ho
door holtrop.h Dec 19, 2021 om 20:48
Winkels & webshops

Kleertjes.com verwerkt helft retour, wat nu?

Op 13-10-2021 hebben wij 2 bestellingen geplaatst via de webshop Kleertjes.com.  Deze bestellingen worden allebei keurig op 16-10-2021 bij ons thuis geleverd maar net zoals iedereen hebben wij een deel van de bestelling retour gezonden naar de webshop.

Hiervoor hebben wij op 21-10-2021 een vooraanmelding verzonden per mail naar Kleertjes.com. Op 29-10-2021 krijgen we bericht dat het eerste deel van de retour verwerkt is. Deze retour wordt ook keurig gecrediteerd op Afterpay.

Helaas wordt het 2e deel van dezelfde retour niet verwerkt door Kleertjes.com en krijgen we betalingsherinneringen van Afterypay. Op 30-11-2021 melden we ons daarom weer bij Kleertjes.com en krijgen we te horen dat het 14 dagen kan duren voordat de retouren verwerkt zijn. Ondertussen lopen de herinneringskosten van Afterpay flink op tot aan de 2e herinnering.

Vanuit Kleertjes.com komt slechts alleen de reactie dat we een verzendbewijs moeten aanleveren terwijl een helft van de retour wel verwerkt is, bijzonder.

Inmiddels schrijven we nu 19-12-2021 en is het issue door Kleertjes.com nog niet opgelost. Inmiddels zijn we wel ruim € 200,- lichter.

Daarom vragen wij ons af wat onze rechten zijn in deze?

4648 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 19, 2021 om 21:35
7156 Antwoorden / 3 Vragen

In onderstaande link is een reactie te zien dat wanneer een retour tijd vergt dat afterparty ingelicht dient te worden zodat zij de gelegenheid krijgen de betaling uit te stellen.
U kunt dat alsnog doen.

https://nl.trustpilot.com/review/www.kleertjes.com

21.45:
https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/vraag-en-antwoord/contactformulier-klantenservice

ne
door neodutchio - Dec 19, 2021 om 21:55
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u de track en trace heeft, dan staat daar een gewicht op. Dat is te vergelijken met wat u terug gestuurd zou hebben. Dat had geen maanden hoeven te duren.

Even als kanttekening, niet zoals iedereen stuurt u iets terug. U kunt ook bestellen wat er nodig is. En als u €200,- open hebt staan aan het tweede gedeelte vraag ik mij af hoeveel u terug gestuurd heeft.

sira
door sira - Dec 19, 2021 om 21:56
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft 2 bestellingen gedaan, ik neem aan dat u 2 pakketten heeft ontvangen. Die 2 retouren, kwamen die beide uit dezelfde verpakking van de bestelling of was het 1 retour uit het ene pakket en 1 retour uit het andere pakket en heeft u die misschien tezamen in 1 pakket retour gestuurd? Als dat zo is dan zit hier het probleem. Als de 2 retouren ieder uit een ander pakket kwamen, had u beide retouren ook apart moeten opsturen en ieder artikel apart een retourformulier.

Zoals Sjoppy ook al aangeeft, u heeft een account bij Afterpay aangemaakt. Login op uw account en u kunt daar de factuur op uitstellen zetten. U kunt ook even bellen met AfterPay en vragen of u de kleding die u gehouden heeft, vast kunt betalen, dan wijzigen zij de uitgestelde factuur.

Dit staat overigens op de site van kleertjes.com:

Helaas is het op dit moment erg druk, waardoor de verwerking van jouw retour langer kan duren dan je van ons gewend bent. We willen je daarom vragen om nog even geduld te hebben. Zodra we jouw retour verwerkt hebben ontvang je van ons een bevestiging via de e-mail.

Heb je gekozen voor de betaalmethode AfterPay en vervalt jouw factuur binnenkort? Dan raden we je aan om het bedrag van de gehouden artikelen alvast over te maken naar AfterPay. Hoe je dit kunt doen, lees je in de mail die je van AfterPay hebt ontvangen.

Hoe kan ik mijn artikelen gratis retourneren?

Hoe, wat en wanneer je een artikel kunt retourneren is afhankelijk van de verkoper bij wie je producten hebt gekocht. Je kunt namelijk direct bij kleertjes.com bestellen of bij een van onze verkopers. Op de orderbevestiging kun je zien wie jouw product(en) geleverd heeft. Voor pakketten met afwijkende maten en/of gewichten kunnen onze verkooppartners mogelijk retourkosten in rekening brengen.

Ik wil artikelen van kleertjes.com retourneren

Bij je bestelling vind je een retourformulier. Hiermee kun je jouw retour direct naar ons retour sturen. Wil je een klachtartikel retour sturen? Neem dan altijd eerst contact op met de klantenservice via service@kleertjes.com. In Nederland kun je jouw bestelling door middel van de volgende stappen gratis retour sturen:

Iv
door Ivo W - Dec 19, 2021 om 23:03
728 Antwoorden / Vragen

Allereerst: laat "iedereen" er maar gewoon buiten. Wanneer ik iets online bestel denk ik goed na of ik het product wel wil hebben. Bij twijfel bestel ik niet, want kennelijk kan ik dan prima zonder de aankoop. Sowieso ga ik liever naar een  winkel in de buurt als dat mogelijk is. Het belang van een goed aanbod lokale winkels is groot voor de leefbaarheid en sfeer van een dorp of stad.

Los daarvan: wanneer u uit twee leveringen producten retour stuurt, zult u waarschijnlijk twee afzonderlijke retourformulieren moeten invullen.

Wanneer u twee producten uit verschillende zendingen op één retourformulier zet, dan gaat er een artikel rondzwerven. Eén van de teruggestuurde artikelen is in zo'n namelijk te linken aan het ordernummer op het retourformulier. Maar het andere artikel niet. Dat artikel is daarmee niet aan een aankoop order te koppelen, dus ook niet aan een klant. En er kan dan ook geen creditnota opgemaakt worden.

panter22
door panter22 - Dec 20, 2021 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Kleertjes.com werkt met partners. Was de helft van de retouren bestemd voor een partner?
Dan had je die kleding naar de partner terug moeten sturen.
In dat geval zal de kleding van kleertjes.com naar de partner gestuurd moeten worden. Dat gaat tijd kosten.
Het is een risico als je kleren koopt met het doel niet alles te houden. Ook als je met afterpay betaalt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 20, 2021 om 09:53
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Tja? Iedereen? Naast de al gegeven reacties is wijs ik u eriop dat deze webwinkel het 'Thuiswinkel' keurmerk voert en zie dan dit https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/  Omdat aan u een bewijs van verzending wordt gevraagd wijs ik u ook op het gegeven dat de verzender per salso veantwoordelijk is voor de juiste verzending en ook, als er kennelijk problemen zijn, dient te bewijzen dat er op de juiste wijze is verzonden. Gelet op het bedrag dat u noemt zoiu het m.i. zinvol zijn geweest om een en  ander dan tenminste aangetekend terug te zenden of op de een of andere wijze verzekerd. Hier geldt ook 'wie eist bewijst'.

De wijze van terugzenden zoals bijv. in de reacties van @IVOW wn @PANTHER22 worden genoemd kunnen hierbij een punt van belang zijn.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 20, 2021 om 10:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zelf heb ik nog kleine webshop met vooruit betalen....

Dan bekijk ik elke retour of kaartjes er nog aan zitten  en niet gebruikt is.

Ik vermoed dat U pas geld terug zult krijgen na volledige betaling van geleverde.

Heb nog niet  dit terug gevonden maar steeds meer winkels doen dit.

Ze eigen 100% betaling voor de 100% geleverde goederen en binnen 1 maand na betaling

  geld terug storten mits volgens regels weer retour gestuurde.

Er komt zoveel retour  en  geld 1 maand vasthouden is dan toegestaan, ongeacht of je vooraf of achteraf betaalde.

In deze kersttijd is het altijd eerst nieuwe orders versturen en de retouren  ietsje later verwerken.

Vooral sinds de Lock Down zal dit nog erger worden.

Ik kon  op hun website niet vinden of ze eerst volle bedrag mogen vragen maar alle vooruit betaalde  hebben dit al jarenlang.

En nu niet boos worden met incasso kosten wegens te laat betalen.

Zelf ben ik tegen achteraf betalen en alle gezeur die het kan veroorzaken.

Wi
door Wilma-60 Dec 20, 2021 om 14:47
24 Antwoorden / Vragen

Daarom koop ik liever in een gewone winkel, net zo duur en je ziet meteen de kwaliteit !!! En nog belangrijker , dan steun ik de winkel die hoge kosten heeft.

Iv
door Ivan007 - Dec 20, 2021 om 12:06
47 Antwoorden / 3 Vragen

kleertjes.com is sinds kort een onderdeel van Wehkamp. Dat even terzijde.

Zoals al vaker opgemerkt is het niet handig maar raak te bestellen en ervanuittegaan dat retour gestuurde artikelen per omgaande gecrediteerd worden.

Heb dus geduld, ga niet direct op je achterpoten staan, en als je alles correct via de regels hebt geregeld komt het vast wel goed.

mo
door mof - Dec 20, 2021 om 12:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Verzendbewijs aanleveren en niet betalen.