Lu
door Luuk210659 Nov 5, 2018 om 19:48
Winkels & webshops
Kleding gekocht en 1x wassen zijn ze gekrompen.

Ik heb 3 polo,s gekocht 100% katoen en na 1x wassen zijn gekrompen. Ik kan ze niet terug sturen omdat het zicht termijn verstreken is, en dat ik ze gewassen hebt!

23824 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 5, 2018 om 19:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja beste Luuk, je geeft zelf eigenlijk het antwoord al: gewassen. De zichttermijn doet er dan ook niet meer toe. Want het is natuurlijk moeilijk te bewijzen dat de polo's op de juiste temperatuur zijn gewassen. Heel jammer voor je. Niet iemand in de buurt met een kleinere maat?

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 5, 2018 om 19:56
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer, u kunt ze nat maken en proberen de polo’s flink uit te rekken, zo doe ik dat zelf vòòr het drogen uit met katoenen spullen.
Drogen op een hangertje.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2018 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar daar is het katoen voor, dat krimpt altijd een beetje. Niets bijzonders.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 5, 2018 om 20:15
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is, helaas voor u, toch een bekend probleem met polo's 100% katoen en vooral als ze daarna ook nog in een droger zijn geweest en op hoge stand zijn gedroogd.
Indien alleen gewassen heeft de temperatuur waarmee u wast ook een punt.

Maar, zijn ze zodaig gekrompen dat u ze helemaal niet meer kunt aantrekken, zo niet, gewoon aandoen en mogelijk worden ze dan door het dragen weer iets groter.

panter22
door panter22 - Nov 5, 2018 om 20:29
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je die polo's wel koud gewassen met een fjinwasmiddel?
Ook al staat er op het label dat je ze op 40 graden kunt wassen, in de praktijk gaat de meeste kleding dan krimpen.
Het mooist blijven ze als je ze op de hand wast en daarna licht centrifugeert.
Nooit in de droger stoppen. drogen op een rekje.

marita5
door marita5 - Nov 5, 2018 om 21:56
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Luuk210659 ,

Wat staat er in het etiket ?

Neem contact op met de winkel / of webshop waar u deze polo`s heeft gekocht .
Binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper , dus deze zal moeten bewijzen dat u ze te warm gewassen heeft , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Misschien heeft u iets aan deze tips , klik op de rode regels .

https://gezonderleven.com/vijf-huismiddeltjes-om-gekrompen-kleding-ontkrimpen/

me
door mein33 - Nov 5, 2018 om 22:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@sjoppie geeft de juiste oplossing voor dit probleempje.
Op 30 graden wassen en daarna als het nog goed nat is flink uitrekken naar alle kanten en dan nat ophangen.

gerbera
door gerbera - Nov 5, 2018 om 22:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon aantrekken, rekken ze vanzelf weer op.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Nov 5, 2018 om 23:48
51 Antwoorden / Vragen

Door mijn lengte ben ik aangewezen op dure T-shirts en polo's. Ga ik naar de HEMA of Zeeman waar ze liggen voor 3 voor een tientje heb ik wel XXL maar zijn de kragen te groot en na een keer wassen is het een ramp. Koop kwalitiet en betaal een beetje meer dan hebben ze ook altijd de beste pasvorm. Wassen op 40 graden is het beste.