kd
door kdz Jul 7, 2019 om 15:00
Winkels & webshops

Klantenvertellen.nl bedrog ?

ik kijk altijd reviews van producten en bedrijven als ik iets nodig heb.

we weten allemaal dat online reviews ook vaak nep zijn, daar kijk ik meestal wel doorheen

hier kan ik op zich ook wel mee leven, stel een bedrijf heeft 100 reviewes

en 10% is nep, dan nog is 90% wel ok, dus als bedrijf een ruime voldoende heeft is dat redelijk betrouwbaar

echter wat het geval is bij klantenvertellen.nl

is dat als je een negatieve review plaatst, dus lager dan een 6

klantenvertellen.nl deze review niet direct plaatst, maar contact opneemt met het bedrijf in kwestie

waarschijnlijk met het idee om tot een gezamelijke oplossing te komen of zoiets?

als deze vervolgens zegt dat de reviewer geen klant is (is een voorwaarde bij invullen review bij klantenvertellen, uiteraard)

wordt de review niet geplaatst, dat is vreemd want je hoeft bij het invullen van de review alleen een naam, of nickname  en woonplaats in te vullen

dus is het voor het bedrijf niet na te gaan of een reviewer wel of geen klant is

op deze manier worden dus vele  negatieve reviews niet geplaatst of weggehaald

vandaar ook dat op klantenvertellen ook bijna geen negatieve reviews te vinden zijn en over het algemeen

alle bedrijven een 8.5 of hoger scoren, dit lijkt me onwaarschijnlijk

hebben anderen hier ook ervaring mee, of is dit al eens onderzocht?

19894 16 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2019 om 15:22
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt een handige site. Maar als ik b.v. op Seats & Sofa's klik zie ik 1 half * en verder het verhaal: meer dan 80% tevreden klanten. Dus dat kan gewoon niet kloppen. Of het onderzocht is? Geen idee. Vraag het eens aan de redactie van Kassa. Scroll naar beneden en druk op contact. Moet er wel bij schrijven dat de uitzendingen pas weer over een paar maanden beginnen, dus een directe reactie, anders dan een automatisch antwoord, moet u voorlopig maar niet verwachten.

hutch
door hutch Sep 19, 2019 om 20:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op klantenvertellen.nl, een 8.2 voor S&S.................. wat een grap!

gerbera
door gerbera - Jul 7, 2019 om 15:47
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Maar waarom ervaringen schrijven op Klantenvertellen als u ontevreden bent over een bedrijf. Woord en wederwoord lijkt mij niets mis mee en verder neemt u dan toch eerst contact met het betreffende bedrijf op om het op te lossen. En mocht dat niet helpen is er altijd wel een andere weg om een oplossing te krijgen bv als ze zijn aangesloten bijeen geschillencommissie. Vooral dat laatste is van belang als u zaken doet maar daar wordt weleens overheen gekeken. En reviews op dergelijke site's, zeker als er veel posietive zijn, neem ik altijd met een grote emmer zout. Wat ik vreemd vindt in uw verhaal is dat er, volgens u, alleen (nicke)naam en woonplaats in moet vullen maar mag aannemen dat er ook een omschrijving van het produkt en de reden van de klacht ingevuld moet worden. Zullen ze toevallig in die periode in die woonplaats geen omschreven product geleverd hebben dus de schrijver dan geen klant is.
En waarom zou dit onderzocht moeten worden, u geeft zelf al de reden aan en dat is niet alleen op betreffende site maar, zoals algemeen bekend, op velen meer.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 7, 2019 om 16:12
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Zie geen bedrog.

Meest gestelde vragen  https://klantenvertellen.nl/consumenten/
Rondleiding                    https://klantenvertellen.nl/Panatour/klantenvertellen.html
Nieuws                           https://klantenvertellen.nl/nieuws/
Klanten vertellen.           https://www.klantenvertellen.nl/de-beste/electronica

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 7, 2019 om 16:34
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Heel veel z.g. positieve reviews zijn ???? waardig. Daarbij komt het ook nog herhaald voor dat indien er sprake is van een ongunstig review dat dan 'simpel'kan worden verwijderd door de beheerder van de betrokken site (s).

To
door Ton. - Sep 9, 2019 om 09:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb hier dezelfde ervaring mee. Toen ik een onvoldoende gaf voor Treasure juwelier in Hilversum werd deze niet geplaatst, maar werd mijn dochter gebeld door eigenaar.
Ik had mijn dochter namelijk een wit gouden armband geschonken die binnen een week kapot was. Het zou in orde komen werd haar verteld maar zes weken later nog steeds geen geld terug of nieuw exemplaar. Klanten zien echter alleen maar negens en tienen als review dus zullen er nog wel meer slachtoffers vallen. Klanten vertellen was niet te bereiken hierover!

Li
door Lion34 - Sep 19, 2019 om 16:46
1 Antwoorden / Vragen

Klantenvertellen is 100% bedrog omdat ze slechte reviews verwijderen. Dit heb ik nu al 3x meegemaakt. Je bent dus gewaarschuwd.
Ze sturen een e-mail dat het in strijd is met hun voorwaarden om een slechte review te plaatsen en verwijderen dan zonder pardon je review.

NIET op vertrouwen, alléén positieve reacties worden op de website gehouden en de rest wat negatief is verwijderen ze direct. Het is dan ook niet gek want ze krijgen geld van bedrijven die gebruik maken van deze website.

tenormin
door tenormin Sep 19, 2019 om 22:47
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe krijg je een oudere vraag weer hoog op de lijst? Zo dus.

Sy
door Syberboi Sep 22, 2019 om 10:38
Antwoorden / Vragen

Kijk eens op de pagina van DHL. Daar zie je buiten de eerste review met een '9' voor de 6 reviews erna bijna alleen maar negatief

fr
door fredklopper - Oct 4, 2019 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bedrijf biedt haar klanten ruimschoots de mogelijkheid nep reviews te schrijven en slechte reviews te (laten) verwijderen. Het dient daarmee louter de belangen van haar eigen klanten. De consument wordt slechts misleid.

Kassa zou aandacht moeten besteden aan hun praktijken. uitvaart24klacht@protonmail.com

Be
door Beoordeler1 - Oct 22, 2019 om 21:41
1 Antwoorden / Vragen

Deze ervaring heb ik ook. Beoordeling wordt niet geplaatst en de score van het betreffende bedrijf is een dikke 9.
Bijzonder ongeloofwaardige beoordelingssite en deze ruikt naar oplichting en op zijn minst subjectiviteit.

Dit is niets minder dan misleiding van consumenten en zou bestraft moeten worden.

he
door hennycv - Dec 3, 2019 om 16:23
1 Antwoorden / Vragen

KLOPT via klantenvertellen een recentie plaatsen over autobedrijf DE Dames Hurkmans uit den bosch gaat niet als de reactie negatief is.EN DAT WAS HIJ OOK en zeer terecht.wilt u meer weten via google en dit bedrijf kunt mijn reactie lezen. en zelf oordelen!!!

bu
door bubbleblower - Dec 31, 2019 om 06:31
31 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn beoordeling van Vandebron komt er ook niet te staan. (de link bevat ongeldige tekens, google "Vandebron oplichters? Oordeel zelf.")

Hun "vaste" tarieven zijn helemaal niet vast, maar in de afgelopen 2 jaar (2017-2019) liefst 21% gestegen voor zowel gas als electriciteit (ex. ODE en belasting). Van € 0,04265 naar € 0,05158 voor electriciteit respectievelijk van € 0,18072 naar € € 0,21867 voor gas om precies te zijn. Dus als je daar een vast contract hebt kijk dan maar goed je facturen na en check meteen of je de welkomskorting wel hebt gehad, want ook dat is bij velen niet het geval.

Ook gaan ze graag uit van veel te hoge SJV's, waardoor je in no time honderden of zelfs duizenden euro's van ze tegoed hebt.
Die krijg je vervolgens niet zo maar terug, want ze hebben oneindig veel smoezen om je meterstanden niet te hoeven accepteren.
Daar geven ze vervolgens de netbeheerder de schuld van en ondertussen krijg jij je geld niet terug zolang die jouw meterstanden niet controleert.

Alhoewel mijn review niet geplaatst is heb ik er wel een reactie op heb gekregen van Vandebron.

Recent had ik al een soortgelijke ervaring met Kiyoh (net als klantenvertellen eigendom van DTG) en uitgezocht hoe die werken.
Net als bij klantenvertellen is het puur bedrog; oplichtersbedrijven kunnen er een goede naam kopen die ze absoluut niet verdienen.
Dit is een ernstig probleem, waar niet alleen Kassa aandacht aan zou moeten besteden, consumenten moeten hiertegen beschermd worden.

panter22
door panter22 Dec 31, 2019 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

Als je de algemene voorwaarden van Van de Bron had gelezen, dan had je kunnen lezen dat tussentijds de tarieven kunnen wijzigen en jij dan kunt opzeggen. Je geeft toch zelf je SJV op. Hoe kan het dat Van de Bron dan meer rekent?

bu
door bubbleblower Jan 1, 2020 om 01:13
31 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou dolgraag mijn SJV opgeven, zoals ik bij de overstap heb gedaan, maar dat accepteren ze dus niet.
Zij hebben die opgave genegeerd en zelf de SJV verzonnen, niet gebaseerd op mijn historisch verbruik, zoals bekend bij de netbeheerder.

Dat is des te vreemder omdat ze daardoor een paar honderd euro kado gaven aan de vorige leverancier, als ze me ten minste ooit terug betalen, voorlopig heb ik dat bedrag betaald en na 3 jaar nog steeds niet terug. Inmiddels heb ik zo'n € 2500,= tegoed!

Als je een contract met vaste tarieven hebt mogen ze die niet tussentijds verhogen en dat staat natuurlijk ook niet in de algemene voorwaarden.
Gezien hun standaard antwoorden als je alles probeert de meterstanden door te geven ben ik niet de enige die dit overkomt.
Ook zijn er veel klachten van klanten die net als ik hun welkomstbonus niet krijgen, maar die zul je dus niet op klantenvertellen vinden.

Voor het uitgebreide verhaal raad ik je aan "Vandebron oplichters? Oordeel zelf." te lezen (link).

Lo
door Louis-Philippe Jan 1, 2020 om 18:07
8 Antwoorden / Vragen

Ik ben nu drie jaar klant bij Vandebron. Nooit problemen gehad, jaarafrekeningen zijn helemaal correct. Helemaal niets mis met Vandebron.

Als ik voor het ellenlange verhaal van een boze klant eerst een voorgeschiedenis moet lezen, dan weet ik genoeg.

panter22
door panter22 Jan 1, 2020 om 18:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt je termijnbedrag aanpassen volgens de site van Van de Bron.
https://vandebron.nl/?gclid=EAIaIQobChMIyuvQovbi5gIVT-h3Ch1rvwJzEAAYASAAEgKVtvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Bij onverwachte tariefwijzigingen kun je opzeggen:
2.4 Aankondiging tariefwijzigingen Bij onvoorziene tussentijdse stijgingen zoals beschreven in artikel 2.3 van deze contractvoorwaarden informeert Vandebron je hierover persoonlijk binnen maximaal 10 dagen na de tariefstijging. Je kunt in dat geval binnen 10 dagen na ontvangst van het bericht van tariefstijging het contract zonder opzegtermijn beëindigen en overstappen naar een andere leverancier of een ander contract bij Vandebron.
andebron.nl/public/assets/static/media/A_Vandebron_Leveringsvoorwaarden_een_en_drie_jaar_vast.pdf

bu
door bubbleblower Jan 2, 2020 om 17:40
31 Antwoorden / 10 Vragen

@Louis-Philippe
Dus als iemand jou besteelt, maar mij niet dan is dat oké?
Dat het verhaal zo lang is gegroeid kan ik niets aan doen, het is een opsomming van feiten en ik ben niet de enige die dit overkomt.

@Panter22
Dat termijnbedrag kun je met 10% wijzigen en dat heb ik al gedaan.

Dat tweede stukje is interessant. Net als dat ik nog nooit een "automatische meterstand uitvraag" heb gehad heb ik ook nog nooit bericht gehad over een tariefstijging, terwijl de kale tarieven de afgelopen jaren dus stevig zijn gestegen. Dat zal bij meer mensen zijn gebeurd die in 2016 of 2017 via het Energiecollectief van de Consumentenbond een contract hebben afgesloten.

In eerste instantie viel het me niet eens op, ik ging er automatisch vanuit dat die tarieven altijd kloppen.
Als ik Louis-Philippe was zou ik voor de zekerheid toch even mijn facturen nakijken.

bu
door bubbleblower - Jan 1, 2020 om 01:28
31 Antwoorden / 10 Vragen

Vreemd genoeg kan ik de link over vandebron vandaag wel plaatsen.

Ik ben niet de enige met deze klachten, maar die zul je op klantenvertellen dus niet terugvinden!
Er zijn zo veel klachten dat ze er standaard mails voor hebben om je met een kluitje in het riet te sturen.

tijger1
door tijger1 - Jan 1, 2020 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u werkelijk zoveel geld tegoed hebt en zij weigeren uit te betalen, gaat u toch naar de geschillencommissie? Dan is het zo geregeld.

Kost minder moeite dan op een forum klagen.

bu
door bubbleblower - Jan 2, 2020 om 17:59
31 Antwoorden / 10 Vragen

Das een goede tip, ik heb net een informatiepakket bij de Geschillencommissie aangevraagd om met behulp daarvan een klacht bij Vandebron in te dienen.
Ik ga ervan uit dat ze het niet tot een geschil zullen laten komen, maar wil nog wel zo veel mogelijk mensen voor Vandebron waarschuwen.

Maar ook voor die sites als klantenvertellen en kiyoh, waar ten minste Kassa zeker aandacht aan zou moeten besteden, voordat straks helemaal niets of niemand meer te vertrouwen is en klanten structureel worden belazerd.

reempie
door reempie - Jan 7, 2020 om 11:23
8 Antwoorden / Vragen

En toch is het raar dat zulke websites alleen en vooral de positieve reviews laten zien. Je bent als bedrijf een stuk betrouwbaarder als je ook de negatieve laat zien en daar gewoon netjes op antwoord. Je kunt niet 100% van je klanten tevreden houden.