Kleertjes.com verwerkt helft retour, wat nu?
Op 13-10-2021 hebben wij 2 bestellingen geplaatst via de webshop Kleertjes.com. Deze bestellingen worden allebei keurig op 16-10-2021 bij ons thuis geleverd maar net zoals iedereen hebben wij een deel van de bestelling retour gezonden naar de webshop.
Hiervoor hebben wij op 21-10-2021 een vooraanmelding verzonden per mail naar Kleertjes.com. Op 29-10-2021 krijgen we bericht dat het eerste deel van de retour verwerkt is. Deze retour wordt ook keurig gecrediteerd op Afterpay.
Helaas wordt het 2e deel van dezelfde retour niet verwerkt door Kleertjes.com en krijgen we betalingsherinneringen van Afterypay. Op 30-11-2021 melden we ons daarom weer bij Kleertjes.com en krijgen we te horen dat het 14 dagen kan duren voordat de retouren verwerkt zijn. Ondertussen lopen de herinneringskosten van Afterpay flink op tot aan de 2e herinnering.
Vanuit Kleertjes.com komt slechts alleen de reactie dat we een verzendbewijs moeten aanleveren terwijl een helft van de retour wel verwerkt is, bijzonder.
Inmiddels schrijven we nu 19-12-2021 en is het issue door Kleertjes.com nog niet opgelost. Inmiddels zijn we wel ruim € 200,- lichter.
Daarom vragen wij ons af wat onze rechten zijn in deze?
In onderstaande link is een reactie te zien dat wanneer een retour tijd vergt dat afterparty ingelicht dient te worden zodat zij de gelegenheid krijgen de betaling uit te stellen.
U kunt dat alsnog doen.
https://nl.trustpilot.com/review/www.kleertjes.com
21.45:
https://www.afterpay.nl/nl/consumenten/vraag-en-antwoord/contactformulier-klantenservice
Als u de track en trace heeft, dan staat daar een gewicht op. Dat is te vergelijken met wat u terug gestuurd zou hebben. Dat had geen maanden hoeven te duren.
Even als kanttekening, niet zoals iedereen stuurt u iets terug. U kunt ook bestellen wat er nodig is. En als u €200,- open hebt staan aan het tweede gedeelte vraag ik mij af hoeveel u terug gestuurd heeft.
U heeft 2 bestellingen gedaan, ik neem aan dat u 2 pakketten heeft ontvangen. Die 2 retouren, kwamen die beide uit dezelfde verpakking van de bestelling of was het 1 retour uit het ene pakket en 1 retour uit het andere pakket en heeft u die misschien tezamen in 1 pakket retour gestuurd? Als dat zo is dan zit hier het probleem. Als de 2 retouren ieder uit een ander pakket kwamen, had u beide retouren ook apart moeten opsturen en ieder artikel apart een retourformulier.
Zoals Sjoppy ook al aangeeft, u heeft een account bij Afterpay aangemaakt. Login op uw account en u kunt daar de factuur op uitstellen zetten. U kunt ook even bellen met AfterPay en vragen of u de kleding die u gehouden heeft, vast kunt betalen, dan wijzigen zij de uitgestelde factuur.
Dit staat overigens op de site van kleertjes.com:
Helaas is het op dit moment erg druk, waardoor de verwerking van jouw retour langer kan duren dan je van ons gewend bent. We willen je daarom vragen om nog even geduld te hebben. Zodra we jouw retour verwerkt hebben ontvang je van ons een bevestiging via de e-mail.
Heb je gekozen voor de betaalmethode AfterPay en vervalt jouw factuur binnenkort? Dan raden we je aan om het bedrag van de gehouden artikelen alvast over te maken naar AfterPay. Hoe je dit kunt doen, lees je in de mail die je van AfterPay hebt ontvangen.
Hoe kan ik mijn artikelen gratis retourneren?
Hoe, wat en wanneer je een artikel kunt retourneren is afhankelijk van de verkoper bij wie je producten hebt gekocht. Je kunt namelijk direct bij kleertjes.com bestellen of bij een van onze verkopers. Op de orderbevestiging kun je zien wie jouw product(en) geleverd heeft. Voor pakketten met afwijkende maten en/of gewichten kunnen onze verkooppartners mogelijk retourkosten in rekening brengen.
Ik wil artikelen van kleertjes.com retourneren
Bij je bestelling vind je een retourformulier. Hiermee kun je jouw retour direct naar ons retour sturen. Wil je een klachtartikel retour sturen? Neem dan altijd eerst contact op met de klantenservice via service@kleertjes.com. In Nederland kun je jouw bestelling door middel van de volgende stappen gratis retour sturen:
Allereerst: laat "iedereen" er maar gewoon buiten. Wanneer ik iets online bestel denk ik goed na of ik het product wel wil hebben. Bij twijfel bestel ik niet, want kennelijk kan ik dan prima zonder de aankoop. Sowieso ga ik liever naar een winkel in de buurt als dat mogelijk is. Het belang van een goed aanbod lokale winkels is groot voor de leefbaarheid en sfeer van een dorp of stad.
Los daarvan: wanneer u uit twee leveringen producten retour stuurt, zult u waarschijnlijk twee afzonderlijke retourformulieren moeten invullen.
Wanneer u twee producten uit verschillende zendingen op één retourformulier zet, dan gaat er een artikel rondzwerven. Eén van de teruggestuurde artikelen is in zo'n namelijk te linken aan het ordernummer op het retourformulier. Maar het andere artikel niet. Dat artikel is daarmee niet aan een aankoop order te koppelen, dus ook niet aan een klant. En er kan dan ook geen creditnota opgemaakt worden.
Kleertjes.com werkt met partners. Was de helft van de retouren bestemd voor een partner?
Dan had je die kleding naar de partner terug moeten sturen.
In dat geval zal de kleding van kleertjes.com naar de partner gestuurd moeten worden. Dat gaat tijd kosten.
Het is een risico als je kleren koopt met het doel niet alles te houden. Ook als je met afterpay betaalt.
Tja? Iedereen? Naast de al gegeven reacties is wijs ik u eriop dat deze webwinkel het 'Thuiswinkel' keurmerk voert en zie dan dit https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ Omdat aan u een bewijs van verzending wordt gevraagd wijs ik u ook op het gegeven dat de verzender per salso veantwoordelijk is voor de juiste verzending en ook, als er kennelijk problemen zijn, dient te bewijzen dat er op de juiste wijze is verzonden. Gelet op het bedrag dat u noemt zoiu het m.i. zinvol zijn geweest om een en ander dan tenminste aangetekend terug te zenden of op de een of andere wijze verzekerd. Hier geldt ook 'wie eist bewijst'.
De wijze van terugzenden zoals bijv. in de reacties van @IVOW wn @PANTHER22 worden genoemd kunnen hierbij een punt van belang zijn.
Zelf heb ik nog kleine webshop met vooruit betalen....
Dan bekijk ik elke retour of kaartjes er nog aan zitten en niet gebruikt is.
Ik vermoed dat U pas geld terug zult krijgen na volledige betaling van geleverde.
Heb nog niet dit terug gevonden maar steeds meer winkels doen dit.
Ze eigen 100% betaling voor de 100% geleverde goederen en binnen 1 maand na betaling
geld terug storten mits volgens regels weer retour gestuurde.
Er komt zoveel retour en geld 1 maand vasthouden is dan toegestaan, ongeacht of je vooraf of achteraf betaalde.
In deze kersttijd is het altijd eerst nieuwe orders versturen en de retouren ietsje later verwerken.
Vooral sinds de Lock Down zal dit nog erger worden.
Ik kon op hun website niet vinden of ze eerst volle bedrag mogen vragen maar alle vooruit betaalde hebben dit al jarenlang.
En nu niet boos worden met incasso kosten wegens te laat betalen.
Zelf ben ik tegen achteraf betalen en alle gezeur die het kan veroorzaken.
Daarom koop ik liever in een gewone winkel, net zo duur en je ziet meteen de kwaliteit !!! En nog belangrijker , dan steun ik de winkel die hoge kosten heeft.
kleertjes.com is sinds kort een onderdeel van Wehkamp. Dat even terzijde.
Zoals al vaker opgemerkt is het niet handig maar raak te bestellen en ervanuittegaan dat retour gestuurde artikelen per omgaande gecrediteerd worden.
Heb dus geduld, ga niet direct op je achterpoten staan, en als je alles correct via de regels hebt geregeld komt het vast wel goed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer