel' met leuke schoenaanbiedingen.

marita5
door marita5 - Nov 11, 2019 om 10:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo FrederiqueWh ,

De site is geregistreerd op 15 - 1 -2019 , stad Scottsdale, Staat Arizona , postcode 85260 , land Ons

Adres eigenaar :  7 / F Spa - Centrum Nr 53 - 55 Lockhart Road Wanchai Hong Kong

Zoals u inmiddels heeft kunnen lezen , bent u niet de enige , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dolceshoes.com/details?companyId=8bc1e899-c69a-475d-acdf-3aa822205d77

Controleren of een site betrouwbaar is ,

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Donuts
door Donuts - Nov 11, 2019 om 10:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat geld bent u gewoon kwijt. Het heeft geen enkel nut daar nog tijd aan te besteden. Geen enkele shop uit Hong Kong heeft ooit gehoord van Klachtenkompas of Consuwijzer, en die hebben ook geen enkele invloed op shops uit Verweggistan.

Geef ze aan iemand die ze past en leuk vindt of breng ze naar de kringloop. Heeft iemand er misschien nog iets aan.

tenormin
door tenormin - Nov 11, 2019 om 12:26
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp niet dat u via Facebook op een advertentie reageert. Ik zie nooit, never, een advertentie daar als ik schoenen on line zou willen bestellen ging ik naar de bekende online namen in Nederland. En als u goed ter been bent dan natuurlijk naar een stenen schoenenwinkel waar men ter plekke schoenen kan uitzoeken die wel passen en lekker "zitten".