Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 13:57
Winkels & webshops

Korting niet geldig bij cadeaubon

Mag een kortingscode van een webshop (die iedereen kan gebruiken bij het plaatsen van een bestelling) niet gelden als je betaald met een cadeaubon? Dus je krijgt een cadeaubon, dat is je betaalmethode (ipv ideal of creditcard), maar vervolgens mag je geen gebruik maken van de algemene kortingscode die er op dat moment loopt?

8376 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2019 om 14:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, als dat in de actie of algemene voorwaarden staat.

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 15:03
Antwoorden / 1 Vragen

Precies, het moet dus ergens terug te vinden zijn. Nu is het simpelweg: je kan maar één code invullen en de code van de cadeaubon geldt als ingevulde code. Wij kunnen vooralsnog niet in de voorwaarden van de cadeaubon terugvinden dat je deze niet icm een kortingsbon mag gebruiken.

jo
door jorisw - Dec 3, 2019 om 14:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een cadeaubon is sowieso al geen wettig betaalmiddel, dus kan een winkelier andere voorwaarden gebruiken.

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 15:05
Antwoorden / 1 Vragen

Geldt dit altijd? Eigenlijk best vreemd dat iemand dus een x bedrag betaalde, maar het dit niet waard is. Je kunt dan dus eigenlijk altijd maar beter g contant geven dan een bon?

ju
door juliomariner Dec 3, 2019 om 15:40
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Ja de cadeaubonnen van de Europesche bank zijn de enige die behoorlijk waarde vast zijn, dus ja contant is altijd beter dan een bon

ma
door manwijf Dec 6, 2019 om 09:54
574 Antwoorden / 1 Vragen

Zie hier een voorbeeld waarom het dus belangrijk is, dat contant geld niet verdwijnt. Niet te veel pinnen dus!

ma
door malty - Dec 3, 2019 om 15:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het verzilveren van uw cadeaubon kost de webwinkel geld.
Een kortingsbon en ook nog een cadeaubon vind de webwinkel dan teveel 'korting'.

panter22
door panter22 - Dec 3, 2019 om 15:27
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al contact opgenomen met de webshop?
Soms moet je de kadobon invullen op je account en de kortingsbon bij de betaling.

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 15:34
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat hebben we al gedaan, daar kwamen ze aan met dat dat niet kon. Maar ik zou toch denken dat dat dan ergens in je voorwaarden moet. En er is maar een moment om een code in te vullen..

panter22
door panter22 Dec 3, 2019 om 16:09
6599 Antwoorden / Vragen

Bij welke webshop kan het dan niet? Nou blijf je met die kadobon zitten of je mist de korting

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

fotocadeau.nl. Het stomme is ook dat ik natuurlijk heel blij ben met die bon en allang iets besteld had als er niet zo vreemd over gedaan werd. Ik blijf het gek vinden dat het geld op de bon eigenlijk niet hetzelfde kan als het geld van mijn rekening...

panter22
door panter22 Dec 3, 2019 om 18:47
6599 Antwoorden / Vragen

In de algemene voorwaarden staat niets over kadobonnen.
Ook bij betalen staat ook niets over inleveren van kadobonnen.
Het lijkt er op dat de webshop in het programma geen rekening heeft gehouden met het inwisselen van een kadobon.tegelijk met een kortingscode.
Je kunt nu maar 1 code invullen, dat is duidelijk, er is maar 1 vakje voor een code.
Kunnen ze het niet op een andere manier oplossen?
Heb je al eens contact opgenomen met Consuwijzer?
https://www.consuwijzer.nl/?utm_source=google&utm_medium=adwords&utm_campaign=1.S_Branded&utm_term=consuwijzer

Jl
door Jlod Dec 4, 2019 om 10:03
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip, ga ik doen!

Jl
door Jlod Dec 4, 2019 om 12:24
Antwoorden / 1 Vragen

Consuwijzer zegt hierover het volgende:

"Het moet voor jou duidelijk zijn wat zo'n cadeaubon precies inhoudt. Als er niet in de algemene voorwaarden van de bon of de website staat dat een cadeaubon gelijk is aan een kortingscode, en dit ook niet vermeld is, had je dit ook niet kunnen weten.

Voorwaarden die je niet hebt gekregen gelden niet voor jou. Je kan deze ongeldig verklaren. Hiervoor kun je onze voorbeeldbrief gebruiken: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-ongeldig-maken-van-niet-gekregen-algemene-voorwaarden"

Dus eens kijken wat de betreffende webshop hierop te melden heeft...

panter22
door panter22 Dec 4, 2019 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

Succes.

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2019 om 15:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nu is het simpelweg: je kan maar één code invullen en de code van de cadeaubon geldt als ingevulde code.

Je schrijft het eigenlijk zelf al: je kan maar één code invullen
Maar eigenlijk is een cadeaubon gewoon geld en zou je dus wél de kortingscode moeten kunnen  gebruiken.
Over welke webshop gaat het?

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 15:35
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat was wel mijn logische gedachtengang, dacht ik;)
Gaat om fotocadeau.nl

ju
door juliomariner Dec 3, 2019 om 15:42
1311 Antwoorden / 2 Vragen

zie antwoord van Malty waarom sommige webshops hier anders over denken

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2019 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je wilt dus blijkbaar BF50 invullen en dan met een cadeaubon (bij)betalen?

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2019 om 15:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uit de Voorwaarden:
Het is helaas niet mogelijk om meerdere codes in één bestelling te gebruiken. Wanneer u meerdere codes bij een dagdeal heeft besteld is het helaas niet mogelijk om deze tegelijkertijd bij 1 bestelling te gebruiken. Per bestelling (voucher) worden er verzendkosten en eventuele extra door u bestelde producten berekend. Dit zijn de voorwaarden van elke dagdealpartij.

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 15:57
Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar het gaat dus niet om een dagdeel, en in vind het vreemd dat zowel de cadeaubon als code wordt geteld als de kortingscode. Het begint een Principe kwestie te worden met dit bedrijf;) had allang gewoon besteld als het allemaal niet zo omslachtig was...

gerbera
door gerbera - Dec 3, 2019 om 15:42
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Een
wettig betaalmiddel is een betaalmiddel (geld) dat door een overheid gestandaardiseerd is voor betalingen door burgers.

En aangezien een cadeaubon niet door een overheid maar particulier wordt uitgegeven is het zoals @jorisw schrijft geen wettig betaalmiddel. Een cadeaubon heeft de waarde van het daarop vermelde bedrag en dat veranderd niet tenzij in de voorwaarden vermeld. En het klopt wat u schrijft, geef contant geld, dat wordt tenminste besteed. Zou ik het bedrag van het aantal in lades verstopte en verlopen cadeaubonnen wat hier al is langsgekomen op mijn rekening krijgen kan ik er een leuke vakantie mee betalen.

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar het gekke vind ik dus, de waarde die er op staat is een bedrag in euro's. Maar met de kortingscode kan ik, als ik met m'n Ideal zou betalen, meer kopen dan met dezelfde waarde op de bon. Dat is toch vreemd.

marita5
door marita5 - Dec 3, 2019 om 16:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JLod ,

Lees hier de voorwaarden Art 4 ,

4.4. Kortingen zijn nooit in combinatie geldig. In geval van gecombineerde korting geldt het hoogste kortingspercentage.

https://www.fotocadeau.nl/algemene-voorwaarden

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat dus ook niet om het combineren van kortingcodes. Ik wil één kortingscode gebruiken en vervolgens betalen met mijn cadeaubon.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 3, 2019 om 16:57
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Een cadeaubon kan alleen ingewisseld worden in de shop waar deze gekocht is.
Als de kortingscode via een andere webshop gaat dan is er een probleem.

Jl
door Jlod Dec 3, 2019 om 16:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet het geval, bon is via de webshop zelf gekocht.

diumenge
door diumenge Dec 3, 2019 om 17:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een cadeaubon kan alleen ingewisseld worden in de shop waar deze gekocht is? Waar baseer je dat op?

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2019 om 17:28
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@diumenge,
In deze link gelezen en heb wel eerder meegemaakt dat een cadeaubon in een andere shop niet besteed kon worden.
https://www.bax-shop.nl/cadeaubon-en-kortingscode

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2019 om 17:32
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@jlod,
dan zou het mogelijk moeten zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 3, 2019 om 17:37
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@SHOPPIE, bijv. bij Primera, VVV en ook anderen kun je cadeaubonnen aanschaffen die in diverse bij 'die bon' aangesloten zaken kan/mag worden benut. Er bestaan inderdaad ook bonnen die een bepaald bedrijf uitgeeft en alleen in dat bedrijf benut kunnen worden.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2019 om 17:39
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
het is dus niet overal gelijk, dank voor de uitleg.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 3, 2019 om 17:47
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig. Naar mijn idee is een bedrijf dat geen betaling middels een cadeaubon accepteert bij producten waarvoor op dat moment een kortingsactie geldt niet goed/slim bezig. Een cadeaubon is normaliter geen kortingsbon. Is de bon die u bedoelt wel een 'normale' kortingsbon? Het is op zich wel toegetaan om aan bonnen specifieke voorwaarden te verbinden zoals het niet gebruiken bij kortingen. Blijft m.i. niet slim maar het maag wel, dat is aan de ondernemer zelf om te bepalen. M.i. niet erg klantvriendelijk. Heeft de webshop die u noemt een keurmerk? U kunt uw opmerking mogelijk hier kwijt:  https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen/klachtenformulier

Jl
door Jlod Dec 4, 2019 om 10:24
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, slim is het sowieso niet want dit bedrijf ga ik natuurlijk nergens meer aanbevelen... Tuurlijk mag je voorwaarden verbinden aan een bon, maar dan moeten die lijkt me wel bekend/vindbaar zijn, en niet pas na klantcontact verzonnen worden. Ik ga zeker mijn opmerking doorgeven aan thuiswinkel.org (schijnt zie ik op de site ook te kunnen als ze geen keurmerk hebben!), dank voor de tip.

mo
door mof - Dec 4, 2019 om 12:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt van de voorwaarden van de aanbieding af. Dat mag de winkelier zelf bepalen.

Jl
door Jlod Dec 4, 2019 om 12:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar ik ben er inmiddels via Consuwijzer achter dat die voorwaarden wel bekend moeten zijn;) En dat met kortingscodes ook cadeaubonnen worden bedoeld, staat nergens vermeld.

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 4, 2019 om 12:43
641 Antwoorden / 77 Vragen

Cadeaubonnen hebben altijd beperkingen. Ik heb er nog een stel waarmee ik niets kan doen. Cadeaubon € 50 voor uitstapje dat ik nooit kan maken. VVV bon met problemen, bouwmarktbon die voor rij achter mij aan de kassa zorgt, bon van peperdure winkel waar je mét bon nog meer kwijt bent dan elders zonder bon, verlopen bonnen enz. De gevers hadden beter geld in een enveloppe kunnen steken.
De winst van de bonnen komt bij de verstrekkers daarvan terecht omdat een behoorlijk deel nooit gebruikt wordt.