Ku
door Kum86 May 23, 2022 om 19:23
Winkels & webshops
Koop niets bij woononlinehuis.com

Beste,

Afgelopen week ben ik opgelicht door de webshop woononlinehuis.com

Bericht website na een bestelling:

de bestelstatus voor uw bestelling op: (Nummer: . We hebben de beschikbaarheid van de goederen in het magazijn gecontroleerd en verzendklaar gemaakt. Zodra we de betaling hebben ontvangen, wordt de pakket binnen 1-2 dagen verzonden. Gelieve het openstaande factuurbedrag over te maken naar de volgende bankrekening: Ontvanger: Srbená Jana Droomhuis IBAN: CZ3903000000000307727909 BIC: CEKOCZPP

Wees dus alert wanneer je op de website woononlinehuis.com terecht komt.

Contact persoon van de neppe website: Dennis Mijer

Domeingegevens woononlinehuis.com

Expires On

Registered On

Updated On

Registrant Contact Information:

Name

REDACTED FOR PRIVACY

Organization

REDACTED FOR PRIVACY

Address

REDACTED FOR PRIVACY

City

REDACTED FOR PRIVACY

State / Province

Charlestown

Postal Code

REDACTED FOR PRIVACY

Country

KN

Phone

REDACTED FOR PRIVACY

Fax

REDACTED FOR PRIVACY

Email

Administrative Contact Information:

Name

REDACTED FOR PRIVACY

Organization

REDACTED FOR PRIVACY

Address

REDACTED FOR PRIVACY

City

REDACTED FOR PRIVACY

State / Province

Charlestown

Postal Code

REDACTED FOR PRIVACY

Country

KN

Phone

REDACTED FOR PRIVACY

Fax

REDACTED FOR PRIVACY

Email

Technical Contact Information:

Name

REDACTED FOR PRIVACY

Organization

REDACTED FOR PRIVACY

Address

REDACTED FOR PRIVACY

City

REDACTED FOR PRIVACY

State / Province

Charlestown

Postal Code

REDACTED FOR PRIVACY

Country

KN

Phone

REDACTED FOR PRIVACY

Fax

REDACTED FOR PRIVACY

Email

2539 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2022 om 19:52
16838 Antwoorden / 202 Vragen

En dan toch ook maar dit (aaansluitend op al gegeven klachtmogelijkheden en ook nagaan of men een keurmerk heeft met klachregeling:

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie  doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

ne
door neodutchio - May 23, 2022 om 20:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is precies de oplichting?

marita5
door marita5 - May 23, 2022 om 20:15
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kum86 ,

Dat deze site niet betrouwbaar is , heeft u kunnen lezen bij deze vraag , waar u een reactie heeft geplaatst .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/woononlinehuis-com

justmeagain
door justmeagain - May 23, 2022 om 23:57
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar waarmee bent u dan opgelicht. Heeft u geld overgemaakt naar de rekening in  Tsjechië, of heeft u niets ontvangen. Laat even weten waaruit de oplichting dan bestaat.

Ku
door Kum86 May 26, 2022 om 19:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste,

Ik heb inderdaad geld overgemaakt naar een CZ rekening nr na het bestellen van een product en niets ontvangen. 10x gebeld met woononlinehuis.com en ieder keer wordt er gelogen over de levering. Ze accepteren dus gewoon orders en leveren deze vervolgens helemaal niet. Ik heb dan ook besloten om aangiften te doen. Het is dus gewoon een malafide website.

ne
door neodutchio May 26, 2022 om 22:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En vanaf waar word het verstuurd? U hebt het over een week geleden bestellen, maar als iets uit China moet komen, dan duurt dat dus even. Dat is geen oplichting. En in een week tijd 10 keer bellen en aangifte doen?

rj
door rjw - May 26, 2022 om 21:20
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als het uit CZ moet komen is het niet heel gek dat het er nog niet is. Pakketpost kan soms wel even duren. Tip voor de volgende keer: als je haast hebt gewoon even naar een lokale winkelier gaan. Dan hebben die er ook nog iets aan en houdt je je eigen stad leefbaar.

marita5
door marita5 - May 30, 2022 om 12:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Kum86 ,

Woonhuisonline.com staat inmiddels op de lijst van malafide webshop ,

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/politie-waarschuwt-voor-diverse-malafide-webshops